Han skulle....
Fra : Malene P

Dato : 04-05-07 11:26

..... nok bare ud og spille kødfløjte:
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/05/04/115220.htm?nyheder

Malene P

Fra : E.M.

Dato : 04-05-07 12:55

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:463b0a4e$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> .... nok bare ud og spille kødfløjte:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/05/04/115220.htm?nyheder
>
> Malene P

Det må være frygteligt i den grad ikke at kunne styre sine lyster, men det
er vel ret almindeligt på de kanter..

E.M.

Fra : @

Dato : 04-05-07 13:14

On Fri, 4 May 2007 13:55:17 +0200, "E.M." <em@dbmail.dk> wrote:

>"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Det må være frygteligt i den grad ikke at kunne styre sine lyster, men det
>er vel ret almindeligt på de kanter..

prøv at forestille jer det ramaskrig der ville blive hvis en vestlig
udenrigsminister forlod et selskab i et muhamedansk land med den
begrundelse at synet af at en kvinde i hijab eller burka var for
provokerende og kvindeundertrykkende

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Peter Bang

Dato : 04-05-07 14:40

@ <1@invalid.net> skrev:

>prøv at forestille jer det ramaskrig
> [...]
Eller hvis et dansk parlament i massepsykose satte alt ind på at
forbyde tørklæder på talerstolen ...

Fra : @

Dato : 04-05-07 15:49

On 04 May 2007 13:39:31 GMT, Peter Bang <peterbang@187X1privat.dk>
(slet 187X1) wrote:

>Eller hvis et dansk parlament i massepsykose satte alt ind på at
>forbyde tørklæder på talerstolen ...

nå bliver det lidt pinligt at forholde sig til virkeligheden?

Fra : Peter Bang

Dato : 04-05-07 18:34

@ <1@invalid.net> skrev:
>On 04 May 2007 13:39:31 GMT, Peter Bang
<peterbang@187X1privat.dk>

>nå bliver det lidt pinligt at forholde sig til virkeligheden?

Nej, egentlig ikke. Derimod er virkeligheden ofte urimeligt
pinlig. Specielt din.

Fra : @

Dato : 05-05-07 00:54

On 04 May 2007 17:33:32 GMT, Peter Bang <peterbang@DK9WCprivat.dk>
(slet DK9WC) wrote:

>Nej, egentlig ikke.

så prøv at forestille jer det ramaskrig der ville blive hvis en

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-05-07 16:58

"Peter Bang (slet 187X1)" <peterbang@187X1privat.dk> wrote in message

> Eller hvis et dansk parlament i massepsykose satte alt ind på at
> forbyde tørklæder på talerstolen ...

Det var da en nyhed, - hvor har du den fra? Selv Krarup sagde fra
begyndelsen, at det var et etikette-spørgsmål.

Derudover er det en uskik at kalde en "hijab" for et "tørklæde", der ER
muslimer, som går med tørklæde, men det er jo noget helt andet end
nonne-udstyret hijab. Man kan faktisk blive dræbt i et muslimsk land for
"kun" at gå med tørklæde, som den pakistanske kulturminister blev for et par
uger siden.

En burka er heller ikke en "kittel", - og jihad er ikke "åndelige
anstrengelser", - selv om EU-folk gerne ser at det bliver forbudt at sige
andet.

Jeg vil iøvrigt vædde en halvkvædet turban på, at Enhedslisten kommer til at
fortryde, at de nu blander politik og religion, Asmaa kan ikke i længden
klare ikke at komme med rene signaler om sharia, islam og Profetens flotte
skæg.

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-05-07 18:13

On Fri, 4 May 2007 17:58:02 +0200, "Knud Larsen"
<mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> [...]
>"kun" at gå med tørklæde, som den pakistanske kulturminister blev for et par

Maulvi Sarwar was always attired in the traditional Pakistani dress,
shalwar and kurta with her head covered with a dupatta.

Og morderen var desværre ikke en ensom galning.

The religious extremists are now on the move particularly in NWFP.
These elements want to prove that Maulvi Sarwar has done the right
thing by shooting the Punjab minister. They want to follow his example
by taking action similar to his. Girl schools in Peshawar and Mardan
have been closed because they are receiving threats from the
extremists. The principal of a Mardan school has been warned that her
school will be bombed if the students and teachers did not start
wearing veil and burqa.

Altså både elever og lærere skal være iført burka. Og disse
"guidelines" ER allerede kommet til Odense.

Vi kan ikke få forbudt islamisternes hagekors (burka og hijab).
hurtigt nok!

Mvh
Martin

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-05-07 19:11

On Fri, 04 May 2007 19:12:37 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>"guidelines" ER allerede kommet til Odense.
>
>Vi kan ikke få forbudt islamisternes hagekors (burka og hijab).

Rettelse (der skulle stå):
>Zille Huma Usman was always attired in the traditional Pakistani dress,
>shalwar and kurta with her head covered with a dupatta.

Iøvrigt mener jeg at:
>Vi kan ikke få forbudt islamisternes hagekors (burka og hijab).
>hurtigt nok!

Mvh
Martin

Fra : Peter Bang

Dato : 04-05-07 18:38

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev:

>"Peter Bang (slet 187X1)"
><peterbang@187X1privat.dk> wrote in message
>.news.tele.dk...

>Det var da en nyhed, - hvor har du den
>fra? Selv Krarup sagde fra
>begyndelsen, at det var et
>etikette-spørgsmål.

Hvilket bogstav i ordet 'hvis' var det, der gav dig ideen om at
det var et nyhedstelegram?

> [...]
>blive dræbt i et muslimsk land for
>"kun" at gå med tørklæde, som den
>pakistanske kulturminister blev for et par

Det er også en uskik, at kalde muslimer for muhamedanere ... i
dette forum er uskik ikke et begreb man i praksis bekymrer sig
om.

> [...]
>andet.
>
>Jeg vil iøvrigt vædde en halvkvædet
>turban på, at Enhedslisten kommer til at

Oh well ... hvis hun bliver valgt, så er den diskussion jo
ligegyldig. Det sure med det søde ...

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-05-07 20:10

"Peter Bang (slet DFZ6V)" <peterbang@DFZ6Vprivat.dk> wrote in message

> Hvilket bogstav i ordet 'hvis' var det, der gav dig ideen om at
> det var et nyhedstelegram?

OK, hvordan bliver det så en analogì?

> Det er også en uskik, at kalde muslimer for muhamedanere ... i
> dette forum er uskik ikke et begreb man i praksis bekymrer sig
> om.

Uskikken med tørklæde er udbredt i alle medier, - at kalde muslimer for
muhamedanere er en uskikkelig provokation, men er jo dog intern her på dp.

> Oh well ... hvis hun bliver valgt, så er den diskussion jo
> ligegyldig. Det sure med det søde ...

Ligegyldig hvordan? Jeg gætter bare på at de kommer til at fortryde, som De
Radikale kom til at fortryde valget af tre - fire stærkt troende muslimer.
Men for Enhedslisten bliver det jo mere væsentligt end for RV, fordi Asmaa
er et symbol på deres tro på det multikulturelle samfund. Jeg håber hun
bliver valgt, så vi kan få syn for sagn.

Fra : @

Dato : 05-05-07 01:17

On Fri, 4 May 2007 21:09:44 +0200, "Knud Larsen"
<mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

>Uskikken med tørklæde er udbredt i alle medier, - at kalde muslimer for
>muhamedanere er en uskikkelig provokation, men er jo dog intern her på dp.

der tager du fuldstændig fejl

uskikken er faktisk at kalde muhamedanere for muslimer

det er da en hån mod jøder og kristne at benævne en bande hedenske
månegudstilbedere som værende sande troende

og det er ikke blot her jeg kalder muhamedanere ved rette betegnelse,
det gør jeg konsekvent alle steder

hvis man endelig skulle kalde muhamedanere noget andet må det vel
retteligen være ordet vantro som skulle bruges

Fra : @

Dato : 05-05-07 00:58

On 04 May 2007 17:38:10 GMT, Peter Bang <peterbang@DFZ6Vprivat.dk>
(slet DFZ6V) wrote:

>Det er også en uskik, at kalde muslimer for muhamedanere

hvad er en muslim?

1)
har du en oversættelse af dette arabiske ord

2)
hvorfor mener du at du kan tillade dig at nedgøre kristne og jøder ved
at kalde hedenske månegudstilbedere for muslimer?

mage til frækhed

muhamedaner= en person som er tilhænger af Muhammeds lære

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-05-07 06:51

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> hvad er en muslim?
>

> 1)
> har du en oversættelse af dette arabiske ord

Det betyder "en der underkaster sig", og er jo ganske dækkende.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-05-07 08:01

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> "@" <1@invalid.net> wrote in message

> Det betyder "en der underkaster sig", og er jo ganske
> dækkende.

det er underforstået "en der underkaster sig Allah" - hvorfor
manglede lige den del af tingene? det er ren pragmatik som du
altså undlader med en hensigt.

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-05-07 11:27

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message
> [...]
>>

> det er underforstået "en der underkaster sig Allah" - hvorfor manglede
> lige den del af tingene? det er ren pragmatik som du altså undlader med en

Der ER ingen Allah, der ER kun sharia at underkaste sig, men det undlod jeg
rigtignok at tilføje.

Derudover er det helt klart i Koranen, at den man underkaster sig jo
naturligvis er Profeten, det fastslås igen og igen, at det er ham der
personificerer Allah, og som tolker dennes ønsker.

Selv hans yndlingskone Aisha syntes det var 'lidt' mærkeligt så meget de to
fyre Allah og Muhammed hang sammen.

Hun siger i en hadit, efter at Muhammed fik et "vers ned", om at han godt
kunne ændre sin regel om hvem af konerne han skulle besøge pr nat, - hun
siger "Det er utroligt så hurtigt Allah, føjer dine ønsker og sender nye
vers ned" - sådan ca.

Fra : @

Dato : 05-05-07 09:11

On Sat, 5 May 2007 07:50:57 +0200, "Knud Larsen"
<mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

>"@" <1@invalid.net> wrote in message

>Det betyder "en der underkaster sig", og er jo ganske dækkende.

og når det bruges som religiøs betegnelse betyder det ifølge selveste
Wilstup

en der underkaster sig den sande gud

derfor kan man jo ikke bruge ordet muslim, da det er en fornærmelse
mod alle andre religioner

og mod ateister da de siger at der slet ikke findes guder

Fra : Vidal

Dato : 06-05-07 08:39

@ wrote:

> [...]
> udenrigsminister forlod et selskab i et muhamedansk land med den
> begrundelse at synet af at en kvinde i hijab eller burka var for

Så har mine argumenter alligevel bibragt dig
lidt forståelse af tørklædet-sagen?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 06-05-07 09:38

On Sun, 06 May 2007 09:39:18 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Så har mine argumenter alligevel bibragt dig
>lidt forståelse af tørklædet-sagen?

det er muligt du er i stand til at stave dig gennem en tekst,
men det kniber da gevaldigt med forståelsen,

når jeg skriver om ramaskrig er det ramaskriget fra hyklerne på
venstrefløjen jeg hentyder til

Fra : Vidal

Dato : 06-05-07 20:12

@ wrote:

> det er muligt du er i stand til at stave dig gennem en tekst,
> men det kniber da gevaldigt med forståelsen,
>
> når jeg skriver om ramaskrig er det ramaskriget fra hyklerne på
> venstrefløjen jeg hentyder til

Jo, men du forstår tilsyneladende hykleriet.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Peter Bang

Dato : 04-05-07 14:37

Malene P <malenekors@hotmail.com> skrev:
>.... nok bare ud og spille kødfløjte:
>http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/05/04/115220.htm?nyheder

Hvis han bare er halvt så angst for vestlige violinister, som du
er for muslimske ditto, så forstår man jo godt, at han snuppede
en smøg i foyeren.

Fra : N_B_DK

Dato : 04-05-07 18:43

"Peter Bang (slet IEHIC)" <peterbang@IEHICprivat.dk> wrote in message
> Hvis han bare er halvt så angst for vestlige violinister, som du
> er for muslimske ditto, så forstår man jo godt, at han snuppede
> en smøg i foyeren.

Det er ikke hjernen der har trykket dig platfodet vel ?

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : Peter Bang

Dato : 04-05-07 18:52

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev:
>"Peter Bang (slet IEHIC)" <peterbang@IEHICprivat.dk> wrote in
message
snuppede

>Det er ikke hjernen der har trykket dig platfodet vel ?

.... fnis ...

Men din loyalitet mod ethvert berigende indlæg fra angstneurosen
er da prisværdig. Så er hun da ikke alene.