Andet multimedie
bentjuul 3670
fil extension for action set? (PS CS2)
Fra : michael bs

Dato : 23-05-07 18:36

Jeg bruger at redde nogle photoshop data ud af en korrupt harddisk.
I den forbindelse har jeg brug for at finde et set actions, jeg har lavet,
kaldet "Michaels Actions".
Jeg ved hver enkelt action har filextensionen *.atn men hvad hedder hele
action pakken som fil endelse og hvor befinder den sig?

mvh Michael

Fra : C. Nielsen

Dato : 23-05-07 19:17

"michael bs" <mbsfjerndette@ogfjerndettemichaelbennati.dk>
> I den forbindelse har jeg brug for at finde et set actions, jeg har lavet,
> kaldet "Michaels Actions".

Hej Michael.

Jeg har photoshop 7.0 , men mon ikke det er tæt på det samme i cs2. Mine
actions ligger i mappen programmer\adobe\presets\photoshop actions og du har
ganske ret, filformatet er .atn
Ellers prøv at lave en ny action og lad som om du vil gemme denne action ,
så kan programmet huske hvor du gemte sidst , så kan du måske på den måde
finde den mappe du gemmer dine actions i , bare en mulighed.

--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

www.gekkographic.dk www.gekkoline.dk
"remember to smile"

Fra : michael bs

Dato : 23-05-07 20:58

"C. Nielsen" <C.NielsenDKfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> så kan programmet huske hvor du gemte sidst , så kan du måske på den måde
> finde den mappe du gemmer dine actions i , bare en mulighed.

Jo tak skal du have, men jeg ved godt hvor actions er placeret. Det var et
SÆT actions, jeg ikke kunne finde, som består af mange aktions men som kun
har eet navn. I dette tilfælde: Michaels actions. Men måske det også gemmer
sig som een stor .atn fil?
Som sagt ligger det på en ødelagt harddisk, som jeg forsøger at trække dette
sæt ud af. Derfor er det afgørende hvilken filextension dette SÆT actions
har.

mvh Michael

Fra : C. Nielsen

Dato : 23-05-07 22:32

> [...]

> Som sagt ligger det på en ødelagt harddisk, som jeg forsøger at trække
> dette sæt ud af. Derfor er det afgørende hvilken filextension dette SÆT

De præ indbyggede actions i photoshop hedder alle noget med .atn også de
hele sæt, som f.eks texture.atn De ligger i mappen som forslået. Men
actions kan jo hentes ind fra et hvilket som helst sted fra computeren, så
hvor du har gemt dine personlige actions, er jo ikke til at sige. Held og
lykke med projektet.

/Charlotte