That'll be the day
Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 25-05-07 19:51

John Wayne fylder 100 år !
Født 26 maj 1907 som "Marion Robert Morrison"
senere ændret til "Marion Michael Morrison"
også kaldet " The Duke" i Winterset Iowa USA.
http://www.johnwaynebirthplace.org/

På DR 2 fejres dagen med en Tema Aften Lørdag den 26/5
http://www.dr.dk/DR2/John+Wayne+100+%C3%A5r/

Søndag kan vi glæde os over John Ford's "The Searchers "
IMHO et sandt mesterværk i Western generen.
De næste uger sendes også en del andre af Waynes Film

rigtig meget er skrevet og sagt om John Wayne.
Fra store "politiske" analyser til tvivlsomme biografier
Jeg skal her kun bringe nogle links og et par citater.

"Courage is being scared to death-- and saddling up anyway."

"I stick to simple themes. Love. Hate. No nuances. I stay away from
psychoanalyst's couch scenes. Couches are good for one thing."
http://www.quotationspage.com/quotes/John_Wayne/

http://www.dfi.dk/cinemateket/Program/Seriebeskrivelse.htm?id=2713

http://www.dukewayne.com/

http://en.wikipedia.org/wiki/John_Wayne

http://www.americancowboy.com/mj07/the_duke/index.shtml

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Brian P

Dato : 26-05-07 21:10

Skuffende temaaften og DR2-indsats generelt, men man kan trøste sig
med Cinematekets juni-program, som du også nævner!

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 27-05-07 18:06

"Brian P" skrev i en meddelelse

>Skuffende temaaften og DR2-indsats generelt, men man >kan trøste sig
>med Cinematekets juni-program, som du også nævner!

Ja .. suk jeg var også noget skuffet,
Dokumentaren var god nok , men jeg savnede lidt mere
om Ford-Wayne forholdet ,
Og så kunne de godt have slutet af med Red River

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Brian P

Dato : 27-05-07 10:04

http://www.dfi.dk/cinemateket/Program/seriebeskrivelse.htm?pageType=titler&id=2733

Fra : Brian P

Dato : 28-05-07 13:29

Denne her skal blive spændende at se:
http://www.dfi.dk/cinemateket/Program/Filmbeskrivelse.htm?id=f17720

Fra : PerX ...

Dato : 12-06-07 19:14

In article <46572ffc$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk says...
> John Wayne fylder 100 år !
> Født 26 maj 1907 som "Marion Robert Morrison"
> senere ændret til "Marion Michael Morrison"
> også kaldet " The Duke" i Winterset Iowa USA.
> http://www.johnwaynebirthplace.org/

Guud, jeg troede han var død.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 12-06-07 20:26