anbefalinger af operatør
Fra : kristina

Dato : 24-05-07 22:53

Hej jeg vil gerne have lidt anbefalinger om hvem man skal vælge til
levering af internet. Men c & c er udlukket. Da det er dem jeg vil ud af.
Men det skal helt sikkert være nogen der benytter DHCP server og ikke
opkald heller ikke gennem en roughter.
Hastigheder ikke det store krav.
Men skal være drift sikker.
Har tænkt på tele2 tdc eller fulrate,
kan dog ikke finde oplysninger om fulrate køre med dhcp?
Hvad mener i jeg bør tage p.s det er udbyder der er i kolding.
på foprdhånd tak

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-05-07 00:30

"kristina" <kristina@mail.dk> skrev i en meddelelse
> kan dog ikke finde oplysninger om fulrate køre med dhcp?

Det gør de.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-05-07 19:06

> Det gør de.

Ja bag en router, vil man ikke have router funktionalitet, koster det 10kr
ekstra om måneden... om det så er DHCP tildelling af ipadresse ved jeg ikke,
det er vist så rigtigt fast ip hvor det skal sættes ind manuelt er mit bud

Fra : Mikkel U.

Dato : 25-05-07 19:23

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> det er vist så rigtigt fast ip hvor det skal sættes ind manuelt er mit bud

Nej. Kig på
http://www.fullrate.dk/support/faq.php#offentlig_ip_adresse_forklaring

/mikkel

--
"The only source of knowledge is experience"

Albert Einstein

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-05-07 19:23

kristina skriver:

> Hvad mener i jeg bør tage p.s det er udbyder der er i kolding.

TDC.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : ebbe

Dato : 25-05-07 20:33

> TDC.
Hvorfor dog det?

ebbe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-05-07 21:48

ebbe skriver:

> Hvorfor dog det?

Fordi det bare virker.

Fra : ebbe

Dato : 25-05-07 22:09

> ebbe skriver:

> Fordi det bare virker.

Det har jeg også prøvet med TDC
oftest efter 2-3 teknikerbesøg eller mere.

Det er hundedyrt og som regel farligt

(kan som eksempel nævne forbrugsafregnet bredbånd uden mulighed
forbrugskontrol)
ebbe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-05-07 22:12

ebbe skriver:

> Det har jeg også prøvet med TDC
> oftest efter 2-3 teknikerbesøg eller mere.

Har kørt som TDC kunde næsten uafbrudt i 6 år.

Har opsat minimum 10 TDC linjer andre steder - har aldrig haft
problemer.

> Det er hundedyrt og som regel farligt

Nix - det er ikke superlavt prissat, men det virker og er klippestabilt.
Kundeservice er på toppen i forhold til andre udbydere.

> (kan som eksempel nævne forbrugsafregnet bredbånd uden mulighed
> forbrugskontrol)

ROFL.....

Fra : ebbe

Dato : 26-05-07 09:45

> Har kørt som TDC kunde næsten uafbrudt i 6 år.
Har været der, både som firma og privat, har sjældent oplevet at problemer
blev løst uden at holde fast i dem. Selv de mest simple opgaver bliver
kludret, henvendelser bliver væk og aldrig besvaret. Karruselture er meget
almindelige ved telefoniske henvendelser.

Og lykkes det endelig tdc at brænde en god gang service af (har faktisk
oplevet det 3-4 gange), så har jeg indenfor 2 timer Rambøll hængende i
røret, de skal lige tjekke kundetilfredsheden i forbindelse med den nys
overståede sag. Jeg har aldrig oplevet Rambøll ringe, når tdc har kludret i
det.

> Har opsat minimum 10 TDC linjer andre steder - har aldrig haft
> problemer.

Lucky you
Jeg har også prøvet at opsætte problemfrie tdc-abonnementer.
Vil tro at 4 ud af 5 er gået fint. Men jeg har også i den forbindelse
oplevet flere hold teknikere stå og klø sig i håret, inden der var hul
igennem.
Hos private brugere sætter jeg altid en router mellem modem og computer. Jeg
har en del imod at bruge min tid på at rense folks maskiner
(en windowsmaskine med en offentlig IP er en invitation til ballade)

> Nix - det er ikke superlavt prissat, men det virker og er klippestabilt.
> Kundeservice er på toppen i forhold til andre udbydere.
Håber for dig at den opfattelse holder fremover

Jeg har ikke mødt større fejlrate hos andre udbydere. Måske bortset fra
tiscali.
(jeg er nok en af de få, der har været cybercity-kunde uden de store
problemer)

....jeg anbefaler kun tdc til brugere, der ikke har andre muligheder.

ebbe

Fra : ebbe

Dato : 25-05-07 20:29

> [...]
> levering af internet. Men c & c er udlukket. Da det er dem jeg vil ud af.
> Men det skal helt sikkert være nogen der benytter DHCP server og ikke
Af de 3 kan jeg kun anbefale fullrate.
Tele2 og TDC anvender samme løsning, et setup med et adsl-modem og ikke
andet.

Jeg vil til enhver tid anbefale en løsning med indbygget router/firewall.
Både fordi du så kan slutte flere computere til din forbindelse. Og fordi du
så er langt bedre beskyttet. Folk udefra kan ikke 'nå' din maskine,
medmindre du giver dem lov.
Jeg vil gå så langt som at sige at en ms windows maskine med en offentlig ip
(som den man får gennem et adsl-modem) er en sikkerhedsrisiko.

Fullrate har samtidig telefoni indbygget. Du får et fastnet-nummer med i
prisen

> kan dog ikke finde oplysninger om fulrate køre med dhcp?
Det gør de, dobbelt: Der hentes separate ip'er til internet og telefoni.

Jeg tjekkede priserne på hjemmesiderne: (www.tdc.dk, www.fullrate.dk,
www.tele2.dk)
fullrate: 2 Mbit / 1024 Kbit/s bredbåndsforbindelse med telefoni [
KAMPAGNE ] 249,- (279,- med fri telefon til fastnet)
tdc: 2048/512 kbit/s 334 kr. / 2048/128 kbit/s 259 kr. (ingen telefoni)
tele2 kan jeg ikke helt gennemskue
2048/512 kbit/s 419 kr. incl 40kr bærelinie. (ingen telefoni) (søgt på
specifik adresse i Kolding)
eller
2048/512 kbit/s 328kr incl telefoni til fastnetnumre (tele2freeway)

så økonomi taler også for fullrate.

ebbe (som selv bruger fullrate)

Fra : Blur

Dato : 26-05-07 12:41

TDC fordi jeg aldrig har oplevet noget problem overhovedet. Meget stabil
forbindelse og god support online via deres chat-line.

Mvh, Blur