"Jeg fanger det i frakken ..."
Fra : qx

Dato : 17-05-07 15:03

Jeg har fået sendt nogle billeder, som jeg sad og kiggede på i aftes. De var
fra en juleaften for 3 år siden. Pludselig kom jeg til at se på en tv-skærm,
som kører ude i siden på det ene billede. Man kan tydelig se både en
julemand og den danske undertekst, hvor der står: "Jeg fanger det i frakken
og smadrer det med en hammer." Det er åbenbart, hvad jule-manden siger, idet
sekund billedet blev taget.

Nu er jeg blevet nysgerrig. Kan nogen sige mig, hvad det kan være for en
film, hvor en julemand siger sådan. Det er jo ikke en udtalelse, der bare
ville forekomme tilfældigt i flere forskellige sammenhænge. En eller anden
må vide, hvad det har været for en film.

Var den sjov?

qx

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-05-07 15:45

Den 17-05-07 16.02 skrev qx følgende:

> Nu er jeg blevet nysgerrig. Kan nogen sige mig, hvad det kan være for en
> film, hvor en julemand siger sådan.

Mon ikke det er Bad Santa:
http://us.imdb.com/title/tt0307987

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug filtre i Outlook Express til at holde styr på dine mails og til at

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 17-05-07 19:22

Kim Ludvigsen:

> Mon ikke det er Bad Santa:
> http://us.imdb.com/title/tt0307987

Det var også min første tanke, men Lars er måske kommet med det rette
svar?
Bad Santa er virkelig en se-værdig film, også udenfor sæsonen!
Kai

Fra : qx

Dato : 17-05-07 20:41

"Kim Ludvigsen" skrev i en meddelelse
i dag skrev qx følgende:

> Mon ikke det er Bad Santa:
> http://us.imdb.com/title/tt0307987

Tjah, måske kunne Billy Bob Thornton godt ligne den julemand, men jeg har jo
kun et lille billede på et andet billede at gå efter.

Men tak for budet.

qx

Fra : Lars Christensen

Dato : 17-05-07 15:53

On Thu, 17 May 2007 16:02:38 +0200, "qx" <quade@cafeer.dk> wrote:

> [...]
>ville forekomme tilfældigt i flere forskellige sammenhænge. En eller anden
>må vide, hvad det har været for en film.

Det er "National Lampoon's Christmas Vacation"

http://www.cswap.com/1989/National_Lampoon's_Christmas_Vacation/cap/da/25fps/a/01_16
http://imdb.com/title/tt0097958/

Fra : qx

Dato : 17-05-07 20:55

"Lars Christensen" skrev i en meddelelse
"qx" wrote:

http://www.cswap.com/1989/National_Lampoon's_Christmas_Vacation/cap/da/25fps/a/01_16
> http://imdb.com/title/tt0097958/

Ja det må være den rigtige. Dét kan der ikke være tvivl om. Nej hvor skægt
at se noget mere tekst. Selvom jeg ikke er enig i, at et lille egern skal
have med hammeren.

Tak skal du have. Nu fik jeg samtidig nogle forslag til julefilm, som jeg
ikke kender noget til. I lange tider har "Alene hjemme" været min
yndlings-julefilm. Det kan være godt med en ny til den tid.

Hilsen

qx

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-05-07 21:17

In news:464cb2fd$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
qx <quade@cafeer.dk> typed:
> [...]
> som jeg ikke kender noget til. I lange tider har "Alene hjemme"
> været min yndlings-julefilm. Det kan være godt med en ny til den

Bare et forslag til en julefilm mere. Det er "Miraklet på Manhattan"
med Richard Attenborough i rollen som Santa Claus. Det er en rigtig
sød og hjertevarm film.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : qx

Dato : 18-05-07 02:49

"Tove Krieger" skrev i en meddelelse
> In cyberspace qx typed:

> Bare et forslag til en julefilm mere. Det er "Miraklet på Manhattan" med
> Richard Attenborough i rollen som Santa Claus. Det er en rigtig > sød og
> hjertevarm film.

Det lyder godt. Jeg tror jeg skal gemme de her titler i en speciel mappe.

Håber jeg kan gå ind og falde i søvn igen. Ved ikke, hvad der vækkede mig på
det her ukristelige tidspunkt. Det var måske den der skulle ha' en med
hammeren.

qx