Mission impossible 3 - versioner?
Fra : Brian K

Dato : 22-05-07 02:47

Hej

Jeg har lånt MI:3 af 2 forskellige personer - og ved et tilfælde opdagede
jeg at de har 2 forskellige start og at de varer forskellige tider.

Version 1:
Varer 115 minutter (fra filmen starter til rulle teksterne begynder):
men har starten hvor man ser Ethan Hunt er tilfangetagen og sidder og blive
afhørt hvorefter man ser at hans kæreste formodeligen bliver skudt -
hvorefter filmen (1) "starter" i deres fælles hus (hvor der festes)

Version 2:
Varer (underligt nok) 119 minutter (fra filmen starter til rulle teksterne
begynder):
Men her har man IKKE starten som er i version 1 (med Ethan som
tilfangetagen), her starter man hvor version 1 er i deres fælles hus(1)

Det jeg ikke forstår er at den korte version (i minutter) er den version som
har den "ekstra" start sekvens - nogen der ved hvad der mangler og hvad der
er ekstra?
For personligt så syntes jeg at den start som version 1 har (med ethan som
tilfangetagen) er FED! - men vil jo helst ikke gå glip af nogle fede scener
fra den lange version (i minutter)

Nogen som kan forklare?

mvh
brian

Fra : Maria de Francis

Dato : 22-05-07 09:49

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse
: Hej
:
:
[...]

Nu ved jeg ikke hvilke regioner du har eller oprindelsen (bortset fra at du
har lånt dem , men måske kan du checke ud på dvdcompare.net

http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=9854

Mvh Maria

--
In the end it's all good
If it's not good...It's not the end

Fra : Tue Sørensen

Dato : 22-05-07 22:25

On 22 Maj, 03:46, "Brian K" <s...@noway.dk> wrote:
> [...]
> tilfangetagen) er FED! - men vil jo helst ikke gå glip af nogle fede scener

Du er sikker på at din "version 1" ikke bare begynder med filmens
trailer?

Forskelle i minuttal kan bero på små forskelle i den hastighed hvormed
filmen er overført til DVD (eller hvilket medie, det nu er). Det
behøver ikke betyde at de er noget ekstra. (Og hvis der *er* noget
ekstra, hvem kan så bedre checke det end dig selv, eftersom du er i
besiddelse af begge versioner?)

- Tue

Fra : Brian P

Dato : 23-05-07 21:34

On May 22, 3:46 am, "Brian K" <s...@noway.dk> wrote:
> [...]
> tilfangetagen) er FED! - men vil jo helst ikke gå glip af nogle fede scener

Den version som jeg har set (i biografen, naturligvis) havde
indledningen med den tilfangetagne Hunt og et flashback efter introen.
Jeg kan dårligt forestille mig, at versionen uden denne indledning kan
være den officielle, eftersom filmen spiller på publikums
forventninger om at nå frem til den scene, hvor kæresten
tilsyneladende bliver skudt.

Fra : Brian K

Dato : 23-05-07 21:36

"Brian P" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Det har vist sig at begge film har samme intro - forstår ikke hvorfor en
første gang sprang introen over!?!!?!

Den ene film kører hurtigere end den anden - derfor at der er forskel i
spillelængden.

Fanme underligt!

Tak for hjælpen til jer alle sammen

Mvh
brian

Fra : Optimus Prime

Dato : 24-05-07 08:04

Brian K skrev:
> Den ene film kører hurtigere end den anden - derfor at der er forskel i
> spillelængden.

Det skyldes den ene er i NTSC format og den anden (den der kører
hurtigt) er i PAL - det er henholdsvis det farvesystem man bruger i
Nordamerika/Asien og det man bruger i det meste af Europa (plus andre
steder)...

Et gæt, så har du en R1 eller R3 version - den kører langsommere
(korrekt hastighed) end den med danske? undertekster

Fra : Maria de Francis

Dato : 25-05-07 05:16

: Det har vist sig at begge film har samme intro - forstår ikke hvorfor en
: første gang sprang introen over!?!!?!

LOL
Det var også lidt for underligt, at de skulle være så forskellige, med
mindre det er piratudgaver.
Hvilke regioner er de to udgaver?

Mvh Maria

Fra : Brian P

Dato : 23-05-07 23:17

On May 23, 10:36 pm, "Brian K" <s...@noway.dk> wrote:

> Det har vist sig at begge film har samme intro - forstår ikke hvorfor en
> første gang sprang introen over!?!!?!

Det sker somme tider, hvis man kommer til at tryppe 'jump' ;)

Fra : Peter Knutsen

Dato : 28-05-07 10:29

Brian K wrote:
[...]
> [...]
> Version 2:
> Varer (underligt nok) 119 minutter (fra filmen starter til rulle teksterne
[...]
> Nogen som kan forklare?

Kan det være fordi at dit fjernsyn afspiller den ene film i NTSC mens
den anden afspilles i PAL?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org