der kommer ingen billede på skærmen
Fra : lars

Dato : 25-05-07 15:43

hej

Jeg har opgraderet min pcer med følgende hardware

Core 2 Duo E6320 1.86 GHz
Gigabyte GA-965P-DS3
OCZ Titanium Alpha 2 x 1 GB
ZALMAN CNPS 9700 LED
Inno3D GeForce 8800GTS

og alt er installeret efter foreskrifterne vil jeg mene.

Når jeg tænder for computeren kører blæseren på grafikkortet og cpu. men
skærmen vil ikke tænde. Kan det være fordi min strømforsyning er for
dårlig?`det er en alm 500 Wat slave psu.

Kan jeg sætte et pci grafikkort istedet for Pci x press kortet og på den
måde teste om det er grafikkortet som er ked af det. jeg har også tænkt på
om det kan være Cpuen som ikke virker. Desværre er der ingen display på
bundkortet hvor jeg kan se opstarts prosedyre som jeg kunne på min gamle MB.

Til sidst skal det siges at min gamle psu som kun har 20 pins er sat ned i
stikket som er 24 ben. kan de sidste 4 ben ha nogen betydning med at
grafikkortet ikke vil starte op???

hvad mener i?

hilsen lars.

Fra : Mads

Dato : 25-05-07 15:54

On Fri, 25 May 2007 16:43:08 +0200, "lars"
<levithannFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

>Til sidst skal det siges at min gamle psu som kun har 20 pins er sat ned i
>stikket som er 24 ben. kan de sidste 4 ben ha nogen betydning med at
>grafikkortet ikke vil starte op???

Det var da bestemt en mulighed. Prøv med en 20-24 adapter.

Har du husket det 4 pins strømstik der skal i bundkortet
lige over CPU'en ? Det glemte jeg selv engang og det
gav de symptomer du beskriver.

Og hvad med ekstra strøm til grafikkortet? Kender ikke lige
det nævnte kort, men mange grafikkort kræver ekstra strøm
direkte på kortet.

mvh Mads

Fra : lars

Dato : 25-05-07 21:15

hej igen

jeg har fået fejlsøgt endel og er kommet frem til at problemet ligger i at
den nuværende bios som ligger på bundkortet ikke understytter E6320 før bios
version 11.0 som jeg har hentet på gigabytes hjemmeside

Det betyder så at jeg må anskaffe en af følgende cpuer
http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/CPUSupport_Model.aspx?ClassValue=Motherboard&ProductID=2314&ProductName=GA-965P-DS3
for at lave en bios opdatering.

Findes der evt nogen som har en cpu (evt celeron) til at ligge jeg kan låne
/ leje / købe. så man kan få hardwaren til at virke i ålborg området.

Hilsen lars.

Fra : Taba

Dato : 25-05-07 15:59

> Når jeg tænder for computeren kører blæseren på grafikkortet og cpu. men
> skærmen vil ikke tænde. Kan det være fordi min strømforsyning er for
> dårlig?`det er en alm 500 Wat slave psu.

Umiddelbart lyder det ikke til at være et PSU problem.

> [...]
> bundkortet hvor jeg kan se opstarts prosedyre som jeg kunne på min gamle MB.

Ja, sagtens. Trial and error er den bedste måde at spore sig frem til
fejlen(e). Bipper din computer ikke igennem system højtaleren når du
tænder den? Disse bip kan sendes i forskellige mønstres om man kan bruge
til at finde ud af om det er RAM eller grafikkortet den er gal med.

> Til sidst skal det siges at min gamle psu som kun har 20 pins er sat ned i
> stikket som er 24 ben. kan de sidste 4 ben ha nogen betydning med at
> grafikkortet ikke vil starte op???

Har du ikke et +12V ATX stik med 4-pins på din "gamle" PSU? Hvis du har
så se om ikke der er et stik på dit bundkort til den også.
Om det kan have noget at gøre med grafikkortet ikke vil starte ved jeg
ikke - ofte har de store grafikkort i dag deres eget stik på selve
kortet (typisk et 6-pins eller 8-pins PCI-E stik).

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : lars

Dato : 25-05-07 16:56

"Taba" <die@all.spammers.die> wrote in message

> [...]

> ikke - ofte har de store grafikkort i dag deres eget stik på selve
> kortet (typisk et 6-pins eller 8-pins PCI-E stik).

jeg har sat intern speaker til og der kommer ingen lyd fra den???

hilsen lars

Fra : Esben

Dato : 25-05-07 16:00

"lars" <levithannFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> skærmen vil ikke tænde. Kan det være fordi min strømforsyning er for
> dårlig?`det er en alm 500 Wat slave psu.

En standard ~430 watt PSU skal kunne klare det.

> Kan jeg sætte et pci grafikkort istedet for Pci x press kortet og på den
> måde teste om det er grafikkortet som er ked af det.

Det kan du godt - hvis det virker med et PCI, må det være PSU eller
grafikkort der fejler.

> Til sidst skal det siges at min gamle psu som kun har 20 pins er sat ned i
> stikket som er 24 ben. kan de sidste 4 ben ha nogen betydning med at
> grafikkortet ikke vil starte op???

Det kan det sagtens være. Har du husket at tilslutte det eksterne strømkabel
til grafikkortet?

--
Esben

Fra : lars

Dato : 25-05-07 16:17

"Esben" <esben@gruf.land> wrote in message
> [...]
> grafikkort der fejler.

> Det kan det sagtens være. Har du husket at tilslutte det eksterne

Til grafikkortet fulgte der en kabel med hvor jeg kan sætte 2 strømstik i og
et 6 benet stik som går i røven af grafikortet.

jeg har sat det 4 bensstik (p4) stik i bundkortet ved cpu solken.

så det undre mig lidt hvorfor lortet ikke virker :((((

Jeg må prøve med en anden strømforsyning jeg har som giver mere effekt.

jeg har bestilt det adaptor stik med posten idag så det har jeg nok mandag

hilsen lars.