Katte-fødsel
Fra : Peter

Dato : 30-05-07 14:05

Et hurtigt spg. til dem der har haft fødende katte før.
En lille og lidt for ung kat fødte her for godt 24 timer siden.
Alt er gået godt og hun virker frisk og ovenpå. Dog har jeg nu set at
hun bløder en lille smule. Er det normalt eller er det noget jeg skal
have kigget på?

Mvh
Peter

Fra : Niels Peter Hansen

Dato : 30-05-07 15:16

Peter skrev:
> [...]
> Alt er gået godt og hun virker frisk og ovenpå. Dog har jeg nu set at
> hun bløder en lille smule. Er det normalt eller er det noget jeg skal

Det ville jeg lige vende med dyrlægen, måske i første omgang bare
telefonisk.
Det er ikke normalt, at de bløder efter en fødsel, men der kan f.eks.
være en moderkage, der ikke er kommet med ud.

Niels Peter

Fra : Gainsbourg

Dato : 30-05-07 16:29

Svarede antallet af moderkager der kom ud, til antallet af killinger? For
sidder der en moderkage derinde, der ikke er kommet ud, så kan det hurtigt
udvikle sig meget alvorligt.

Jeg ville nok også, som en anden foreslår, vende det telefonisk med dyrlægen
her i eftermiddag (eller et større dyrehospital, som fx. Det kgl. Veterinær
og Landbohøjskole - de har som regel lidt bedre ekspertise på området).

Med venlig hilsen
Gainsbourg

P.S. Jeg vil lige tilføje, at jeg går ud fra at vi taler om meget sparsom
dråbevis blødning her. Er det voldsommere end det, så skal du selvfølgelig
afsted til dyrlæge med det samme.