Brokke sig det kan man
Fra : Kate

Dato : 29-05-07 19:39

Kattene er jo vildt lykkelige for deres have og specielt Mows og Lante
kunne leve derude hvis de fik lov. Selvfølgelig er det første jeg gør
når jeg kommer hjem, at åbne havedøren for deres herskaber. Ud, ud, det
kan ikke gå hurtigt nok. Da jeg, idag, var færdig med at slå græsset
gik jeg ind for at få mad og så lidt tv, gad ikke rigtigt være ude. For
måske 5min siden begyndte det at tordne. Dette fik Doughnut ind, meget
hurtigt, græsslåmaskinen kan man tåle, men torden, nætak. For få
minutter siden begyndte det så at regne, virkeligt regne, ikke noget
småpjat her. Hold da op, Mowgli går ud, bliver våd og kommer ind og
brokker sig hekt vildt. Bliver nusset og får at vide han skal holde
kæft, går ud i regnen igen, samme sag. Kommer våd ind, højt miavende.
Sur over regnen. Jeg kan ikke formå ham til at forstå at jeg ikke er
regnmager
Lante er lidt smartere, han ligger under tagudhænget, under klematisen,
så bliver han ikke våd, men det kan Mows altså ikke finde ud af, han
skal ud på græsset, eller under hvebordet, det er ikke tæt, så man
bliver altså våd

Skøre kræ

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-05-07 20:12

In news:465c7360$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Kate <doughnut@oliwer.invalid> typed:
> [...]
> klematisen, så bliver han ikke våd, men det kan Mows altså ikke
> finde ud af, han skal ud på græsset, eller under hvebordet, det er

LOL Åh nej dog, den kære Mows. Han er dejlig men vist ikke for
smart. Kan godt forstå han blev sur. Du kan da heller ikke være
bekendt at komme hjem og straks skal du lave regnvejr, selvfølgelig
er det din skyld.

Jeg kunne fra haven høre, at der var torden ovre af Hørvekanten til.
Det er skægt nok, der er ikke kommet en dråbe her endnu - men det
kommer nok.

Mini kan ikke brokke sig, hendes kattegård har tag på, der er lukket
til haven hver aften efter spisetid

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kate

Dato : 29-05-07 21:24

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in

> [...]
> smart. Kan godt forstå han blev sur. Du kan da heller ikke være
> bekendt at komme hjem og straks skal du lave regnvejr, selvfølgelig

Ja, Mows er sød, men han har ikke opfundet den dybe tallerken Og
hvem kan ellers gøre for at det regner måske, tihi. Lige nu er alle 3
ude, jeg tror faktisk de jager frøerne. Var tæt på at køre en over med
græsslåmaskinen. Uh, det gjorde jeg en gang sidste år, jeg blev så ked,
derfor gik jeg gennem græsset inden jeg startede maskinen. Det gjorde
jeg også idag, men det var kun med nød og næppe jeg fik frøen jaget ud
i bedet

> Jeg kunne fra haven høre, at der var torden ovre af Hørvekanten til.
> Det er skægt nok, der er ikke kommet en dråbe her endnu - men det
> kommer nok.

Regnen er stoppet her nu og det er blevet lidt køligt, men det dufter
dejligt friskt, så hvornår herskaberne kommer ind og får mad er jo
spændende, før kommer jeg jo ikke i seng

> Mini kan ikke brokke sig, hendes kattegård har tag på, der er lukket
> til haven hver aften efter spisetid

Ja, det er faktisk ret smart. Hvis jeg nogensinde flytter herfra
(hvilket jeg betvivler) så vil jeg kigger efter noget med muligheden
for at lave noget tilsvarende. Mowgli ville elsker at kunne være sådan
et sted hele døgnet. Med hans flugttilbøjeligheder tror jeg ikke der
bliver 100% fri adgang til haven selv med kattelem.

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-07 20:39

Kate wrote:
> [...]
> klematisen, så bliver han ikke våd, men det kan Mows altså ikke finde
> ud af, han skal ud på græsset, eller under hvebordet, det er ikke

Jeg skulle hilse fra Buster og sige til Mows at det var rigtig godt han
skældte ud. For hvem andre end slaven skulle kunne være skyld i sådan et
forfærdeligt vejr?
Buster har også været efter mig idag, han siger dog intet med stemmen, men
hans øjne siger alt...
Det eneste gode ved regnvejr, ifølge Hr Buster, er at så bliver man pakket
ind i et kæmpestort håndklæde og nusset rigtig godt og længe.. Så er man
helt salig, og kan endda finde på at vaske slaven...

MAnge hilsener fra Jylland, hvor det er helt mørkt af tordenskyer, og der
har lige været en ordentlig tordenbyge..

Fra : Kate

Dato : 29-05-07 21:26

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote in

> [...]
> man pakket ind i et kæmpestort håndklæde og nusset rigtig godt og
> længe.. Så er man helt salig, og kan endda finde på at vaske

Jeg har fået lært Mowgli at blive tørret, men han er ikke heeelt
pjattet med det. Han har dog lært at når man er silende våd, så kommer
man ikke i sofaen uden at været blevet tørret først

Buster er nok lidt klogere end Mows

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-05-07 20:52

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> så bliver han ikke våd, men det kan Mows altså ikke finde ud af, han
> skal ud på græsset, eller under hvebordet, det er ikke tæt, så man

GG.. tossede dyr!

vores gård er halvt overdækket, hvad både regnhadende hunde og kattene
sætter stor pris på.
men til gengæld så er den sikker hver morgen, når jeg gør klar til et
brusebad, at Albert stiller sig under bruseren, kikker op og venter på at
jeg tænder for den, bliver stående i et sekund eller to, for derefter at gå
roligt ud og soignere sig.. jo man er vel en velplejet herre..
ja, de er underlige til tider..(-;

mvh. marie

Fra : Kate

Dato : 29-05-07 21:29

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
wrote in news:465c847c$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> [...]
> to, for derefter at gå roligt ud og soignere sig.. jo man er vel
> en velplejet herre.. ja, de er underlige til tider..(-;

Nej, hvor sjovt Jeg kan huske for mange år siden, jeg havde en nabo
hvis kat gik med i bad. Vi opdagede det ved en sommerdag, at katten kom
ud fra hans lejlighed drivende våd. Da han lidt efter selv kom ud (vi
boede i ungdomsbolig på et værelse med bad og kogeplade) spurgte vi ham
hvad han dog havde gjort ved katten. Nårh, sagde han, Mino (katten) går
tit med mig i bad. Hold op, mine øjne var nær trillet ud af hovedet på
mig

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 29-05-07 21:03

Jamen stakkels Mowgli, tsk tsk Kate, det er da din fornemmeste pligt at
sørge for, at det ikke regne i Mowglis have ))

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Kate

Dato : 29-05-07 21:30

"Marianne Hellemose" <catsKATTE@BAKKEwebnetmail.dk> wrote in

> Jamen stakkels Mowgli, tsk tsk Kate, det er da din fornemmeste
> pligt at sørge for, at det ikke regne i Mowglis have ))

Ja, jeg ved godt jeg har svigtet

Fra : Siri

Dato : 30-05-07 09:18

> Kate skrev:
> Kattene er jo vildt lykkelige for deres have
(klip)
> [...]
> kæft, går ud i regnen igen, samme sag. Kommer våd ind, højt miavende.
> Sur over regnen. Jeg kan ikke formå ham til at forstå at jeg ikke er

Årh fnis - de skønne dyr!
Se se, Buster er altså ikke ene om at have egen vejrgudinde! Men klart
nok, vi tager os af alt andet for dem, og bestemmer alt - så må vi jo
også have ansvaret for alt, ikke
potedask til hele banden - Mowser, Lante, Da 'nut og ikke mindst
superBuster
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ragna

Dato : 30-05-07 09:21

Kate skrev:
>Mowgli går ud, bliver våd og kommer ind og
>brokker sig hekt vildt. Bliver nusset og får at vide han skal holde
>kæft, går ud i regnen igen, samme sag.

På næsten samme måde reagerer vores Fufu, når det regner voldsomt (man er
nemlig ikke en pysling, der lader sig afskrække af en* lille* smule regn).
Så vender man sig om i døren og siger noget i retning af "mrow-wow" med et
meget forurettet udtryk i ansigtet, der antyder at en skriftlig klage i tre
eksemplarer er på vej til rette vedkommende, hvorefter man skynder sig over
i carporten, hvor man både kan være ude og i læ for regnen samtidig.
Vores gamle hankat, Spinni, vendte gerne om i døren, hvis regnen var for
voldsom for ham, for så et par minutter senere at være helt overbevist om,
at NU var det i hvert fald blevet godt vejr igen og med kraftig stemme
forlange at få døren lukket op igen.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Kate

Dato : 30-05-07 20:08

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> overbevist om, at NU var det i hvert fald blevet godt vejr igen
> og med kraftig stemme forlange at få døren lukket op igen.

Det er altså så herligt med deres personligheder, det er det jeg holder
allermest af. Netop at se den forskel der er på alle katte, det med at
nogen siger at det bare er en kat, ved simpelthen ikke hvad de taler om