Respekt til Don Ø - Her regèr FcK !
Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 10-05-07 13:39

Hvad kan der ske, når en god liberal forretningsmand får fingrende i
en fodboldklub ?

Vi får en klub, som kan være med internationalt. Og ikke en -
arbejderklub, som Frem, der reelt kun går -
Tilbage

Som da Piontek maste de gode arbejder -amatør -intentioner, der
herskede under DBU, og vi fik et landshold, som kunne regere
internationalt.

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 10-05-07 13:50

On 10 Maj, 14:39, Niels_Br...@yahoo.dk wrote:

Hvad kan der ske, når en god og dygtig, liberal forretningsmand får
fingrene i
[...]

Don Ø gør det samme på klubniveau. FC Copenhagen kommer på tavlen.
Det er alene et spørgsmål om tid -

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Rane

Dato : 10-05-07 14:30

On 10 May 2007 05:39:22 -0700, Niels_Bruun@yahoo.dk wrote:

> [...]
>
>Som da Piontek maste de gode arbejder -amatør -intentioner, der
>herskede under DBU, og vi fik et landshold, som kunne regere

Tjaa...man kan købe sig til meget..også succes. FCK må være Danmarks
svar på Real Madrid og Chelsea.

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 10-05-07 14:37

On 10 Maj, 15:30, Rane <ranemandenS...@gmail.com> wrote:

> Tjaa...man kan købe sig til meget..også succes. FCK må være Danmarks
> svar på Real Madrid og Chelsea.

Så vidt jeg er orienteret befinder FcK sig mellem de 10 mest sunde
klubber, økonomisk i Europa -
Det hedder - fri markedsøkonomi. Og Real Madrid, Chelsea og FcK
adskiller sig ikke fra øvrige klubber med succes.

Så hvad er mest levedygtigt.

Frem, der burde hedde - Tilbage. Eller Fck ?

Fra : Rane

Dato : 10-05-07 15:03

On 10 May 2007 06:36:35 -0700, Niels_Bruun@yahoo.dk wrote:

> [...]
>adskiller sig ikke fra øvrige klubber med succes.
>
>Så hvad er mest levedygtigt.
>
>Frem, der burde hedde - Tilbage. Eller Fck ?

Klart at FCK er mest levedygtigt. Men det krævede også et opkøb af
Parken med dertilhørende masse-indtægter.

Jeg bryder mig af princip bare ikke så meget om storklubber der køber
sig til succes. Så hellere en OB-trup (eksempelvis) der når langt i en
UEFA-cup...det er jeg langt mere imponeret over og har mere respekt
for.

Fra : Egon Stich

Dato : 10-05-07 15:21

<Niels_Bruun@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:1178800762.249196.216450@l77g2000hsb.googlegroups.com...

[...]

Det er dog utroligt, hvad liberalister kan finde på, at klappe i hænderne over--
Disse DJØF-typer er da ikke noget som helst andet end kræftsvulster på sund sport.

Og hvad gennemsnitsklaphatten, der spilder tid på at glo på levebrøds"sportsfolk" angår, er denne type da lige så småt kørende, som dem, der gider sidde og glo på kongehusets gallamiddage--

Egon

Fra : Tony

Dato : 10-05-07 15:45

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Ja, så hellere klappe ad de overfede fagforeningspampere, ik'os Egon?

Tony

Fra : Egon Stich

Dato : 11-05-07 09:00

"Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> skrev i en meddelelse news:46432ff7$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
>
> Egon
>
> Ja, så hellere klappe ad de overfede fagforeningspampere, ik'os Egon?

Hov - hov--
Hvor har du nogensinde set, at jeg har "klappet" af disse personager, der har færdedes så længe på de bonede gulve, at de har glemt, hvad de egentlig er ansat til?
Den slags har man kun foragt tilovers for.
Men heldigvis føres den egentlige kamp jo i lokalafdelingerne.

MVH
Egon

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-05-07 16:43

Egon Stich wrote:
> [...]
> hænderne over--
> Disse DJØF-typer er da ikke noget som helst andet end kræftsvulster

Sig mig lige engang, hvornår pokker har selvstændige, drevne forretningsmænd
i det private erhvervsliv - som altså ved deres oprigtigt kapitalistiske
investeringsengagement skaber privatlønnet arbejde for andre til generel
glæde for samfundet, ved således at være "lokomotiver" - dog NOGENSINDE
været at sammenligne med den "påhængsvogn", som det statslige
"bureaukratkorps" af offentligt ansatte embedsmænd og lovforvaltere desværre
ret uvilkårligt udgør samfundsøkonomisk set?

Anders Peter Johnsen

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 10-05-07 20:41

[...]

og skatteyderne får en masse udgifter til politiopdækning af en flok fjolser
der tror de skal smadre det hele hvis deres hold taber.
en masse skatteydere der får smadret deres biler hvis de har været så
uforsigtige at parkere deres biler i området mellem stadion og banegården
en masse skatteydere som skal betale for hærværk begået af en flok idioter
der har været til fodbold
en masse sportsvrag som vi så skal betale sociale ydelser til når deres krop
ikke længere kan holde til at det lort de har fyldt i den for at kunne tjene
nogle hurtige penge
en masse gode shows men meget lidt sport

Som da Piontek maste de gode arbejder -amatør -intentioner, der
herskede under DBU, og vi fik et landshold, som kunne regere
internationalt.

ja det var vel ca der det gik galt. Piontek skal dog undskyldes da den
øvrige verden på det tidspunkt jo havde solgt sportens sjæl for ussel mammon

Peter

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 11-05-07 14:55

On 10 Maj, 16:02, Rane <ranemandenS...@gmail.com> wrote:

> [...]
> sig til succes. Så hellere en OB-trup (eksempelvis) der når langt i en
> UEFA-cup...det er jeg langt mere imponeret over og har mere respekt

Du mener måske at samtlige spillere i OB har sin oprindelse i Odense ?

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 11-05-07 15:02

On 10 Maj, 16:21, "Egon Stich" <stich-f...@stich-foto.dk> wrote:
> [...]
> Disse DJØF-typer er da ikke noget som helst andet end kræftsvulster på sund sport.

Det er værd at klappe i hænderne over, at Danmark endelig har en klub
med et fremtidsperspektiv og en høj standard -

Det skulle der en liberalist til, for at skabe.

> Og hvad gennemsnitsklaphatten, der spilder tid på at glo på levebrøds"sportsfolk" angår, er denne type da lige så småt kørende, som dem, der gider sidde og glo på kongehusets gallamiddage--

Tja. Det kan velsagtens alene være din subjektive ide, at mennekser er
småt kørende, hvis de holder af fodbold
Ved du hvormange mennesker der ser VM finalen world wide ? Og er
samtlige - småt kørende ?

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Egon Stich

Dato : 12-05-07 09:46

<Niels_Bruun@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:1178892111.105812.193440@y80g2000hsf.googlegroups.com...

> [...]

småt kørende, hvis de holder af fodbold
Ved du hvormange mennesker der ser VM finalen world wide ? Og er

Du vil da ikke for alvor påstå, at sådanne mennesker kan være andet end småt kørende?
Jeg har da mere respekt for børnene i klubberne, der aktivt syrker en såort, end fopr klaphatte, der sidder med chips og øller skrålende "VI" vinder---
Efter man forlod amatørprincippet er der ikke mere tale om sport, men alene om fordummende underholdning.
Accepteret alene fordi "der er penge i det".
Tænk hvis skytteforeningerne præsterede lige så mange udgifter p.ga. uheld, vold osv som den såkaldte "boldsport"---
Man kan forestille sig hyleriet---
Og et øjeblikkeligt forbud.

Egon

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 11-05-07 15:08

On 11 Maj, 10:00, "Egon Stich" <stich-f...@stich-foto.dk> wrote:

> [...]
> Den slags har man kun foragt tilovers for.
> Men heldigvis føres den egentlige kamp jo i lokalafdelingerne.

Den egentlige kamp -

Undskyld jeg griner. Jeg har dumpet min fagforening forlængst. Den er
ganske enkelt værdiløs.
Deres rødvin og afskeds - millioner, må de selv financiere. Jeg klarer
mig fint uden

Mvh.
Niels Bruun.

Fra : Egon Stich

Dato : 12-05-07 09:50

<Niels_Bruun@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:1178892469.613212.37190@e65g2000hsc.googlegroups.com...
> [...]

ganske enkelt værdiløs.
Deres rødvin og afskeds - millioner, må de selv financiere. Jeg klarer

Jeg har længe anet, at det netop var klaphatten, der gjorde dig platfodet
Når jeg taler om "kamp", er der ment kanpen for løn og arbejdsforhold.
Og disse foregår jo på den enkelte plads.

At du har "dumpet" din fagforening, kommer du lige så sikkert som amen i kirken til at fortryde.
Husk, samfundsforholdene er ikke stratiske, men sinusformede.
Op og ned-
Folk på min alder har jo før oplevet minder kløgtige grupper forlade solidariteten.
Og klynke som børn, når tiderne skiftede, og de stod alene.
Al erfaring siger, dette vil ske igen.

Egon

Fra : Bruno Christensen

Dato : 13-05-07 18:36

On Sat, 12 May 2007 10:49:58 +0200, Egon Stich wrote:

> Folk på min alder har jo før oplevet minder kløgtige grupper forlade solidariteten.
> Og klynke som børn, når tiderne skiftede, og de stod alene.
> Al erfaring siger, dette vil ske igen.

Aligevel vil "vi" jo gå ind og hjælpe de der har kvajet sig, om det er
godt eller skidt er vel op til hver enkelt skatteborger.

Min respekt for de kommende nødlidende kan ligge et meget lille sted.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 19:04

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 19:04

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 19:04

Fra : N/A

Dato : 16-05-07 19:04

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 11-05-07 15:54

On 10 Maj, 21:40, "Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> wrote:
> [...]
> en masse skatteydere som skal betale for hærværk begået af en flok idioter

Nu er det ikke så ofte, at hærværket er så vældigt stort, taget i
betragtning, at der mødes små 40.000 mennesker i Parken til kamp
mellem FcK og Bundbyen.

Men det sker da beklageligvis - South side Brigade, the Ultras osv.
Det er små grupper, som fandt en anden anledning til at hærværke, slås
og kaste lidt med bananer, hvis de ikke havde fodbolden.

Klubberne gør hvad de kan for at udpege de personer, der optræder
sådan.
Hvormange penge tror du skattevæsnet får fingrene i, når Parken er
fyldt, med øl, cola og pølse - gnaskende tilskuere ?
40.000 x 100 kr er 4 millioner....

Mon ikke, der er betalt for en håndfuld jydepotter i et par
hollændervogne plus det løse ?

Parken har fået tag. FcK har tilbudt København en multiarena plus en
moderne skøjtehal.
København er pludselig nævnt i den sammenhæng i andre lande. Vi får
reklame, som almindeligvis er ret dyr -
Som Anders skriver. Der er et lokomotiv. Et solidt et ovenikøbet. Han
hedder Don Ø. Og det der bygges op kaster godbidder af til os alle.

> [...]
> nogle hurtige penge
> en masse gode shows men meget lidt sport

Så hvad fylder fodboldspillere sig med, mener du ?
Og hvormange sportsvrag er det lige,du mener, vi har på
overførselsindkomster ?

Iøvrigt får vi netop sport på et højt niveau... FcK var ubesejret i CL
på hjemmebane. Det er aldrig sket tidligere.
Og da det også er en forretning laver man selvfølgelig et show ud af
begivenheden

Har du set Frem`s stadion til en sammenligning ?

> [...]
> øvrige verden på det tidspunkt jo havde solgt sportens sjæl for ussel mammon

Gik galt ?

Det var ved den lejlighed Danmark for første gang kom alvorligt på
verdenskortet i fodboldinteresseredes bevidsthed.
Danmark slog som det eneste land i verden Italien på deres vej til VM
titlen. Lidt senere rejste Allan Simonsen, Laudrup og dynamitdrengene
til England og slog England i aldeles overlegen stil. Og vi kom til
Frankrig -

Dino Sofft, som stod på mål i Italiens kamp mod Danmark, udtalte, da
han var landstræner, at han hellere ville møde alle mulige andre end
netop Danmark

Der tog landsholdet nemlig til Italien og slog dem overbevisende inden
Vm gik igang -

Ligesiden har Danmark været repræsenteret i toppen. Og været en farlig
modstander for hvemsomhelst. Det er en bemærkelsesværdig flot
udnyttelse af de resourcer, som er tilstede i landet. Vi har vist
noget nær 170.000 spillere.
Tyskland har i stilen af 5.5 millioner.

Det var fantastisk fustrerende i årevis t måtte se os afklapset af
hvemsomhelst der kom forbi Parken, fordi DBU ikke ville benytte de
professionelle spillere, der rent faktisk var til rådighed. Det årlige
højdepunkt var en venskabskamp mod arvefjenden - Sverige. Som vi
almindeligvis også tabte.

Men du syntes det gik galt ?

Forklar, for jeg forstår virkelig ikke,hvad der gik galt.
Tværtimod -

Sidst vil jeg spørge dig til dit begreb - sportens sjæl. Hvad mener du
med sportens sjæl ?
Ved du hvornår, ordet - sport - blev almindeligt anvendt i
befolkningen ?

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-05-07 16:21

Niels_Bruun@yahoo.dk skrev den 11-05-2007 16:53:

> Men du syntes det gik galt ?

Hvad er det for et vi-begreb du og andre fodbold-entusiaster bruger
omkring 11 moderne slavers bold-trilleri på en græsplæne anvender?

Spiller du/I med?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Egon Stich

Dato : 12-05-07 09:53

<Niels_Bruun@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:1178895225.071792.161780@e65g2000hsc.googlegroups.com...

>Det var ved den lejlighed Danmark for første gang kom alvorligt på
>verdenskortet i fodboldinteresseredes bevidsthed.

Og havd skulle dette så betyde?
Andet end en pseudobegivenhed i en verden fuld af betydende ting?

[...]

"VI" ?
Hvem er vi?
Var du med?

[...]

Frustrerende?
Og hvem er "VI"?

Egon

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 11-05-07 16:39

On 11 Maj, 17:21, Carsten Riis <carsten.r...@gmail.com> wrote:

> Hvad er det for et vi-begreb du og andre fodbold-entusiaster bruger
> omkring 11 moderne slavers bold-trilleri på en græsplæne anvender?
>
> Spiller du/I med?

Hvis du mener FcK kan du købe aktier for de penge, du ellers ville
kaste i pampernes fagforeninger -
Det giver langt mere mening. Og så kan du retsmæssigt sige vi

De moderne slaver, du omtaler. Spillerne må formentlig være de mest
vellønnede slaver i verdenshistorien.
Hvis du har en aktie i klubben, syntes jeg nu godt, du kan tillade dig
at råbe lidt efter en spiller, hvis han ikke gider løbe hurtigt nok.
Men det er velsagtens nok de værste lidelser slaverne bliver udsat
for.
Dertil skriver de selv under på kontrakten.

Hvis du mener landsholdet, er det et vi - fordi, alle som har spillet
fodbold har medvirket i en selektionsproces, der ender op i et hold på
11, som er de dygtigste -

Og holdet repræsenterer Danmark. Som er os alle.

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 16-05-07 18:22

On 16 Maj, 15:16, "Egon Stich" <stich-f...@stich-foto.dk> wrote:

> Dertil besvarede du ikke mit spørgsmål. Hvad er forskellen på sport og
> idræt ?
>
> Mvh. Niels Bruun
>
> Der er jo teoretisk forskel på begreberne.
> Men i min opfattelse er idræt noget man bedriver, fordi det er sjovt.
> Af og til for at styrke kadaveret.
>
> Men i vor tid er sport synonymt med underholdningsindustri og pengemaskener.
>
> Sport/idræt havde også engang en positivt ladet betydning, idet en "sportsmand" var en der optrådte reelt og ærligt i kappestriden.
>
> Dette har også ændret sig - desværre.
>
> Egon

På den ene side fortæller du at der er en teoretisk forskel. Senere
skriverdu sport/idræt, somom de var ligestillede.
Det gør de fleste mennesker. Og forskellen er udvandet.
Kender du forskellen på de 2 begreber - henholdsvis sport og idræt ?
Den er ikke betydningsløs -

Når du henviser til en sportsmand,som noget nobelt, ærligt og reelt,
låner du en betydning fra det engelske udtryk; sportmanship. Vi har
ikke et dækkende udtryk på dansk.

Sport betyder ikke nødvendigvis at være ensbetydende med pengemaskiner
og underholdningsindustri, for endnu at falde indunder begrebet -
sport.
At der så i visse sportsgrene kan være store pengebeløb indvolveret er
noget andet.

Sport har tilgengæld en interessant sociologisk betydning.

Mvh. Niels Bruun

Fra : Egon Stich

Dato : 16-05-07 19:04

<Niels_Bruun@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:1179336139.750412.254130@y80g2000hsf.googlegroups.com...
> [...]

Det gør de fleste mennesker. Og forskellen er udvandet.
Kender du forskellen på de 2 begreber - henholdsvis sport og idræt ?

Problemet er, at begreberne, ligesom så mange andre, har antaget kameleonens egenskab, og skifter "farve" i tide og utide.
Hvilket i høj grad besværliggør kommunikation-

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Når du henviser til en sportsmand,som noget nobelt, ærligt og reelt,
låner du en betydning fra det engelske udtryk; sportmanship. Vi har
ikke et dækkende udtryk på dansk.
***********************************'
Men begrebet er ikke ukendt.
Eller var det ikke ---------

[...]

************************'

det kan man roligt sige.
For enkelte erstatter den endog religion, har man indtryk af.

MVH
Egon

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 17-05-07 14:23

On 16 Maj, 20:03, "Egon Stich" <stich-f...@stich-foto.dk> wrote:
> [...]
> Hvilket i høj grad besværliggør kommunikation-

Ja.Der bliver pillet ord og begrebers indhold eller betydning.
Forskellen mellem idræt og sport er ganske interessant.
Hvis du kikker på bevægelseslege gennem historien, har de til alle
tider afspejlet de sociologiske og sociale forhold,som gjorde sig
gældende for perioden.

For at tage et eksempel på ovenstående. Vi har begrebet - gamle danske
lege - dåseskjul, tagfat lege, so i hul,osv
Samtlige har den egenskab indbygget,at der ikke er en vinder.
Tilgengæld kan du blive en taber ( udstødt ).
Tykke Svendbørge,som altid står ved dåsen, elleraltid er den
itagfatlege,fordi han ikke kan fange nogen.

Præcis sådan var samfundet skruet sammen under enevælden. Ingen
mulighed for avancement. Alene mulighed for at blive udstødt. Målet i
legen er at blive indenfor det - normale.

Idræt er et gammelt nordisk begreb, som er nævnt i de islandske
sagaer. Træning af krigere, gennemboldspil,våbentræning, bred fysisk
træning og erfaringer i sejlads.
Sejlere er de "sportsfolk" som gennemgående har flest forskellige
samtidige kompetancer og færdigheder.
Målet med idræt er at besidde en bred vifte af færdigheder og
kompetancer. Og er en gammel nordisk kulturarv-

Sport var i begyndelsen tilegnet den sociale elite under enevælden.
Det er et engelsk udtryk. Og varen aktivitet-gentlemen udøvede. derfor
forventedes en gentleman også at besidde -sportsmanship.

Under den industrielle revolution, behøvede arbejdsgiverne en højt
specialiceret arbejdskraft. Og sport blev et anmindeligt anvendt
udtryk i befolkningen. Mottoet blev højere, længere ,hurtigere.
Det karakteristiske for sport, er eksempelvis at det tilsvarende de
arbejdsmarkeds - mæssige behov, er præget af en høj grad
afspecialicering.Samtidig er det op til digselv, at træne nok og
tildels skabe din egen virkelighed. Og efterfølgende tjene en formue.

Er det ikke en nogenlunde forventelig afspejling af et kapitalistisk
indrettet samfund ?

> [...]
>
> Når du henviser til en sportsmand,som noget nobelt, ærligt og reelt,
> låner du en betydning fra det engelske udtryk; sportmanship. Vi har

Nemlig - var ikke.

> [...]
>
> ************************'
>
> det kan man roligt sige.
> For enkelte erstatter den endog religion, har man indtryk af.

Hvis vi betragter behovet, at måtte lave primalbrøl i 90 min under
legitime forhold for 90.000 baskere i Barcelona, kan man også
spekulere på, hvordan de samme mennesker alternativt ville -acte out.

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Egon Stich

Dato : 18-05-07 08:41

<Niels_Bruun@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:1179408192.615016.200100@o5g2000hsb.googlegroups.com...
> [...]

legitime forhold for 90.000 baskere i Barcelona, kan man også
spekulere på, hvordan de samme mennesker alternativt ville -acte out.

Ja, sikke en tanke---
Gad vide, om den bombesprængende del af baskerne er dem uden tilfredsstillet primatbrøl?
"Giv folket underholdning, og de politiserer ikke", var der en gammerl gut, der sagde--

MVH
Egon