Ny Alliance - en politik?
Fra : Kim2000

Dato : 08-05-07 15:52

Det er da mægtig fint at Seerberg, Samuelsen og Karder har dannet et parti,
i sig selv er det jo nogle sympatiske folk, og partiet har nu 10.000
medlemmer, hvis bare 1/4 rent faktisk indbetaler de 200 kroner, så er det
vel egentlig et temmelig stort parti, de radikale har de ikke omkring 5000
medlemmer? Lad os derfor kaste os over noget politik:

Fra hjemmesiden:

Punkt 1
"Skattereform: Skattestoppet har været nødvendigt, men nu skal vi videre. Vi
ønsker at flytte flere fra overførselsindkomst til arbejdsmarkedet. Derfor
vil vi have skatten ned til omkring 40 % for alle. Det kræver en
skattereform. "

Ja, i betragtningen af at de fleste lønslaver i forvejen ligger på ca. 40%,
så må beskeden være at man ønsker at sænke skatterne på de rigeste, i hvert
fald er der tale om en massiv skattelettelse for de rigeste og intet eller
meget lidt til de fattige.

Punkt 2
"Integration/flygtninge og udlændinge: Vi ønsker en realistisk
indvandringspolitik og human flygtningepolitik med vægt på demokratisk
integration. Ingen lidende asylbørn. Det skal være slut med, at Søren Krarup
og Pia Kjærsgaard definerer politikken hen over hovedet på den store del af
befolkningen, der ønsker en fair politik."

Ja, fair politik, det kan alle jo nok hurtigt være enig om, men hvad man
lægger i ordene er vidt forskelligt. Selvfølgelig er der ingen der går ind
for lidende asyl børn, man ønsker en realistisk indvandringspolitik. Okay,
man ønsker altså en indvandringspolitik og hvad er så realistisk? Realistisk
i forhold til hvad? Vægt på demokratisk intergration kan alle sikkert være
enig om, problemet er blot at samtlige partier mener at deres løsninger er
demokratisk ingration, så hvad mon partiet konkret mener der skal gøres?

Punkt 3
"EU og Globalisering: Vi står for globalt udsyn og et stærkt EU, som Danmark
skal være fuldgyldigt medlem af nu. Vi ønsker en bedre koordinering af EU's
udenrigspolitik og fornyet respekt for FN og menneskerettighederne. For den
fattigste del af verden har vi et særligt ansvar, og derfor skal vi igen op
på 1% af BNI i udviklingsbistand."
Det må vel betyde at man ønsker forbeholdene væk? Og give flere penge til
Afrika.

Jeg er imod begge dele, Afrikas dikatatore har penge til våben, og jagede
for et par år siden de hvide farmere ud men gad ikke dyrke markerne selv.
Ja, nu sulter de, så kan de lære det (samme ord i øvrigt som alle bruger om
bistandsklienter når de ikke kan få pengene til at slå til).

Punkt 4
"Udvikling af Danmark: Danmark har overlevet ved konstant at reformere og
tilpasse. Vi ønsker flere reformer - f.eks. ønsker vi en folkeskole, der
både satser på faglighed, kreativitet og et effektivt og menneskeligt
sundhedssystem og en udvikling, der på sigt kan gøre Danmark selvforsynende
i vedvarende energi. "

Det er der vel ikke så meget at sige til, mon ikke alle borgere kan
tilslutte sig en velfungerende skole og sundhedsvæsen, og at man ønsker at
gøre os uafhængig af Mellemøsten er jo helt fint.

Man har ikke skrevet et ord om det sociale Danmark? Vil man gøre noget for
at ikke også i fremtiden hver 4. borger i den arbejdsduelige alder skal leve
af passiv forsørgelse? Skal bistanden op eller ned? I betragtningen af at
Fogh har skabt en fattig klasse borgere, så må dette da være ret så vigtigt
at se på. Synes man det er i orden?

Derudover kan man da godt stille sig undre op omkring finanserne. Man vil
sænke skatten og forbedre velfærden, ja det mindes jeg jo nok vi har hørt
før. Under Fogh er skatten faldet minimalt, mens velfærdsstaten er på vej
mod kolaps. Sygehuse i forfald, skolebørnene får langt færre timer i skolen,
og en lang række jobs kan ikke besættes da man ikke kan få folk til at tage
uddannelserne.

Nå, men det korte og det lange er, at bliver jeg bedt om en underskrift, så
kan jeg godt hjælpe dem med at stille op, men at stemme på dem er nok mere
tvivlsomt.

mvh

Kim
--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 08-05-07 16:13

Kim2000 formulerede spørgsmålet:
> [...]
> kan jeg godt hjælpe dem med at stille op, men at stemme på dem er nok mere

De har lige fået Duracell med, så jeg kan desværre ikke skrive under,
eller stemme på dem.
Ellers et frisk pust, som jeg ville have skrevet under på.
Kai

Fra : Tveskaeg

Dato : 08-05-07 16:39

On Tue, 8 May 2007 16:51:55 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>Det er da mægtig fint at Seerberg, Samuelsen og Karder har dannet et parti,
>i sig selv er det jo nogle sympatiske folk, og partiet har nu 10.000
>medlemmer, hvis bare 1/4 rent faktisk indbetaler de 200 kroner, så er det

Det der med de 10.000 medlemmer skal man nok tage med et gran salt.

http://politiken.dk/indland/article300790.ece

Når de får 600 tilmeldninger fra samme ip nummer så er der fusk med i
spillet.

Mit gæt er at de har under 3000 reelle medlemmer når det kommer til
stykket.

Fra : Malene P

Dato : 08-05-07 16:57

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> spillet.
>
> Mit gæt er at de har under 3000 reelle medlemmer når det kommer til

Det må i givetfald være 3000 fjolser, der melder sig ind uden at have ét
eneste konkret bud på partiets politik udover Seebergs hadefulde udfald mod
DF.

Malene P

Fra : Tveskaeg

Dato : 08-05-07 17:07

On Tue, 8 May 2007 17:56:58 +0200, "Malene P" <malenekors@hotmail.com>
wrote:

>Det må i givetfald være 3000 fjolser, der melder sig ind uden at have ét
>eneste konkret bud på partiets politik udover Seebergs hadefulde udfald mod
>DF.

Når man ser på det persongalleri der indtil nu har været ude og støtte
Alliancen så fornemmer jeg at Alliancen bliver partiet for dem på den
anden af 30.000 kr. om måneden og som ikke bor i indvandrertunge
områder.

Kort og godt et parti fuld af selvfede mennesker med de rigtige
meninger og som bor langt væk fra de daglige problemer.

Fra : Malene P

Dato : 08-05-07 17:24

> [...]
>
> Kort og godt et parti fuld af selvfede mennesker med de rigtige
> meninger og som bor langt væk fra de daglige problemer.

Altså det mest bekvemme fra de radigale og konservative samlet i ét parti?

Malene P

Fra : Kim2000

Dato : 08-05-07 17:28

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> mod

> Altså det mest bekvemme fra de radigale og konservative samlet i ét parti?

Og så lykkes det heller ikke denne gang at debattere politik....

Fra : Malene P

Dato : 08-05-07 19:18

> Og så lykkes det heller ikke denne gang at debattere politik....

Skrev jeg noget, der ikke passer?

Malene P

Fra : Kim2000

Dato : 08-05-07 19:33

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> ét
> udfald

> parti?

> Skrev jeg noget, der ikke passer?

Næh, kommentaren er heller ikke kun møntet på dig specielt, men se engang på
oplægget og så begynder den sædvanlige svine partierne til svada, man kunne
jo have håbet på en debat omkring partiets politik og bare ikke bare den
sædvanlige "radikale er tosser, DF er racister, EL er muhammedarelsker"
snak. øv.
mvh
Kim

Fra : Malene P

Dato : 08-05-07 20:35

> [...]

> jo have håbet på en debat omkring partiets politik og bare ikke bare den
> sædvanlige "radikale er tosser, DF er racister, EL er muhammedarelsker"

Ikke helt uenig -men det VAR altså Seeberg, der lagde ud med et MEGET slet
skjult had imod Pia K og andre medlemmer af DF. Og det VAR jo dig selv, der
remsede partiets indtil nu svage kardinalpunkter op og kommenterede dem.
Hvis det ikke er hos K og R, de forventer at hente stemmerne -øeh hvor så?
Næppe DF -med mulig undtagelse af en kolerisk eksmavedanser. Sikkert heller
ikke fra EL -med mindre der også her bliver splittelse over at ledelsen har
indbudt en person, der står for det stik modsatte af, hvad venstrefløjen
angiveligt har "kæmpet" for -OG for hvad Khader angiveligt "kæmper" imod.
S-vælgere og SF-vælgere vil nok danse rundt som lopper på en kogeplade. Og
V-vælgerne har nok også for meget vind i sejlene til at lade Irak-løgnene
tælle imod Fogh med mindre han dummer sig igen. Såeh, NA bliver nok en
døgnflue eller en morsom minutvals.

Malene P

Fra : Egon Stich

Dato : 09-05-07 08:20

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse news:4640c4af$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> jo have håbet på en debat omkring partiets politik og bare ikke bare den
> sædvanlige "radikale er tosser, DF er racister, EL er muhammedarelsker"

Til vi har set et partiprogram, er det jo noget vanskeligt at udtale sig konkret.
Det man foreløbig har set af fragmenter af et sådant, fortæller vel mest om, at partiet er beregnet for de rigeste, der skal have skattelettelser, Altså nærmest et "Radikalt højre".

MVH
egon

Fra : Egon Stich

Dato : 09-05-07 08:16

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse news:ms7143pbb2ifkvotbm951skujjbfauqt9i@4ax.com...

> [...]
>
> Kort og godt et parti fuld af selvfede mennesker med de rigtige
> meninger og som bor langt væk fra de daglige problemer.

Det er vel lige noget for Hallalhippies-----

MVH
egon

Fra : Kim Larsen

Dato : 09-05-07 07:45

"Malene P" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> [...]
>
> Det må i givetfald være 3000 fjolser, der melder sig ind uden at have
> ét eneste konkret bud på partiets politik udover Seebergs hadefulde

De har da også et program --- de skal blot lave et link på deres hjemmeside
til partiprogrammet hos Det Radikale Venstre.

Ny Alliance er intet andet end et nyt 'Det Radikale Venstre' version 2.0 nu
uden Marianne Jelved, Margrethe Vestager og ikke mindst at forglemme
Elsebeth Gerner Nielsen. Det er vel nogenlunde de tre personer som har givet
anledning til at Naser Khader har stiftet dette nye overflødige parti.

--
Kim Larsen
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Nyt Ungdomshus nu !

Fra : Notion

Dato : 08-05-07 19:40

> [...]
> Vi ønsker at flytte flere fra overførselsindkomst til arbejdsmarkedet.
> Derfor vil vi have skatten ned til omkring 40 % for alle. Det kræver en

overførselsindkomst = sygedagpenge

overførselsindkomst = kontanthjælp

overførselsindkomst = dagpenge

overførselsindkomst = pension

overførselsindkomst = "skattefri" goder.

Hvem skal så flyttes, det koster at flytte kontanthjælpmodtager,
dagpengemodtager, sygedagpengemodtager, er de parate til at betale "den"
nydvendige opkvalificering af disse personer.

> [...]
> løsninger er demokratisk ingration, så hvad mon partiet konkret mener der

Her kunne det være, at give asylansøger adgang til uddannelse /
opkvalificering, med det samme, at indlemme dem i danske normer,
arbejdsmarkedetkendskab, samfundsregler osv. hvorfor skal de sidde og vente
på at "lære" det.?

Jeg så gerne en "sortering" under familiesammenføring / asylansøgningen på
en sådan måde, at man allerede der kunne se/ finde kompetencer / barrierer
for den enkelte, det vil faktisk ikke kræve mere end 4 - 6 uger kursus, med
et hold på 15 kan den bunke hurtigt blive tømt.

> [...]
> Ja, nu sulter de, så kan de lære det (samme ord i øvrigt som alle bruger
> om bistandsklienter når de ikke kan få pengene til at slå til).

Ja hvorfor flere penge til Afrika? Hvad med Mellemamerika, de gamle østlande
i Europa, dele af asien, Måske tror de, at der er flere "stemmer" i hjælp
Afrika, end der er i hjælpe de lande, som er parate til at hjælp sig selv
efterfølgende.

> [...]
> tilslutte sig en velfungerende skole og sundhedsvæsen, og at man ønsker at
> gøre os uafhængig af Mellemøsten er jo helt fint.

Social flæsk, den dårlige samvittighed ??

> [...]
> af at Fogh har skabt en fattig klasse borgere, så må dette da være ret så
> vigtigt at se på. Synes man det er i orden?

Hvem skal betale? hvad skal der betales? hvornår skal der betales? Så kan vi
dele pengene ud bagefter.

> [...]
> mod kolaps. Sygehuse i forfald, skolebørnene får langt færre timer i
> skolen, og en lang række jobs kan ikke besættes da man ikke kan få folk

Egenskab for lighed, men hvilken princip og etik skal vælges??

> Nå, men det korte og det lange er, at bliver jeg bedt om en underskrift,
> så kan jeg godt hjælpe dem med at stille op, men at stemme på dem er nok
> mere tvivlsomt.

Vil da gerne give 200 kr. for alt det ...

Fra : Kim2000

Dato : 08-05-07 20:01

"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dagpengemodtager, sygedagpengemodtager, er de parate til at betale "den"
> nydvendige opkvalificering af disse personer.

Det er da tilladt at håbe på det, det vil være en god investering for
fremtiden, men det kræver selvfølgelig at de tænker længere end 4 år. Men
ingen tvivl om at det koster. Spørgsmålet er selvfølgelig om det beløb er
stort set i forhold til det antal kroner de får i overførselsindkomst. Med
det mener jeg. Hvis en dagpenge modtager får 15-16000 kroner om måneden i
aktivering, så kunne det give god mening at give vedkommende et 24 timers
job til samme løn - men naturligvis med pension og feriepenge og alt det
der.

> [...]
> opkvalificering, med det samme, at indlemme dem i danske normer,
> arbejdsmarkedetkendskab, samfundsregler osv. hvorfor skal de sidde og

Jeg er helt enig, hvis ansøgeren bliver afvist senere, så er det værste der
er sket at personen har fået lært noget dansk og noget om Danmark. Det er
efter sigende ikke skadeligt

> [...]
>
> Social flæsk, den dårlige samvittighed ??

> Hvem skal betale? hvad skal der betales? hvornår skal der betales? Så kan

Spørger man mig må man starte med at spørge sig selv, hvad ønsker vi af
samfundet og hvad koster det. Når man så har fundet ud af det er for dyrt,
så må man begynde at se på økonomien i det hele. Men starte med at lægge en
vision for hvordan man ønsker landet.

> Egenskab for lighed, men hvilken princip og etik skal vælges??

Et stort spørgsmål.

> Vil da gerne give 200 kr. for alt det ...

Nejda, men de kan godt få en underskrift.
mvh
Kim

Fra : Notion

Dato : 08-05-07 20:41

> [...]
> job til samme løn - men naturligvis med pension og feriepenge og alt det

Jeg vil estimere sammenhæng i den udgift der skal bruges for at
opkvalificerer en evt. match kategori 5 som aldrig har været på
arbejdsmarkedet, i det forhold som vedkommende så er i stand til at tjene
ind til samfundskassen.

De samme penge er måske givet bedre ud til, at forbedre forholdene for de
studerende, for af den vej, at få skatteglade kroner i kassen.

Hvor meget socialegode skal vi være? I forhold til behovet. Borgerløn er "nødvendig"
for en del af samfundet, for at vi kan fordele ressourcerne på en bedre
måde.

> [...]
> så må man begynde at se på økonomien i det hele. Men starte med at lægge
> en vision for hvordan man ønsker landet.

Visioner er gode nok, men der skal også være rigtighed i dem, for at de kan
holde, den vurdering skal undersøges meget bedre, men her gives ikke meget
plads til ændringer.

[[Vi ønsker flere reformer - f.eks. ønsker vi en folkeskole, der både satser
på faglighed, kreativitet]]

Hvad hvis der ikke er "råd" til det kreative?? stopper visionen så også på
området faglighed og kan det ikke tilføjes stører rumlighed senere??

[[ effektivt og menneskeligt sundhedssystem og en udvikling]] altså ved de
allerede nu, at vores sundhedssystem er i bund. Øv hvorfor skal så vente på
et valg før de vil gøre noget ved det. Det har jo med mennesker / værdighed
at gøre.

> Et stort spørgsmål.

Ja men vi snakker jo om samfundsudvikling ... Det er stort.

Manglede nok en smiley ...