Ny lejlighed, ny forbindelse...
Fra : Brian Lund

Dato : 04-06-07 18:51

Jeg er netop flyttet i en ny lejlighed i Odense C og skal have nyt net,
men...

Jeg kan ikke få ADSL, selvom der er et telefon stik er der ingen tilslutning
til det...
Jeg tror ikke jeg kan få internet gennem antennestikket, min udlejer står
nemlig for fælles-antenne regningen og har nemlig allerede en internet
forbindelse via. den som vi så kan vælge her i huset at leje os ind på, men
den er delt mellem lejlighederne, så det vil jeg helst ikke...

Så tilbage står de trådløse forbindelser: f.eks. 3's bredbånd, som også er
meget smart, men jeg tror det er utilstrækkeligt til spil (pingtider), nogen
der har erfaring?

Clearwire skulle også have god dækning, men jeg kender intet til dem, kan
dét bruges til spil?

Mine forældre har FWA i det sønderjyske, men jeg kender desværre ikke nogen
udbydere som har det her i Odense, gør du? Et væsentligt problem med FWA er
dog at det kræver LOS, det er jeg ikke sikker på jeg kan klare...

Brian

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-06-07 18:54

Brian Lund skrev:

> Jeg kan ikke få ADSL, selvom der er et telefon stik er der ingen tilslutning
> til det...

Det kan der da laves.

--
Bertel

Fra : ebbe

Dato : 04-06-07 21:23

> Det kan der da laves.

Jeg havde samme problem, blev afvist af cybercity, mens fullrate sagde ja
mod at jeg betalte tdc for kabelarbejdet (700,-)
Det viste sig (efter3 tdc teknikerbesøg) at jeg faktisk havde haft
forbindelse fra start :.-(

ebbe

Fra : Frank

Dato : 04-06-07 21:47

Hej

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> forbindelse via. den som vi så kan vælge her i huset at leje os ind på,
> men den er delt mellem lejlighederne, så det vil jeg helst ikke...

Hvor hurtig er den delte forbindelse og hvem deler du med?

Er det Tante Oda der kun sidder og læser mails er det vel ikke et problem.

Hvorfor ikke få et kabelmodem selv?

At der sidder et på burde ikke forhindre dig i at have et mere på.

Mvh
Frank

Fra : Chano Andersen

Dato : 04-06-07 22:06

Frank wrote:
> Hvorfor ikke få et kabelmodem selv?
>
> At der sidder et på burde ikke forhindre dig i at have et mere på.

Jeg ved ikke med andre udbydere, men TDC vil ikke levere mere end en
forbindelse per kabelTV abonnement. Så hvis der er tale om noget privat,
kan det meget vel være at der kun er et kabel TV abonnement (Som mig
bekendt ikke må deles i øvrigt). Dermed er der ikke mulighed for at have
mere end et modem på. (Men vi er enige om at teknikken ikke forhindre
det, det er udelukkende en politisk beslutning hos TDC.)

- Chano Andersen.

Fra : Frank

Dato : 04-06-07 22:14

Hej

"Chano Andersen" <usenet@chanoandersen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> mere end et modem på. (Men vi er enige om at teknikken ikke forhindre det,
> det er udelukkende en politisk beslutning hos TDC.)

Jeg kender til et antennelaug der dækker noget af odense C. hvor mindst et
medlem har 2 kabelmodem som han/hun/den/det betaler for.

Mvh
Frank

Fra : Chano Andersen

Dato : 06-06-07 00:30

Frank wrote:
> Jeg kender til et antennelaug der dækker noget af odense C. hvor mindst
> et medlem har 2 kabelmodem som han/hun/den/det betaler for.

Jeg benægter heller ikke at det kan fås med to modems på en kabelTV
forbindelse, teknikken tillader det jo, det er bare om udbyderen (I mit
eksempel TDC) vil tilbyde det. At nogle gør det, er ganske fint da mange
sikkert kan få glæde af det, hvis de har problemer med at en person i
familien tager al båndbredden.

- Chano Andersen

Fra : Frank

Dato : 04-06-07 22:19

Hej

> [...]
> teknikken ikke forhindre det, det er udelukkende en politisk beslutning

Glemte lige:

Der er nok en mulighed at udlejeren betaler for et kabel TV abonnement som
han der efter kræver fuld pris af hos lejerne. Det er set før og bliver til
tider opdaget når lejerne henvender sig for at få internet. Deres
forbindelse kendes ikke i det lokale antennelaug.....

Praksis er at udlejer enten melder samtlige forbindelser ind med tilbage
virkende kraft eller bliver politianmeldt...

Mvh
Frank

Fra : Brian Lund

Dato : 05-06-07 00:18

> Hvor hurtig er den delte forbindelse og hvem deler du med?
>
> Er det Tante Oda der kun sidder og læser mails er det vel ikke et problem.

Det er en 2Mbit forbindelse.

Der bor 3 andre, alle piger, som vistnok alle er koblet på, nu vil jeg ikke
blive alt for fordomsfuld men jeg tror ikke ligefrem de overbelaster
forbindelsen..! ;)

Men det er stadigvæk irriterende at sidde og spille og ens forbindelse
pludseligt går nedenom fordi en eller anden sidder og downloader... Eller
hvis jeg selv sidder og downloader og derved ødelægger forbindelsen for de
andre, det er altså ærgerligt synes jeg.

> Hvorfor ikke få et kabelmodem selv?
>
> At der sidder et på burde ikke forhindre dig i at have et mere på.

Jeg har faktisk ikke undersøgt om jeg KAN, jeg er ikke 100% sikker på hvem
der står bag TV-forbindelsen, men jeg tror det er galnet, jeg aner ikke om
de tillader mere end 1 kabelmodem på samme TV forbindelse...

Brian

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-06-07 01:20

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> Clearwire skulle også have god dækning, men jeg kender intet til dem, kan
> dét bruges til spil?

Jeg har en Clearwire som "felt-forbindelse". Latency er i størelsesordenen
50 msek og varierer ikke ret meget.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/

Fra : Brian Lund

Dato : 05-06-07 15:09

> Jeg har en Clearwire som "felt-forbindelse". Latency er i størelsesordenen
> 50 msek og varierer ikke ret meget.

I spil eller når du pinger en IP? Hvis det er i spil lyder det jo ganske
fornuftigt!

Brian

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-06-07 15:45

> I spil eller når du pinger en IP? Hvis det er i spil lyder det jo ganske
> fornuftigt!

Den første.

Fra : Brian Lund

Dato : 05-06-07 16:00

> Den første.

Super, så er det nok clearwire der bliver løsningen!

Brian

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-06-07 16:56

> Super, så er det nok clearwire der bliver løsningen!

Argh, jeg fejlede.. Det er når man pinger en IP.. Jeg spiller aldrig over
nettet, så det kender jeg ikke noget til.

Fra : Brian Lund

Dato : 13-06-07 16:01

> Jeg er netop flyttet i en ny lejlighed i Odense C og skal have nyt net,
> men...

Jeg bestilte en forbindelse ved clearwire... En 512/160, boksen siger jeg
har fuldt signal, men mine pingtider svinger voldsomt, nogen gange 50ms
nogen gange 5-600ms! :( - Har sendt en mail til dem for at høre om det er
"normalt" - og så vil jeg da overveje om jeg skal benytte mine 14 dages
returret...

Brian