TDC DNS servere
Fra : John E.

Dato : 01-06-07 15:10

Har problemer med visse sider pt.
Hvilke DNS servere bruger TDC i øjeblikket?

Fra : Hauge

Dato : 01-06-07 15:16

John E. wrote:
> Hvilke DNS servere bruger TDC i øjeblikket?

Det kan du vel se i din router, da du jo nok tager en DHCP-ip, som de fleste
andre TDC-adsl-brugere.
Men ok, hjælper dig da lige lidt, og kikker i min egen: 193.162.153.164
194.239.134.83

Mvh Hauge

Fra : NoOne

Dato : 01-06-07 22:27

On Fri, 1 Jun 2007 16:15:43 +0200, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

> [...]
>andre TDC-adsl-brugere.
>Men ok, hjælper dig da lige lidt, og kikker i min egen: 193.162.153.164

.... der er jo også OpenDNS :)

http://www.opendns.com/

dns1 - 208.67.222.222
dns 2 - 208.67.220.220

RaZoR :)

Fra : Hauge

Dato : 02-06-07 07:43

NoOne wrote:
> ... der er jo også OpenDNS :)

Joda, men det er jo ikke TDCs ;)

Mvh hauge

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-06-07 07:54

NoOne skriver:

> ... der er jo også OpenDNS :)

Eller så mange andre.

IMHO vil det være dumt som TDC kunde ikke at bruge TDC's egne DNS
servere. Valget af alternative servere vil forøge tiden på ens
forspøgsler.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : gil

Dato : 02-06-07 08:40

Den 02-06-2007 08:53, skrev Klaus D. Mikkelsen:

> IMHO vil det være dumt som TDC kunde ikke at bruge TDC's egne DNS
> servere. Valget af alternative servere vil forøge tiden på ens
> forspøgsler.

Du mener at valget af OpenDNS vil give mærkbare forsinkelser i forhold
til TDC's DNS servere. Hertil kan kun svares: Ævl.

--
gil

Fra : Hauge

Dato : 02-06-07 08:51

gil wrote:
> Du mener at valget af OpenDNS vil give mærkbare forsinkelser i forhold
> til TDC's DNS servere. Hertil kan kun svares: Ævl.

Man da du jo så åbenbart heller ikke kan sige at det giver mærkbare fordele
at bruge OpenDNS, så er det jo også noget ÆVL at forslå den, i forhold til
ens egen udbyders DNS.

/Hauge

Fra : gil

Dato : 02-06-07 10:28

Den 02-06-2007 09:50, skrev Hauge:

> Man da du jo så åbenbart heller ikke kan sige at det giver mærkbare fordele
> at bruge OpenDNS, så er det jo også noget ÆVL at forslå den, i forhold til
> ens egen udbyders DNS.

Det kunne jo være at TDC's DNS servere blokerede for noget som OpenDNS
ikke gør.

--
gil

Fra : NoOne

Dato : 02-06-07 11:10

On Sat, 02 Jun 2007 11:28:09 +0200, gil <gil@obyon.com> wrote:

>Det kunne jo være at TDC's DNS servere blokerede for noget som OpenDNS
>ikke gør.

.... det var også min pointe ... da spørgsmålet var ...

"Har problemer med visse sider pt.
Hvilke DNS servere bruger TDC i øjeblikket?"

.... man kan fx køre med DNS1 -> TDC DNS og DNS2 -> OpenDNS :) så han
man noget redundans :)

RaZoR :)

Fra : Hauge

Dato : 02-06-07 11:41

NoOne wrote:
> ... det var også min pointe ... da spørgsmålet var ...
>
> "Har problemer med visse sider pt.

Men det betyder jo ikke at det er DNS-problemer, vel?
Der er heldigvis mange andre ting der kan gå i ged, udover DNS.

/Hauge

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-06-07 17:26

gil skriver:

> Det kunne jo være at TDC's DNS servere blokerede for noget som OpenDNS
> ikke gør.

De kan næppe blokere for noget.

Fra : Thomas Corell

Dato : 02-06-07 17:34

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> gil skriver:

> De kan næppe blokere for noget.

$ host www.allofmp3.com 193.162.153.164
www.allofmp3.com has address 194.182.148.39

$ host www.allofmp3.com 194.239.134.83
www.allofmp3.com has address 194.182.148.39

$ whois 194.182.148.39
inetnum: 194.182.148.0 - 194.182.148.255
netname: TDC-INTERNET
descr: TDC Internet

Tror du allofmp3 ligger på en TDC-IP ? ;)

--
Don't waste space

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 02-06-07 18:09

> [...]
> netname: TDC-INTERNET
> descr: TDC Internet
>
> Tror du allofmp3 ligger på en TDC-IP ? ;)

Shh, har du ikke lagt mærke til at TDC ruller masivt ud med
musikdownload på _deres_ site?

Thomas
--
A fine is a tax for doing wrong. A tax is a fine for doing well.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-06-07 19:48

Thomas Corell skriver:

> [...]
> netname: TDC-INTERNET
> descr: TDC Internet
>
> Tror du allofmp3 ligger på en TDC-IP ? ;)

Blokerer de ?
Nej, du kan sagtens tilgå alloffmp3 alligevel.
Du skal bare kende IP adressen på serveren.

Fra : Thomas Corell

Dato : 03-06-07 10:12

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Blokerer de ?

Min kommentar, var tilknyttet din bemærkning om at man ikke kunne spære
noget i/via DNS. Jeg kom så med et eksempel på noget der var spærret..

> Nej, du kan sagtens tilgå alloffmp3 alligevel.
> Du skal bare kende IP adressen på serveren.

Jeg skrev ikke noget om hvorvidt det var en effektiv måde at spærre på.

--
Don't waste space

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 03-06-07 10:28

> Jeg skrev ikke noget om hvorvidt det var en effektiv måde at spærre på.

Det er det jo i den forstand at 95% af brugerne i .dk ikke ved hvad et
ip# er, endsige dns.

Thomas
--
Bills travel through the mail at twice the speed of checks

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-06-07 12:56

Thomas Corell skriver:

> Min kommentar, var tilknyttet din bemærkning om at man ikke kunne spære
> noget i/via DNS. Jeg kom så med et eksempel på noget der var spærret..

> Jeg skrev ikke noget om hvorvidt det var en effektiv måde at spærre på.

Altså der er ikke spærret.

Tak

Fra : Thomas Corell

Dato : 03-06-07 13:06

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Thomas Corell skriver:

> Altså der er ikke spærret.

Du arbejder øjensynligt med en anden definition af ordet "spærret", tror
du forveksler det med "blokeret". Yderligere diskussion er omsonst.

--
Don't waste space

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-06-07 13:27

Thomas Corell skriver:

> Du arbejder øjensynligt med en anden definition af ordet "spærret", tror
> du forveksler det med "blokeret". Yderligere diskussion er omsonst.

Sjovt min ordbog mener at spærret og blokeret er synonymer for
hinanden...

Fra : ebbe

Dato : 04-06-07 18:40

> Thomas Corell skriver:

> Sjovt min ordbog mener at spærret og blokeret er synonymer for
> hinanden...

Udeladt er nok det rigtige ord.

Da en DNS ikke er andet end en fortegnelse over hvilke IP, der hører sammen
med hvilken URL, kan det naturligvis ikke spærre noget.

Men prøv du at fortælle det til det danske retsvæsen......

Dog... Hvis jeg sammenligner 'spærring' i denne sammenhæng med 'effektive
tekniske foranstaltninger' som omtalt i ophavsretloven, vil jeg givet have
nemmest ved at forsvare begrebet spæring ved udeladelse fra ISP-DNS.

ebbe

Fra : Benny Amorsen

Dato : 05-06-07 17:26

eb> Udeladt er nok det rigtige ord.

eb> Da en DNS ikke er andet end en fortegnelse over hvilke IP, der
eb> hører sammen med hvilken URL, kan det naturligvis ikke spærre
eb> noget.

TDC's DNS-servere har aktivt fået at vide, at de ikke må slå
allofmp3.com op, men skal svare tilbage med et forkert svar. Det kan
da ikke kaldes andet end en blokering af DNS-forespørgslen.

Hvis TDC's servere havde indeholdt samtlige adresser på hele nettet,
som i de gode gamle dage hvor man udvekslede hosts-filer, og en enkelt
host så blev fjernet, så kunne du bruge ordet udeladt. Men sådan er
det ikke.

/Benny

Fra : Hauge

Dato : 03-06-07 13:42

Thomas Corell wrote:
> Du arbejder øjensynligt med en anden definition af ordet "spærret",
> tror du forveksler det med "blokeret". Yderligere diskussion er
> omsonst.

Glem Klaus, han har en anden definition på alt, end hvad andre har. Han
snakker bare for at holde sig vågen.

/Hauge

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-06-07 14:54

Hauge skriver:

> Glem Klaus, han har en anden definition på alt, end hvad andre har. Han
> snakker bare for at holde sig vågen.

Nåårh, tudekiks. Du er ude med mudderskovlen, det er i orden, det
beviser blot, hvilken klaphat du er....

Fra : Niklas Petersen

Dato : 04-06-07 16:07

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Blokerer de ?
> Nej, du kan sagtens tilgå alloffmp3 alligevel.
> Du skal bare kende IP adressen på serveren.
Nåmen, hvis der kneppes fluer, vil jeg da være med

TDD blokerer for et korrekt DNS opslag af allofmp3 på deres servere.

Hvis du prøver at gå ind på allofmp3 direkte via IP´en, vil du se at det
ikke fungerer(No configuration file for host 87.242.93.250").
Samtidig benytter allofmp3 i omegnen af 10 subdomæner på forskellige IP
adresser, som man er nødt til at kunne resolve korrekt, for at kunne
vise siden. Derfor blokerer TDCs DNS server i praksis for at man kan
benytte allofmp3 ved at nægte korrekte opslag.

/niklas

Fra : ebbe

Dato : 02-06-07 22:21

> gil skriver:

> De kan næppe blokere for noget.

TDC's dnsservere er let handicappede på ordre fra de danske domstole samt
som følge af en aftale med bl.a. red barnet.

Men nej, de blokerer ikke noget - det kan en dnsserver ikke. De ved bare
ikke hvor det ligger.

ebbe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-06-07 17:24

gil skriver:

> Du mener at valget af OpenDNS vil give mærkbare forsinkelser i forhold
> til TDC's DNS servere. Hertil kan kun svares: Ævl.

Bevares, tro du på den.

Fra : Fluffy

Dato : 14-06-07 18:40

Jeg har endnu ikke set bare een ting der startede med "Open-" som ikke
var et amatøragtigt stykke klamphuggeri.... :(

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 14-06-07 18:49

On 2007-06-14, Fluffy <fluffy@meowers.net> wrote:

> Jeg har endnu ikke set bare een ting der startede med "Open-" som ikke
> var et amatøragtigt stykke klamphuggeri.... :(

http://openjdk.java.net/
http://opensolaris.org/
http://openssl.org/

HTH,