Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fotopapir til s/h foto
Fra : Ukendt

Dato : 20-05-07 18:38

hej

Er der nogen der har et forslag til hvor man kan købe godt gammeldags
fotopapir til fremkaldelse fra S/H negativer. Jeg er primært
interesseret i multigrade papir både plast og baryt

Det må gerne være udenlandske hjemmesider, og hvis man har erfaringer
med hensyn til ekspeditionstid og pålidelighed, vil jeg være glad for
at høre nærmere.

Hilsen
Henrik Rasmussen

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-07 19:42

<1> skrev i en meddelelse news:46508556.913218@127.0.0.1...
> [...]
>
> Det må gerne være udenlandske hjemmesider, og hvis man har erfaringer
> med hensyn til ekspeditionstid og pålidelighed, vil jeg være glad for

Foto-C i København, eller www.fotoimpex.de i Berlin.

Spørgsmålet hører hjemme i dk.fritid.foto.indkoeb

hilsen
Joachim

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 20-05-07 21:57

"Spørgsmålet hører hjemme i dk.fritid.foto.indkoeb "

Det synes jeg slet ikke ; fotopapir til gammeldags analog
fotografering handler da om mere end køb og salg. En god oplysende
tread om hvad man kan få, hvad man ikke mere kan få, hvem der
fremkalder , hvilke kameraer der stadig bruger hvilket format film og
hvilke formater der er på vej ud osv. osv. er vel nogle af de
oplysninger man måske kunne få svar på, og intet af dette handler om
køb og salg Basta.

Jeg synes det er ødelæggende for netop den slags levende fora jeg
gerne ville have adgang til, at såsnart der er en mikroskopisk snak om
pris eller forhandlere, så kommer der omgående en lysseslukker farende
og skal lege politibetjent ; det udvander foraet og skræmmer folk væk,
folk der ikke kan dele deres erfaringer om f.eks. formater og
produkter man skal undgå, de erfaringer de høster og vil dele med os
andre ,der godt kan se , at det da især er interesant i et foto fora,
hvad der kan købes og hvorfor eller hvorfor ikke eller hvilke firmaer
der f.eks. stadig bruger et bestemt format og i hvilke kamera serier
samt -- hvor det kan bestilles eller købes billigt og især i hviken
kvalitet og hvilken kvalitet ikke..

Hvis man skal gå til en køb og salg liste for at få de oplysninger,
får man måske intet svar, fordi hvad vedkommer de spørgsmål køb og
salg ,og her handles altså ikke al det snak !

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-07 22:20

<per.corell@privat.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Fotopapir handler om mere end køb og salg? Ja, bestemt! Men det oprindelige
indlæg går på, hvor man køber det. Der står intet om, hvad vi synes om de
forskellige papirtyper. Der bliver heller ikke spurgt til kameraer og
filmtyper.

[...]

Hvad er det for en diskussion du synes, at jeg har ødelagt? Jeg vil gerne
tale om film og formater, hvilken fremkalder jeg bruger, hvor lang tid jeg
fremkalder etc, men det kræver, at nogen stiller et spørgsmål.

<Hvis man skal gå til en køb og salg liste for at få de oplysninger,
<får man måske intet svar, fordi hvad vedkommer de spørgsmål køb og
<salg ,og her handles altså ikke al det snak !

Hvad er det for oplysninger du søger? Og hvad ønsker du at snakke om?

/J

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 20-05-07 22:24

"per.corell@privat.dk" <per.corell@privat.dk> skrev :

>"Spørgsmålet hører hjemme i dk.fritid.foto.indkoeb "
>
>Det synes jeg slet ikke ; fotopapir til gammeldags analog
>fotografering handler da om mere end køb og salg.

Der bliver spurgt om, hvor det kan købes og ikke andet.

Der bliver ikke spurgt om noget teknisk, brugen af det,
fremkaldelse osv.

Derfor hører det hjemme i indkøbsgruppen, som ikke er en køb og
salg liste, som du klader gruppen.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : ;o\)-max-

Dato : 21-05-07 01:00

<per.corell
[...]

Mon ikke du sku pudse brillerne inden du skælder folk ud -

http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?suche=multigrade+papier&sourceid=mozilla-search
Der er en del flere butikker hvis du søger på www.preissuchmaschine.de
ilford foto papier galerie og andre søge ord.. -max-

Fra : Jan Boegh

Dato : 21-05-07 06:01

per.corell@privat.dk skrev i
1179694600.968357.215170@y2g2000prf.googlegroups.com dette:

> [...]
> pris eller forhandlere, så kommer der omgående en lysseslukker farende
> og skal lege politibetjent ; det udvander foraet og skræmmer folk væk,

....akkurat som disse evindelige 'modbetjente' er uendeligt ensformige og
trælse at opleve springe op som en trold af en æske hver gang nogen påpeger
at der er nogle fundatser, der regulerer usenet til fordel for alle andre.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-05-07 10:47

per.corell@privat.dk skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Det synes jeg slet ikke ; fotopapir til gammeldags analog
> fotografering handler da om mere end køb og salg.

Ikke som spørgsmålet var stillet - det var helt klart et "hvor
kan jeg købe" spørgsmål, som hører til i

Der var mange argumenter for og imod opdeling af gruppen i sin
tid - men nu er den opdelt, og så er det vel OK at fortælle det
til folk, der ikke er klar over det - det kan kan jeg ikke se
hverken politi eller løftede pegefingre i.

Opdelingen er rimelig simpel:

dk.fritid.foto til alt omkring fototeknik
dk.fritid.foto.billedsnak til snak om billeder
dk.fritid.foto.indkoeb til "hvor skal jeg købe hvad og hvorfor"
dk.marked.privat.foto til egentlig handel

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Dan Andersen

Dato : 20-05-07 18:48

"1" skrev i meddelelsen news:46508556.913218@127.0.0.1...
> [...]
>
> Det må gerne være udenlandske hjemmesider, og hvis man har erfaringer
> med hensyn til ekspeditionstid og pålidelighed, vil jeg være glad for

Hvis du kontakter mig med din mailadresse, så har jeg papir liggende, som
jeg da gerne vil af med for en rimelig pris.

Mvh. Dan Andersen - 40114555

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 21-05-07 10:20

On May 20, 11:24 pm, Kerim Ellentoft <k...@mail.tele.invalid> wrote:

> [...]
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«

Hvorfor gentager du dig selv --- der er faktisk ret kedeligt at læse
usenet politi mails fordi det eneste de kan er at gentage det samme ;
--- sig mig kom jeg ikke med en masse argumenter ,hvor har du svaret
på dem ?
Og hvad med de oplysninger som en tread kan give ,og det levende fora
du vil tromle ned med dine rigide gentagelser , hvorfor har du ikke
svaret på hvor ødelæggende net betjente er i en gruppe ?

Fra : Jan Boegh

Dato : 21-05-07 14:06

per.corell@privat.dk skrev i
1179739172.165881.127210@x18g2000prd.googlegroups.com dette:

> [...]
> usenet politi mails fordi det eneste de kan er at gentage det samme ;
> --- sig mig kom jeg ikke med en masse argumenter ,hvor har du svaret

Men ikke nær så trælst som at høre på disse evindelige klynkerier hver gang
nogen påpeger en uheldig anvendelse af grupperne.

> Og hvad med de oplysninger som en tread kan give ,og det levende fora
> du vil tromle ned med dine rigide gentagelser , hvorfor har du ikke
> svaret på hvor ødelæggende net betjente er i en gruppe ?

Uden at jeg skal tage ordet ud af munden på Kerim, så måske fordi dine
retoriske udgydelser næppe har til formål at oplyse dig - men alene
fremsættes med brok for øje. Tag en http://www.kinagrill.dk/ i stedet for
klynkeriet.

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 21-05-07 17:49

On May 21, 11:46 am, "Jan Vestergaard" <j...@jve.invalid> wrote:

> [...]
> Med venlig hilsen Jan Vestergaard
> Web:www.jve.dk- email kan sendes via hjemmesiden
> - men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen

Eh såvidt jeg husker ,handlede det også om rigtigt mange spørgsmål om
digitale kameraer , altså om køb om digitale kameraer og at disse
blev gentaget i en uendelighed for hver ny generation af nye
kameraer .
Så jeg vil stadig påstå at det er ødelæggende og afskrækkende såsnart
en web betjent hopper op som en trold , i enhver diskution ,for at
fortælle noget vi alle ved i forvejen -- og jeg vil påstå at denne
besynderlige fremfærd ødelægger og kun ødelægger, som i dette eksempel
er der ellers et hav af mulige gode retninger -- jeg beskriver et par
i min tidligere mail -- og især mit argument om, at netop disse ting
kan man næppe forvente at en køb og salg liste vil give svar på.
Opdelingen er ikke emnet , emnet er hvordan enhver mulighed for at
læse om disse ting ,bliver ødelagt af disse mærkelige folk ,der intet
har at bidrage med. --- hvordan skal man kunne beskrive hvad foto
papir er, uden at fortælle hvor man kan købe det, når hele markedet er
anderledes idag end i går ? Der er da masser af ting hvor enten køb
eller salg kommer på tale , uden at man dermed forventes at styrte ud
og købe eller sælge , prisen på ting behøver altså ikke handle om køb
eller salg men blot værdi.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-05-07 19:24

> [...]

>digitale kameraer , altså om køb om digitale kameraer og at disse
>blev gentaget i en uendelighed for hver ny generation af nye

Der blev spugt om, hvor man kan købe gammeldags fotopapir og ikke
andet og det blev der svaret, samtidig at der blev gjort
opmærksom på, hvor spørgsmålet hører hjemme.

indkøbsgruppen er IKKE en køb-/salgliste.

Og ja, jeg gentager mig selv.

Alle dine mærkelige argumenter om, hvorfor det skulle høre hjemme
har intet med det pågældende indlæg at gøre.

Denne debat hører iøvrigt heller ikke hjemme her, så fut til

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Egon Stich

Dato : 21-05-07 20:00

<per.corell@privat.dk> skrev i en meddelelse news:1179766156.223213.188820@u36g2000prd.googlegroups.com...

> [...]

eller salg kommer på tale , uden at man dermed forventes at styrte ud
og købe eller sælge , prisen på ting behøver altså ikke handle om køb

*******************************

Du har ganske ret.
Netbetjente er skide irriterende.
Nu er vi nok gået glip af oplysninger om nye kilder til SH papir.
Herligt(

MVH
Egon

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 22-05-07 20:07

"Du har ganske ret.
Netbetjente er skide irriterende.
Nu er vi nok gået glip af oplysninger om nye kilder til SH papir.
Herligt(

MVH
Egon "

Tja. --- det kan nok virke ubetydeligt , men jeg husker da de glade
dage med tre bade og forstørrelses apparat ; idag er enhver
efteretning underlagt net betjenten der arogant høfter ind fra baglæns
for at overbringe sit glade budskab ; ----

"Alle dine mærkelige argumenter om, hvorfor det skulle høre hjemme har
intet med det pågældende indlæg at gøre."

Altså sig mig så hvad net betjentens konstante indlæg har med
pågældende indlæg at gøre , især når debatten er kommet langt videre
og på intet tidspunkt har handlet om køb eller salg , --- der må være
beton bag høfterne.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 22-05-07 22:02

> [...]

>pågældende indlæg at gøre , især når debatten er kommet langt videre
>og på intet tidspunkt har handlet om køb eller salg , --- der må være

Henriks spørgsmål, som startede spørgsmålet ser sådan ud:

[...]

Hvis det ikke er et købsspørgsmål og kun dette, hvad er det så?

Fut: news:dk.admin.netikette, hvor svar herpå bringes.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)