Apple TV - erfaringer?
Fra : Ukendt

Dato : 27-05-07 13:02

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-07 14:26

Hej Bo,

Jeg har IKKE købt en, så kan ikke give dig nogle erfaringer, men du kan
få min begrundelse for at det ikke var noget for mig.

1. Intet optisk drev, så den erstatter ikke min DVD/CD afspiller
2. Synkroniser med iTunes, så du skal have alt på din anden Mac/PC som
du vil have på dit AppleTV. Syntes jeg er dumt!
3. Kan ikke optage TV, så erstatter ikke en DVD/HD-recorder

Det er 3 super vigtige ting, for mig, at det ikke er sådan.
Derfor er jeg ved at bygge et 'rigtigt' media center, der kan spille DVD
film og meget mere, uden det skal ligge andre steder end på mit media
center.
Jeg udvider så lidt, så der komemr en 10" touchskærm på også, så jeg kan
bruge den som 'rigtig jukebox' når jeg hodler fest etc. så der ikke skal
være en remove eller et keyboard til at styre festen med - men bare en
lille funky skærm...

Bare mine tanker omkring det... Men ellers ser AppleTV fed ud, lille og
flot - men der mangler nogle basale funktioner i den som gør at jeg ikke
syntes den er så fed alligevel...

:)

--
Kind Regards,

Thomas Løjmann Jørgensen
Branteviksgatan 30
214 41 Malmö
Sweden

Cell: +45 60 81 04 04
Home: +45 36 99 04 20 / +46 (0)40-693 11 12

http://lojmann.dk - Personal Homepage
http://nerdlab.se - Development & Hosting
http://freelance4u.dk - CV and references

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-05-07 22:31

"Bo Jørgensen" <boisalten(at)gmail.com> wrote:

> Hejsa
>
> Nogen herinde der har købt en Apple TV boks http://www.apple.com/appletv/ og
> har erfaringer de vil dele ud af

Jeg har en på lån i øjeblikket. Og den dækker nok 90% af mit behov hvis
det ikke var fordi jeg havde en Mac mini + EyeTV 610 til TDC kabel TV.
Det eneste jeg får via Apple TV er en lidt mere fancy "frontrow"
oplevelse + den er mere lydløs en mini'en. Men så kan den jo ikke
optage. Hvis jeg skal have en bliver det f.eks. soveværelse eller
kontor, hvor jeg lader EyeTV + Mini optage programmer, automatisk
konvertere dem til Apple TV format og så kan jeg få adgang til dem via
Apple TV et andet sted i huset. Men som primært mediecenter er den ikke
helt gennembagt, til mit formål ihvertfald.

/thomas

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-07 10:33

> [...]
> Apple TV et andet sted i huset. Men som primært mediecenter er den ikke
> helt gennembagt, til mit formål ihvertfald.

Ok - lyder som om jeg skal vente til 2. generation - jeg har jo heldigvis
min MacBook som jeg kan tilslutte mit kommende plasma (kommer forhåbentlig
tirsdag/onsdag) - det er vel på mange måder tilsvarende - dog uden HDMI
(http://www.dannypatterson.com/Resources/Blog/EntryDetail.cfm?id=101).

Fortsat god pinse

/Bo

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-05-07 11:29

> Ok - lyder som om jeg skal vente til 2. generation.

Jeg tvivler oprigtig på at der er noget at vente på for dig. macTV
skal du betragte som en itunes extender, dvs en ipod til stuen. Det er
ikke en mediecenter PC.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-05-07 12:16

> Jeg tvivler oprigtig på at der er noget at vente på for dig. macTV
> skal du betragte som en itunes extender, dvs en ipod til stuen. Det er
> ikke en mediecenter PC.

Den kommer aldrig til at kunne optage fra f.eks. antenne eller kabel tv,
Apple vil sælge dig film og afsnit via iTunes,

Det 2. generation nok vil kunne er at købe indhold direkte via Apple TV,
online og synce tilbage til din mac.

/thomas

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 28-05-07 17:18

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> [...]
> Apple TV et andet sted i huset. Men som primært mediecenter er den ikke
> helt gennembagt, til mit formål ihvertfald.

Du vil lade Eye-TV + Mini optage OG automatisk konvertere - hvordan vil
du gøre det?

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-05-07 17:26

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> Du vil lade Eye-TV + Mini optage OG automatisk konvertere - hvordan vil
> du gøre det?

Det kan du gøre fra EyeTV's software. Når du sætter noget til at optage
kan du vinge af at den automatisk konverterer til Apple TV kompatiblet
format og smider i iTunes, som så syncer til Apple TV. Dvs. ikke
"on-the-fly"

/thomas