Hjælp til køb af lidt Sci-fi !?
Fra : Martin Ohlsson

Dato : 18-05-07 17:54

Hej gruppe!

Jeg har flere gange herinde læst at der findes nogle sci-fi film som jeg
endnu ikke ejer på DVD.

Blandt disse findes der blandt andet:

- eXistenZ
- Pi: Faith in Chaos
- The Thirteenth Floor
- Dark City

Der er sikkert nogle andre gode som jeg mangler, MEN! problemet er at jeg
ikke kan finde ud af at anskaffe mig disse titler.

Jeg har søgt på:
www.axelmusic.dk
www.laserdisken.dk
www.dvdoo.com
www.videonetto.dk

Nogle steder kan en af titlerne bestilles hjem, mens de andre ikke findes og
omvendt. Intet er på lager ihvertfald sådan som det ser ud lige nu.
Derfor spørger jeg til råds her i gruppen! Kan i hjælpe mig med at finde det
bedste sted at bestille ovenstående film?

Jeg har aldrig handlet på amazon.com - men de burde vel have det meste?, men
derimod er jeg ikke erfarren med told og skat regler, hvis jeg bestiller via
amazon.com og meget mere.

Hjælp!

Mvh. Martin der savner lidt god (eller mindre god) sci-fi.....

Fra : Peter Knutsen

Dato : 18-05-07 18:02

Martin Ohlsson wrote:
[...]
> Jeg har aldrig handlet på amazon.com - men de burde vel have det meste?, men
> derimod er jeg ikke erfarren med told og skat regler, hvis jeg bestiller via
> amazon.com og meget mere.
[...]

Hvad med amazon.co.uk ?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 18-05-07 18:54

Således skrev Martin Ohlsson den Fri, 18 May 2007 18:53:37 +0200:

>Jeg har søgt på:
>www.axelmusic.dk

Brug Axelmusic.com, axelmusic.dk har kun deres reg-2 sortiment.

Existenz
http://www.axelmusic.com/productDetails/065935129912

13th Floor
http://www.axelmusic.com/productDetails/043396028487

Dark City
http://www.axelmusic.com/productDetails/794043465727

Knud
--
"Early to bed and early to rise,
makes a man healthy, wealthy and wise."

Fra : Maria de Francis

Dato : 18-05-07 18:55

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
: - eXistenZ
: - Pi: Faith in Chaos
: - The Thirteenth Floor
: - Dark City

Jeg har handlet rigtigt meget hos choicesuk.com, uden told. Og er godt
tilfreds med både udbud og pris.

http://www.choicesuk.com/Product.aspx/!650144

http://www.choicesuk.com/Product.aspx/!73811

http://www.choicesuk.com/Product.aspx/!650528

http://www.choicesuk.com/Product.aspx/!76018

Mvh Maria

--
Der er endnu ikke blevet bevist,
at intelligensen har nogen værdi for overlevelsen.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-05-07 18:55

region 1: http://www13.cd-wow.com/detail_results_14.php?product_code=1116433

> - Pi: Faith in Chaos
Det er ikke så meget scifi, men mere noget thriller agtigt.
http://www13.cd-wow.com/detail_results_11.php?product_code=1892070

http://www13.cd-wow.com/detail_results_11.php?product_code=1857657

> - Dark City
region 1: http://www13.cd-wow.com/detail_results_14.php?product_code=1111761

Har du set Cube?

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 18-05-07 19:47

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> [...]

> - Pi: Faith in Chaos
Det er ikke så meget scifi, men mere noget thriller agtigt.

Ja jeg har set Cube, jeg har boxen med alle 3 film. 1'eren er kanon, 2'eren
lidt for surealistisk og 3'eren en gang "koge mere suppe på en udkogt
substans". 1'eren burde have stået alene som en mystisk sci-fi perle efter
min mening

Takker mange gange til alle sammen, for jeres hjælp! Nu må jeg se at få købt
lidt ind

Mvh. Martin

Fra : Tue Sørensen

Dato : 19-05-07 07:26

On 18 Maj, 18:53, "Martin Ohlsson" <prodox...@hotmail.com> wrote:
> Hej gruppe!
>
> Jeg har flere gange herinde læst at der findes nogle sci-fi film som jeg
> [...]

De er dårlige (men du har lov at være uenig).

> - Dark City

Den er god.

> Der er sikkert nogle andre gode som jeg mangler,

Har du Testament ("efter atomkrigen", 1983), Coneheads (komedie med
Dan Aykroyd, 1993), Space Truckers (komedie med Dennis Hopper, 1996)
og V For Vendetta (2006, årets suverænt bedste SF-film)?

> MEN! problemet er at jeg
> ikke kan finde ud af at anskaffe mig disse titler.

??? Butikkerne står ellers i kø for at sælge dig dem...

> [...]
> Derfor spørger jeg til råds her i gruppen! Kan i hjælpe mig med at finde det
> bedste sted at bestille ovenstående film?

Vil du absolut købe dem allesammen samme sted? Hvorfor dog? Mange
sites vil alligevel sende filmene separat (så undgår de også typisk
tolden, som har en bagatel-grænse på 80 kr., hvilket sådan en DVD
bestilt fra udlandet jo nemt kan komme ned på)

> [...]
> derimod er jeg ikke erfarren med told og skat regler, hvis jeg bestiller via

Jeg har handlet en del på amazon.co.uk de sidste par måneder. Det er
simpelthen det nemmeste, synes jeg. Hvis du køber direkte fra Amazon
selv, bliver der automatisk lagt 25% moms på varene (og køber du flere
ting samtidig, kommer det typisk i én stor pakke). Men hvis du køber
fra underleverandørerne (som typisk også er billigere, men så er
varene ofte også brugt) er der ingen told på (medmindre du skulle være
ekstremt uheldig og få snuppet en dyr ting i tolden - det er endnu
aldrig sket for mig, men jeg køber også helst de billigste ting), og
da hver ting sælges af en separat leverandør sendes forskellige varer
også helt separat.

Jeg har også handlet lidt på play.com, som generelt er pænt billige,
og sender alle DVDer separat, uanset om du bestiller en masse på én
gang.

> Mvh. Martin der savner lidt god (eller mindre god) sci-fi.....

Ak og ve! Det ka' jo ikk' bli'e ve'...

- Tue

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 19-05-07 10:38

> Har du Testament ("efter atomkrigen", 1983), Coneheads (komedie med
> Dan Aykroyd, 1993), Space Truckers (komedie med Dennis Hopper, 1996)
> og V For Vendetta (2006, årets suverænt bedste SF-film)?

Jep jep og jep V For Vendetta står også allerede på hylden

> ??? Butikkerne står ellers i kø for at sælge dig dem...

"Normale" fysiske butikker kigger mærkeligt på en når man spørger efter de
førnævnte titler. Som jeg skrev har laserdisken.dk og axelmusic.dk dem ej på
lager osv. osv. Deres fokus ligger på nye titler.

> [...]
> tolden, som har en bagatel-grænse på 80 kr., hvilket sådan en DVD
> bestilt fra udlandet jo nemt kan komme ned på)

Dovenskab Så var jeg fri for at taste dankort information ind flere
gange

> Jeg har også handlet lidt på play.com, som generelt er pænt billige,
> og sender alle DVDer separat, uanset om du bestiller en masse på én
> gang.

Jeg vil forsøge mig lidt frem

>Ak og ve! Det ka' jo ikk' bli'e ve'...

Nej' det er jo det' !

Mvh. Martin

Fra : Mr. D

Dato : 20-05-07 20:52

> [...]
> førnævnte titler. Som jeg skrev har laserdisken.dk og axelmusic.dk dem ej
> på lager osv. osv. Deres fokus ligger på nye titler.

På Altas hylde med "2 film for en hundrede" så jeg lige idag at Eksistenz
står

simon

Fra : Tue Sørensen

Dato : 19-05-07 13:31

On 19 Maj, 11:37, "Martin Ohlsson" <prodox...@hotmail.com> wrote:

> Jep jep og jep V For Vendetta står også allerede på hylden

Årlrait, I'm impressed! Har du så Xchange? (http://www.imdb.com/title/
tt0242150/) Den synes jeg er fed! Jeg så den vist i TP til 30 kr...
men ellers er den også værd at bestille over nettet, og kan sikkert
fås for en slik.

Hvor bred er din definition på "science fiction film"? Hvad med The
Jacket? Les Visiteurs?

Er du også til '50er-SF?

> Dovenskab Så var jeg fri for at taste dankort information ind flere
> gange

På Amazon taster man også kun sine data ind én gang... så kan man
bestille så tovligt, man vil.

- Tue

Fra : Tue Sørensen

Dato : 19-05-07 13:38

Har du så også Primer (http://www.imdb.com/title/tt0390384)? Den er
ret hardcore! Produceret som samtidsdokumentar der pludselig går over
i chokerende tidsparadokser... og med dialog som: "Jeg er sulten - jeg
har ikke fået noget at spise siden senere i eftermiddag." Og den skal
altså ses med undertekster, for dels er den dokumentariske stil til
tider ret mumlende, og dels bliver dialogen ret teknisk et par
steder...

- Tue

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-05-07 09:00

Cypher? http://www.imdb.com/title/tt0284978/
Impostor? http://www.imdb.com/title/tt0160399/
Supernova? http://www.imdb.com/title/tt0134983/
The forgotten? http://www.imdb.com/title/tt0356618/

Fra : Per

Dato : 21-05-07 11:37

> Blandt disse findes der blandt andet:
>
> - eXistenZ
> - Pi: Faith in Chaos
> - The Thirteenth Floor
> - Dark City

Ud af disse er det kun Dark City der er noget værd. De andre er noget
b-lort.

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 21-05-07 16:40

> [...]
>
> Der er sikkert nogle andre gode som jeg mangler, MEN! problemet er at jeg
> ikke kan finde ud af at anskaffe mig disse titler.

Skal lige høre, du har Equilibrium (Cubic) ikke? ellers synes jeg også du
skal få den købt

BK

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 25-05-07 08:33

"Brian, Rikke og Kristian" <brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE>
wrote in message news:4651bd31$0$52095$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Skal lige høre, du har Equilibrium (Cubic) ikke? ellers synes jeg også du
> skal få den købt

Hehe jo den har jeg

Mvh. Martin