Hvor kan man sammenligne udbyderene ?
Fra : JL med Liftmaster

Dato : 02-06-07 21:16

Nu har jeg haft Stofanet i et pænt stykke tid. Men syntes at den pris jeg
betaler er høj i forhold til de reklamer man ser.
Findes der nogle på nettet som sammenligner udbyderene ?
Sådan at man kan se både pris og hastighed, og måske Kvalitet ?
selvom jeg er sikker på hvordan man måler kvalitet på nettet (og dog)

JL

Fra : ebbe

Dato : 02-06-07 22:17

"JL med Liftmaster" <No_spamatall@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sådan at man kan se både pris og hastighed, og måske Kvalitet ?
> selvom jeg er sikker på hvordan man måler kvalitet på nettet (og dog)

http://www.it-borger.dk/verktojer/teleguide

jeg kender ikke andre. Og den her, lavet af IT & telestyrelsen er nærmest
'lidt dårligere end slet ikke''.

Men de har da en væsentlig del af udbyderne med korrekt navn etc. Og ind
imellem endda næsten sammenlignelige priser.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-06-07 10:45

JL med Liftmaster skrev:

> Nu har jeg haft Stofanet i et pænt stykke tid. Men syntes at den pris jeg
> betaler er høj i forhold til de reklamer man ser.

Nu kan man få 6 Mbit for 350 kr. (supersize) Det har jeg valgt,
og det er efter mine indtryk ikke dyrt i forhold til andre
tilbud.

Engang ud i uvis fremtid kommer jeg til at køre 10 Mbit for
sammepris, men p.t.er det kun 6.

--
Bertel

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 03-06-07 10:46

> Engang ud i uvis fremtid kommer jeg til at køre 10 Mbit for
> sammepris, men p.t.er det kun 6.

Prøv at skrive til kundeservice og hør om der er konkrete planer for
opgradering i dit område.

Thomas
--
I was not lying. I said things that later on seemed to be untrue. - Richard Nixon

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-06-07 10:59

Thomas S. Iversen skrev:

> Prøv at skrive til kundeservice og hør om der er konkrete planer for
> opgradering i dit område.

Tak for rådet, men jeg er faktisk ligeglad. Jeg kan ikke mærke
forskel på de 1,5 jeg havde før og så de 6 jeg har nu, på den
måde jeg bruger nettet mest (og det regnede jeg heller ikke med),
og ved de sporadiske downloads jeg laver, er jeg lidt ligeglad
med hvor lang tid de tager. Det er dog en lille fordel at upload
nu går en anelse hurtigere.

Det er mest for sjov og fordi det var blevet lidt billigere. Før
kunne jeg opgradere til 6 Mbit for 100 kr. ekstra.

--
Bertel

Fra : Affrinard

Dato : 04-06-07 01:30

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
> tilbud.
>
> Engang ud i uvis fremtid kommer jeg til at køre 10 Mbit for

Bare for at være flueknepper så koster 10 Mbit SuperSize 359 kr. ;)

Jeg har også samme produkt og sammenlignet med andre udbyderes tilbud
synes jeg ikke det er dyrt. TDC har f.eks. 8 Mbit / 512 Kbit til 379
kr./md. og CC's Solo Bredbånd med samme hastighed koster 349 kr./md. men
der skal man så også fratrække evt. support med visse ting.

Så prisen er vel meget på linje med andre udbydere, i hvert fald hvad
angår SuperSize. Husk dog at SuperSize ikke er garanteret hastighed men
best effort.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 04-06-07 05:52

> Så prisen er vel meget på linje med andre udbydere, i hvert fald hvad
> angår SuperSize. Husk dog at SuperSize ikke er garanteret hastighed men
> best effort.

Er det ikke bare ækvivalent med "Op til XX MB" som de andre udbydere
skriver?

Thomas
--
"Unix is very simple, but it takes a genius to understand the simplicity."
-- Dennis Ritchie

Fra : Affrinard

Dato : 04-06-07 19:20

Thomas S. Iversen skrev:

> Er det ikke bare ækvivalent med "Op til XX MB" som de andre udbydere
> skriver?
>
> Thomas

Jo, for de produkter hvor best effort er angivet. Det der er vigtigt at
skrive sig bag øret er, at best effort som regel betyder, at man ikke
får abonnementsnedsættelse, hvis linjen ikke kan trække den fulde
hastighed, som man nogle gange gør med andre produkter. Det har i hvert
fald været, hvad jeg har opfattet.