Digital TV-kort - hvordan tilsluttes det?
Fra : Christian Jacobsen

Dato : 28-05-07 22:55

Hej i gruppen

Jeg har fået et tv-kort, og sidder nu og prøver at installere det. Det
drejer sig om et Hauppauge HVR-1300 (analog og DVB-T tuner).

Jeg har tilsluttet mit antennekabel til det analoge stik. Det medfølgende
program finder også fint alle mine tv-programmer som jeg kan modtage på mit
almindelige TV.

Så medfulgte der et antennekabel, som er en ledning der splittes op i 2 (ca.
2 meter langt). Det tilsluttede jeg i digitale stik.
Når jeg prøver at søge efter digitale kanaler, så kommer der intet frem.

Skal den tilsluttede antenne hænge udendørs?
I så fald så kunne jeg godt finde på at brokke mig over at den er meget
kort. Eller hvad kan jeg mangle?

Hvilket tuner program er forøvrigt bedst i windows XP. Syntes jeg har hørt
om noget der hedder Chris TV, men ved ikke om det er det bedste. Er nemlig
ikke synderligt imponeret af det medfølgende program.

På forhånd tak

/CJ

Fra : ck

Dato : 29-05-07 05:59

> [...]
>
> Skal den tilsluttede antenne hænge udendørs?
> I så fald så kunne jeg godt finde på at brokke mig over at den er meget

Nu skal signalet være kraftigt nok, også til digitale signaler, for at du
kan modtage noget. du skriver ikke hvor i landet du er.
Og jeg vil tro du skal spørge i en tv gruppe hvis sådan en findes.
Men læs det her http://www.dr.dk/digitalttv/html/egen_antenne/

KC

Fra : M. Jørgensen

Dato : 29-05-07 16:39

"Christian Jacobsen" <Christian.Jacobsen00@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> om noget der hedder Chris TV, men ved ikke om det er det bedste. Er nemlig
> ikke synderligt imponeret af det medfølgende program.

Det Digitale signal skulle du gerne få ind sammen med det analoge tv signal.
Den antenne du omtaler er sansynligvis en FM antenne til radio og indgangen
er nok også FM og ikke til dgital
/Mogens