Og sagaen fortsætter
Fra : dpl

Dato : 28-05-07 16:48

Ja, se nu troede vi jo at pinseroen var sikret, men helt sådan skulle
det ikke gå.

Søndag aften er der kraftigt regn og torden, så jeg beslutter omkring
midnat, at hente Rajana og killinger samt fødekasse ind fra løbegården.
Kassen virker temmelig tung, men jeg koncentrerer mig mest om at få os
alle i tørvejr. Først da vi er kommet ind i huset, ser jeg at der er
gæster i kassen, nemlig Raisa og 3 små nyfødte killinger!

Tro det eller ej, men Raisa som jeg troede skulle føde om et par uger,
hun fødte 36 timer efter Rajana, og nu ligger de to damer og hygger i en
stor bunke med deres fælles kilinger!

Der kom senere en sidste killing, dog misdannet og dødfødt. Men nu
hygger de to altså med i alt 9 killinger, inkl. en lille neva-pige
(læser du med Marianne?) *smil*.

De har alle fået mest mulig fred efter en kaotisk aften, så det er kun
blevet til få nye billeder.
http://picasaweb.google.dk/dplahrmann/Killinger?authkey=ll2Z5vjO_20

Hjemmesiden er desuden opdateret, og dér vil der løbende komme nye billeder.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-07 17:13

dpl wrote:
> [...]
> http://picasaweb.google.dk/dplahrmann/Killinger?authkey=ll2Z5vjO_20
>
> Hjemmesiden er desuden opdateret, og dér vil der løbende komme nye

MAnge gange tillykke med den store familieforøgelse

Det er jo tydleigt ud fra billederne at jeres datter synes det er utrolig
spændende, men hvad siger lille Storm til det??

Mange hilsener fra Louise og Buster

Fra : dpl

Dato : 01-06-07 09:35

Louise skrev:

> MAnge gange tillykke med den store familieforøgelse
>
> Det er jo tydleigt ud fra billederne at jeres datter synes det er utrolig
> spændende, men hvad siger lille Storm til det??

Ja, Klara er meget interesseret i de små, og fortæller alle der gider
høre, at vi har fået glattekilninger *smil*. Storm har vist ikke fået så
meget med, det kommer nok først når de begyndet at springe rundt om
næsen på ham.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-06-07 09:39

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> meget med, det kommer nok først når de begyndet at springe rundt om næsen

GGG..de er så søde i den alder..
NEEEJ jeg skal ikke have flere..børn altså! ((-; 3 må være rigeligt..

ihh det vrimler også med småbørn i min yngstes børnehave..man bliver jo helt
skruk!.

mvh. marie

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 28-05-07 17:53

*ggg* Dorthe sikken en overraskelse, ja de katte skal nok vise at de
bestemmer selv, hvornår og hvordan

Glæder mig vildt til billeder af neva-pigen, har stadig billedet af
"kattitude-blikket" fra Natalya )

*gg* du får sandelig liv i huset hen på sommeren, med sådan ni små
rollinger,

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-05-07 19:16

In news:465af999$0$14002$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
dpl <dplahrmann@hotmail.com> typed:
> [...]
> uger, hun fødte 36 timer efter Rajana, og nu ligger de to damer og
> hygger
> i en stor bunke med deres fælles kilinger!

Rigtig hjerteligt tillykke også med Raisa og hendes små

Jeg skal lige love for at du har fået hænderne fulde, er det ikke
bare skønt
9 killinger på én gang, der bliver nok at kæle med - er lidt
misundelig

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-07 20:01

Hjertelig tillykke Dorthe med alle de smukke mislinger, bare dejligt med
lidt pinse og nattero )

Jeg har selv lige hentet fem mislinger ind udefra vores udhus, med to vilde
mødre. De er nok ca to til tre uger gamle, med øjne i betændelse samt mange
lopper, så der står betændelse og loppebekæmpelse på programmet.
hilsen fra Birte

Fra : dpl

Dato : 01-06-07 09:37

Birte Christoffersen skrev:
> [...]
> mødre. De er nok ca to til tre uger gamle, med øjne i betændelse samt mange
> lopper, så der står betændelse og loppebekæmpelse på programmet.

Øv, Birte, det lyder da som om de små har fået en slem start på
tilværelsen, hvordan går det med dem? Synd at ikke alle små killinger
får den samme trygge opvækst, men dejligt at du har taget hånd om dem!

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-07 14:49

de vokser og vokser, og vi bekæmper stadig lopper og øjenbetændelse, men
sjove er de og slet ikke hvæsende mere ) selv mødrene må jeg røre på
deres ben når jeg nusser killingerne.
Håber alt vel hos dig med børn og killinger, det er jo en herlig
kombination.
Hilsen Birte

Fra : Tina.

Dato : 29-05-07 03:22

> [...]

> http://picasaweb.google.dk/dplahrmann/Killinger?authkey=ll2Z5vjO_20
>
> Hjemmesiden er desuden opdateret, og dér vil der løbende komme nye

Åh, hvor er de skønne hele bundtet. Mig ha'!

Stort tillykke med dem.

Tina

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 29-05-07 07:14

Hej Dorthe

Jamen endnu et tillykke med de tre ny killinger, nej hvor er de bare
søde....og det er din datter sørme også.....

mange hilsner og held og lykke med de små mislinger
Majbritt

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-05-07 12:28

> [...]
> alle i tørvejr. Først da vi er kommet ind i huset, ser jeg at der er
> gæster i kassen, nemlig Raisa og 3 små nyfødte killinger!

jamen tillykke!

næ, man skal ikke altid tro, at man ved alt..GGG..
Kan sådanne kattemødre godt deles om sådanne små pus, eller tager de hånd om
hver deres?, jeg spørger måske dumt, men jeg har jo aldrig haft fornøjelsen
selv.

mvh.marie

Fra : dpl

Dato : 01-06-07 09:42

Torben og Marie-louise Ager skrev:

> [...]
> hver deres?, jeg spørger måske dumt, men jeg har jo aldrig haft fornøjelsen

Hejsa, der er slet ikke dumt spurgt, og jeg har da også selv været i
tvivl. Faktisk valgte jeg på et tidspunkt at skille dem ad med hver
deres killinger, da Raisa tydeligvis var ude på at rane hele flokken til
sig, så Rajana lå killingeløs ved siden af.

Men at ligge hver for sig huede slet ikke damerne, og der blev kun mere
uro ud af det, så nu får de det som de vil have det...og Raisa er da
også begyndt at uddelegere lidt ansvar til Rajana. Nu skiftes de fint
til at tage en tur i løbegården og strække benene, mens den anden passer
børn. Det lader ikke til, de selv er klar over hvis der er hvis mere.

Vi har desværre i forgårs mistet en af Raisas små hunkillinger, som
aldrig rigtigt begyndte at tage på efter fødslen. Så nu er der 8
tilbage, og de vokser heldigvis som var de betalt for det.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-06-07 09:53

> [...]
> rigtigt begyndte at tage på efter fødslen. Så nu er der 8 tilbage, og de
> vokser heldigvis som var de betalt for det.

ok, tak for svar.
Det er da fint at de kan deles om jobbet, det må også være hårdt arbejde med
sådan en flok "pattebørn" (-;
Og det må være dejligt at være tilskuer til sådan et sceneri, jeg er slet
ikke misundelig.. (-;

mvh. marie

Fra : Kate

Dato : 01-06-07 14:45

Det er trist at i har mistet en, synes jeg, men det lyder til at det
sker med jævne mellemrum . Ihvertfald når man læser med her. Håber
resten bliver store og stærke.

Det lyder bare enormt smart at Raisa og Rajana kan deles om besværet,
det viser at de faktisk slet ikke er dumme sådan nogle dyr.

Så for år tilbage en udsendelse om vilde katte (okay, forvildede), jeg
tror det var i Rom, ihvert fald et turiststed. Disse hunkatte gik også
tit sammen, en mor og datter. Så deltes de om killingerne, det var godt
nok fikst sådan at lave dagpleje

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Kate

Dato : 29-05-07 16:10

dpl <dplahrmann@hotmail.com> wrote in

> Ja, se nu troede vi jo at pinseroen var sikret, men helt sådan
> skulle det ikke gå.

Nej, katte og børn kommer når de kommer har jeg hørt

Hjerteligt tillykke med endnu mere liv i kludene