idiodiske love.
Fra : struer

Dato : 09-05-07 04:34

jeg bor i Thailand næsten 4 år, har en thai-kone og søn. Jeg ønsker
ikke flytte fra varmen til Danmark da jeg trives godt herude.

Men jeg vil gerne hjem på ferie med min familie,

enten skal min familie i Danmark lægge en banggarenti på 54000 dkk til
staten,

elles skal jeg rejse først hjem og andskaffe en passende bolig og når
boligen er godkendt at imigrationsmyndigheden kan min kone og søn så
komme og bo hos mig. Problemet er Her at jeg ikke vil betale 4-5
måneders husleje (regner med 3 måneders opsigelse) til en bolig for at
vi kan vores familie i Danmark 3-4 uger.

Spørgsmål ?

Hvordan i den hede hule helvede kan en Somalier, der ikke har en krone
få indrejsetilladelse og opholdstilladelse til evig tid, når to
dansker ikke kan få deres mor og kone med til Danmark på 3-4 ugers
ferie ?

Erik

Fra : Hr. Jensen

Dato : 09-05-07 07:52

On 8 May 2007 20:34:09 -0700 struer <erikelarsen@hotmail.com> sent the
following smoke signals:

> [...]
>få indrejsetilladelse og opholdstilladelse til evig tid, når to
>dansker ikke kan få deres mor og kone med til Danmark på 3-4 ugers

Fordi at den første er (bekvemmeligheds)flygtning...ja, det er du jo
sådan set også, men du flygtede den 'forkerte' vej, nemlig væk fra
Danmark...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Egon Stich

Dato : 09-05-07 08:03

"struer" <erikelarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:1178681649.433849.237950@w5g2000hsg.googlegroups.com...
[...]

Fordi vi lever i et land, hvor den såkaldt "kreative, humanistiske overklasse" bestemmer.
I deres "Humanitet" har de besluttet, at man ikke kan have love og bestemmelser, der alene gælder for udlændinge, men at alle love skal gælde for alle..!!
Således kommer deres "Humanitet" til udtryk i, at danskere skal følge samme regler som de udlændinge, der ønsker at indvandre.
På denne måde kommer "humaniteten" til at virke som ondskabsfuld chikane af landets borgere.

MVH
Egon

Fra : Poul E Hansen

Dato : 09-05-07 08:15

On 9 Maj, 05:34, struer <erikelar...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> måneders husleje (regner med 3 måneders opsigelse) til en bolig for at
> vi kan vores familie i Danmark 3-4 uger.
Er de krav du nævner ikke kan gældende for amiliesammenføring, dvs.
permanent opholdstilladelse for ægtefælden? Kan din kone (og barn)
ikke få visum?
> [...]
> få indrejsetilladelse og opholdstilladelse til evig tid, når to
> dansker ikke kan få deres mor og kone med til Danmark på 3-4 ugers
Ved at være flygtninge; men måske kke længere..

Fra : Alucard

Dato : 09-05-07 08:53

On 9 May 2007 00:15:29 -0700, Poul E Hansen <ook@ofir.dk> wrote:

>Er de krav du nævner ikke kan gældende for amiliesammenføring, dvs.
>permanent opholdstilladelse for ægtefælden? Kan din kone (og barn)
>ikke få visum?

Nu ved jeg ikke om de samme regler gælder for Filippinerne (men mon
ikke de gør det)... Jeg har da aldrig haft problemer med at have
familiebesøg derfra.... Et 3-måneders ferie-visum er da let at få....

Fra : @

Dato : 09-05-07 16:14

kan thailændere ikke få turistvisum til Danmark?

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Poul E Hansen

Dato : 09-05-07 13:25

On 9 Maj, 09:52, Alucard <alucar...@hotmail.com> wrote:

> Nu ved jeg ikke om de samme regler gælder for Filippinerne (men mon
> ikke de gør det)... Jeg har da aldrig haft problemer med at have
> familiebesøg derfra.... Et 3-måneders ferie-visum er da let at få.....
Jeg har hørt at der er nogle lande vi har (særlige?) visumaftaler med
(dvs. der er også lande vi ikke har (nogen som helst visumaftaler?)
dem med). Det ville dog overraske mig meget om ikke man som
(danskgift) thailænder nemt kan få visum for en måneds tid.

Fra : Peder

Dato : 09-05-07 15:54

> [...]

>få indrejsetilladelse og opholdstilladelse til evig tid, når to
>dansker ikke kan få deres mor og kone med til Danmark på 3-4 ugers

Det er OK at der ikke kommer thailændinge hertil, da der er brug
for arbejdskraft i deres lande, hverken som flygtninge eller
"turister". Jeg har selv været i Thailand flere gange, og som
turist gavner man automatisk deres økonomi, så det er mere humant
end at lukke dem herop.

--
Mvh Peder

Fra : Notion

Dato : 09-05-07 18:43

[...]

http://www.ambbangkok.um.dk/nr/exeres/314e7cf9-36fd-47a3-b6a2-3220826668bf.htm

NYE RETNINGSLINIER FOR VISUMEKSPEDITION FOR THAIER OG ANDRE NATIONALITETER

Til orientering for danskere, som har interesse i ambassadens sagsbehandling
vedrørende visum- og opholdstilladelser til Danmark
Kære dansker

Til din orientering indfører ambassaden nye retningslinier for
visumekspeditioner pr. 1. januar 2007. Formålet med de nye procedurer er at
yde en bedre service overfor kunderne og samtidig sikre effektive
arbejdsgange for visumsektionens medarbejdere.

Visumansøgere skal i fremtiden være opmærksom på følgende:

1. Tidsbestilling. Pr. 1. januar 2007 skal ansøgning om visum og
opholdstilladelse indgives efter forudgående telefonisk aftale. Åbningstiden
for telefonisk tidsbestilling og generelle forespørgsler om visum og
opholdstilladelser er mandag til torsdag fra 13:00-15:00.
2. Personlig henvendelse efter aftale finder derefter sted i perioden mandag
til torsdag kl. 9:00-12:00.
3. Afhentning af visum og opholdstilladelser kan ske efter aftale mandag til
torsdag fra 14:00 til 15:00.

Du finder vedhæftet eksempler på sagsgange for bona fide-visumsager (afgøres
på ambassaden), DIS-visumsager (afgøres af Udlændingeservice) og
opholdstilladelsessager.

I øvrigt gøres der opmærksom på, at det i fremtiden vil være ansøgers egen
økonomiske situation - i form af bankbog, lønsedler eller lignende - der
vurderes. Dette krav bortfalder ikke selvom Udlændingeservice eventuelt
kræver, at referencen stiller garanti. Referencen kan derfor ikke længere
forevise økonomisk dokumentation på ansøgers vegne.

Ambassaden modtager allerede fra 1. december 2006 tidsbestillinger til 1.
januar 2007 og derefter.

For generel information om visum henvises til den engelske del af
ambassadens hjemmeside. Du finder links under "Læs mere".

Vi håber at disse retningslinier vil sikre en mere behagelig, effektiv og
forudseelig kundebetjening, men ambassaden opfordrer fortsat til, at man
planlægger sin rejse til Danmark/Schengen i god tid.

Med venlig hilsen
Michael Sternberg
Ambassadør