killing har brug for hjælp
Fra : Stofanet

Dato : 19-05-07 21:00

hej i gruppen
Min venninde har fundet en lille killing som er blevet forladt af sin mor.
Killingen vejer ca. 100 gram og har kun lige fået øjne.
Er der nogen her i gruppen som har mulighed for at hjælpe den lille mis
evt. en "missemor" der selv lige har fået killinger ?
Killingen befinder sig ligenu i Rønnede hos min venninde. Den har drukket 10
ml. (fløde blandet med mini mælk )
Vi ved godt at det ikke er den optimale kost, men det er det eneste vi har,
på stående fod.

Jeg håber inderligt at nogen kan hjælpe.

På forhånd tak

Nitaya Pommergaard.

Fra : Bjarne

Dato : 19-05-07 21:09

Stofanet skrev:
> [...]
> ml. (fløde blandet med mini mælk )
> Vi ved godt at det ikke er den optimale kost, men det er det eneste vi har,

Få fat i noget kattemælk.
Det har en anden sammensætning.

Held og lykke

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-07 21:27

Stofanet wrote:
> [...]
> Vi ved godt at det ikke er den optimale kost, men det er det eneste
> vi har, på stående fod.
>
> Jeg håber inderligt at nogen kan hjælpe.

I skal hurtigst muligt have fat i KMR.mælkeerstatning, den flydende variant.
På denne tid af døgnet/weekenden skal I have fat i nærmeste dyrehospital
eller døgnapotek. Det kan faktisk kun gå for langsomt, som jeg ser det..

En killing med en vægt på 100 gram er _meget_ ung, en killing vejer svjv
80-100 gram ved fødslen.

Det er vigtigt at den lille killing får KMR-mælk hurtigst muligt, da det er
det allerbedste for en så lille killing lige nu.

Jeg håber virkelig at den lille misling klarer den... Husk at kigge til den
ofte hele natten..

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-05-07 21:40

In news:464f5726$0$4175$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
Stofanet <anitapommergaard@hotmail.com> typed:
> [...]
> eneste
> vi har, på stående fod.
>
> Jeg håber inderligt at nogen kan hjælpe.

I kunne prøve at ringe til Hanne Engermann. Hun har været en flittig
skribent i gruppen, og har hjulpet mange med små killinger og gode
råd. Jeg er sikker på, at hun kan hjælpe jer. Hvorfor jeg opgiver
hendes navn, er fordi hun bor på Grunderupvej i Rønnede, jeg ved
ikke hvor langt det er fra jer. Hendes telefonnr. er 56711787.

Det er ikke utænkeligt at hun måske selv har killinger nu, hun er
opdrætter af MCO katte.

Det er da et forsøg værd. Meld lige tilbage om I har heldet med jer

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-07 21:43

Tove Krieger wrote:
> [...]
> opdrætter af MCO katte.
>
> Det er da et forsøg værd. Meld lige tilbage om I har heldet med jer

Hej Tove

Sikke en god idé...
Sidder og opdaterer gruppen her hvert minut for at se om der kommer nogle
råd der er endnu bedre end mine... Og dit hører bestemt til den kategori..

Louise

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-05-07 21:56

In news:464f6158$0$90263$14726298@news.sunsite.dk,
Louise <louise.krarupSNABELAprivat.dk> typed:

> [...]
> kommer
> nogle råd der er endnu bedre end mine... Og dit hører bestemt til

Hej Louise.

Jeg håber og be'r til at det er en hjælp. Hanne har jo ikke ladet
høre fra sig længe, så jeg håber ikke at hun er syg. Jeg ved, at hun
har haft meget travlt med sine dyr, men jeg er lidt foruroliget over
at vi ikke hører fra hende i gruppen. Jeg savner hende meget. Hendes
råd har i rigtig mange tilfælde hjulpet, så nu må vi se hvad der
sker.

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-07 21:58

Tove Krieger wrote:
> [...]
> at vi ikke hører fra hende i gruppen. Jeg savner hende meget. Hendes
> råd har i rigtig mange tilfælde hjulpet, så nu må vi se hvad der

Ja, jeg har også undret mig over hvad der sker med Hanne..
Det samme med Lise B, det er mange måneder siden vi sidst hørte fra hende.
Og så vidt jeg husker havde hun været igennem stråler eller kemo...

Men som nogle i gruppen også har givet udtryk for så glider det ud med at
bruge gruppen eller de skifter til andre fora..

Men jeg håber da virkelig at Hanne er til at træffe, og at hun måske har en
amme til den lille killing...

Louise

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-05-07 22:10

In news:464f64f5$0$90274$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
> fra
> hende. Og så vidt jeg husker havde hun været igennem stråler eller

Jeg har også tænkt meget på Lise. Håber hun er rask.

> Men som nogle i gruppen også har givet udtryk for så glider det ud
> med at bruge gruppen eller de skifter til andre fora..

Det tror jeg nu ikke hverken Hanne eller Lise har. Jeg havde
forbindelse til Hanne i sept/okt 2006 på grund af en hilsen til
hende fra en fælles bekendt, og jeg ved at de talte sammen en måneds
tid senere.

> Men jeg håber da virkelig at Hanne er til at træffe, og at hun
> måske har en amme til den lille killing...

Vi må krydse fingre

Fra : Mette Lambert

Dato : 20-05-07 08:07

> [...]

> forbindelse til Hanne i sept/okt 2006 på grund af en hilsen til
> hende fra en fælles bekendt, og jeg ved at de talte sammen en måneds

Hanne er en relativt flittig skribent på i hvert fald ét andet forum, så
hun "lever" da i bedste velgående :)

Med venlig hilsen
Mette Lambert
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Anita

Dato : 19-05-07 22:12

Tusind tak, for hjælpen. Min venninde kontakter Hanne E. imorgen.

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-07 22:14

> Tusind tak, for hjælpen. Min venninde kontakter Hanne E. imorgen.

Krydser fingre for at den lille klarer natten... Husk at holde øje med den
hele natten...

Se lige posten fra Gainsbourg...

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-05-07 22:20

In news:464f6825$0$4160$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
Anita <anitapommergaard@hotmail.com> typed:

> Tusind tak, for hjælpen. Min venninde kontakter Hanne E. imorgen.

Velbekomme. Håber så på, at det ikke er for sent for den lille mis.

Fra : Siri

Dato : 19-05-07 23:18

> [...]
> forbindelse til Hanne i sept/okt 2006 på grund af en hilsen til
> hende fra en fælles bekendt, og jeg ved at de talte sammen en måneds

Hanne har jeg mailet med fornylig - hun har tekniske problemer med både
NG'en og hjemmesiden - men er ellers i fuld vigør.
Lise blev opereret før jul - jeg har forsøgt at kontakte hende, men
ingen svar..... Håber, at nogen ved, om hun lever? Og hvad med hendes
dejlige "kattecirkus"...
Jeg har selv bøvl med siden i øjeblikket - mine indlæg/svar kommer ikke
igennem - håber, at dette gør.
Selv kan jeg ikke gøre andet end at krydse fingre for den arme killing,
og heppe på jer, der er så gode, at I tager jer af den - gid det må
lykkes!
Godt, at vi har gruppen!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ida

Dato : 20-05-07 16:51

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse > Hanne har jeg
> [...]
> Lise blev opereret før jul - jeg har forsøgt at kontakte hende, men
> ingen svar..... Håber, at nogen ved, om hun lever? Og hvad med hendes
-klip-
> Med venlig hilsen
> Siri

Hej Alle

Lise kæmpede stædigt mod kræften i mange år og det lykkedes hende flere
gange at slå bæstet ned med sin ukuelige vilje, stædighed, livsglæde, varme
og sit store mod og humør.
Natten til d. 26. Januar gav hendes krop dog op :(
Hun var ukuelig til det sidste, men vidste hvor det bar hen, så alt omkring
hendes elskede samling 'møgkræ' var arrangeret og på plads.
Jeg savner den skønne kone :(

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-07 16:06

Ida wrote:
> [...]
> Hun var ukuelig til det sidste, men vidste hvor det bar hen, så alt
> omkring hendes elskede samling 'møgkræ' var arrangeret og på plads.

Hej Ida

Tak for denne besked, omend den er sørgelig.
Tænkte på hende så sent som i morges, da jeg så at en af hendes katte ville
have haft fødselsdag...

Hvad besluttede hun med kattene?
Omplacering, Regnbuebroen, eller noget helt 3.?

Mange tanker fra Louise og Buster

Fra : Ida

Dato : 20-05-07 17:24

> [...]
> ville have haft fødselsdag...
>
> Hvad besluttede hun med kattene?
> Omplacering, Regnbuebroen, eller noget helt 3.?

Hej Louise

Alle Lises katte fik nye hjem :)

Ida

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-07 16:33

Ida wrote:

> Hej Louise
>
> Alle Lises katte fik nye hjem :)
>
> Ida

Hvor dejligt at høre
Nogle af dem er jo Seniorer med stort S, så kan de jo være svære at
omplacere...
Men dejligt at høre at de alle har fået nye slvar, og forhåbentlig trives...

Louise

Fra : lh

Dato : 20-05-07 16:35

"Anita" <anitapommergaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Tusind tak, for hjælpen. Min venninde kontakter Hanne E. imorgen.

Husk at det også er vigtigt at i hjælper så lille en killing med at tisse og
have afføring ved at massere den lille mave og "bagi" -som missemor ville
slikke den ren!

Mvh
lh

Fra : Alice

Dato : 19-05-07 22:49

Hanne E er heldigvis meget aktiv på dette forum
http://www.katte-forum.dk/index.php

Hendes viden og erfaring er guld værd for os alle

MVH
Alice

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-05-07 22:55

In news:464f70e6$0$861$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Alice <alice@wonderdesign.dk> typed:

> Hanne E er heldigvis meget aktiv på dette forum
> http://www.katte-forum.dk/index.php
>
> Hendes viden og erfaring er guld værd for os alle
>
> MVH
> Alice

Tak for den besked Alice. Der faldt en sten fra mit hjerte, og ja du
har helt ret i at hendes viden er guld værd.

Fra : Alice

Dato : 19-05-07 23:02

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev

> Tak for den besked Alice. Der faldt en sten fra mit hjerte, og ja du har
> helt ret i at hendes viden er guld værd.

Velbekomz Tove
Så sent som for lidt siden, svarede Hanne i en tråd jeg havde oprettet på
katteForum

MVH
Alice

Fra : Gainsbourg

Dato : 19-05-07 22:10

Vi har flydende KMR på dåse (til helt nyfødte killinger), samt diverse
sutteflasker til killinger. Vi bor i Indre Kbh - på Vesterbro. I må gerne få
det hvis I kan komme herind og hente i aften.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Anita

Dato : 19-05-07 22:31

Tak igen igen. Men nu har vi været heldige og få fat i noget...og lillemiv
spiser og spiser.
Og bare rolig, min venninde har sat vækkeuret , hvis hun nu skulle falde i
søvn...men det tror jeg nu ikke hun .

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 19-05-07 22:48

´Hej

Håber det vil gå godt natten igennem....er i helt sikre på at killingen var
forladt ? måske var moren ved at flytte sine killinger og manglede den
sidste.... eller ude at strejfe...

Hilsen majbritt

NB jeg har også KMR- møælk og bor og Køge
Kan også godt tage killingen hvis....

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 19-05-07 22:56

Hej igen

Hmm læste lige indlægget en gang til...100 gr og har øjne ??? mine killinger
vejede 265 gram da de var otte dage....ingen øjne så tidligt...

hilsen Majbritt

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-05-07 22:53

In news:464f6c9c$0$4168$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
> [...]
> Og bare rolig, min venninde har sat vækkeuret , hvis hun nu skulle
> falde i søvn...men det tror jeg nu ikke hun .

Der er lige et par ting I skal være obs på. Killingen må _ikke_
ligge på ryggen når I fodrer den. Den skal have mad ca. hver 3.
time. Når den har spist skal den nulres på maven for at komme af med
tis og afføring, og så skal den bagefter tørres bagi med en opvredet
klud for at efterligne det som dens mor plejer at gøre når hun
slikker den ren.

Håber at den lille fyr klarer den. Held og lykke med den

Fra : Gainsbourg

Dato : 19-05-07 22:58

> [...]
> spiser og spiser.
> Og bare rolig, min venninde har sat vækkeuret , hvis hun nu skulle falde i

Det er skønt at høre!!

Husk at holde killingen varm (men ikke _for_ varm). Det bedste er, at lægge
den ind mod jeres krop, fx. på en bar mave det første døgns tid. Killinger
kan nemlig ikke selv regulere deres temperatur op og ned og har derfor brug
for at blive "opbevaret" nær en varm krop. Bruger man varmepude risikerer
man at killingen dør af overophedning.

Det er en god ide at fodre hver 2. time de første døgn - og ikke give for
meget hver gang. 2-3 ml. pr. gang maks. Efter hver fodring skal killingen
stimuleres bag i, fx. med et stykke opvredet vat, for at komme af med
afføring og urin. Husk I må ALDRIG lægge killingen på ryggen når den får
flaske, da den let kan blive kvalt i mælken. Lad den selv sutte og undlad at
"trykke" mælken ud i munden på den fra flasken, da selv bitte små mængder
mælk i luftvejene let kan give lungebetændelse.

Til fodring skal man helst bruge flydende KMR - er man nødt til at bruge
pulver, skal man være hysterisk pertentlig med at røre det ud, så der ikke
er den mindste smule uopløst pulver i. Man kan bruge en 5 ml. engangssprøjte
som sutteflaske. Husk at holde en god hygiejne omkring erstatning og
sutteflasker. Skyl det i koldt vand og skold det mellem brug.

Varm mælken til 37-38 grader og check mod en arm før det gives til
killingen. Varm kun lidt af gangen og kassér mælk der har været opvarmet.
Opbevar åbnet KMR på køl.

Det er også en god ide at ae killingen mest muligt når den ligger ind mod
ens krop. Især over brystet - det stimulerer kredsløb og åndredræt og kan
hjælpe med til at holde gang i en svag killing.

Det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om af gode råd lige nu og her. I
er velkomne til at kontakte mig pr. mail, hvis I har nogen spørgsmål eller
har brug for hjælp. (Fjern "thorsten" fra mail adressen.

Prøv at kontakte diverse internater, dyrehospitaler eller
racekatteforeninger med henblik på at finde en amme. Jo hurtigere den får en
ny mor jo større er dens chancer for at overleve.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Siri

Dato : 19-05-07 23:21

> Stofanet skrev:
Mange kattesites organiserer ammetjenester - prøv evt at google det.
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 21-05-07 13:56

Hej Anita
Hvordan er det gået den lille killing ??

Hilsen Majbritt

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-05-07 14:30

In news:46519675$0$13988$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Majbritt Hågensen <maajer@oncable.dk> typed:
> Hej Anita
> Hvordan er det gået den lille killing ??
>
> Hilsen Majbritt

Jeg går faktisk også og spekulerer hvordan den lille killing har
det. En tilbagemelding ville være rar at få