Mitja er forsvundet - Struer/Humlum/Resen
Fra : Rikke F. Ravn

Dato : 27-05-07 09:42

Hej Gruppe

Vores dejlige hunmis Mitja har nu været væk i 1½ døgn. Den er 6 år og har
været indekat indtil for 3 mdr siden. Den plejer altid at komme ind flere
gange om dagen og opholde sig lige i nærheden af huset, men nu er den ikke
set siden fredag aften.

Vi bor i Humlum nord for Struer og har tidligere boet i Fousing vest for
Struer, så det er nok i området Humlum, Resen og Fousing den er. Vi har kørt
flere ture i området, men den er som sunket i jorden.

Den er skildpaddefarvet, kan være sky, er steriliseret og har øremærke
XYC006.

Der er et billede af den her
http://www.fjordbak.dk/drengene/faelles/images_2007/03/IMG_2427.jpg
indrømmet ikke noget godt billede, men man kan se de lidt specielle
aftegninger den har.

Vi håber meget at nogen i området vil kigge efter den.

Mvh
Rikke

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-05-07 18:14

In news:4659444d$0$14045$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Rikke F. Ravn <rikke@FJERNfousing.dk> typed:
> [...]
> specielle
> aftegninger den har.
>
> Vi håber meget at nogen i området vil kigge efter den.

Hvis hun stadig ikke er kommet hjem, skal I huske at efterlyse hende
hos dyrlæger, Kattens Værn, og evt. sætte sedler op i butikker og
hvor I ellers kunne finde ud af at efterlyse hende. Der er mange
tidligere indlæg her i gruppen som I lige kan læse vedr. katte der
er blevet væk.

Jeg kom for nogle år siden til at lukke naboens dejlige hankat inde
i vores væksthus, så den mulighed foreligger også, at hun måske ved
et uheld er blevet lukket inde i en garage, skur eller lignende.

Jeg må hellere lige fortælle at jeg opdagede naboens kat efter et
par timer, da den sad på et bord og kiggede ud af vinduet.

Håber at hun snart dukker op, prøv i mellemtiden at gå ud og slå på
hendes madskål med jævne mellemrum, det kan også hjælpe.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Rikke F. Ravn

Dato : 27-05-07 21:49

> [...]
>
> Håber at hun snart dukker op, prøv i mellemtiden at gå ud og slå på hendes
> madskål med jævne mellemrum, det kan også hjælpe.

Hej Tove

Hun er efterlyst via Det Danske Katteregister og vi har sat seddel op hos
den lokale Spar, og været rundt med sedler til naboerne, netop for at de
lige kan tjekke om hun er blevet lukket inde. Jeg vil prøve tricket med
madskålen.

Vi har været ude og lede hele dagen, men ingen spor af hende

mvh
Rikke

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-05-07 22:08

In news:4659eebb$0$14033$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
> [...]

> vil prøve tricket med madskålen.
>
> Vi har været ude og lede hele dagen, men ingen spor af hende

Hej igen Rikke.

Bare fortsæt med madskålen, det kan altså have en rigtig god
virkning.

Jeg glemte at nævne, at hvis i bor I et område med børn, så er det
også en god idé at alliere sig med dem, og love dem en belønning
hvis de finder hende. Det er utroligt så observante børn kan være,
og især hvis de ved de bliver belønnet. Tag nogle små sedler med
hvor jeres telefonnr. står på, giv dem til børnene og bed dem ringe
hvis de ser hende. Børn elsker at lege detektiver. Vis dem også et
billede af hende, hun er jo ikke en helt almindeligt udseende kat.
Vi har forøvrigt selv en tortie hunkat på 6 år.

Pøh Pøj lad os håbe at hun snart kommer hjem igen, hunkatte går
sjældent ret langt væk fra hjemmet.

Fra : Siri

Dato : 28-05-07 11:08

> Tove Krieger skrev:

Tove har sagt det supergodt
Vil lige nævne, at et par venner af mig fik deres meget savnede mis hjem
efter10 dage - den havde såmænd bare fundet sig en ny madmor, altså -
ved at lave opslag m sort-hvid foto og beskrivelse overalt - på
lygtepæle, bibliotek, tankstation, supermarkeder, overalt...
Kommer selv fra Thyholm - så varme hilsner om held og lykke til jer...
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lotte

Dato : 28-05-07 13:36

Tove Krieger skrev:

> [...]
> en god idé at alliere sig med dem, og love dem en belønning hvis de
> finder hende. Det er utroligt så observante børn kan være, og især hvis

Det er et godt råd - opslag og dusør!

Min perserpige var væk i 3 uger for et par år siden. Hun er og var
indekat og da det var en periode med meget sne, havde vi faktisk opgivet
at se hende mere. Opslag og angiveligt dusøren betød, at mange i
nabolaget var opmærksomme - jeg hørte om både dagplejemødre, viceværter
og skolebørn, der var ekstra opmærksomme når de færdedes i lokalområdet,
om de kunne få et glimt af Dizzy.

Jeg krydser fingre for at Mitja også kommer hjem i god behold!
--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Rikke F. Ravn

Dato : 29-05-07 21:05

"Rikke F. Ravn" <rikke@FJERNfousing.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> aftegninger den har.
>
> Vi håber meget at nogen i området vil kigge efter den.

Vi har nu fundet Mitja, men desværre ikke i live.

Tak til alle jer der har givet gode råd om eftersøgning.

Med trist hilsen,
Rikke

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-05-07 21:13

In news:465c8765$0$14018$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
> [...]
>>

> Vi har nu fundet Mitja, men desværre ikke i live.
>
> Tak til alle jer der har givet gode råd om eftersøgning.

Kære Rikke.

Åh, det er vel nok trist. Jeg håbede ellers sådan på at du
ville komme og fortælle at hun var uskadt. Det gør mig så ondt for
dig. Tak fordi du meldte tilbage.

http://www.petloss.com/rbdanish.htm

Hermed et link til "Regnbuebroen" og et stort trøstekram herfra.

Fra : Kate

Dato : 29-05-07 21:32

"Rikke F. Ravn" <rikke@FJERNfousing.dk> wrote in

> Vi har nu fundet Mitja, men desværre ikke i live.

Øv, hvor sørgeligt. Men alligevel er det bedre at finde hende, end at
gå år efter år og tnke på hvad der mon skete med hende. Jeg har selv
mistet en kat, som aldrig blev fundet og som jeg er overbevist om blev
stjålet, og selvom det er ca 14 år siden dukker det indimellem op, hvad
der mon skete med ham.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-05-07 21:43

"Rikke F. Ravn" <rikke@FJERNfousing.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har nu fundet Mitja, men desværre ikke i live.
>
> Tak til alle jer der har givet gode råd om eftersøgning.

Det er jeg ked af at læse )-;
men som andre har skrevet, så er det trods alt bedre at vide, end at gå i
uvished.

mange tanker fra marie

Fra : S. Hansen

Dato : 30-05-07 09:07

On Tue, 29 May 2007 22:04:59 +0200, "Rikke F. Ravn"
> [...]

>Vi har nu fundet Mitja, men desværre ikke i live.
>
>Tak til alle jer der har givet gode råd om eftersøgning.

Nu har du så fået en masse trøstende ord med på vejen, men de bringer
dig desværre ikke din kat tilbage. Jeg håber så for din kats skyld at
den blev dræbt øjeblikkeligt og ikke har måttet rende rundt og lide.

Men hvis du havde fastholt at din kat skulle være indekat, eller havde
givet den en løbegård - ja så havde din kat stadigvæk været i live.

At lade sin kat løbe frit rundt er et misforstået hensyn til sin kat.

Iøvrigt kan jeg oplyse dig om at mere end 10% af alle katte bliver
dræbt i trafikken, og bare dette burde få folk til at holde deres kat
på eget. Selv loven siger du skal holde din kat på eget.

Steen

Fra : Rikke F. Ravn

Dato : 30-05-07 10:16

"S. Hansen" <skidt_fjern_dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dræbt i trafikken, og bare dette burde få folk til at holde deres kat
> på eget. Selv loven siger du skal holde din kat på eget.

Kære Steen

[IRONI ON] Tak for din medfølende hilsen, det var sandelig lige hvad jeg
havde brug for at høre.....[IRONI OFF]

Nu ved du jo ikke hvad der er sket med katten, så jeg syntes du skulle holde
din mening for dig selv, eller oprette et nyt indlæg hvor diskussionen om
indekatte kontra udekatte så kunne foregå.

JEG vil holde MIN mening om dig for mig selv

Rikke

Fra : Siri

Dato : 30-05-07 11:11

> [...]
> indekatte kontra udekatte så kunne foregå.
> JEG vil holde MIN mening om dig for mig selv

Kære Rikke.
Hvor er det sørgeligt at læse. Vi gør alle det bedste, vi kan, for vores
elskede katte og alle vore dyr, efter bedste evne. Alligevel kan det gå
galt, og jeg sender dig varme tanker og trøstekram.
Og så en kæmpe-high-five og BRAVO til dig for dit gode og koncise svar
til Steen. Uanset, hvad der er ret, og hvad der er rigtigt, så er vi
vist en del i gruppen, der er rigtig godt trætte af ufølsomme
moralprædikener og den næsten (men ikke denne gang, vel...)
obligatoriske, futile debat.
Godt svaret, Rikke.
Kram til dig!
Og skal vi så ikke denne gang lægge låg på kombattanten og skrive
EOD!
Med venlig hilsen Siri og Giagissen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : S. Hansen

Dato : 30-05-07 12:44

> [...]
>indekatte kontra udekatte så kunne foregå.
>
>JEG vil holde MIN mening om dig for mig selv

Hvilket ikke ændre på den sørgelige kendsgerning at din laden stå til,
kostede din kat livet !!!!!!!!!!!!!

At de fleste skribenter her har en udpræget medlidenhed med dig, kan
din kat absolut ikke bruge til noget som helst - det er din kat der
har måttet betale den ultimative pris for din tankeløse omgang med et
husdyr.

Jo jeg har medlidenhed med din kat, og andre der holdt af din kat, men
det er dig der kunne have forhindret at din kat døde.

Det er og bliver den ubehalige sandhed.

Steen

Fra : Inge

Dato : 30-05-07 20:14

> [...]
>
> Jo jeg har medlidenhed med din kat, og andre der holdt af din kat, men
> det er dig der kunne have forhindret at din kat døde.

Hvor er du dog for helvede skidedum at høre på!!

Inge

Fra : Bjarne

Dato : 30-05-07 11:18

S. Hansen skrev:

> [...]
>
> Men hvis du havde fastholt at din kat skulle være indekat, eller havde
> givet den en løbegård - ja så havde din kat stadigvæk været i live.

Man skal være et noget så inderligt modbydeligt og afstumpet foragteligt
individ for at skrive som du gør.

Det gør mig meget ondt for Rikke, at hun oven i sin sorg skal udsættes
for den slags.

Min dybeste medfølelse.

Der er tusindvis af smukke, kælne, følsomme og frække katte som gerne
vil have dig som menneske. Prøv at finde en af dem.

Bjarne

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-05-07 11:38

In news:465d4f41$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Bjarne <netmolotow@varmpost.com> typed:

> [...]
>
> Der er tusindvis af smukke, kælne, følsomme og frække katte som
> gerne vil have dig som menneske. Prøv at finde en af dem.

Kære Siri og Bjarne.

Vi skal være mere end ualmindeligt heldige hvis Steen (som ikke selv
har kat), stopper med at skimme kattegruppen jævnligt for at få
chancen til at moralisere. Han har da ret langt henad vejen, at vi
skal passe på de dyr vi har i vores varetægt. Det tror jeg ikke at
nogen her i gruppen vil modsige. Jeg er bare personligt *så* ked af,
at en sørgende katteejer som noget af det første *hver* gang bliver
kølhalet af Steen. Det skulle altså ikke være nødvendigt. Lidt
empati har aldrig skadet - tværtimod.

Fra : Siri

Dato : 30-05-07 12:18

> [...]
> at en sørgende katteejer som noget af det første *hver* gang bliver
> kølhalet af Steen. Det skulle altså ikke være nødvendigt. Lidt

Det har du ret i, Tove, men han gider nok kun, hvis vi gider skændes med
ham. Nu har vi hørt ham - mange gange - og svaret - mange gange.
Derfor skrev jeg EOD, hvor jeg så mente på den ballade, han har fået
startet for Gud ved hvilken gang. Så jeg synes, at det må være slut med
det. Ignorer ham.
Og Rikke fik jo svaret eminent, kort og pointeret. Godt gået, Rikke!

Og så kan jeg kun støtte Bjarnes synspunkt, ikke mindst, når han så
sandt skriver, at der er masser af dejlige misser, der gerne vil bo hos
Rikke og hendes lige, og trøste hende. Jeg ved, at det er barsk, men en
ny kærlig kat er den bedste trøst.

Og lad os så råde alle, der spørger, med bygning af katte-løbegård og
altansikring. Jeg er selv i gang med at udvide min sikring - den viser
sig jo kun at være perser-sikker, og det er åbenbart rent til grin
for andre katte... Hvad ved jeg som ret grøn - ikke så meget, og derfor
tager jeg gerne imod venlige råd.
Venlige. Tak.

Et rigtig godt tip om bygning af løbegård, hvis man har bare lidt plads
til det:
http://www.jakobmette.dk/katting.htm
og her:
http://www.netkatten.dk/hjemmeside-haven.htm
Nyd også de små filmklip af de Herlige (sic!) Birmaer samme sted - skønne!
Med venlig hilsen
Siri, og Giagissen, der åh-så-nuttet fisker rosenblade ned fra
perser-sikrings-nettet med sine tykke tufte-poter og dufter til dem -
rosenbladene altså - tsk tsk
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : S. Hansen

Dato : 30-05-07 13:01

> [...]
>at en sørgende katteejer som noget af det første *hver* gang bliver
>kølhalet af Steen. Det skulle altså ikke være nødvendigt. Lidt

Men det hjælper bare ikke kattene.

At have medlidenhed og medfølelse med en katteejer hvis kat lige er
omkommet grundet katteejren laden stå til, kan en kat ikke bruge til
noget som helst.

Og når en sådan katteejer næste gang anskaffer sig en kat, bliver den
garanteret behandlet på samme måde, medmindre nogen fortæller
katteejeren nogle sandheder. Jeg så meget gerne indlæg der fortæller
en katteejeren sandheden, men jeg har ikke inu set et eneste indlæg.
fra jer katteejere, der fortælle kattens ejer sandheden.

Og uanset om man er katteejer eller ej kan man godt ønske at katte
også har en værdig død af alderdom og ikke som mere end 10% af de
danske katte der omkommer i en trafikulykke.

Den gruppe er udpræget til formål at rose og guddommelige katteejer,
og man går fuldstændigt i panik når en skribent ikke holder sig til
den pusseløjerlige skamrosning af katteejere.

Steen

Fra : Bjarne

Dato : 30-05-07 13:15

S. Hansen skrev:

> [...]
> en katteejeren sandheden, men jeg har ikke inu set et eneste indlæg.
> fra jer katteejere, der fortælle kattens ejer sandheden.

Da ser du kun hvad du vil se eller mener at du har monopol på "sandheden"

Forestil dig, at en ung mand døde i Irak og Afghanistan og et subjekt
som dig efterfølgende svinede forældrene til med hånlige bemærkninger
om, at det havde været mere fornuftigt at blive hjemme?
Det er jo vitterligt sandt, men berettiger det til at være led?

Steen, med min inderligste foragt putter jeg dig i filtret.

Hver eneste kat i Danmark fortjener mere respekt end dig.

Bjarne

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 30-05-07 13:27

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse

> Steen, med min inderligste foragt putter jeg dig i filtret.
> Bjarne

Hej Bjarne

han har længe været i mit filter - og jeg synes som Siri, at han ikke er
værd at spilde krudt på.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : S. Hansen

Dato : 30-05-07 13:39

On Wed, 30 May 2007 14:14:50 +0200, Bjarne <netmolotow@varmpost.com>
wrote:

> [...]
>om, at det havde været mere fornuftigt at blive hjemme?
>Det er jo vitterligt sandt, men berettiger det til at være led?

Du bliver ved med at drage paralleller til mennesker.

Der er selvfølgelig også kun den lille forskel at forældrene IKKE
bestemmer om han skal tage afsted eller ej, og at han udmærket er klar
over konsekvendsen ved at tage afsted.

Men en kat kender jo selfølgelig også konsekvensen af at rende rundt
på vejene !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kattens ejer kender konsekvensen ved at lade sin kat rende frit rundt,
det gør katten ikke, og det er katten der betaler prisen.
Og at du, som så mange andre katteejer, syntes det er ok chokere mig
til stadighed.

Steen

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-05-07 13:39

In news:ptoq53pfpog3acv7pvdbc5nft13denikgp@4ax.com,
S. Hansen <skidt_fjern_dette@tele2adsl.dk> typed:

Jeg så meget gerne indlæg der fortæller
> en katteejeren sandheden, men jeg har ikke inu set et eneste
> indlæg.
> fra jer katteejere, der fortælle kattens ejer sandheden.

Det passer jo ikke Steen, og det ved du udmærket godt. Du har
sikkert ikke set de indlæg, fordi du kun "kommer forbi" når ulykken
er sket.

Fra : S. Hansen

Dato : 30-05-07 13:41

On Wed, 30 May 2007 14:38:57 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

> [...]
>>

>Det passer jo ikke Steen, og det ved du udmærket godt. Du har
>sikkert ikke set de indlæg, fordi du kun "kommer forbi" når ulykken

Vil du være sød at fortælle mig hvilke indlæg du refere til ?

Steen

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-07 13:55

S. Hansen wrote:

> [...]
> dræbt i trafikken, og bare dette burde få folk til at holde deres kat
> på eget. Selv loven siger du skal holde din kat på eget.

Havde ellers svoret at jeg aldrig igen ville svare på et indlæg du havde
skrevt, men nu er jeg nødt til:

_Har du gået på et særligt kursus hvor man lærer at gnide salt i såret, og
kun være nedladende, hvis ikke direkte indskabsfuld?_

Fra : S. Hansen

Dato : 30-05-07 14:08

> [...]
>
>_Har du gået på et særligt kursus hvor man lærer at gnide salt i såret, og
>kun være nedladende, hvis ikke direkte indskabsfuld?_

Nej jeg syntes bare det er forkasteligt at man behandler sin kat på
denne måde.

Og man så tilligemed skal have medlidenhed med en person der udviser
en sådan tankeløs opførsel er mig en gåde.

Steen

Fra : Sanni

Dato : 30-05-07 18:31

OK søde Steen, vil du så sige at jeg er uansvarlig katteejer.
Har eller rettere havde en indekat, som ved et uheld slap ud og blev kørt
ned inden jeg fandt den.
Det gør mig, set udfra dit synspunkt tidligere i tråden, til en uansvarlig
katteejer, fordi min kat blev trafikdræbt, eller....
Jeg synes at jeg havde sikret mig selv og katte optimalt, men nogen gange
sker der desværre ting som vi ikke er herre over.
Endda uden at vi har nøde at være uansvarlige.

Jeg vil undlade at kommentere din "hilsen" til Rikke, blot vil jeg sige
Rikke nogen gange sker tingene bare, selvom man gør alt hvad der står i
ens
magt for at for at undgå katastrofer.
Nogen mennesker er bare så snævertsynede at det kun er netop deres
verdenssyn, som de ser som det der er det rigtige.
Håber ikke du tager dig det for nær, og jeg mener heller ikke at du har
handlet uansvarligt.

sanni som nu har udekat og er enormt uansvarlig

Fra : Siri

Dato : 30-05-07 20:15

> Sanni skrev:
> OK søde Steen, vil du så sige at jeg er uansvarlig katteejer.
> Har eller rettere havde en indekat, som ved et uheld slap ud og blev kørt
> ned inden jeg fandt den.

Kære Sanni
Det må virkelig have været hårdt - og bittert, når du nu havde gjort
alt, hvad du kunne, for at passe på.
Men spørger man Steen, bliver det en stor diskussion uden ende, for han
er komplet monoman i sine svar, og vi andres synspunkter trænger ligesom
ikke ind. Så mit råd er at lade være med at svare ham, for det er samme
skrue uden ende hver gang. Prøv bare at kigge i gamle tråde fra folk,
der på det sørgeligste har mistet en kat: De får det samme smidt i
hovedet af ham hver gang, med samme "debat" som resultat. Skønne spildte
kræfter....
Nå, til noget mere givende:
Jeg har prøvet at spørge om råd her til sikring af altan (og andre
tiltag i den retning: sikring af vindueshasper, sikring af åbne vinduer,
bygning af løbegård osv osv), og bedt om at få noget i den retning
oprettet under 'Produkter'.
Der er så kommet en kategori, der hedder 'Indretningshjælp'.
Vil alle, der har praktiske tips og handyman-råd til os, der gerne vil
sikre, men ikke ved hvordan, ikke nok skrive deres tips i denne
afdeling? Altså under 'Indretningshjælp' i 'Produkter' ? Please?
Tusind tak - det ville være en stor hjælp for flere læsere - og katte,
ikke mindst

Fra : S. Hansen

Dato : 31-05-07 07:49

On Wed, 30 May 2007 19:31:07 +0200, "Sanni" <pythagoras@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>sker der desværre ting som vi ikke er herre over.
>Endda uden at vi har nøde at være uansvarlige.

Hvis du havde læst mine indlæg ville du vide at jeg kun går efter
katteejere der udviser mangel for på omtanke. At lade sin kat med
fulgt overlæg løbe frit rundt er ikke bare uansvarligt men også
ulovligt.

Har men en indekat eller en kat i en løbegård så gør man hvad man kan
for at sikre sin kat, at så en kat ved et uheld slipper ud og bliver
trafikdræbt er det sørgeligt og du vil aldrig af mig blive beskyldt
for ikke at passe på din kat. Vi kan alle komme ud for uheld, men når
man helt bevidst lader sin kat strejfe frit rundt er man en uansvarlig
katteejer, og samtidig overtræder man som sagt loven.

Steen

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 31-05-07 09:16

Steen skrev
<Vi kan alle komme ud for uheld, men når man helt bevidst lader sin kat
strejfe frit rundt er man en uansvarlig katteejer, og samtidig overtræder
man som sagt loven.>

For nogle kommer det ikke som en overraskelse at jeg er enig med Steen )
I modsætning til Steen *er* jeg katteejer, og har været det hele mit liv,
jeg er såmænd osse flere gange blevet kaldt kattehader, lige som Steen, men
sjovt nok kun af folk der ikke kendte/kender mig )

I DK bliver der dræbt 70.000 katte i trafikken årligt, det svare til ca
_192_ katte om DAGEN, hvis det ikke er en reel risiko, så ved jeg ikke hvad
der er ((

I min verden er det uansvarligt at løbe den risiko på sin kats vegne, og min
helt personlige mening er, at hvis man elsker sin kat, så spiller man ikke
russisk roulette med dens liv og helbred.

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Siri

Dato : 31-05-07 09:42

> [...]
> Marianne Cat Hellemose
> ***Ailurophil***
> can be judged by how its animals are treated

Kære Marianne,
Det tror jeg også, at de fleste her er enige med dig i.
Kritikken af og holdningen til Steen går bare ikke på facts og ret/uret.
Men på hans måde at nærmest angribe sørgende mennesker på, uanset deres
'skyld' eller uheld' ved skånselsløst og helt uden indlevelse at smide
de rå fakta i synet på dem.
De, der endnu ikke har fattet, hvor godt man skal passe på sin kat, dem
når man altså ikke ved at slå på dem, når de ligger ned af sorg.
Man når dem ved at trøste, og derpå forklare, hvordan tragedien kan
undgåes fremover.
Og ved at forklare rent praktisk, hvordan man gør - for det kan virke
uoverskueligt, hvis man ikke lige er den fødte handyman.
Jeg syntes jo, at mit hjem er sikret og trygt. Det er det også for en
doven perser (og f eks raggies) - men nu har jeg indkaldt venner og
boremaskiner for at gøre
det mere grundigt. Jeg anede bare ikke, at der skulle mere til - at en
del katte er noget mere eventyrlystne!
Selvom man har læst 1/2 ton kattebøger, så kan intet erstatte den
videns-erfaring, som I go'e gamle skal give videre. Ellers er vi
grønnerter (også folk, der 'bare' har fået en kat tilløbende og taget
den til sig uden at vide en døjt om katte, som nogle af mine venner) på
herrens mark!
Men jeg spørger jo stædigt, indtil jeg får brugbare svar.
Og jeg kan kun opfordre alle, der har bare den mindste erfaring med
opsætning af sikring af altan, af vinduer, med bygning af selv den
mindste løbegård - til at skrive om det i 'Produkter'.
Jeg bad om en kategori til det, og den er kommet til at hedde
'Indretningshjælp' - dvs "indretning": bygning af løbegård, sikring af
hjemmet.
Jer, der mener det alvorligt og ikke bare vil slå andre i hovedet: Skriv
jeres viden dér. Please. Så har vi andre uvidende da ihvertfald en
jordisk chance for faktisk at sikre kattene.
Tusind tak for alle venlige råd: Skriv i 'Produkter', så vi også
fremover kan henvise til det, når nogen skriver ind om at have mistet en
kat.

Fra : S. Hansen

Dato : 31-05-07 14:00

On Thu, 31 May 2007 03:41:38 -0500, Siri
<medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote:

> [...]
> Men på hans måde at nærmest angribe sørgende mennesker på, uanset deres
>'skyld' eller uheld' ved skånselsløst og helt uden indlevelse at smide

Jamen kære Siri

De rå fakta er i en sådan situation er barske, men det hjælper ikke
kattene at skjule dem..

Kan du fortælle dem det på en bedre måde, skal jeg gerne holde min
kæft.

> [...]
>når man altså ikke ved at slå på dem, når de ligger ned af sorg.
>Man når dem ved at trøste, og derpå forklare, hvordan tragedien kan

Hvilket jeg ikke på noget tidspunkt har set nogen efterfølgende gøre
her, det bliver kun fortalt til folk der direkte spørger og ikke
automatisk til folk der lader deres kat strejfe rundt.

Steen

Fra : Kate

Dato : 31-05-07 20:12

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in

> Men på hans måde at nærmest angribe sørgende mennesker på, uanset
> deres
> 'skyld' eller uheld' ved skånselsløst og helt uden indlevelse at
> smide de rå fakta i synet på dem.

Du kender jo rent faktisk ikke Steens indlevelsesevne, jeg formoder i
ikke kender hinanden udenfor det forum. Nogle gange skal folk have rå
fakta smidt i synet, ingenting flytter sig hvis alle stikker hovedet i
busken og siger "sådan har vi altid gjort, så det må blive ved med at
være sådan". Hensynet til vores medmennesker er desværre en mangelvare

Fra : Bjarne

Dato : 31-05-07 10:08

Marianne Hellemose skrev:
> [...]
> helt personlige mening er, at hvis man elsker sin kat, så spiller man ikke
> russisk roulette med dens liv og helbred.

Hej Marianne.

Jeg er sikker på, at du handler efter nogle meget velmenende og seriøse
overvejelser, hvorefter du er kommet frem til, at du mener, at risikoen
altid vejer tungere end de glæder en kat kan have ved at komme ud og lege.

Der findes ingen facitliste for en sådan vurdering, og derfor kan jeg
ikke sige, om du har ret eller uret.

Min egen holdning er, at det er en vurdering, man må træffe i hvert
enkelt tilfælde ud fra hensyn til katten og de lokale forhold.

Vi har haft en vidunderlig kat, som hed Fie og som blev 17 år gammel,
selvom hun var udekat hele sit liv.
Vi boede ved en meget stille villavej.
Jeg er helt sikker på, at hun havde det godt og var så lykkelig som en
kat kan være.
Vi kunne da have holdt hende inde og levet i mange år med lukkede
vinduer og døre året rundt og undgået risikoen men jeg er glad for, at
vi lod hende komme ud og lege.

Men selvfølgelig var der en risiko.

Nu bor vi helt ude på landet ved meget små veje, men desværre er det
meget farligere for kattene end en villavej, og derfor har vi tre indekatte.

Hvis man skal undgå risiko, så skal man heller ikke færdes i trafikken.
Det er statistisk set vanvittigt farligt at færdes i trafikken til fods
eller på cykel.
Tænk om du havde et barn, som du lod cykle, og barnet blev kørt ned,
hvorefter et subjekt som Steen hånede dig?
På den anden side risikerer man hjerte-/kar sygdomme og sukkersyge og
meget andet, hvis man ikke får motion.

Jeg respekterer din vurdering og håber at du respekterer min.

Men jeg forstår ikke, at du kan acceptere og menneskeliggøre et subjekt,
der både udviser følelseskulde grænsende til hvad der kan forekomme
paykopatisk og på den mest beskidte måde håner en her i gruppen , der på
tragisk måde netop har mistet sin kære lille kat.

Bjarne

Fra : S. Hansen

Dato : 31-05-07 13:53

> [...]
>Tænk om du havde et barn, som du lod cykle, og barnet blev kørt ned,
>hvorefter et subjekt som Steen hånede dig?

Du vil bare ikke forstå hvad jeg skriver.!!!!!!!!!!!

Et barn lære hvordan man færdes i trafikken, og det minimere risikoen
til et minimum. Der dræbes derfor heller ikke over 10% af alle børn i
trafikken.

Jeg får simpelthen kuldegysninger bare ved tanken.

Så de ansvarlige forældre lære deres børn hvordan man færdes i
trafikken.

Da du ikke kan lære en kat hvordan den færdes i trafikken, må den
ansvarlige katteejer sikre sig på anden måde. Og en anden måde er
absolut ikke at lade sin kat strejfe frit rundt. !!!!!!!!!!

> [...]
>paykopatisk og på den mest beskidte måde håner en her i gruppen , der på
>tragisk måde netop har mistet sin kære lille kat.

Det er absolut ikke ok kun at have medlidenhed, med den ansvarlige
katteejer, du er simpelthen nødt til at fortælle vedkommende hvem der
bære ansvaret for katten, og iøvrigt fortælle folk hvad loven siger.
Kan du gøre det på en bedre måde skal jeg med glæde holde kæft. !!!!
Men det skal siges så folk med kat for øjne op for den risiko de
udsætter deres kat for.

Steen

Fra : Kate

Dato : 31-05-07 20:16

S. Hansen <skidt_fjern_dette@tele2adsl.dk> wrote in

> [...]
> Kan du gøre det på en bedre måde skal jeg med glæde holde kæft. !!!!
> Men det skal siges så folk med kat for øjne op for den risiko de

Det er jo faktisk ikke bare hvad man udsætter katten for, det er slemt
nok, men som tidligere nævnt er der kraftig katteallergi i min familie.
Dette betyder at de ikke kan komme på besøg, men hvad værre er, de har
haft store problemer da de boede i hus pga katte som løb ind i eres hus
hvis de ikke lukkede døre og vinduer. Det er da ikke rimeligt at man
som nabo til en katteejer ikke kan åbne vinduer og døre. Der stejler
jeg mere og mere, for hensynet til vores medmennesker er simpelthen
ikke-eksistrende

Fra : Kate

Dato : 31-05-07 20:09

"Marianne Hellemose" <catsKATTE@BAKKEwebnetmail.dk> wrote in

> [...]
> vegne, og min helt personlige mening er, at hvis man elsker sin
> kat, så spiller man ikke russisk roulette med dens liv og helbred.

Jeg må jo komme Steen og Marianne tilunsætning og sige at jeg også
synes at katte er ejerens ansvar og ikke alle andres. Som jeg før har
sagt, så vil jeg ikke finde mig i hvis andres hunde, grise eller hste
fistrer rundt på min grund eller render ind i mit hus, hvorfor skal
andre så trækkes med mine katte.
Måske jeg også har en større forståelse for allergiproblemet, fordi min
søster og min ene niece er så allergiske at de faktisk ikke kan besøge
mig (eller min mor). Jeg vælger at beholde mine katte, men har fuld
forståelse for min søsters problem. Heller ikke det problem vil jeg
påføre andre ved at lade mine katte løbe frit.
Når dette er sagt, så er der også en god portion egoisme idet, *jeg*
vil ikke miste flere katte, en var rigeligt til mig. Han bliver aldrig
glemt, selvom det er ca 14 år siden han forsvandt, sorgen over det tab
var så stor at mine katte sien har været indekatte.

At jeg så personæigt ikke læser Steens indlæg mere, fordi jeg ved hvad
han skrivet, og jeg kender hele trådens indhold på forhånd, vi har
været det igennem så mange gange, betyder altså ikke at jeg er uenig
med ham.

Fra : Bjarne

Dato : 31-05-07 20:36

Kate skrev:

> [...]
> han skrivet, og jeg kender hele trådens indhold på forhånd, vi har
> været det igennem så mange gange, betyder altså ikke at jeg er uenig

Selvom vi ikke er helt enige og næppe heller bliver det, så argumenterer
du pænt og ordentligt for dine synspunkter, og det må man respektere.

Problemet med subjektet Steen er ikke, at han mener, at katte bør holdes
inde. Det har han lov at mene. Han kan også påtale det over for naboer,
hvis han føler sig generet, og han kan plædere for at katte bør holdes
inde. Alt sammen OK.

Problemet er, at han dels truer med at katte, der er ude, bør dræbes, og
dels at han optræder ganske modbydeligt hånligt over for en person, hvis
elskede kat lige er død en voldsom død.
Det er ikke OK, og det gør ham til et dårligt menneske.

Jeg synes ikke, han fortjener at nogen kommer ham til undsætning.
Men det er din beslutning.

Bjarne

Fra : S. Hansen

Dato : 01-06-07 09:26

> [...]
>Det er ikke OK, og det gør ham til et dårligt menneske.
>
>Jeg synes ikke, han fortjener at nogen kommer ham til undsætning.

Det ville være enormt dejligt at du begyndte at læse hvad jeg skriver,
og ikke drager konklusioner ud fra hvad du tror jeg skriver.

Hvis en katteejer nægter at holde sin kat på eget, har jeg lovhjemmel
til at aflive katten.
Og ja hvis det gælder at sikre min kone at hun kan få vejret i vores
eget hus, ja så vil jeg aflive naboens kat hvis, hvis de efter et par
høflige henvendelser stadigvæk nægter at holde deres kat på eget.

Så skal jeg åbenbart også have medlidenhed med en spøgelsesbilist som
dræber 4 på motorvejen. ???

Han er sikkert også enormt ked af det, men det er ham der bære
ansvaret for ulykken, ligesom en kattejer der får sin frit
omstrejfende kat dræbt i en ulykke.

Men tilgengæld, som visse andre, kalder jeg ikke mine medskribenter i
dette univers for psykopater, fordi de har en anden mening end mig.

Steen

Fra : lh

Dato : 01-06-07 10:43

> [...]
>
> Men tilgengæld, som visse andre, kalder jeg ikke mine medskribenter i
> dette univers for psykopater, fordi de har en anden mening end mig.

Hvis ikke du er katteejer, hvad jeg mener andre har nævnt, hvad laver du så
her i denne gruppe???

Og det kan godt være du har "lov" til at aflive naboens kat, det er én ting,
noget andet er at du overhovedet kan bare TÆNKE på at gøre det, end da bare
SIGE det højt. Det kan godt være du har loven på din siden, men jeg kan ikke
udstå mennesker med den holdning. De må have så små og indskrumpen hjerter
overfor andre levende skabninger end sig selv.

lh

Fra : Karsten Jensen

Dato : 01-06-07 11:39

"lh" <lhmail@mail.dk> skrev bl.a:

> Hvis ikke du er katteejer, hvad jeg mener andre har nævnt, hvad laver du
> så her i denne gruppe???

Han er her kun for at provokere - selvom han og andre siger noget andet.
Killfiltret er en herlig opfindelse .

Mvh.

Karsten

Fra : Winnie

Dato : 01-06-07 14:47

"Karsten Jensen" skrev >
> "lh" skrev >
>
> Han er her kun for at provokere - selvom han og andre siger noget andet.

Ja, det er sikkert ikke rart, at blive mindet om, at man er galt på den.

> Killfiltret er en herlig opfindelse .

Og en fantastisk måde at undgå en vigtig diskussion på

- Winnie

Fra : Winnie

Dato : 01-06-07 14:40

"lh" skrev
> "S. Hansen"
>
> Hvis ikke du er katteejer, hvad jeg mener andre har nævnt, hvad laver du
> så
> her i denne gruppe???

Siden hvornår, er det blevet et krav, at man skal have kat for at læse og
skrive i gruppen?
- Winnie

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 01-06-07 18:55

ih skrev
<Hvis ikke du er katteejer, hvad jeg mener andre har nævnt, hvad laver du så
her i denne gruppe???>

Nu står der ingen steder at man _skal_ være katteejer for at være her
)

I tidens løb har der været mange ikke-katteejere, nogle har boet et sted
hvor det ikke var tilladt og så har de delt vores glæder og fortællinger, og
det er efter min mening helt ok at være her selv om man ikke har katte

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-06-07 20:43

In news:46605d69$0$62387$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Marianne Hellemose <catsKATTE@BAKKEwebnetmail.dk> typed:
> [...]
> sted hvor det ikke var tilladt og så har de delt vores glæder og
> fortællinger, og det er efter min mening helt ok at være her selv

Det er da også min fulde overbevisning, at alle skal have lov til at
deltage i hvilken som helst gruppe de har lyst til på usenet.

Hvis man på den anden side *kun* kan give sit besyv med når der skal
moraliseres eller provokeres, så er interessen vist ikke så stor som
man gerne vil give udtryk for.

Hvis man har medlidenhed med de katte der bliver kørt over, så kan
det vel ikke være så svært at have bare en smule til overs for de
ansvarsfulde ejere, der har passet godt på deres dyr, men bliver
nødt til at få dem aflivet på grund af sygdom.

Jeg spurgte direkte Steen, da jeg fik min dejlige Mivser aflivet i
september sidste år grundet svær sukkersyge, hvorfor ikke også han
kunne sende et par trøstende ord, og fik det (iøvrigt høflige) svar,
at han ikke mente at jeg ville bryde mig om, hvis han havde gjort
det. Selvfølgelig ville jeg have været glad for et par ord fra ham,
om ikke andet så ville det have vist lidt medmenneskelig sympati.

Det er så bare mit synspunkt.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 01-06-07 21:17

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev bl.a:

> Det er da også min fulde overbevisning, at alle skal have lov til at
> deltage i hvilken som helst gruppe de har lyst til på usenet.

Det mener jeg også

> Hvis man på den anden side *kun* kan give sit besyv med når der skal
> moraliseres eller provokeres, så er interessen vist ikke så stor som man
> gerne vil give udtryk for.

Når det angår Steen, så er det sagen i en nøddeskal.

Mvh.

Karsten

Fra : lh

Dato : 02-06-07 08:31

"Karsten Jensen" <ljoshfkjdjpoibvkjdhg@invalid> skrev i en meddelelse

> Det mener jeg også

> Når det angår Steen, så er det sagen i en nøddeskal.
>
> Mvh.
>
> Karsten

Det var nu heller ikke ment man ikke kan være her som sådan hvis man ikke
har katte, men er man her kun med det formål at dunke andre katteejere oven
i hovedet, hvis de lukker deres sorg, glæde, frustrationer m.m. ud, så er
der da ikke meget "sjov" ved det.

lh

Fra : Bjarne

Dato : 02-06-07 14:41

lh skrev:

> [...]
> udstå mennesker med den holdning. De må have så små og indskrumpen hjerter
> overfor andre levende skabninger end sig selv.

Jeg kan helt tilslutte mig dine ord.

Og selvfølgelig har jeg ikke kaldt Steen psykopat, og den lyv fra hans
side vil jer gerne lige dementere.

Man kan selvfølgelig ikke vurdere, om en person er psykopat alene ud
fra, at vedkommende sidder ved sin computer og poster nogle provokerende
indlæg, som udtrykker følelseskulde og foragt over for levende væsener
og medmenneskers følelser.
Der er mange underlige mennesker, som skriver underlige ting fra
computeren, men de fleste er heldigvis ufarlige.

Bjarne

Fra : Winnie

Dato : 01-06-07 14:44

Bjarne skrev

> [...]
> elskede kat lige er død en voldsom død.
> Det er ikke OK, og det gør ham til et dårligt menneske.

Der tager du fejl. Det store problem er, at du ikke _vil_ forstå hvad manden
mener.

> Jeg synes ikke, han fortjener at nogen kommer ham til undsætning.

Tror jeg heller ikke Steen har behov for...

- Winnie, der snildt forstår hvad Steen mener, og endnu en gang, giver ham
ret

Fra : Kate

Dato : 01-06-07 14:49

"Winnie" <winnie@schildknecht.123dk> wrote in

> Tror jeg heller ikke Steen har behov for...
>
> - Winnie, der snildt forstår hvad Steen mener, og endnu en gang,
> giver ham ret

Tror jeg egentligt heller ikke han har, men nogle gange er det rart at
vide at man ikke er helt alene

Jeg synes, det er trist hvergang jeg ser en død kat på vejen. Lige nu
er det temmeligt mange på min 80 km rute ml arbejde og hjem, og jeg kan
udmærket forstå man som katteejer bliver ked af at den bliver kørt ned,
men jeg mener stadig at man bør holde sin kat på egen matrikel, fordi
det jo sagt er mit valg at have kat, ikke naboens. (Min ene nabo har
ikke kat, den anden har.)

Fra : Winnie

Dato : 01-06-07 14:57

"Kate" skrev
> [...]
> men jeg mener stadig at man bør holde sin kat på egen matrikel, fordi
> det jo sagt er mit valg at have kat, ikke naboens. (Min ene nabo har

Jeg kan heller ikke holde det ud, og jeg har svært ved at forstå, at man
lader sine dyr flagre løst rundt. Både af hensyn til dyrets sikkerhed, men
som også du siger, så er dyrenes ejerens ansvar/problem og ikke andres.
Men jeg kan da godt se, at det må være nemt at have dem ude det meste af
tiden, for de kræver da en hel del sådan nogen katte.
Jeg har to indekatte (og to hunde) og allergi i familien. Men gæsterne får
udleveret en zyrtec ved indgangen, så går det lige Jeg blev selv
allergisk for få år siden, men er i gang med en vaccinekur - kattene skal
ingen steder Og når jeg ikke længere har de to jeg har nu, får jeg nok
nogle andre!

- Winnie

Fra : Siri

Dato : 03-06-07 17:32

> [...]
> Men jeg kan da godt se, at det må være nemt at have dem ude det meste af
> tiden, for de kræver da en hel del sådan nogen katte.

Kære Winnie og Kate.
Pointen med den afvisning af Steen, som flere af os nu er nået frem til,
er ikke hans synspunkter, og hvorvidt vi er enige i dem eller ej.
Ikke om, hvem, der har ret eller uret.
Ejheller, hvorvidt det er en vigtig diskussion, eller om, hvorvidt den
skal tages.
Kritikken (og kill-filteret, på mailprogram eller mentalt) går på hans
hårde tone overfor mennesker, der af den ene, anden eller
Gud-ved-hvilken grund har mistet deres kat.
Hende, der startede tråden her, nævner selv i et indlæg til Steen, at
hun ikke har fortalt, nøjagtig, hvad der er sket med katten.
Alligevel kører han betonagtigt løs med nøjagtig samme surgrød som
altid. Det er ikke bare ufølsomt og uvenligt, men også meget upædagogisk
mht at passe på andre katte fremover.
Det er det, vi anholder.
Det er tonen og "pædagogikken" (eller mangel på samme), vi vil have
stoppet, og som vi ialtfald ikke gider at høre på¨.
Enhver anden er velkommen til at tage vigtige emner op på en ordentlig
måde - med venlighed, og gerne med en vis grad af forståelse, eller
indlevelse.
Kort sagt: Man når ingen vegne ved at slå på folk, der ligger ned. Og
det er det, Steen gør. Derfor ryger han i filteret. Det er ikke emnet,
der ryger i filteret.

De venligste hilsener, Siri,
og Gia indekat, fordi jeg sørme heller ikke har nerver til andet - og
ville være bange for at have en kat, der ikke trivedes med det, men stak
ud og af.
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 30-05-07 14:29

> skrevt, men nu er jeg nødt til:
>
> _Har du gået på et særligt kursus hvor man lærer at gnide salt i såret, og
> kun være nedladende, hvis ikke direkte indskabsfuld?_

Kære Louise vejrgudinde - det preller af på ham som vand på den berømte
gås, eller skal vi sige gase
Hi hi, vil du ikke nok hellere skrive os en ny beretning om dejlige
Buster? Årh jo, hva', det er så dejligt at læse. Jeg nød dit indlæg i
'regnvejrs-tråden'!
Kære alle, det er 'spildte Guds ord på Balle Lars' (meget gammelt
ordsprog), og hedder det så ikke 'plonk', når man skriver i en NG?
Det var der ihvertfald en herfra, der skrev til mig, da jeg forgæves
forsøgte at sætte mig ind i konceptet, og måtte opgive ævred...
Så - Steen-plonk herfra, jeg gider ikke åbne hans indlæg, og jeg kan se,
at der er flere, der er enige
Evt må vi lige advare, når der kommer et indlæg fra en sørgende - så de
ikke får svineriet smidt i synet, og ialtfald får vores holdning og
erfaring med samme at vide. For det må være hård kost, når man lige har
mistet, helt uanset evt. 'skyld'.
Tak AneLise, Bjarne m m fl

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-05-07 14:56

In news:Y6OdnakA0O-24cDbRVnyhAA@giganews.com,
Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> typed:

> [...]
> holdning og erfaring med samme at vide. For det må være hård kost,
> når man lige har mistet, helt uanset evt. 'skyld'.

Hej Siri (og lille Gisse-mis).

Nu bruger du jo hjemmesidens newsreader, så jeg ved ikke om man kan
filtrere fra der. Jeg bruger Outlook Express og der kan man gå op i
"meddelelser" og blokere de skribenter man ikke ønsker at se indlæg
fra, populært kaldes det "killfilteret".

Jeg havde også forsvoret at jeg ville "plonke" Steen, men nu har jeg
altså gjort det. Man kan så desværre se indlæggene hvis der er nogle
der svarer på dem d.v.s. "citerer", det er der så ikke noget at gøre
ved. Jeg har lige som du svært ved at goutere når nogen bliver
"overfaldet" fordi de er kede af det uanset hvad.

Fra : UG

Dato : 31-05-07 21:20

Nu vil jeg lige vove at komme med et lille pip:
Vi "har" en kat, eller måske mere rigtigt den har valgt os.
Den sad udenfor vores dør for 2 år siden og mjavede gudsjammerligt, så vi
gav den noget at spise. Jeg satte sedler op i vores lokale supermarkeder,
men der var ingen der meldte sig. Det var en helt lille killing, så den
havde ingen tatovering eller halsbånd. Vi har 4 hunde, så vi mente ikke at
vi kunne beholde katten. Den havde imidlertid en anden mening og hundene har
vænnet sig til den. Katten er og var en udekat og selv om den kommer her og
spiser hver dag, ligger og sover i sofaen og vil kæles, vil jeg bestemt ikke
byde den kun at være indekat. Så ville dens livskvalitet ikke være den
samme. Jeg må da indrømme at jeg bliver nervøs, hvis vi ikke har set den i
et døgns tid. Jeg tænker da på om den kan være blevet kørt over, men så
siger jeg til mig selv at så har den haft det godt så længe den var her. Jeg
vil dog savne den meget for vi er blevet meget glade for den.
Mange hilsener fra
Ulla og Miver
+ hundene

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-05-07 21:50

In news:465f2de4$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
UG <famgerlach@post.tele.dk> typed:
> [...]
> godt så længe den var her. Jeg vil dog savne den meget for vi er
> blevet meget glade for den. Mange hilsener fra

Hvis det er en fertil hankat, så er chancen for at den en dag ikke
kommer tilbage mere meget stor. Hvis den heller ikke er blevet
mærket, så får du derudover heller ikke besked hvis der sker den
noget. Det er jo desværre den barske sandhed, så jeg håber både for
dig og missen at den må komme helskindet igennem tilværelsen. Det er
en farlig verden vi lever i.

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 03-06-07 22:32

Hej Gruppe

Jeg har flere gange angrebet Steen for hans " hårde tone" og hans
meninger....

Men jeg vil nu ærligt indrømme at det var Steens "hårde tone " som fik mig
til at tænke grundigt over dette med ansvaret for min kat.

Steen har efter min mening helt ret når han siger, at det jo helt og holdent
er mit ansvar om der sker katten noget. Livskvalitet for en kat kan da være
mange gode ting, det behøver da ikke kun handle om katten kan strejfe rundt
på må og få...det ender jo desværre ofte med at koste den livet....og så er
det jo ingen livskvalitet...vel...

Jeg kører ofte turen imellem Køge- Rønnede og Køge - Næstved...der er ALT
ALT for mange trafikdræbte katte..bare på denne korte strækning (
Vi skal til at tænke anderledes over måden at holde kat på...der dør alt for
mange.

Mange hilsner fra Majbritt som kun har indekatte.....

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-06-07 23:06

In news:466332ed$0$225$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Majbritt Hågensen <maajer@oncable.dk> typed:
> [...]
> dør alt for mange.
>
> Mange hilsner fra Majbritt som kun har indekatte.....

Åh, hvor har du så inderligt ret Majbritt.

Vi besøgte min datter (der også bor på landet) udenfor Slagelse
idag. På vejen derover i en lille landsby lå der en dejlig rød kat
ved en indkørsel. Den var sikkert kørt ned, og det gør altså bare så
ondt at se sådan et skønt lille dyr ligge der ved vejen. Det er min
store skræk at skulle komme til at køre et dyr over, og jeg er
lykkelig hver gang jeg kører ind i min indkørsel uden at det er
sket. Sådan noget er næsten ikke til at bære.

Fra : Bjarne

Dato : 04-06-07 05:53

Majbritt Hågensen skrev:
> [...]
>
> Men jeg vil nu ærligt indrømme at det var Steens "hårde tone " som fik mig
> til at tænke grundigt over dette med ansvaret for min kat.

Man kan så undre sig meget over, at der skulle et livsforagtende subjekt
som Steen til at få dig til at tænke grundigt over det.

Men hovedsagen er, at du forholder dig ansvarligt til sagen af kærlighed
til din kat (hvad man ikke ligefrem kan tale om hos Steen).

Du tænker meget over, hvad du mener er bedst for et lille væsen, som du
holder af. Derfor er du ansvarlig.

Nogle af de kattemennesker som lukker katten ud har også tænkt lige så
meget over det som du har. Du kan være uenig med dem i deres
beslutninger, men de er lige så ansvarlige i deres indstilling som du er.

Nu er det jo heldigvis ikke sådan, at en kat automatisk løber ud foran
den første bil, der kommer forbi.
Fie klarede sig fint i 17 år, til hun døde af alderdom.

Frem for at dømme så kategorisk om enten eller synes jeg det kunne være
interessant at forholde sig til, hvornår det er mest farligt at lukke
katte ud.
Det har selvfølgelig megt at gøre med, om man bor ud til en farlig vej
eller for enden af en lang grusvej.

Da vi boede ved den fredelige villavej i mange år, så jeg stort set
ingen katte, som var kørt ned, men jeg ser uhyggeligt mange på landet
ved små veje med vejsving, som gør det svært for kattene at overskue
bilerne, der kommer. Kombineret med, at alt for mange bilister kører alt
for stærkt og er til fare ikke kun for katte, men også for fodgængere og
cyklister.

Bjarne

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 04-06-07 11:13

Hej Bjarne

Jeg respekterer din og andres meninger og holdninger, og måden vi holder kat
på blander jeg mig heller ikke i ( kun hvis den mishandles eller andet ) men
uanset hvordan du vender og drejer det, vil det altid være forbundet med
fare at lade din kat løbe omkring på må og få...og ja der er klart nok mange
katte som bliver meget gamle selvom de løber frit omkring, men det ændrer
ikke ved at der hver dag i trafikken bliver dræbt omkring 192 katte ((
og det er efter min mening alt alt for mange.Det hiver og slider i mig når
jeg efter en tur til Næstved fra Køge har flyttet døde efterladte katte ind
i grøften, helt meningsløst og min dag er ødelagt.....sådan er jeg
indrettet.....

Når så Steen herinde kommer med de "hårde" ord når endnu en kat er død på
denne måde, kan det virke forkert fordi der sidder et menneske son er meget
ked af det i den anden ende...MEN Steen har ret, det kan der ikke ændres på
( min mening)
-Og er det ikke sådan med os mennesker, at når vi hører sandheden og den er
ilde hørt bliver vi vrede ??? eller ?

Hilsen Majbritt

Fra : Bjarne

Dato : 04-06-07 12:54

Majbritt Hågensen skrev:
> [...]
> ( min mening)
> -Og er det ikke sådan med os mennesker, at når vi hører sandheden og den er

Hvis jeg skal være helt ærlig, så gør dit svar mig umiddelbart vred,
fordi du vender sagen på hovedet, sådan at Steens livsforagtende,
truende og respektløse optræden bliver OK, mens vi andre blot er
fornærmede over at høre sandheden.
Det synes jeg ærligt talt ikke, du kan være bekendt.

Desuden er en prædiken ikke det samme som "sandheden", og der findes
ikke nogen "sandhed" i det spørgsmål, men nogle forskellige holdninger.

Ingen bliver klogere af at man taler til dem som om man selv var frelst
og de andre idioter.

Hvis man vil plædere for det synspunkt, at katte altid kan bør være
inde, kan man sagtens gøre det uden at forulempe andre, og det er der
også flere her, som har gjort.

Ud fra Steens tidligere indlæg kan man også aflæse, at han er iskold
over for kattenes liv og kun har een eneste kæphest at brillere med her
i gruppen, nemlig at katte skal holdes indendørs, fordi de ellers
irriterer Steen og fortjener at slås ihjel.

Men nu er der efterhånden skrevet mere om ham end han fortjener.

Bjarne

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 04-06-07 22:20

Tja Bjarne
Du kan og må mene hvad du vil, jeg er ikke enig i dine synspunkter.....og
det ændrer stadigvæk ikke på, at alt for mange katte dør i trafikken..har du
ikke nogen mening om dette ??? Er det helt okay, eller har du en løsning så
vi kan bringe antallet ned ?

hilsen Majbritt

Fra : Bjarne

Dato : 05-06-07 07:18

Majbritt Hågensen skrev:
> [...]
> ikke nogen mening om dette ??? Er det helt okay, eller har du en løsning så

Hej Majbritt.

Først og fremmest er det positivt, at vi kan tale ordentligt til
hinanden og respektere, at vi ikke er enige.

Nej, jeg har ikke en løsning, der eliminerer problemet helt, men jeg
ville gerne, om man kunne se nogle flere nuancer.

Jeg tror, at statistikken om trafikdræbte katte meget beror på skøn, men
det er givetvis ganske uhyggeligt mange.

Den ultimative løsning var selvfølgelig at begrænse biltrafikken og
sætte hastighederne meget ned, men det ligner desværre en utopi i
Danmark i dag. Mange steder køres der så hurtigt, at det også er
livsfarligt at være fodgænger eller cyklist på en landevej.

Jeg kunne godt tænke mig at vide mere om ulykkerne.
Der er en stor gruppe ulykker, som hverken du eller jeg kan stille noget
op med. Det er alle de mange katte, der lever mere eller mindre vildt,
bor på en bondegård eller kommer og får mad engang imellem hos venlige
mennesker. Her har vi f.eks. Idioten og Hans-Jørgen, der strejfer rundt
uden tilsyneladende at have fast bopæl. Eller Dexter, som kommer på
besøg her.
Der er sikkert også problemer med sommerhuskatte. Det er meget svært at
løse dem. Så skulle vi have et korps af kattevenner, der indfangede dem
systematisk og steriliserede dem. Det kunne vi sagtens have råd til,
hvis man ville det politisk.

Hverken du eller jeg kender til statistikker for fastboende katte, men
jeg er ikke i tvivl om, at risikoen er meget forskellig alt efter hvor
du bor og hvad slags kat du har.

En "rigtig" hankat strejfer langt omkring og er nok altid i fare.

Men en steriliseret kat i et fredeligt kvarter med lige og overskuelige
stilleveje eller på landet langt fra landevejen er næppe i nogen særligt
stor risiko.

Modsat en kat i en have, der grænser op til Jyllingevej.

Over for risikoen er afvejningen af fordelene ved at lukke katten ud.
Og de afhænger igen af kattens temperament og forholdene indendørs.

Bjarne

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 05-06-07 10:22

Hej Bjarne

Det er Dyernes Beskyttelse der laver statistikken over trafikdræbte katte.
De registrerer de katte som bliver fundet og samlet op af Falck eller
kommunale arbejdere, de har får også talene ind fra landets dyrlæger. Dette
kan jo betyde at der måske er flere dræbte da alle måske ikke på denne måde
bliver registeret
Og det er rigtigt at der jo iblandt de dræbte katte er mange vildkatte, men
desværre er der også mange huskatte med øremærke.
Jeg ville ønske som du, at der blev gjort mere for de vildtlevende katte,
jeg gør hvad jeg kan, men det er skruen uden ende

-Endelig vil jeg ønske dig en god Fars dag ))

Hilsen Majbritt