V3400TNT TV OUT
Fra : Per Knudsen

Dato : 05-07-01 20:34

Hej der ude
Tak til alle der hjalp med stik forbindelser.

Er der så nogen der kan sige mig hvorfor jeg ikke kan få
TV out til at virke på V3400TNT/TV, jeg har installeret driver af
forskellige
vertioner lige fra den cd der følger med og til nyeste på ASUS hjemmeside.
Jeg har 2 ens kort der gør det samme. ???
HJÆLP JEG ER VED AT GÅ GRASAT I DEN VARME.

MVH Per Knudsen

Fra : Madsen

Dato : 05-07-01 22:19

"Per Knudsen" <per.knudsen@get2net.dk> skrev:

> [...]
> Jeg har 2 ens kort der gør det samme. ???
> HJÆLP JEG ER VED AT GÅ GRASAT I DEN VARME.

Jeg har selv haft sådan et kort engang og det virkede fint, men jeg
kunne heller ikke her se andet end s/h på fjernsynet før jeg fik lavet
en s-video til composite overgang, men det er en hel anden historie.
Noget tyder på at du overhovedet ikke kan se noget.
Er du sikker på at kortet står til at sende signalet ud i PAL?
Så vidt jeg husker er der flere forskellige PAL-formater på det kort.
Kan det passe at det er enten PAL 50 eller 60 du skal vælge?
Jeg kan ikke huske driveren i detaljer og den er muligvis lavet en
del om siden jeg havde kortet. Jeg købte det lige da det kom på
markedet og det er vel efterhånden et par år siden, vil jeg tro.
Ikke desto mindre virkede det ganske udmærket.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : raven

Dato : 06-07-01 08:15

On Thu, 5 Jul 2001 21:34:07 +0200, "Per Knudsen"
<per.knudsen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har 2 ens kort der gør det samme. ???
>HJÆLP JEG ER VED AT GÅ GRASAT I DEN VARME.

opløsningen skal sættes ned til 800x600 på grafikkort.

Jeg havde bedst resultater med composite udgangen og en scart-adapter.
Scartadapteren har en in/out omskifter. Hvem forstår hvad de mener
hvorfra og hvordan, så man prøver begge stillinger.

Hvis du får sort/hvid er det normalt fordi opsætning er sat til
amerikanske NTSC.

hilsen

John

Fra : Martin

Dato : 06-07-01 08:30

> Er der så nogen der kan sige mig hvorfor jeg ikke kan få
> TV out til at virke på V3400TNT/TV

Har du husket at aktivere det?

Evt. med TV Control center, som du henter på www.tvtool.de.

Det er ikke nok bare at sætte kablet i ... (Ved ikke om det bare er det
du har gjort, indtil videre?)

- Martin

Fra : Per Knudsen

Dato : 07-07-01 13:03

Hej Igen

TV Control center Har jeg nu hentet og startet, men den siger at jeg ikke
har
tv encoder chicp, og det har jeg, jeg har selv set efter CH7003B står der på
den.
Jeg ved ikke om det er modther boardet der gør det, det er et
Matsonic MS8127C Via Appollo kt133
AMD duron 750
128Mb 133 sdram
Jeg bruger ikke lydkort som er onboard, men et PCI

Den phone udgang der sidder på grafikkortet , det er da alm video ud IKK.

Hjælp igen mvh Per K

Fra : jr

Dato : 07-07-01 20:24

prøv tvtool2000 , det er til crontel chips