Topstyring i Venstre
Fra : Tveskaeg

Dato : 11-05-07 12:30

Dette er mest til CRL som mener at kun DF er topstyret. lol

-----

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4402730/

V-politiker til rebeller: Stik piben ind

Af ANNE METTE SVANE

Striden i Venstre fortsætter. Finansordfører Peter Christensen og
Søren Pind er illoyale, når de taler for skattelettelser, mener
gruppefællen Jens Kirk.

Bølgerne efter Leif Mikkelsens exit fra Venstre til Naser Khaders nye
borgerlige midterparti går fortsat højt.

Landbrugsordfører Jens Kirk (V) retter en skarp kritik af sine
gruppefæller Søren Pind og finansordfører Peter Christensen, som de
seneste dage har kritiseret partiets strategi og krævet
skattelettelser på dagsordenen.

"Jeg synes, at de skulle tage og stikke piben ind," siger Jens Kirk.

Han mener, at Søren Pind og Peter Christensen optræder illoyalt over
for partiet og gruppefællerne:

"Jeg synes, at de er illoyale, fordi vi er blevet enige om i Venstres
gruppeværelse, hvordan skattepolitikken skal være," siger han.

Samtidig revser Jens Kirk sine rebelske gruppefæller for, at de lægger
uhørt pres på statsminister Anders Fogh Rasmussen (V), når bl.a. Søren
Pind har fremført, at Foghs projekt har overlevet og sejret sig selv.

"Det er forkert at presse statsministeren. Han har et helt klart
standpunkt, som vi alle har nikket til, og det gælder også Peter
Christensen og Søren Pind på skattepolitikken," siger Jens Kirk og
opfordrer statsministeren og de to oprørske venstrepolitikere til at
få talt ud.

"Statsministeren og de to burde sætte sig sammen, så den sag kan blive
lukket. Det er træls for os andre, fordi vi siger vores mening i
gruppeværelset og går til den enkelte minister frem for at gå til
pressen," siger Jens Kirk.

Søren Pind siger til kritikken:

"Jeg har ikke hørt Jens Kirk fremføre disse synspunkter over for mig
og Venstres gruppe, men jeg er enig med Jens Kirk i, at den debat
bedst føres bag lukkede døre," siger Søren Pind.
anne.mette.svane@jp.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-05-07 13:21

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> wrote in message
> Dette er mest til CRL som mener at kun DF er topstyret. lol

Eh javel.

Hvorefter du så bringer en artikel, der intet har med topstyring at gøre.

Topstyring er, når det er partiledelsen alene, der bestemmer alt - herunder
hvad partiets politik skal være. Det særlige ved Dansk Folkeparti er, at
ikke engangg folketingsgruppen har indflydelse på partiets politik.

Den artikel, du henviser til, handler om, at et par Venstre-politikere er
illoyale over for de beslutninger, som er truffet på demokratisk vis i
folketingsgruppen. Det er for mig at se hverken urimeligt, unormalt eller et
udtryk for topstyring, når et andet _menigt_ folketingsmedlem beder de to om
at være loyale over for de beslutninger, som er truffet i gruppen.

Fra : Tveskaeg

Dato : 11-05-07 13:51

On Fri, 11 May 2007 14:20:42 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>udtryk for topstyring, når et andet _menigt_ folketingsmedlem beder de to om
>at være loyale over for de beslutninger, som er truffet i gruppen.

Igen afslører du hvor politisk dum du egenligt er.

Tror du virkelig at Jens Kirk selv har fundet på det stunt?

Han er selfølgelig sendt i byen af venstres ledelse så det lige præcis
ikke ser ud som om at ledelsen IKKE blander sig og at der er højt til
loftet og at venstre ikke er topstyret.

Men du kan bande på at det er afstemt med venstres ledelse.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-05-07 14:01

> Tror du virkelig at Jens Kirk selv har fundet på det stunt?

Det er vist ret ligegyldigt.

> [...]
> loftet og at venstre ikke er topstyret.
>
> Men du kan bande på at det er afstemt med venstres ledelse.

Sikkert.

Og jeg vil så blot gentage, at jeg ikke synes, det er udemokratisk, når et
parti ønsker at fastholde de enkelte medlemmer på en demokratisk truffet
beslutning i partiets folketingsgruppe.

Fra : Michael Weber

Dato : 11-05-07 22:15

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og Venstres gruppe, men jeg er enig med Jens Kirk i, at den debat
> bedst føres bag lukkede døre," siger Søren Pind.

Herligt at se den sidste rest af industri-samfundet og dens måde at
organisere
et parti på, står for fald.

Velkommen til videnssamfundet...hvor folk selv kan tænke.

Fra : Tveskaeg

Dato : 12-05-07 09:33

On Fri, 11 May 2007 23:15:25 +0200, "Michael Weber" <no@more.spam>
wrote:

>Herligt at se den sidste rest af industri-samfundet og dens måde at
>organisere
>et parti på, står for fald.
>
>Velkommen til videnssamfundet...hvor folk selv kan tænke.

Det har aldriog været forbudt at tænke i Venstre. når bare man tænker
det samme som ledelsen. ;-D

Desuden er det uhørt at kritisere en partileder når han sidder i
statsministeriet.

Søren Pind og Jens Christensen kan kun tænke på medaljens bagside,
nemlig at de ikke får så mange af deres liberale mærkesager igennem
som de godt kunne tænke sig.

Medaljens forside, den at Fogh har skaffet partiet 2 perioder for
bordenden i statsministeriet og er godt på vej til at skaffe partiet
en tredie periode, evner de to ikke at tænke på.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 12-05-07 09:42

> Medaljens forside, den at Fogh har skaffet partiet 2 perioder for
> bordenden i statsministeriet og er godt på vej til at skaffe partiet
> en tredie periode, evner de to ikke at tænke på.

I 1998 manglede de borgerlige 1 mandat i at vinde valget. Frem til 2001 gik
socialdemokraitet træt og havde efterlønsskandalen i bagagen. De borgerlige
havde vundet under alle omstændigheder og hvad nytte er det med venstre ved
bordenden, når der føres socialdemokratisk politik.

Thorkild

Fra : Tveskaeg

Dato : 12-05-07 22:57

On Sat, 12 May 2007 10:42:22 +0200, "Thorkild Poulsen"
<thor@softpartners.dk> wrote:

> [...]
>havde vundet under alle omstændigheder og hvad nytte er det med venstre ved
>bordenden, når der føres socialdemokratisk politik.

I snart 7 år har V og K haft afgørende indflydelse på udnævnelsen af
en lang række personer både i central administrationen og i de
statskontrollerede virksomeheder samt i råd og nævn, et eksempel er
Jens Rhodes udnævnelse til direktør i TV2 radio og Plummer i DR.

Det vil sætte sit præg på udviklingen i danmark selv når V og K er
kørt trætte og stemt ud.

Og bare rolig, får han en tredie periode kan du bande på at der kommer
skattelettelser, faktisk vil det undre mig om vi ikke får nogle
lettelser når der forhandles finanslov til november.

Fogh vile jo gerne genvælges til næste år. .-)

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 13-05-07 06:44

> [...]
> Jens Rhodes udnævnelse til direktør i TV2 radio og Plummer i DR.
>
> Det vil sætte sit præg på udviklingen i danmark selv når V og K er

Javist, men det går alt for langsomt og skatterne er stadig absurd høje.

> [...]
> lettelser når der forhandles finanslov til november.
>
> Fogh vile jo gerne genvælges til næste år. .-)

Problemet er skattelettelserne kommer for at lefle, ikke for at gøre noget
fornuftigt.

Thorkild

Fra : Tveskaeg

Dato : 13-05-07 08:48

On Sun, 13 May 2007 07:44:27 +0200, "Thorkild Poulsen"
<thor@softpartners.dk> wrote:

>Problemet er skattelettelserne kommer for at lefle, ikke for at gøre noget
>fornuftigt.

Jeg tror de kommer når det kan ske uden at smadre velfærdssystemet så
meget at man åbner sig for angreb fra oppositionen.

Der er jo igen grund til at forære opposition dens mærkesager tilbage
når det nu er lykkedes at tyvstjæle dem.

Det passer jo heller ikke helt at der ikke har været lettelser,
skattestoppet er jo en slags lettelse idet der ikke udskrives nye
skatter og de eksisterende skatter ikke øges.

Desuden har erhvervslivet jo fået skattelettelser, i flere omgange
endda.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 13-05-07 10:22

> Jeg tror de kommer når det kan ske uden at smadre velfærdssystemet så
> meget at man åbner sig for angreb fra oppositionen.

Ærlig talt, DAU saldoen skulle rigeligt kunne fjerne både top- og mellemskat
uden det ville blive særlig synligt. Altså ingen velfærdsforringelser.

> Der er jo igen grund til at forære opposition dens mærkesager tilbage
> når det nu er lykkedes at tyvstjæle dem.

Underligt der ikke er den store ramaskrig fordi NA foreslår en flad skat på
40, tillige underligt Venstre havde sin højeste tilslutning da Pind
fremsatte de 10 teser. Når det gælder vælgertilslutning er der ikke negativ
korrelation mellem fjernelse af marginalskatter og vælgertilslutning.
Tankevækkende!!

> Det passer jo heller ikke helt at der ikke har været lettelser,
> skattestoppet er jo en slags lettelse idet der ikke udskrives nye
> skatter og de eksisterende skatter ikke øges.

Skattestoppets eneste lettelse er udeblivelsen af pristalsregulering af
visse afgifter. Men der er givet lettelse i form af jobfradrag og hævet
mellemskattegrænse.

> Desuden har erhvervslivet jo fået skattelettelser, i flere omgange
> endda.

Det er de faktisk stort set ligeglade med, deres højeste prioritet er at få
topskatten fjernet.

Thorkild