Fullrate virker som amatører
Fra : name

Dato : 22-05-07 01:46

Hvorfor er der så mange amatører i denne branche. Det irriterer at de ikke
bare kan skrive kort og præcist hvad produktet består af, f.eks er der ægte
fast IP, NNTP server adgang, SMTP adgang fra andre IP-er end deres eget,
POP, osv.
Bare en masse grafisk lir, men ingen seriøs information.
Lortebiks.

Fra : Svend

Dato : 22-05-07 05:37

name wrote:
> Hvorfor er der så mange amatører i denne branche. Det irriterer at de ikke
> bare kan skrive kort og præcist hvad produktet består af, f.eks er der ægte
> fast IP,

Ægte fast ip, hvad er det ?

NNTP server adgang, SMTP adgang fra andre IP-er end deres eget,

Hvor mange isp'er har smtp adgang fra andre ipere end deres eget net ?

> POP, osv.
> Bare en masse grafisk lir, men ingen seriøs information.
> Lortebiks.

Godt så.

--
Svend

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-05-07 21:32

"Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor mange isp'er har smtp adgang fra andre ipere end deres eget net ?

En del har autenticeret SMTP der kan tilgåes fra vilkårlig IP

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/

Fra : Svend

Dato : 22-05-07 22:33

Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse
>
> En del har autenticeret SMTP der kan tilgåes fra vilkårlig IP

Jeg kender 1., jeg spørger bare hvor mange der findes !

--
Svend

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 23-05-07 20:00

"Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse news:46536188$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg kender 1., jeg spørger bare hvor mange der findes !

TDC og Tele2... ganske sikkert flere, hvis man tjekker efter..

Mvh Morten Fjendbo

Fra : Per Rønne

Dato : 24-05-07 18:11

Martin Højriis Kristensen <usenet@makr.dk> wrote:

> "Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse
>
> En del har autenticeret SMTP der kan tilgåes fra vilkårlig IP

Jeg kan i hvert fald tilgå min e-mail konto fra alle IP-adresser, jeg
har prøvet fra. Den ligger i dandomain.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 24-05-07 22:11

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1hyms9r.futg2t1o0v0r3N%per@RQNNE.invalid...

> Jeg kan i hvert fald tilgå min e-mail konto fra alle IP-adresser, jeg
> har prøvet fra. Den ligger i dandomain.

Man bruger ikke SMTP til at tilgå sine mails.. normalt bruger man POP3 eller IMAP og evt Webmail (http/https)
SMTP bliver brugt til at sende og modtage mails med
Mvh Morten Fjendbo

Fra : Per Rønne

Dato : 25-05-07 13:43

Morten Fjendbo <dxl@(REMOVE)dxlnet.dk> wrote:

> Man bruger ikke SMTP til at tilgå sine mails.. normalt bruger man POP3
> eller IMAP og evt Webmail (http/https) SMTP bliver brugt til at sende og
> modtage mails med

Og dandomain har forsynet mig med såvel smtp-server som pop-server. Mine
helt personlige servere [knyttet til mit domæne].

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-05-07 14:14

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) crashed Echelon writing

> Og dandomain har forsynet mig med såvel smtp-server som pop-server. Mine
> helt personlige servere [knyttet til mit domæne].

Men for at sende post via mail.rqnne.dk overalt i verdenen må du
authenticate dig på en eller anden måde.

Relaying er i hvertfald ikke tilladt "anonymt"

--
Bjarke Andersen

Fra : Per Rønne

Dato : 26-05-07 09:13

Bjarke Andersen <bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

> per@RQNNE.invalid (Per Rønne) crashed Echelon writing

> Men for at sende post via mail.rqnne.dk overalt i verdenen må du
> authenticate dig på en eller anden måde.
>
> Relaying er i hvertfald ikke tilladt "anonymt"

Jeg er på ingen måde ekspert i hvordan e-mail systemet fungerer, men det
hele er ordnet gennem dandomain, herunder mit domæne. Som så er knyttet
til min IP-adresse, som leveret gennem fullrate, så man kan få adgang
til min hjemmeside mv, placeret på min synology-server.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-06-07 12:24

> Hvor mange isp'er har smtp adgang fra andre ipere end deres eget net ?

TDC, broadcom, fullrate bare for at nævne tre.

Claus

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 22-05-07 06:39

name <anonymous@localhost.invalid> writes:

> [...]
>fast IP, NNTP server adgang, SMTP adgang fra andre IP-er end deres eget,

Det hele står der da.

Man skal bare give sig lidt tid til at finde det.

>Lortebiks.

You get what you pay for.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 22-05-07 10:03

I demand that name <anonymous@localhost.invalid> may or may not have
written in news:1fa04uylc46ih.org@localhost:
> [...]
> end deres eget, POP, osv.
> Bare en masse grafisk lir, men ingen seriøs information.

Jeg er totalt uenig med dig! Alle oplysningerne står der på en nem og
overskuelig måde - hvis det hele skulle stå på forsiden ville det netop
blive uoverskueligt!

Hvad mener du med "ægte fast IP", men Fullrate skriver følgende om fast
IP http://www.fullrate.dk/produkter/faq_internet.php#10, samt følgende
http://www.fullrate.dk/support/faq.php#offentlig_ip_adresse og endnu et
lige nedenunder samt http://www.fullrate.dk/support/faq.php#servers

NNTP server adgang: http://www.fullrate.dk/produkter/faq_internet.php#6

SMTP adgang fra andre IP-er end deres eget: Øh, du mener vel "til":
http://www.fullrate.dk/support/email.php eller vil du have dine SMTP-
server http://www.fullrate.dk/support/opsaetning_af_udstyr_porte.php
dog med forbehold for http://www.fullrate.dk/support/faq.php#port_25

POP: Mener du om der er adgang til en POP3-postkasse:
http://www.fullrate.dk/produkter/faq_internet.php#4

Og sådan kan vi fortsætte:

Hjemmeside: http://www.fullrate.dk/produkter/faq_internet.php#5

Osv. osv. Hvis du har flere spørgsmål er du velkommen til at skrive her
og Fullrate's kompetente support svarer også på spørgsmål - det er mere
end men kan sige om en del af de andre udbydere!!!

> Lortebiks.

Jeg tror nu lorten ligger hos dig! Fullrate er faktisk en af de mest
kompetente spillere på markedet efter min mening og jeg har prøvet et par
stykker og prisen taget i betragtning er der ikke nogen der slår
Fullrate!

Andrew Engels Rump
--
Software Engineer
E-mail: mailto:newandrew@rump.dk

Fra : Brian K

Dato : 04-06-07 01:30

"Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump)" <newandrew@rump.dk> skrev i
en meddelelse news:Xns9938705856399newandrewrumpdk@62.243.74.162...

-snip--

> Fullrate er faktisk en af de mest
> kompetente spillere på markedet efter min mening og jeg har prøvet et par
> stykker og prisen taget i betragtning er der ikke nogen der slår
> Fullrate!

100% enig! - deritl kommer at de er skyld i at praktisk taget alle de andre
udbydere "pludslig" kunne sænke deres priser med 50 - 60 %. Uden Fullrate på
markedet havde vi stadig betalt 600 - 700 kr pr mdr for en 4 Mb linje

mvh
brian

Fra : Flemming Joensson

Dato : 11-06-07 23:09

wrote in news:Xns9938705856399newandrewrumpdk@62.243.74.162:

> [...]
> kompetente spillere på markedet efter min mening og jeg har prøvet et
> par stykker og prisen taget i betragtning er der ikke nogen der slår

Enig,
jeg har været kunde hos både TDC både ADSL og Webspeed, Telia Stofanet,
World Online, og Cybercity.

Engang syntes jeg at cybercity var vildt dygtige og havde rigtig god
support. Men de har åbenbart vokset sig for store - jeg synes i hvert fald
de havde elendig support de sidste 1½ år jeg var hos dem (og jeg var
erhvervskunde det sidste år). E-mail svartider på op til 7 uger (3
forskellige henvendelser der lå på 6½-7½ uge sendt med ca. en måneds
mellemrum).

Nu er jeg så skiftet til Fullrate og det vækker minder om dengang Cybercity
var små og satsede på "nørderne" :) Jeg har fået helt fænomenal support -
og også hurtige svar, både per SMS, e-mail og telefonopkald fra Fullrate
til mig - selv på helligdage :).

Produktet i sig selv ligner Cybercitys pænt meget - dog ingen e-mail eller
nntp server hos Fullrate, de har dog en SMTP-server. Fullrate anvender det
samme udstyr som det der leveres til Cybercitys telefoni-kunder - Zyxel
2602R61 og telefoni-delen fungerer på præcis samme måde. Hos Fullrate får
man vis nummer med i basisprisen, hvilket er en tilkøbsoption hos
Cybercity.

Baseret på mine nuværende oplevelser med Fullrate synes jeg i hvert fald
mit skifte har været et hit :)

/flemming

Fra : Karsten Andersen

Dato : 22-05-07 12:44

Tue, 22 May 2007 02:45:49 +0200, skrev name, på 6 linier, i
> [...]

>POP, osv.
>Bare en masse grafisk lir, men ingen seriøs information.

Endnu være.
Husstand omdele reklame ud, steder de ikke kan leverer afligevel.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : ebbe

Dato : 22-05-07 12:46

> Hvorfor er der så mange amatører i denne branche.
Fordi det er tdc der sætter standarden

>Det irriterer at de ikke bare kan skrive kort og præcist hvad produktet
>består af, >f.eks er der ægte fast IP,
Fullrate? Det gør de da.
Havde det været tdc (har lige brugt en halv time på at lede efter
oplysninger om netway), kunne jeg forstå kritikken.

> NNTP server adgang,
De skriver tydeligt at det må du selv sørgefor.

> SMTP adgang fra andre IP-er end deres eget,
relaying? det må man ikke

> POP, osv.
Der er ikke mail med i fullrates internetforbindelse!

> Bare en masse grafisk lir, men ingen seriøs information.
> Lortebiks.
Gode ord, forkert udbyder

ebbe

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 22-05-07 15:53

"name" <anonymous@localhost.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> POP, osv.
> Bare en masse grafisk lir, men ingen seriøs information.

Jeg kan læse at din elevator ikke kører helt op i toppen hos dig.

Hvor svært kan det være at finde dette på Fullrate?
http://www.fullrate.dk/produkter/faq_internet.php

MN

Fra : Per Hansen

Dato : 22-05-07 15:57

name <anonymous@localhost.invalid> mentioned this

> [...]
> end deres eget, POP, osv.
> Bare en masse grafisk lir, men ingen seriøs information.

Jeg må sige at de reklamer jeg har set knaldet på bybusserne her i Odense
med 2Mbit for 299kr om måneden ikke virker særligt lokkende på mig, ikke
når jeg har 20Mbit for 399kr hos CyberCity og det med den samme 1Mbit
upload at der står skrevet på reklamerne som om at det er en kæmpe nyhed
at en udbyder har det.

--
Per Hansen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 22-05-07 16:40

Per Hansen <onoman99****opoetikon@yahoo.dk> writes:

> [...]
>når jeg har 20Mbit for 399kr hos CyberCity og det med den samme 1Mbit
>upload at der står skrevet på reklamerne som om at det er en kæmpe nyhed

Medmindre Fullrate er dyrere i Odense end i København, så siger
kampagnen 2/1 Mbps for 249 kr. Det er en ændring fra 2/512. For
299 kroner får du 5/1. (I den forbindelse kan man så undre sig
over, at man kører kampagne på 2/1 til bare 50 kr mindre).

Fullrates normalpris på 20/1 er også 399 kr.

Mvh.
   Klaus.

Fra : ShutEye

Dato : 22-05-07 17:31

> Fullrates normalpris på 20/1 er også 399 kr.

Inc. telefoni - der skal man vist betale ekstra hos CC?

Fra : Brian K

Dato : 04-06-07 01:32

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Inc. telefoni - der skal man vist betale ekstra hos CC?

Nemlig - og det tog CC 9 mdr at matche Fullrates pris - mon du havde haft
det tilbud på nuværende tidspunkt - hvis ikke Fullrate havde lavet sit
indtog på markedet for 1 år siden - NÆPPE!

/brian

Fra : Per Rønne

Dato : 04-06-07 04:13

Brian K <spam@noway.dk> wrote:

> [...]
> det tilbud på nuværende tidspunkt - hvis ikke Fullrate havde lavet sit
> indtog på markedet for 1 år siden - NÆPPE!

Efter hvad jeg har læst er FullRates stiftere i øvrigt tidligere
CC-folk, der så en åbning ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 04-06-07 07:45

I demand that per@RQNNE.invalid (Per Rønne) may or may not have written
in news:1hz62wk.1g287jm1hattogN%per@RQNNE.invalid:
> Efter hvad jeg har læst er FullRates stiftere i øvrigt tidligere
> CC-folk, der så en åbning ...

Det er korrekt. De så muligheden i at bruge open source, "billigt jern"
(hardware) og et simpelt koncept som en mulighed ("kun" bredbånd og IP-
telefoni, ingen: mail, hjemmeside, news, ...).

Deres oplevelser var bl.a. (hos CC og andre) at selvom man f.eks. købte
dyrt hardware med alle mulige slags overvågning og redundans, så brød
skidtet stadig sammen og alt den ekstra dyre isenkram gjorde det både
sværere og mere besværligt at fixe igen - og også at sikre mod fejl fra
starten af.

Så er simpelt maskineri, der bryder sammen ved første fejl nemmere at
vedligeholde, da fejlen viser sig med det samme og hurtig kan udskiftes
med nyt lige så simpelt maskineri.

KISS - Keep it simple, stupid! Håber ikke at det forenkler Fullrate's
forretningsstrategi for meget men jeg må sige at det fungere.

Andrew Engels Rump

Fra : Flemming Joensson

Dato : 11-06-07 22:48

"ShutEye" <no@no.no> wrote in news:f2v5sa$b1q$1@news.datemas.de:

> Inc. telefoni - der skal man vist betale ekstra hos CC?

Jep, og man skal også betale ekstra for f.eks. vis nummer som også er med i
fullrates pakke.

/flemming

Fra : IW

Dato : 23-05-07 09:06

"name" <anonymous@localhost.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> POP, osv.
> Bare en masse grafisk lir, men ingen seriøs information.

Sikke noget fis at lukke ud - det er ganske nemt at finde info hos fullrate
hvis man gider kigge efter.

Et yderst kompetent produkt som jeg u har kørt med det meste af et års tid.

Bortset fra fastnet telefonien, som jeg ikke har brug for, er jeg ganske
udmærket tilfreds.
Og det er til en fin fin pris.

Prøv lige at gi dig tid til at læse ordentligt på siden

IW

Fra : Karsten

Dato : 23-05-07 18:48

"IW" <Noone@nowhere.com>skrev:

>Sikke noget fis at lukke ud - det er ganske nemt at finde info hos fullrate
>hvis man gider kigge efter.

-snip-
rolig nu

der er dømt troll alert!