Grindhouse - 2 dele?!
Fra : Morten Steen

Dato : 28-05-07 18:11

Endnu engang må man undre sig over de danske biografers beslutning om at
dele Grindhouse op i 2 seperate film, som endda slet ikke har premiere
samtidig.

Stort set alle anmeldelser jeg har læst om filmen/filmene, fremhæver netop
den "samlede pakke" som en af de helt store styrker. Godt nok har vi ikke
den helt samme tradition for den slags drive-in dobbelt features herhjemme,
men det er sgu da toplamt at splitte det op på den måde.

Man må da håbe at enkelte biografer vælger at vise hele molevitten (som det
var meningen fra skabernes side). Så jeg venter helt sikkert og ser hvad der
sker når Planet Terror får premiere herhjemme. Fjolser.

Morten

Fra : Tue Sørensen

Dato : 29-05-07 00:31

On 28 Maj, 19:10, "Morten Steen" <morte...@film.dk> wrote:
> [...]
> var meningen fra skabernes side). Så jeg venter helt sikkert og ser hvad der
> sker når Planet Terror får premiere herhjemme. Fjolser.

Filmselskabet tror åbenbart at europæerne er ligeså dumme som
amerikanerne, og ikke kan finde ud af at se to film på en gang.

- Tue

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 29-05-07 08:17

Morten Steen skrev:

> Endnu engang må man undre sig over de danske biografers beslutning
> om at dele Grindhouse op i 2 seperate film, som endda slet ikke har
> premiere samtidig.

Først og fremmest er det vel distributørens beslutning, og ikke kun i
Danmark?

> [...]
> styrker. Godt nok har vi ikke den helt samme tradition for den
> slags drive-in dobbelt features herhjemme, men det er sgu da

Umiddelbart enig.

> [...]
> (som det var meningen fra skabernes side). Så jeg venter helt
> sikkert og ser hvad der sker når Planet Terror får premiere

På den anden side er Tarantino selv i Cannes med "Death Proof", så det
er næppe ligefrem mod skabernes vilje, at filmene vises separat.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : jesper outzen

Dato : 30-05-07 14:46

Morten Steen <morten.x@film.dk> wrote:

> Endnu engang må man undre sig over de danske biografers beslutning om at
> dele Grindhouse op i 2 seperate film, som endda slet ikke har premiere
> samtidig.

Det er fordi det floppede i USA, derfor bliver det som separate film i
resten af verden.
jesper

Fra : Optimus Prime

Dato : 31-05-07 07:48

jesper outzen skrev:
> Det er fordi det floppede i USA, derfor bliver det som separate film i
> resten af verden.

Det var da besluttet at dele den op inden den fik premiere i USA?!?

Tror nærmere det skyldes at den er meget lang i US-udgaven og derfor
ikke kan vises lige så ofte som film i normal længde - og så
kombinationen af man ikke er så vant til doublefeatures i Europa, så
"gør det ikke så meget"...

Selv er jeg lidt splittet, grindhouse konceptet falder jo lidt til
jorden - omvendt kan jeg forstå vi får en længere version af filmene...
Desværre ender jeg jo nok med at gå i biografen 2 gange i stedet for 1
og dermed har deres strategi været en succes

Men har tilgengæld våde drømme ved tanken om en rigtig lækker
DVD-udgave... Både QT og RR er rigtige fanboys, så mon ikke de leverer
varen