Nyt hardware - Juni?
Fra : Palle Jensen

Dato : 28-05-07 13:51

Læste lige:

http://mediamac.comon.dk/index.php/news/show/id=17172

"Sammen med nye iMacs i slutningen af juni måned, ventes Apple også
at opgradere det "lille" 23 tommers Cinema Display med en tomme, til
24."

Er der nogen der ved hvad det er for nye sager der kommer?

Sidder og er tæt på at købe en iMac, men man kan jo vente for evigt
når man hele tiden får den slags nyheder.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-05-07 15:00

Palle Jensen <ask_if_you_need_e-mail@invalid.invalid> writes:

> Sidder og er tæt på at købe en iMac, men man kan jo vente for evigt
> når man hele tiden får den slags nyheder.

Tjah, så derfor skal du købe den når du har behovet :)
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Palle Jensen

Dato : 28-05-07 15:25

On 28 maj 2007, Thorbjørn Ravn Andersen wrote in dk.edb.mac:

> Tjah, så derfor skal du købe den når du har behovet :)

Det har jeg jo nu

Men tænkt hvis den næste dækker mine behov endnu bedre...

Damn.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-05-07 17:27

Palle Jensen <ask_if_you_need_e-mail@invalid.invalid> wrote:

> Det har jeg jo nu
>
> Men tænkt hvis den næste dækker mine behov endnu bedre...
>
> Damn.

Stop! køb når du har behovet. Hvis du kan vente så har du ikke noget
reelt behov. Hvis du hele tiden venter på den næste opdatering bliver du
tosset. Og der kommer altid noget nyt og bedre ...

/thomas

Fra : Palle Jensen

Dato : 28-05-07 18:31

On 28 maj 2007, Thomas von Hassel wrote in dk.edb.mac:

> Stop! køb når du har behovet. Hvis du kan vente så har du ikke
> noget reelt behov. Hvis du hele tiden venter på den næste
> opdatering bliver du tosset. Og der kommer altid noget nyt og
> bedre ...

Grænsen er jo desværre ikke lige så hårfin. I det fleste tilfælde af
køb af ny computer så har folk jo som regel noget i forvejen. Sådan
er det også i mit tilfælde. Jeg har en efterhånden udtjent PC, som i
princippet godt kan køre lidt videre.... Jeg er ikke overordentlig
imponeret over Vistas så en gammel ide om at skifte til Mac lader jeg
komme til handling.

Men en kollega købte forleden en MacBook, og knap var han nået hjem
fra forretningen før den nye MacBook var på hylden med bedre specs
for pengene.

Mit spørgsmål gik nu også mere på om der mon blev implementeret et
eller andet uundværligt i iMac'en i juni opgraderingen.

Men op i r.... med det. Henter en i ugen

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-05-07 18:41

> [...]

> Men en kollega købte forleden en MacBook, og knap var han nået hjem
> fra forretningen før den nye MacBook var på hylden med bedre specs

Det er meget enkelt - man spørger her i gruppen hvornår der sidst er
kommet nye modeller.

Det er sket indenfor de sidste par uger, så mon ikke du kan vente lidt
med at ærgre dig?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 28-05-07 18:59

> [...]

> eller andet uundværligt i iMac'en i juni opgraderingen.
>
> Men op i r.... med det. Henter en i ugen

Som switcher så gør epsilon bedre specs nok heller ikke den store
forskel på om du bliver tilfreds med købet.

Det er ikke utænkeligt at iMacen får et nyt design til Juli (nyt design
er normalt planlagt til begyndelsen på et halvår), men så siger folk at
man skal vente på revB for at undgå børnesygdomme. Jeg har dog selv
været godt tjent med min revA iMac G5, selvom jeg frygter at se
svulmende lytter hver gang jeg tager bagbeklædningen af.

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-07 00:21

On 2007-05-28 19:58:54 +0200, nospam@ab-katrinedal.dk (Niels Jørgen
Kruse) said:

> [...]
> været godt tjent med min revA iMac G5, selvom jeg frygter at se
> svulmende lytter hver gang jeg tager bagbeklædningen af.

Jeg synes faktisk også at han undtagelses vist lige skal vente..
Kommer der en ny maskine, som er den han leder efter, kan han ligeså
godt købe nyeste teknik frem for gen. før.
Finder han så ud at der ikke kommer noget, først i juni, kan han jo
bare købe den han allerede havde planlagt..
Uanset dette, er jeg ellers generelt enig. Køb når du vil, vel vidende
at der hele tiden kommer nye modeller, der er hurtigere, kan lidt mere
etc..
Omvendt er der de sidste par år(?!) blevet "sparet" lidt vel på
specielt de billige macs..
eg glossy skærm, der bare ikke er fed, shared mem på grafikkort etc..
lidt for smart, efter min smag..
Men det gør jo omvendt maskinerne billigere, så det er nok slet ikke så
dumt, af dem der ovre i cupertino..

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-05-07 07:19

>eg glossy skærm, der bare ikke er fed, shared mem på grafikkort etc..

Er det en fejl du skriver Glossy ikke er fed?

IMHO er det en klar force ved dem!

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-05-07 07:52

Martin Johansen [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> Er det en fejl du skriver Glossy ikke er fed?
>
> IMHO er det en klar force ved dem!

Glossy skærm er måske ok til alm. brug, men f.eks. til grafisk arbejde
hvor man skal kunne regne nogenlunde med farverne** så dur det ikke.
Glossy skærm er også ubrugelige under visse former for belysning og
endnu værre udenfor.

/thomas

** Nej, jeg ved godt at man ikke skal lave farvearbejde på en bærbar,
men glossy skærm hjælper ikke på det ;)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-05-07 08:14

>Glossy skærm er også ubrugelige under visse former for belysning og
>endnu værre udenfor.

Den glossyskærm jeg har set på Macbook er en del bedre end den
ikke-glossy jeg havde på min iBook.

Der var godt nok refleksioner på dem begge, men på Glossy var de langt
mindre generende selvom det lyder mærkeligt.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-05-07 08:20

> Den glossyskærm jeg har set på Macbook er en del bedre end den
> ikke-glossy jeg havde på min iBook.
>
> Der var godt nok refleksioner på dem begge, men på Glossy var de langt
> mindre generende selvom det lyder mærkeligt.

Tror det kommer _meget_ an på de faktiske forhold, men overall synes jeg
mat skærm virker bedre under flere forhold.

/thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-05-07 08:47

>Tror det kommer _meget_ an på de faktiske forhold, men overall synes jeg
>mat skærm virker bedre under flere forhold.

Det kan godt være du har ret. Det må tiden vise for mig :)

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-07 13:30

On 2007-05-29 08:18:55 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> said:

> Er det en fejl du skriver Glossy ikke er fed?
>
> IMHO er det en klar force ved dem!

Det er jo ikke for brugerens skyld at der kom glossy skærme på de
"billige" macs.
Det er for at kunne sælge dem billigere/ eller tjene flere penge på den
enkelte enhed.
At brugeren så er glad, er da bare fint.

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-05-07 14:54

In article <465c1cda$0$90271$14726298@news.sunsite.dk>
johnDoe<halloDu> wrote:

> [...]
> Det er for at kunne sælge dem billigere/ eller tjene flere penge på
> den enkelte enhed.
> At brugeren så er glad, er da bare fint.

Jeg har ellers hørt, at det er noget brugerne efterspørger. Når der
står en række computere i en butik, ser dem med glossy skærm flottest
ud. Derfor er de fleste bærbare i dag med glossy skærm. Fabrikanterne
har det jo med at lave de ting, kunderne efterspørger, for de sælger
ligesom bedst. Og det gælder nok især for de billige modeller, hvor
konkurrencen er hårdest. Jeg havde ikke hørt, at en glossy skærm er
billigere at lave. Personlig er jeg vældig glad for skærmen på min
MacBook. Jeg synes, bogstaver står fint skarpt. Jeg er godt tilfrede,
men det gør ikke den store forskel for mig, om skærmen er glossy. Der
er mange andre parametre, der er vigtigere ved en skærm.

--
I'm trying a new usenet client for Mac, Nemo OS X.
You can download it at http://www.malcom-mac.com/nemo

Fra : Peter B. P.

Dato : 29-05-07 02:45

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> [...]
> reelt behov. Hvis du hele tiden venter på den næste opdatering bliver du
> tosset. Og der kommer altid noget nyt og bedre ...

Sande ord, dog med den modifikation, at hvis noget nyt og bedre er lige
om hjørnet, så vil man kunen få samme produkt billigere når det nye
komemr ud, eller et nyt og bedre produkt som kan mere end det gamle.

Når vi kun er 1 md. fra nye iMacs er Palle nok berettiget i at vente...

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-05-07 06:28

Peter B. P. <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> wrote:

> [...]
> komemr ud, eller et nyt og bedre produkt som kan mere end det gamle.
>
> Når vi kun er 1 md. fra nye iMacs er Palle nok berettiget i at vente...

Nu er det jo ikke eksakt videnskab at gætte på hvornår Apple opdaterer
deres produkter, men jo, iMac'en står nok næst for. Dog kan man måske
tro at WWDC bliver brugt til at opdatere deres Pro produkter, og at
iMac'en får lov til at vente en mdr. eller 2 mere, sålænge den stadig
sælger har apple ingen skrupler med at blive siddende på updates :)

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-07 13:33

On 2007-05-29 07:27:59 +0200, thomas_lists@elements.dk (Thomas von
Hassel) said:

> [...]
> iMac'en får lov til at vente en mdr. eller 2 mere, sålænge den stadig
> sælger har apple ingen skrupler med at blive siddende på updates :)

Det ville være særdeles skønt hvis visse af pro produkterne blev opdateret..
f.eks er logic Pro ikke opdateret i 8-9 mnd, nu..
Det kunne være skønt med en "ren Intel" version, med de hastigheder det
ville give..( plus en god portion oprydning i koderne..?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-05-07 18:39

> Det har jeg jo nu

Så køb nu.

> Men tænkt hvis den næste dækker mine behov endnu bedre...

Hvis den gør, så køb den også.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Flemming Rubini

Dato : 28-05-07 23:05

Palle Jensen <ask_if_you_need_e-mail@invalid.invalid> wrote:

> Sidder og er tæt på at købe en iMac, men man kan jo vente for evigt
> når man hele tiden får den slags nyheder.

Du får en god fornemmelse af hvornår et produkt er forældet og bliver
opdateret, her:

<http://buyersguide.macrumors.com/>

Flemming Rubini

Fra : Lyrik

Dato : 29-05-07 11:07

Den 28.05.2007 kl. 14:51 skrev Palle Jensen
> [...]

> Sidder og er tæt på at købe en iMac, men man kan jo vente for evigt
> når man hele tiden får den slags nyheder.
+++++++++++
IMacen ér allerede oppe på 24". Det er de selvstændige displays der ventes
at følge efter. De er nemlig 20- og 23" lige nu.

IMac opgraderinger i vente ser ud til i al væsentlighed at dreje sig om
et tyndere design. Muligvis en standard i modulopbygning. Hvilket iøvrigt
ville være velkomment. IMac Core Duo havde en adskillelses-venlig
opbygning, hvorimod den nuværende Core 2 Duo, er en
"skil-den-ikke-ad-selv-version"(bortset fra RAM)-(kan være en fordel for
pilfingre) Nuværende version er tyndere end Core Duo-versionen.
Næste processor vil stadigvæk være en Core 2 Duo hvor opgraderingen i al
væsentlighed bliver en "grafik-på-bundkortet-opgradering" som vil komme
MacBook til gode, idet den har grafik på bundkortet.

Det er sådan jeg tolker rygterne.
Iøvrigt skal du være "i syv sind" angående købet, efter min mening. Du går
efter den store skærm kan jeg forstå. Det er også fint nok. Men skal du
være med i "MacBruger" (som mødes i Valby Kulturhus ved Toftegårds Plads)
så skal du tænke alvorligt på en Macbook. Det er dejligt at kunne have
den med overalt. Den store vejer 10 kilo. Selv om den lille MacBook kun
er 13" i skærmen, så får du ufattelig meget for pengene, inklusive en klar
skærm. Jeg har lige vejet den på en elektronisk vægt: 2,286 kilo. Så
snakker vi virkelig bærbar.
Skærmen er 1280 X 800, hvilket gør den til 16:10 og derfor egnet til at se
film på. Den kan alt det den store kan undtagen 3D avancerede spil.

Hilsen
jens

--
Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,
ikke videnskabelige facts.