Irakere danser ved brændende køretøj efter~
Fra : John

Dato : 14-05-07 16:17

".. Shiamuslimske militsfolk og sympatisører festede omkring et udbrændt
dansk militærkøretøj, efter at de havde dræbt en dansk soldat og såret fem
af hans kammerater ved byen al-Hartha .."
http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=895924

Var det ikke bl a shia'erne, der blev forfulgt under Saddam.. ?

Lad os tage hjem!

John

Fra : N_B_DK

Dato : 14-05-07 16:44

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message
> Var det ikke bl a shia'erne, der blev forfulgt under Saddam.. ?
>
> Lad os tage hjem!

Nej, lad derimod soldaterne lave et jern tæppe om hele den region, og skyd
alle der kommer ud uden at gå igenne kontrollerede kontrolpunkter. (hvor de
via remote udstyr kontrolleres for sprængstof osv), og flyene kan så udkaste
ammunition til de resterende, så skal de hurtigt og sikkert nok slå sig selv
ihjel.

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : Per Rønne

Dato : 14-05-07 16:57

> [...]

> http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=895924
>
> Var det ikke bl a shia'erne, der blev forfulgt under Saddam.. ?

Jov, men der er forskel på shia'er.

> Lad os tage hjem!

Vi er på vej ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-05-07 20:31

> Jov, men der er forskel på shia'er.

Hvilken? Noget tyder på, du har viden, vi andre ikke har.

> Vi er på vej ...

Det har vi vel principielt været fra dag 1. Lige nu kan det kun gå for
langsomt, og det har ikke noget med det aktuelle dødsfald at gøre.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-05-07 21:27

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Hvilken? Noget tyder på, du har viden, vi andre ikke har.

Hovedstrømmen ledes af ayatollah al-Sistani, det rabiate mindretal af
Muqtada al-Sadr og hans Mehdi-milits.

> Det har vi vel principielt været fra dag 1. Lige nu kan det kun gå for
> langsomt, og det har ikke noget med det aktuelle dødsfald at gøre.

Netop i disse dage vedtager folketinget at vi trækker tropperne ud
senest 1. august, bortset fra en mindre luftbåren styrke, som hjælper
briterne indtil årsskiftet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 14-05-07 19:56

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse news:46487d31$0$47563$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=895924
>
> Var det ikke bl a shia'erne, der blev forfulgt under Saddam.. ?

En frihedskæmper er vel en frihedskæmper, de modsætter sig
en fremmed besættelse.

Danmark må se i øjene at vi er i samme situation som tyskerne
under den danske besættelse, de unge tyske soldater var blevet hjernevasket
med ideologien, om at de var de gode der skulle rede os fra den jødiske indflydelse
og undgå besættelse fra den gudløse kommunisme i øst, det hele var fup og svindel,
ligesom WMD og en ond diktator.

Sådan var der sikkert også mange tyske soldater der følte
efter af sabotagen var kommet i gang, vi er har jo kun her for at hjælpe dem
og se hvor utaknemmelige der er.

( Kan i huske tyskere der besøger familien varnæs i matador, og hvad Elisabeth sage
da hun kom tilbage efter at have smidt ham på porten ) han fattede nada.

[ Rusland angreb Finland i 1939, Finland allierede sig med Tyskland da Tyskland angreb Rusland ]

Jan Rasmussen

Fra : @

Dato : 14-05-07 20:11

On Mon, 14 May 2007 20:56:06 +0200, "Jan Rasmussen" <1@2.3> wrote:

>En frihedskæmper er vel en frihedskæmper, de modsætter sig
>en fremmed besættelse.

nu er der jo ikke nogen fremmed besættelse i Iraq

de danske styrker er i Iraq fordi landets regering ønsker det,

så de forbrydere som sprænger både civile og udenlandske soldater i
stumper er ikke frihedskæmpere

de er slet og ret gemene forbrydere som ikke anerkender den regering
det iraqiske folk har valgt

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Pernille

Dato : 14-05-07 20:16

> [...]
> stumper er ikke frihedskæmpere
>
> de er slet og ret gemene forbrydere som ikke anerkender den regering

Ja, jeg håber ikke at den dødes forældre har set det på tv. Jeg synes ikke,
at det var nødvendigt, at vise det klip, i tv.
Se, det er usmageligt.

Fra : @

Dato : 14-05-07 20:24

On Mon, 14 May 2007 21:16:26 +0200, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Ja, jeg håber ikke at den dødes forældre har set det på tv. Jeg synes ikke,
>at det var nødvendigt, at vise det klip, i tv.
>Se, det er usmageligt.

nej nej nej

når det er muhamedanere som danser i gaderne i glæde og jubel over
egne ondsindede handlinger så er det skam kulturberigelse og udtryk
for spontanitet

hvis en vesteuropæer gør det samme er det at udvise kynisk ondsab og
mangel på medfølelse

den dag israelerne eller amerikanerne omdanner en del af Iran til en
radioaktiv glasklump må vi jo så på gaden for at vise vores jubel

Fra : Pernille

Dato : 14-05-07 20:30

> [...]
>

> den dag israelerne eller amerikanerne omdanner en del af Iran til en
> radioaktiv glasklump må vi jo så på gaden for at vise vores jubel

Ja, der er, åbenbart, forskel på, hvem det er der jubler, og ikke mindst,
hvorfor.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 14-05-07 20:47

"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse news:3sch43l2562jocq2jmp1lf1h9lhfi76o49@4ax.com...

> nu er der jo ikke nogen fremmed besættelse i Iraq
> de danske styrker er i Iraq fordi landets regering ønsker det,

Ok, ja så. [ himmelvendte øjne ]

> så de forbrydere som sprænger både civile og udenlandske soldater i
> stumper er ikke frihedskæmpere

Danske frihedskæmpere sprang da også civile i luften hvis de kom
i vejen, jeg hørte engang en udsendelse på P1 med en dansk
frihedskæmper, aktionen var sprængning af en maskinfabrik
på amager, der leverede våben til tyskenerne, de placerede
sprængstofferne i frokostpausen, værkføren blev informeret
men nægtede af evakuere fabrikken, og troede så ikke at de ville
sprænge, det gjorde de og forsagede at 20-30 danske arbejdere omkom,
frihedskæmperen forklarede at han ikke hade noget tilovers for
de omkommende, det hørte med til jobbet.

Jan Rasmussen

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-05-07 21:06

"Jan Rasmussen" <1@2.3> skrev i en meddelelse

> [...]
> frihedskæmperen forklarede at han ikke hade noget tilovers for
> de omkommende, det hørte med til jobbet.

Dokumentation, tak.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 14-05-07 21:54

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:OeWdnWQyQu66XNXbRVnytQA@giganews.com...
> "Jan Rasmussen" <1@2.3> skrev i en meddelelse

> Dokumentation, tak.

Jeg prøvede for et par år siden at finde frem til noget online
men det lykkes ikke, de eneste clues er at det var en maskinfabrik på amager,
og det var paradoksalt nok meget kort til før befrielsen, måske en måneds tid.

Hvilken gruppe der stod for aktionen ved jeg ikke.

Jeg husker udsendelsen ret tydeligt, var på vej hjem til kbh. fra et installation-besøg på lolland,
og jeg var så chokeret over indholdet, at jeg måtte fortælle mine kollegaer om det
da jeg kom hjem.

Jan Rasmussen

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-05-07 22:01

"Jan Rasmussen" <1@2.3> skrev i en meddelelse

Jeg har *aldrig* hørt eller læst om en aktion under besættelsen, foretaget
af modstandsbevægelsen, hvorunder civile 20-30 arbejdere omkom. Jeg synes,
det er *ualmindelig* dårlig smag at trække sådan et eksempel frem i forsøget
på at legitimere irakiske drab på danske soldater, når du ikke har skyggen
af dokumentation til at underbygge din helt vanvittige påstand. Jeg er ikke
ganske overbevist om, at du ikke gør det i ond tro.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 14-05-07 22:27

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:N8CdnVLc7uVkUNXbRVnyjgA@giganews.com...
> "Jan Rasmussen" <1@2.3> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har *aldrig* hørt eller læst om en aktion under besættelsen, foretaget af modstandsbevægelsen, hvorunder civile 20-30
> arbejdere omkom.

Det hade jeg heller ikke før jeg hørte omtalte udsendelse, jeg er vokset
op med et sort hvidt billede af modstands kampen, som Københavner dreng
brugte vi friheds og tøjhus museret som lejeplads, og vi var ikke i tvivl om
ville også ville have været frihedskæmper under besættelsen, i en periode
var vi i totalt frihedskæmper mode, åbnede gamle bunkers i rygparken
hvor vi forstillede os at vi fandt noget der ligende en scene fra Olsen banden i Jylland,
vi hade bedere held med civilforsvars kælderrum i gamle karreer på nørrebro
hvor vi fandt gasmasker og økser, det størte trip jeg husker var da vi i et rum under en
køkkentrappe fandt en army grøn metal kasse med aviser fra 1944 og et tomt maskinpistol
magasin til en svensk husqvana.

Med den baggrund var udsendelsen netop chokerende for mig.

Artiklen som denne har bestemt også rykket på mit sort hvide billde
af besættelsen.

Hr. Møllers hævntogt
http://hjem.get2net.dk/DmH/htm-filer/industri/skibsreder02.html

> [...]
> soldater, når du ikke har skyggen af dokumentation til at underbygge din helt vanvittige påstand.

Det er ok, at det er din holdning.

> Jeg er ikke ganske overbevist om, at du ikke gør det i ond tro.

Så meget bekymre @ mig heller ikke, at jeg ville begynde at lyve.

Jan Rasmussen

Fra : Per Rønne

Dato : 14-05-07 23:12

Jan Rasmussen <1@2.3> wrote:

> Hr. Møllers hævntogt
> http://hjem.get2net.dk/DmH/htm-filer/industri/skibsreder02.html

En kort skimning viser at artiklen er udtryk for grov fordrejning.

I øvrigt er der en grund til at journalister normalt ikke bedriver
historisk forskning. De er nemlig slet ikke uddannede til det - hvilket
hele denne sag så ganske godt illustrerer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 14-05-07 22:56

> [...]

> af dokumentation til at underbygge din helt vanvittige påstand. Jeg er ikke
> ganske overbevist om, at du ikke gør det i ond tro.

Ej heller har jeg hørt om sådanne aktioner.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 15:37

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 15:37

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 15:37

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 15:37

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 15:37

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 15:37

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 15:37

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 15:37

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 15:37

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 15:37

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 15:37

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 15:37

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 15:37

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 15:37

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 15:37

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 15:37

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 15:37

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 15:37

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 15:37

Fra : Per Rønne

Dato : 16-05-07 15:37

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Hvad er det urimelige i at konstatere at de har ansvaret for de dødsfald
> der forekom i forbindelse med deres bombeattentater?

Når de varskoer en virksomhed, der fremstiller våben til brug i krigen,
om at virksomheden vil blive bombet, og virksomhedens ledelse nægter at
advare arbejderne, med det resultat at 12 arbejdere bliver dræbt - så
ville jeg altså først at fremmest se på denne ledelse som den
ansvarlige.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 16-05-07 15:47

Per Rønne skrev:

> [...]
> advare arbejderne, med det resultat at 12 arbejdere bliver dræbt - så
> ville jeg altså først at fremmest se på denne ledelse som den

Du kan kalde dem ansvarlige for at ikke have forhindret drabene, du kan
ikke kalde dem ansvarlige for drabene. Jeg synes ærligt talt det er
ulækkert at du vil lægge det ansvar over på andre.

Beklager, men selvom man råber "pas på" (eller dytter for den sags
skyld), så bliver man ikke fritaget for ansvar.

Fra : N_B_DK

Dato : 18-05-07 12:58

> [...]
> nægter at advare arbejderne, med det resultat at 12 arbejdere bliver
> dræbt - så ville jeg altså først at fremmest se på denne ledelse som

X laver et bankrøveri, banken har ikke penge nok, så X kræver at få en
løsesum, ellers dræber X gidslerne en efter en, Y kan/vil ikke betale
løsesummen, så X dræber et gidsel, hvem er skyld i det dræbte gidselsdød,
bankrøveren der skød, eller Y der ikke kunne/ville betale løsesummen ?

Fra : Alucard

Dato : 18-05-07 16:35

On Fri, 18 May 2007 13:58:16 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>løsesummen, så X dræber et gidsel, hvem er skyld i det dræbte gidselsdød,
>bankrøveren der skød, eller Y der ikke kunne/ville betale løsesummen ?

Ifølge de venstreorienterede er det da helt klart den onde kapitalist
Y (som sikkert også er agent for CIA).... ))))))

Fra : N/A

Dato : 30-05-07 07:44

Fra : N/A

Dato : 30-05-07 07:44

Fra : N/A

Dato : 30-05-07 07:44

Fra : N/A

Dato : 30-05-07 07:44

Fra : N/A

Dato : 30-05-07 07:44

Fra : N/A

Dato : 30-05-07 07:44

Fra : Bo Warming

Dato : 30-05-07 07:44

> "Claus Harkjær" <clausNOSPAM@harkjaer.dk> skrev i en meddelelse

> Tak. Det er også sådan, jeg selv ser på det.

> Jeg har læst mange, mange hyldemeter efterkrigshistorie, og jeg ansér
> forøvrigt ikke amerikanerne som slemme. Tværtimod takker jeg amerikanerme
> for, at jeg sidder og skriver dette indlæg. Stod det til mig, bestemte
> amerikanerne endnu mere i denne verden.

De har magt over alverdens medier og behøver ikke meget mere indflydelse for
at pleje egne langsigtede interessser.

Lidt tortur i Irak er om kontrol med oliepriser, og det er dem vel undt, for
Islam skal holdes nede og indirekte kan al terroristbekæmpelse i Mellemøsten
gavne danskerne

Men hvis ikke USA havde påtvunget tyskerne en asylvenlig grundlov som straf
for WW2 havde Europa ikke haft særlig mange muslimer, så USA har været meget
skadelig mod os. Men det nytter ikke at flæbe over fortiden

Fra : Bo Warming

Dato : 30-05-07 07:56

> [...]
>
> Naturligvis kan det ikke undgås.

> Næh, og især var der det ikke under 2. verdenskrig.

> Den måde du skriver fortæller ganske meget.

> Og det skinner igennem hvad du skriver, at du 100% ligger på Erik
> Scavenius og Klaus Rifbjergs pacifistiske linie. Men heldigvis lykkedes
> det dog for modstandsbevægelsen at yde en indsats, der ikke alene
> reddede jøderne, men også fik landet anbragt mellem de krigsførende,
> allierede lande, ved krigens afslutning.
>
> Vikan prise os lykkelige for, og takke modstandsbevægelsen for, at vi
> ikke blev anbragt i gruppe sammen med Hitlers allierede lande.

Italien kæmpede direkte sammen med Hitler fra dag 1 og kom alligevel i FN og
NATO så hurtigt som os.

Modstandsbevægelsen handlede om indenrigspolitik efter krigen.

Churchills tale fra 1941 "Set Europe ablaze" handlede på skrømt om at
sabotage kunne korte krigen men det kunne den klart IKKE.

Modstandsbevægelsen af mere psykopatisk end nazier mht ligegladhed med
civile liv og bombninger fx af den franske skole er deres skyld - de ønskede
PR-sejre og danske ofre og benægtede mod bedre vidende at sabotage ikke
forkortede krigen med et sekund

"Frihedskæmperne" tiggede UK om at bombe B&W hvilket kostede dyrt i civile
liv.

De var helt uden empati med medborgere. De tænkte kun på at være indianere i
deres egen cowboyfilm.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 16-05-07 20:00

On Wed, 16 May 2007 11:26:08 +0200, Frank E. N. Stein wrote:

> Bah. Den eneste grund til at Danmark kom til at blive placeret mellem de
> allierede, var at vi ikke direkte var på tyskernes side, samt at det
> ellers ville være svært at placere Frankrig på vindernes hold.

Nærmere omvendt, Frankrig skulle med og derfor blev de allierede nødt
til at acceptere at Danmark ikke havde været værre end Frankrig.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 16-05-07 20:14

Bruno Christensen skrev:

> Nærmere omvendt, Frankrig skulle med og derfor blev de allierede nødt
> til at acceptere at Danmark ikke havde været værre end Frankrig.

Hvis det ikke var det samme jeg skrev, så har jeg fået formuleret mig
uheldigt.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 16-05-07 20:02

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1hy6wnj.gtpgjt1kj6qm8N%per@RQNNE.invalid...

> [...]
> Scavenius og Klaus Rifbjerg, der grundlæggende mener at andre landes
> unge soldater rage kastanierne ud af ilden for os, ikke vore egne.

Jeg går ud fra at det er Frank E. N. Stein du hentyder til ikke ?,
selvom du svare mit indlæg.

Jan Rasmussen

Fra : Per Rønne

Dato : 24-05-07 18:25

Jan Rasmussen <1@2.3> wrote:

> Jeg går ud fra at det er Frank E. N. Stein du hentyder til ikke ?,
> selvom du svare mit indlæg.

Det kunne se ud til at du har ret.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bruno Christensen

Dato : 16-05-07 19:13

On Wed, 16 May 2007 05:31:21 +0200, Per Rønne wrote:

> Naturligvis var vi i krig, og jeg har da også stadig min fars
> frihedskæmperbind i skabet.

1 ud af 1000.

Efter 4/5 45 en ud af flere hundredetusinde

Armbindet blev først brugt af nogle få den 4/5 45, den 5/5 var der
adskillige kopier

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Per Rønne

Dato : 24-05-07 18:25

Bruno Christensen <news@lpdommer.dk> wrote:

> 1 ud af 1000.
>
> Efter 4/5 45 en ud af flere hundredetusinde
>
> Armbindet blev først brugt af nogle få den 4/5 45, den 5/5 var der
> adskillige kopier

Det er jeg fuldt ud klar over, men hele min familie på min fars side var
altså med i modstandsbevægelsen.

Man får alstå ikke en medalje af en amerikansk præsident for indsatsen
under redningen af jøderne, hvis man ikke har været med.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter B. P.

Dato : 14-05-07 21:00

On 2007-05-14 20:56:06 +0200, "Jan Rasmussen" <1@2.3> said:

> En frihedskæmper er vel en frihedskæmper, de modsætter sig
> en fremmed besættelse.

Kun hvis han kæmper for FRIHEDEN. Det gør de irakiske rebeller ikke -
de kæmper for oprettelsen af et brutalt teokrati.

--
"Technically, they're not homosexuals, they'll just fuck anything that
is hot and concave".

Fra : N/A

Dato : 17-05-07 07:05

Fra : N/A

Dato : 17-05-07 07:05

Fra : N/A

Dato : 17-05-07 07:05

Fra : N/A

Dato : 17-05-07 07:05

Fra : Zeki

Dato : 17-05-07 07:05

> Flertallet? Mener du ikke bare den stærkeste bølle i skolegården?

Nej. Jeg mener flertallet. Men du vil måske påstå at shiamuslimer i Irak
udgør et mindretal?
I et hvilket som helst land er det immervæk flertallet der sætter dagsorden.
Forhåbentligt behandler de mindretallet ordentligt.

Fra : @

Dato : 17-05-07 11:59

On Thu, 17 May 2007 08:04:58 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>I et hvilket som helst land er det immervæk flertallet der sætter dagsorden.
>Forhåbentligt behandler de mindretallet ordentligt.

det kniber det desværre med i hele verden

Fra : Per Rønne

Dato : 24-05-07 18:25

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
> I et hvilket som helst land er det immervæk flertallet der sætter dagsorden.
> Forhåbentligt behandler de mindretallet ordentligt.

Nu ser shiaerne ikke ud til at være helt enige, og meget af volden i
Sydirak står helt almindelige gangsterbander bag.

Derudover er Sadr ikke den væsentligste shia-leder i Irak. det er
Sistani.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 14-05-07 21:39

> En frihedskæmper er vel en frihedskæmper, de modsætter sig
> en fremmed besættelse.

Det er jo ikke en besættelse, når tilstedeværelsen er koordineret og aftalt
med den siddende regering.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-05-07 22:56

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> wrote:

> "Jan Rasmussen" <1@2.3> skrev i en meddelelse

> Det er jo ikke en besættelse, når tilstedeværelsen er koordineret og aftalt
> med den siddende regering.

Den siddende /folkevalgte/ regering, og i øvrigt godkendt af FN.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 14-05-07 23:05

> Den siddende /folkevalgte/ regering, og i øvrigt godkendt af FN.

Lige netop.

Fra : Michael Weber

Dato : 14-05-07 21:19

> [...]
> dansk militærkøretøj, efter at de havde dræbt en dansk soldat og såret fem
> af hans kammerater ved byen al-Hartha .."

Det er nok lige værd at kigge på, hvor mange der rent faktisk dansede rundt
samt
hvorvidt kameraholdets tilstedeværelse var en medvirkende faktor.

> Var det ikke bl a shia'erne, der blev forfulgt under Saddam.. ?
>
> Lad os tage hjem!

Således faldt du for modstanderens mediestrategi.
Herlig manipulerbar :)