Hurra
Fra : Malene P

Dato : 09-05-07 17:50

Den omdiskuterede dyremishandlingsfest "rodeo" i Parken sidst i juni er nu
droppet. Heldigvis kan det endnu lade sig gøre at appellere til omtanke hos
grådige forretningsfolk. Eller deres pengepung???

Malene P.

Fra : N_B_DK

Dato : 09-05-07 18:06

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message
> Den omdiskuterede dyremishandlingsfest "rodeo" i Parken sidst i juni
> er nu droppet. Heldigvis kan det endnu lade sig gøre at appellere til
> omtanke hos grådige forretningsfolk. Eller deres pengepung???

Personligt kan jeg virkelig ikke se forskellen på at ride på ryggen af en
tyr, eller på ryggen af en hest, så det undrer mig at heste ridning er helt
ok....

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : Malene P

Dato : 09-05-07 18:23

> [...]
>
> Personligt kan jeg virkelig ikke se forskellen på at ride på ryggen af en
> tyr, eller på ryggen af en hest, så det undrer mig at heste ridning er

Jeg rider af og til -og min grænse går, hvor jeg ikke er sikker på, at det
er en god oplevelse for BÅDE hest og rytter. Rodeo er for svin, der er
ligeglade med den ene part.

Malene P

Fra : N_B_DK

Dato : 09-05-07 18:31

> [...]
> at det er en god oplevelse for BÅDE hest og rytter. Rodeo er for
> svin, der er ligeglade med den ene part.

Hvorfra ved du at en hest nyder det mere end en tyr ?

Har du set vilde heste komme over til folk for at blive redet på ? det lyder
mere som du mener at når du får en god oplevelse ud af det, så er det helt
ok, det lyder ret hyklerisk.

Fra : Malene P

Dato : 09-05-07 19:10

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message

> Hvorfra ved du at en hest nyder det mere end en tyr ?

Jeg stopper her -for mig er rodeo endnu et eksempel på dyremishandling. Og
dyremishandling kan jeg ikke acceptere. Sådan er det.

Malene P

Fra : N_B_DK

Dato : 09-05-07 19:36

> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg stopper her -

Ja for forskellen på om det er på ryggen af en hest eller en tyr, er nok
ikke så stor (ingen af de 2 dyr lider overlast af det), det er alene din
moral der siger at en hest er bedre egnet til det end en ko er.

Fra : Rea721

Dato : 09-05-07 21:17

> Ja for forskellen på om det er på ryggen af en hest eller
> en tyr, er nok ikke så stor (ingen af de 2 dyr lider
> overlast af det), det er alene din moral der siger at en
> hest er bedre egnet til det end en ko er.

Skal vi blive enige om at du ikke _ved_ noget om rodeo?

Fra : N_B_DK

Dato : 09-05-07 21:21

"Rea721" <skod3@721.dk> wrote in message

> Skal vi blive enige om at du ikke _ved_ noget om rodeo?

Jamen så forklar mig endelig hvad forskellen er ?

Fra : Rea721

Dato : 09-05-07 21:37

> Jamen så forklar mig endelig hvad forskellen er ?

Forskellen på at du ikke ved noget om rodeo??

Malene P taler om Rodeo....og du simplificere det til "forskel på at ride på
en tyr eller en hest" hvilket ikke vidner om noget indsigt i hvad Rodeo er.

Hvis du ikke kan se eller kende forskel på rodeo og det at ride på en hest,
er der ikke mere at tale om.

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Tony

Dato : 09-05-07 21:37

> [...]

> ikke så stor (ingen af de 2 dyr lider overlast af det), det er alene din
> moral der siger at en hest er bedre egnet til det end en ko er.

''En ko'', hvor faen har du fået den ko fra?

Er tyren nu blevet kastreret ?

Tony

Fra : N_B_DK

Dato : 09-05-07 21:45

"Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> wrote in message

> ''En ko'', hvor faen har du fået den ko fra?
>
> Er tyren nu blevet kastreret ?

Du ved godt at tyren er en ko ikke ? jeg skrev ikke en kvie eller stud.

Fra : Tony

Dato : 09-05-07 21:55

> "Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> wrote in message

> Du ved godt at tyren er en ko ikke ? jeg skrev ikke en kvie eller stud.

En ko har som regel fire patter, og en tyr har for det meste én pik og to
store nosser.

Tony

Fra : N_B_DK

Dato : 09-05-07 22:00

> En ko har som regel fire patter, og en tyr har for det meste én pik
> og to store nosser.

Nej en kvie har 4 patter, både en tyr og kvie er køer.

Fra : Tony

Dato : 09-05-07 22:11

> "Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> wrote in message

> Nej en kvie har 4 patter, både en tyr og kvie er køer.

Hvis du virkelig ikke kan se forskel på en tyr og en ko, så har du en del at
lære endnu.

Tony

Fra : N_B_DK

Dato : 09-05-07 22:17

> Hvis du virkelig ikke kan se forskel på en tyr og en ko, så har du en
> del at lære endnu.

LOL, lad mig gætte du er københavner ?

Fra : Tony

Dato : 09-05-07 22:43

> "Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> wrote in message

> LOL, lad mig gætte du er københavner ?

Med stort K, men hva' har det med sagen at gøre?

Tony

Fra : N_B_DK

Dato : 09-05-07 22:52

> Med stort K, men hva' har det med sagen at gøre?

At du åbenbar ikke ved ret meget om køer ;)

Fra : Tony

Dato : 09-05-07 23:05

> "Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> wrote in message

> At du åbenbar ikke ved ret meget om køer ;)

Åbenbart mere end du gør.

Tony

Fra : P.L.

Dato : 10-05-07 00:42

On Wed, 9 May 2007 23:51:56 +0200, N_B_DK wrote:

> "Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> wrote in message

> At du åbenbar ikke ved ret meget om køer ;)

Du skulle måske læse lidt mere på teksten:

http://da.wikipedia.org/wiki/Ko

Har du stadig problemer med at finde rundt i det, så er jeg ret sikker på
at en dyrlæge eller en landmand kan hjælpe dig.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Fra : @

Dato : 10-05-07 14:59

On Wed, 9 May 2007 23:16:47 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>"Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> wrote in message

>LOL, lad mig gætte du er københavner ?

hvem var det der påstod at en kvie er en tyr?

og at en tyr også er en ko

vedkommede burde gå hen og sparke sin(kvindelige) biologilærer i
nosserne

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : N_B_DK

Dato : 10-05-07 19:07

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> hvem var det der påstod at en kvie er en tyr?

Det aner jeg ikke ?

Fra : N_B_DK

Dato : 09-05-07 22:23

"Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> wrote in message
> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du virkelig ikke kan se forskel på en tyr og en ko, så har du en
> del at lære endnu.

Det sjove er en tyr er lige så meget en ko som en kvie er *G*

Fra : Tony

Dato : 09-05-07 22:43

> "Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> wrote in message

> Det sjove er en tyr er lige så meget en ko som en kvie er *G*

Nåh, det var måske en vits, jamen så forstår jeg bedre din uvidenhed.

Tony

Fra : N_B_DK

Dato : 09-05-07 22:54

> Nåh, det var måske en vits, jamen så forstår jeg bedre din uvidenhed.

Nej det var skam ingen vits, det tragiske er jo du åbenbart ikke ved at både
kvier og tyre er køer, hvad er en tyr for et dyr nu du ikke mener det er en
ko ?

Hvad hedder en "han ko" og en "hun ko" ? og er de ikke begge køer ?

Fra : Tony

Dato : 09-05-07 23:05

> [...]
> er en ko ?
>
> Hvad hedder en "han ko" og en "hun ko" ? og er de ikke begge køer ?

Lad mig gætte, er du Bornholmer ?

Tony

Fra : @

Dato : 10-05-07 15:04

On Wed, 9 May 2007 23:54:14 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>"Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> wrote in message

>Nej det var skam ingen vits, det tragiske er jo du åbenbart ikke ved at både
>kvier og tyre er køer,

hvor har du det nonsens fra?

> hvad er en tyr for et dyr nu du ikke mener det er en
>ko ?

det er en tyr

>Hvad hedder en "han ko" og en "hun ko" ? og er de ikke begge køer ?

nej det er de ikke,

men begge køn er kreaturer

Fra : @

Dato : 10-05-07 15:01

On Wed, 9 May 2007 23:23:08 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>"Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> wrote in message

>Det sjove er en tyr er lige så meget en ko som en kvie er *G*

hvor har du dog det nonsens fra?

Fra : @

Dato : 10-05-07 14:56

On Wed, 9 May 2007 22:59:46 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>"Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> wrote in message

>Nej en kvie har 4 patter, både en tyr og kvie er køer.

er du begyndt at gå notion i bedene?

en ko er et hunkreatur

en tyr er et hankreatur

en tyr er ikke en ko og bliver det heller aldrig

en kvie er en ung ko som endnu ikke helt ved hvad en tyr er for en

en ung tyr som endnu ikke ved hvad en kvie er, er en tyrekalv ;_9

Fra : N_B_DK

Dato : 10-05-07 19:09

> er du begyndt at gå notion i bedene?

Nej nej, har indset jeg lige havde lukket for ilt tilførelsen der, nu er der
åbnet op igen *G*

Fra : Rea721

Dato : 09-05-07 21:18

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg stopper her -for mig er rodeo endnu et eksempel på
> dyremishandling. Og dyremishandling kan jeg ikke
> acceptere. Sådan er det.

100 % Enig.

Fra : Gert Phillipsen

Dato : 09-05-07 21:38

> [...]
> hos
> grådige forretningsfolk. Eller deres pengepung???

Nu har jeg ikke selv opgjort min endelige mening om rodeo'et. Jeg ville både
gerne se det, men var også noget skeptisk med hensyn til om dte var
dyreetisk forsvarligt.

Der var ændret en del i de ting der skulle udføressammenlignet med
udenlandske rodeoer - for at undgå de ting, der medførte for stort ubehag
for dyrene, om det så var nok er et andet spørgsmål.

Men det var i hvert fald ikke forbudt i henholdt til dansk lov og
aflysningen skyldes at arrangøren med familie mange gange var blevet truet
på livet. Og det er i hvert fald rendyrket anarkisme og bestemt
uacceptabelt.

--
Med Venlig hilsen
Gert Philipsen

Fra : Rea721

Dato : 09-05-07 21:41

"Gert Phillipsen" <gert2850@hotmailen.com> skrev i en
meddelelse news:4642313c$0$90270$14726298@news.sunsite.dk

> Og det er
> i hvert fald rendyrket anarkisme og bestemt uacceptabelt.

Enig.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 10-05-07 00:33

On Wed, 9 May 2007 18:50:21 +0200 "Malene P" <malenekors@hotmail.com>
sent the following smoke signals:

>Den omdiskuterede dyremishandlingsfest "rodeo" i Parken sidst i juni er nu
>droppet.

Nogle kalder det dyremishandling, jeg kalder det "at lege med maden"...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn