tolerancen har efterhånden trange kår her ~
Fra : @

Dato : 12-05-07 20:11

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article298209.ece

lad do ungerne klæde sig som det passer dem,

ellers bliver næste nummer sikkert at pigerne kun må komme i
fritidsklubberne med både krop og hår tildækket

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Per Rønne

Dato : 12-05-07 20:30

@ <1@invalid.net> wrote:

> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article298209.ece
>
> lad do ungerne klæde sig som det passer dem,
>
> ellers bliver næste nummer sikkert at pigerne kun må komme i
> fritidsklubberne med både krop og hår tildækket

Jeg kan kun støtte de pågældende institutioner.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 12-05-07 20:34

On Sat, 12 May 2007 21:29:44 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Jeg kan kun støtte de pågældende institutioner.

hvorfor?

lev og lad leve

lad dog ungene gå i det tøj de lyster

al den snævertsynede intolerance der efterhånden breder sig er IKKE
passende i noget der gerne skulle kaldes et frit land

Fra : Kim2000

Dato : 12-05-07 20:42

> hvorfor?
>
> lev og lad leve
>
> lad dog ungene gå i det tøj de lyster

Du mener det tøj som reklamebranchen beslutter....

Fra : @

Dato : 12-05-07 21:03

On Sat, 12 May 2007 21:41:36 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Du mener det tøj som reklamebranchen beslutter....

nej jeg mener det tøj ungerne vælger at gå i

så lang tid reklamer ikke er forbudt må man finde sig i at reklamer
påvirker

Fra : Pernille

Dato : 13-05-07 16:35

> Jeg kan kun støtte de pågældende institutioner.
> --

Børn skal ikke sejle deres egen sø.
Selvfølgelig skal vi voksne drage omsorg for dem, ved at lære dem, hvad der
er godt og hvad der er skidt, og hvorfor.
Jeg synes også, at det er fint.

Fra : @

Dato : 13-05-07 18:15

On Sun, 13 May 2007 17:35:21 +0200, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

> [...]
>Selvfølgelig skal vi voksne drage omsorg for dem, ved at lære dem, hvad der
>er godt og hvad der er skidt, og hvorfor.

synes du virkelig?

1. nogle børn må ikke komme i tøj med en sjov tekst fordi den virker
provokerende!!!!!!!

2. andre børn må gerne komme i tøj som virker provokerende, og som
også er en reklame for noget at det ondeste i verden - koran-nazismen

hvorfor er det fint med denne forskelsbehandling?

mon ikke det er tiden at indføre skoleuniform, for at skåne lærerenes
åh så sarte sind

Fra : Pernille

Dato : 13-05-07 18:23

> [...]
>

> hvorfor er det fint med denne forskelsbehandling?
>

> mon ikke det er tiden at indføre skoleuniform, for at skåne lærerenes

Jamen, det kan da være, at det bliver nødvendigt.
Så undgår man også mobberi, pga. tøj.
Og man undgår at børnene konstant er optagede af at have det mest hotte,
hele tiden.
Måske, kunne de begynde at fokusere på noget mere fornuftigt........

Fra : Knud Larsen

Dato : 14-05-07 09:36

"@" <1@invalid.net> wrote in message
> [...]

..

> synes du virkelig?
>
> 1. nogle børn må ikke komme i tøj med en sjov tekst fordi den virker
> provokerende!!!!!!!

Sjov? Så man skulle kunne sidde i en skoleklasse med kæmpetekster rettet til
læreren "Du er en lort" eller "lærere er svin" "patterne frem" - det er
jo vanvid.

> 2. andre børn må gerne komme i tøj som virker provokerende, og som
> også er en reklame for noget at det ondeste i verden - koran-nazismen
>

> hvorfor er det fint med denne forskelsbehandling?

Der er ingen forskelsbehandling, hvis man skrev udfordrende vers fra Koranen
på en trøje, så måtte den naturligvis også af.

Og langt de fleste muslimer mener/tror jo, at deres religion står for fred
og fordragelighed, og i mennesket velbehag.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-05-07 10:25

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> [...]
> læreren "Du er en lort" eller "lærere er svin" "patterne frem" - det er

Du lider vist af samme 'skavank' som mig - har prøvet at undervise på
grundskoleniveau .

> [...]
>
> Og langt de fleste muslimer mener/tror jo, at deres religion står for fred
> og fordragelighed, og i mennesket velbehag.

Ja, og jeg ville intet have imod om man indførte skoleuniformer her i
landet, så man slap for en masse vrøvl.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-05-07 16:18

> Jeg kan kun støtte de pågældende institutioner.

Samme her.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 13-05-07 19:01

Per Rønne udtrykte præcist:

> Jeg kan kun støtte de pågældende institutioner.

Det samme her.
Det er på tide at nogen vågner op.
De kom heller ikke ind i mit hjem med sådanne trøjer, hængerøve og alt
det andet der nævnes.
Kai

Fra : @

Dato : 14-05-07 15:10

On Sun, 13 May 2007 20:00:50 +0200, Fister Løgsovs
<Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

> [...]
>
>Det samme her.
>Det er på tide at nogen vågner op.
>De kom heller ikke ind i mit hjem med sådanne trøjer, hængerøve og alt

og ingen forholder sig til fortsættelsen af denne uheldige glide bane

Fra : Kim2000

Dato : 12-05-07 20:33

> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article298209.ece
>
> lad do ungerne klæde sig som det passer dem,
>
> ellers bliver næste nummer sikkert at pigerne kun må komme i
> fritidsklubberne med både krop og hår tildækket

Det er da også for groft at voksne rent faktisk stiller krav til børn....

Gad vide om du roser Ritts folkeskole i 70'erne, hvor lærere ikke måtte mene
noget?

Fra : @

Dato : 12-05-07 21:02

On Sat, 12 May 2007 21:32:33 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>
>Gad vide om du roser Ritts folkeskole i 70'erne, hvor lærere ikke måtte mene

mene noget!!

hvad har det med sagen at gøre?