Så sker der noget
Fra : dpl

Dato : 26-05-07 07:53

Hej igen
Så er der ved at ske noget her på Lolland. Rajana har her i de tidlige
morgentimer fået 4 killinger, og jeg tror der er flere på vej. Hele 3 af
dem er tortier, så man må sige hun har lyttet til ønskerne *smil*.

Hun stak af ud i løbegården i nat, selv om vi har to fine fødekasser sat
op inde. Nok pga. vores datter på 2, som jo er en højlydt dame med
mellemrum. Hun har tydeligvis født lidt rundtomkring den søde, men havde
fået alle fire gjort rene og proppet ind i en lille stofhule. Selv om
der også var to kasser udenfor. Nu har vi så indgået et komprimis, og
hun ligger derude, i en af kasserne herindefra. Det passer hende
åbentbart bedst, og de små spiser på livet løs.

Nu er det så bare at vente, om der dukker flere op

Fortsættelse følger.
Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-05-07 08:51

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bedst, og de små spiser på livet løs.
>
> Nu er det så bare at vente, om der dukker flere op

ind til videre tillykke med de 4 små!

mvh. marie

Fra : dpl

Dato : 26-05-07 10:12

Torben og Marie-louise Ager skrev:

> ind til videre tillykke med de 4 små!

Mange tak skal du ha'!
Nu er hun sørme oppe på 6, og ser ikke ud til at være færdig endnu.
Pyha, det er lidt spændende hvor mange det bliver til, godt vi har KMR
på lager, skulle det blive nødvendigt.

Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-05-07 10:02

In news:4657d939$0$13959$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
dpl <dplahrmann@hotmail.com> typed:
> [...]
> tidlige morgentimer fået 4 killinger, og jeg tror der er flere på
> vej. Hele 3 af dem er tortier, så man må sige hun har lyttet til

Neeeej, hele 3 tortier. Du er godt nok heldig, så kender du jo deres
køn uden at behøve at checke *GGG* Foreløbig tillykke tillykke til
både dig og Rajana.

Glæder mig til fortsættelsen ( og *billederne*) *G*

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : dpl

Dato : 26-05-07 10:16

Tove Krieger skrev:

> [...]
> og Rajana.
>
> Glæder mig til fortsættelsen ( og *billederne*) *G*

Et enkelt billede kan jeg da komme med, har ikke villet blitze hende
mere end nødvendigt:
http://picasaweb.google.dk/dplahrmann/Kattene/photo?authkey=Ch1NqmWtk3o#5068772044394089234

Det er fra kl. 9, hvor der stadig var 4.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-05-07 10:23

In news:4657fae0$0$14025$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-05-07 10:28

> [...]
> http://picasaweb.google.dk/dplahrmann/Kattene/photo?authkey=Ch1NqmWtk3o#5068772044394089234
>
> Det er fra kl. 9, hvor der stadig var 4.

Tusind tak, hvor er du sød Dorthe. Du kender jo min største svaghed.

Du har dog ret i, at det vil være synd at blitze og stresse hende
for meget. Hun må være træt efterhånden. Spændende at se hvad
slutresultatet bliver. Hun er bare så smuk hende Rajana.

P.s. Undskyld den ekstra postning, det skal ikke ske igen - før
næste gang

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 26-05-07 12:09

Tillykke med alle de små basser, og 3 tortier *suk* så skal du nok få liv
i huset om nogle uger.

(jeg kan ikke li' tortier, jeg kan ikke li' tortier, jeg kan ikke li'
tortier, jeg kan ikke li' tortier, jeg kan ikke li' tortier) *ggg*

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-05-07 12:14

In news:46581528$0$50257$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Marianne Hellemose <catsKATTE@BAKKEwebnetmail.dk> typed:
> [...]
>

> (jeg kan ikke li' tortier, jeg kan ikke li' tortier, jeg kan ikke
> li' tortier, jeg kan ikke li' tortier, jeg kan ikke li' tortier)

Jamen det tror vi så på *GGG*

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 26-05-07 12:44

Tove skrev
<Jamen det tror vi så på *GGG*>

*gg* Tortie fra tortie-kontoen er en vidundelig blid og kærlig kat, som gik
lige i hjertet på mig. For 3 år siden fik jeg så min egen tortie, Mille
Monster, og som navnet afslører så er hun slet ikke den blide kat, jeg
forventede,
faktisk er jeg ved at tro at Tortie er undtagelsen der bekræfter reglen
*gg* tortier er *lidt mere* af det hele,
desværre også af frækhed ))

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Soliema

Dato : 28-05-07 14:51

"Marianne Hellemose" skrev i en meddelelse
> faktisk er jeg ved at tro at Tortie er undtagelsen der bekræfter reglen
> *gg* tortier er *lidt mere* af det hele,
> desværre også af frækhed ))

Åh nej, så skal jeg nok få mit at se til, fordi jeg har 3 stk tortier til at
ligge inde i fødekassen, de er 3 uger allerede. :0)

Mvh
Anne Mette

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-05-07 15:02

In news:465ade2f$0$870$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Soliema <soliema@tdcadsl.invalid> typed:

> Åh nej, så skal jeg nok få mit at se til, fordi jeg har 3 stk
> tortier til at ligge inde i fødekassen, de er 3 uger allerede. :0)
>
> Mvh
> Anne Mette

Du skal såmænd ikke være nervøs. Vi har Mini, som er en Tortie på 6
år. Hun er en kær lille størrelse, kælen og meget omgængelig, så jeg
tror ikke at Tortier er så meget anderledes end andre farver katte.
Hun kan da også være lidt "fræk" - heldigvis, men jeg synes bare at
det er en charme mere *GGG* Hun er i hvert fald ikke aggressiv, og
det er jo hovedsagen.

Fra : Battlefield's

Dato : 28-05-07 15:06

> [...]
> Hun kan da også være lidt "fræk" - heldigvis, men jeg synes bare at
> det er en charme mere *GGG* Hun er i hvert fald ikke aggressiv, og

Hej
I England kalder man tortier for "naughty tortie", gæt selv hvorfor

Hilsen Vibeke
www.battlefields.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-05-07 15:18

In news:465ae1b7$0$4157$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
Battlefield's <battlefield@mail1.stofanet.dk> typed:
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
> I England kalder man tortier for "naughty tortie", gæt selv
> hvorfor

SSSHHH ! Vibeke. Det ved Mini ikke *GGG*. Godt hun ikke læser med.

Fra : Soliema

Dato : 29-05-07 08:00

"Battlefield's" skrev i en meddelelse....

> Hej
> I England kalder man tortier for "naughty tortie", gæt selv hvorfor

Hi hi, det er egentlig et sødt navn og jeg tror at jeg vil bruge det om mine
banditter inde i kasse :0)

Mvh
Anne Mette

Fra : Soliema

Dato : 29-05-07 07:54

"Tove Krieger" skrev i en meddelelse ...

> [...]
> også være lidt "fræk" - heldigvis, men jeg synes bare at det er en charme
> mere *GGG* Hun er i hvert fald ikke aggressiv, og det er jo hovedsagen.

Hmm jeg må nok indrømme at de er anderledes end Mittepiv´s første kuld men
om det var fordi det var 4 drenge første gang, ved jeg ikke. :0)
De er så hurtig på den, de misseprinsesser, Anastacia havde åbnet hende ene
øje allerede som 2 dage gammel missepige og Bianca begyndte at spise
killingemad allerede som knap 3 uger gammel.
Cleo virker nu meget normal i forhold til det tidligere kuld men hun er nu
heller ikke så meget Tortie da hun er mest hvid men har en tigerstribet hale
og et par pletter med sort/ meget lidt rødt. :0)
Lige nu er de begyndt at hoppe ud af fødekassen og rende forvildet rundt og
det er nu det begynder at blive sjovt men Bianca har sat vores 40 kg hund på
plads, hun pustede sig op og hvæsede af ham. :0)

Hov, jeg vil da også lige sige Tillykke med mislingeren, hele 9 stk er
rigtig flot gået af de 2 misseprinsesser.

Mvh
Anne Mette

Fra : dpl

Dato : 26-05-07 19:54

Marianne Hellemose skrev:
> [...]
>

> (jeg kan ikke li' tortier, jeg kan ikke li' tortier, jeg kan ikke li'
> tortier, jeg kan ikke li' tortier, jeg kan ikke li' tortier) *ggg*

Jamen Marianne, så skal jeg sørge for at sende dig lidt eksra med
tortiebilleder den næste tid, mon ikke det hjælper på din antipati?
Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 26-05-07 20:57

Dorthe skrev
<Jamen Marianne, så skal jeg sørge for at sende dig lidt eksra med
tortiebilleder den næste tid, mon ikke det hjælper på din antipati?>

jo og hvis det ikke hjælper, kan du jo sende en af tortierne herind om 12
uger *gg* hvorfor er der slet ikke nogle nevaer ( det er virkelig en
mangel i din opdragelse )

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Siri

Dato : 26-05-07 22:07

> [...]
>
> jo og hvis det ikke hjælper, kan du jo sende en af tortierne herind om 12
> uger *gg* hvorfor er der slet ikke nogle nevaer ( det er virkelig

De er så skønne! Og lige tilpas, seks store og velbagte
(langtids-bagte?!) små dejligheder, og mht neva-missebabyer - ja, så
skulle Raisa jo være undervejs, og det kan jo så meget vel være, at hun
har lige så gode øren for ønsker som Rajana (der jo nok fornemmede eller
hørte ordet Tortie....).
Så lad os tænke 'Neva - Neva'...
De skønne sibber, altså!
Med venlig hilsen
Siri (der jo så kan lufte sin nørdethed: Ballettens svar på H C
Andersen, og ligeså berømt udenfor lille Danmark, August Bournonville,
skabte et værk om Europas Floder, og kun een solo er bevaret: La Neva!
Sikkert så smukt som både Neva og en neva )
Verden trængs til nevaer!
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Karsten Jensen

Dato : 27-05-07 15:52

Siri wrote:

(der jo nok fornemmede eller
> hørte ordet Tortie....).
> Så lad os tænke 'Neva - Neva'...

Et lille nysgerrigt spørgsmål. Hvad er en Neva?. Der gik et stykke tid
før vi fandt ud af, hvad en Tortie er - selvom vi selv har en

Mvh.

Karsten

Fra : Siri

Dato : 27-05-07 17:03

> [...]
> Et lille nysgerrigt spørgsmål. Hvad er en Neva?. Der gik et stykke tid
> før vi fandt ud af, hvad en Tortie er - selvom vi selv har en

Kære Karsten
Det er heller ikke nemt - jeg går helt i sort over begrebet 'non-agouti'
og leder igen efter det enkle MCO-site, der havde den totale oversigt
over alt det gøj...
Neva betyder i denne sammenhæng farvesammensætningen 'Neva Masquerade',
kig her:
http://www.sevastopol.dk/index.php?sidenummer=12
Der er delte meninger om det (som om så meget andet) i Sibirer-avlen,
men når Sibberne nu har det... Og de er smukke med det... Se selv!
Smelte...
Dyrk dem også her:
http://www.sevastopol.dk/index.php?sidenummer=13
hvor der er flere Neva-fotos iblandt...
Skønne katte!
Det hævdes fra visse sider, at det "ikke er naturligt for racen". Min
mening om det er, at der ikke er ret meget naturligt ved racer, der er
avlet på, og at begrebet 'naturkat' er noget vrøvl medmindre vi
taler om egentlige vildkatte. Vilde katte, altså, ikke forvildede
huskatte.
Racen hedder Sibirisk Kat ifølge FiFe - og ikke "Sibirisk Skovkat". Det
sidste giver ingen mening, da Sibirien jo er tundra/steppe (OK OK, der
er også skov...) - NFO hedder Norsk Skovkat, fordi det hedder den - ikke
fordi det er en bestemt type kat. Så skulle MCO også hedde 'Maine
Skovkat'? Hir hir
Det er sådan ca det, jeg har læst mig til. Jeg er ikke avler, og skal
heller ikke spille mere ekspert. Har bare læst på lektien (og skal nok
læse mere, så jeg ved, hvad agouti er... )
Ellers er Neva navnet på en af de store russiske floder - ligesom Volga.
Og så en ballet, altså
Med venlig hilsen
Siri og sorttabby Gia
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Karsten Jensen

Dato : 27-05-07 17:21

Siri skrev bl.a:

> [...]
> over alt det gøj...
> Neva betyder i denne sammenhæng farvesammensætningen 'Neva Masquerade',

Tak for den grundige forklaring. De er virkeligt flotte, hvad man især
kan se link nr. to

Mvh.

Karsten

Fra : dpl

Dato : 27-05-07 20:11

Siri skrev:
> Siri og sorttabby Gia

Og det er du helt sikker på nu?? *GRIN*
Dorthe

Fra : Siri

Dato : 28-05-07 10:28

> dpl skrev:
>

> Og det er du helt sikker på nu?? *GRIN*
> Dorthe

Harh... *GG*
Ja da, når du siger det, så passer det jo!
Du er eksperten, og det har jeg respekt for.
Dels bliver jeg selv død-irriteret over, når folk synes, at de bare kan
mit fag bedre end jeg, fordi de har haft det i gymnasiet.
Dels synes jeg, at der er en rigtig dum, ja, d-å-m tendens i vores tid
til at feje de folk af, der for søren har sat sig grundigt ind i et felt
og arbejdet med det i årevis, af som 'ekspertvælde'. Jamen, da hellere
det end idiot-vælde!
Det er de åh-så snusfornuftige nede-på-jorden bønder, der f eks står for
den seneste skrækhistorie i bladet fra Inges Kattehjem.....
Hvem er det også lige, der i årevis pøsede kemikalier på jorden, og
fejede øko-folket af som latterlige idealister og akademikere (skældsord
i DK - æv!).
Næh, her trækker vi jo netop på hinandens ekspertise, din, Gainsbourgh m
m fl.
Tak for det, og hurra for det.
Leve eksperterne - så vi alle har nogen at spørge til råds!
Med venlig hilsen
Siri, og Gia, sorttabby (med brunt, hvidt, gråt og en enkelt rufisme
*GRIN*)
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : dpl

Dato : 27-05-07 20:06

Marianne Hellemose skrev:

> jo og hvis det ikke hjælper, kan du jo sende en af tortierne herind om 12
> uger *gg* hvorfor er der slet ikke nogle nevaer ( det er virkelig en
> mangel i din opdragelse )

Min opdragelse har da ingen mangler, nejnej! Men Rajana mangler til
gengæld generne til at lave nevaer *smil*. Men bare roligt, Raisa får
inden så længe sit eget kuld, med gode neva-chancer, så du skal ikke
fortvivle helt *smil*.

Hilsen Dorthe ( - der er lidt panisk ved tanken om, for første gang at
skulle have 2 kuld i huset! )
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Kate

Dato : 26-05-07 10:13

dpl <dplahrmann@hotmail.com> wrote in

> [...]
> tidlige morgentimer fået 4 killinger, og jeg tror der er flere på
> vej. Hele 3 af dem er tortier, så man må sige hun har lyttet til

Wooow, så er der atter liv og glade dage i det lille hjem
Godt at Rajana er så betænksom at give dig noget at vælge imellem

Tillykke med familieforøgelsen.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-07 10:51

dpl wrote:
> [...]
> passer hende åbentbart bedst, og de små spiser på livet løs.
>
> Nu er det så bare at vente, om der dukker flere op

Mange gange tillykke med de små. Glæder mig til billeder..
Og hele 3 tortier, sikke skønt

Mange hilsener fra Louise og Buster

Fra : Siri

Dato : 26-05-07 11:19

Juble.... juble.... Endelig lindede trykket på 'den Sibiriske
Spærreballon' og hvilke dejligheder kom der ikke ud.... uhhh, og
flere til.....
Godt, at hun er rask - godt, at de spiser
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 26-05-07 16:11

Hej Dorthe

Også et stort tillykke herfra ))))
Held og lykke til jer alle...

Hilsen Majbritt

Fra : dpl

Dato : 26-05-07 19:51

Hejhej... så er vi ved at have det hele under kontrol *smil*.
Det blev heldigvis ved de 6 killinger, og alle er store og flotte. De
vejede fra 112 til 138 g, og ikke to er ens. Tre tabby hanner, en blå,
en sort og en rød, og tre tortier, jubii...

De spiser og sover, og Rajana ligger og hygger med dem, så jeg kan melde
alt vel herfra, efter næsten en uges spænding og venten.

Lidt billeder er der også til de nysgerrige:
http://picasaweb.google.dk/dplahrmann/Killinger?authkey=ll2Z5vjO_20

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Denise

Dato : 26-05-07 20:47

dpl wrote:
> [...]
> melde alt vel herfra, efter næsten en uges spænding og venten.
>
> Lidt billeder er der også til de nysgerrige:

Nååå, hvor er de dejlige, mange tillykker fra mig

--
Hilsen Denise

Fra : bettina

Dato : 26-05-07 21:13

hej Dorthe

stort tillykke med familieforøgelsen

GUD HVOR ER DE DEJLIGE!

dejligt at høre at de har det godt og at mor missen har klaret det fint.
endnu engang stort tillykke glæder mig til at se flere billeder når de blir
lidt større.

hilsen
bettina jespersen

Fra : Anette

Dato : 26-05-07 21:41

dpl wrote:

> Lidt billeder er der også til de nysgerrige:
> http://picasaweb.google.dk/dplahrmann/Killinger?authkey=ll2Z5vjO_20

Nøøøj hvor er de lækre .... især den lille røde ville være nydelig
her....nåååååååå hvor er de søde.........nåååh nej, jeg skal ikke have flere
misser

Stort til lykke med dem

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Kate

Dato : 26-05-07 23:14

> [...]
> De vejede fra 112 til 138 g, og ikke to er ens. Tre tabby hanner,
> en blå, en sort og en rød, og tre tortier, jubii...

6 missebørn er da også meget godt gået.

> [...]
> melde alt vel herfra, efter næsten en uges spænding og venten.
>
> Lidt billeder er der også til de nysgerrige:

Åhhh, hvor er det bare hyggeligt at se på. Specielt det næstsidste
billede ligner ren familiehygge.

Fra : dpl

Dato : 27-05-07 20:00

Kate skrev:

> 6 missebørn er da også meget godt gået.
>
> Åhhh, hvor er det bare hyggeligt at se på. Specielt det næstsidste
> billede ligner ren familiehygge.

Ja, 6 stk er rigtigt perfekt, flere ville være en stor opgave for kære
Rajana. De hygger sig gevaldigt i kassen, og hun passer rigtigt godt på
dem. Faktisk vejede de næsten 800g tilsammen ved fødslen, så det er ikke
så mærkeligt de fyldte godt i maven.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Anette

Dato : 26-05-07 23:48

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com>
> alt vel herfra, efter næsten en uges spænding og venten.
>
> Lidt billeder er der også til de nysgerrige:
> http://picasaweb.google.dk/dplahrmann/Killinger?authkey=ll2Z5vjO_20
>
> Hilsen Dorthe

Det er altså virkelig upassende indhold Tillykke med de skønne små

Anette

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 27-05-07 18:31

Hej Dorthe
Tillykke med det fine store kuld
Den du kalder rød ville jeg nu "tolke" som creme sølv

Held og lykke med dem.

Nina

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : dpl

Dato : 27-05-07 20:03

Nina, Tender Tribes skrev:
> Hej Dorthe
> Tillykke med det fine store kuld
> Den du kalder rød ville jeg nu "tolke" som creme sølv
>
> Held og lykke med dem.

Hej Nina
Tak skal du have. Du har ganske givet ret i at det er creme sølv. Sådan
en lækker fyr var der faktisk også i hendes forrige kuld.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 27-05-07 23:43

> [...]
> Tak skal du have. Du har ganske givet ret i at det er creme sølv. Sådan en
> lækker fyr var der faktisk også i hendes forrige kuld.

Ja det er en skøn farve sådan en appelsin-youhurt

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : dpl

Dato : 27-05-07 20:27

Hej igen, tusind tak for alle lykønskningerne! Det er så dejligt at alt
gik vel. Og efter at have haft 784g killinger i maven, tror jeg også
Rajana er lettet, på alle måder.

Killingerne er pænt store, og har alle taget godt på her det sidste
døgn. Rajana er en god og afslappet mor, der gerne viser de små frem, og
lader mig kigge og nusse lidt. Jeg er blevet i tvivl om kønnet på den
ene, og som nogen måske erindrer, er jeg ikke nogen haj til det med
kønsbestemmelse. Så godt jeg ikke behøver at være videre i tvivl om
tortie-pigerne, de er bare skønne. Den ene blåtortie er en ægte kopi af
sin mor, komplet med lang rød blis i panden.

Jeg skal nok melde tilbage, når de er blevet lidt større, og jeg får
taget nogle flere billeder. Hjemmesiden vil også blive opdateret
snarest, med sidste nyt.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/