sådan bliver det..
Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 15-05-07 12:33

Jeg har lige talt med kattens værn, og fortalt en sød dame Harald historie,
og spurgt, hvordan jeg står.

Hun var meget klar i spyttet, at den der sørger for mærkning er ejer, færdig
slut.
hun sammenlignede det med en cykel uden stelnummer. Og med mindre at de kan
skriftligt dokumentere, at det har været deres, foto eller vidner, papir af
en eller anden art med beskrivelse, så kan de hoppe og rende..

Det var meget rart at få det på plads.

dyrlægen kan ikke dokumentere at det er Harald at de har fået opereret, og
der er tvivl om alderen, da familien opgiver Harald til at være en del yngre
end hvad to uafhængige dyrlæger har vurderet ham til at være.

Jeg har iøvrigt stadig ikke hørt noget fra familien ang. mit tilbud.

Harald er i sit es igen, har savlet i "fars" leverpostegsmadder til jobbet
her til morgen, ligger på lur under sofaen, så når hundene går intetanende
forbi, så ryger der en håndfuld søm ud efter deres ben, samtidig med at han
har det her uartige udtryk i hovedet som der er så herligt ved ham. og så
har ham og anton rottet sig sammen, killercats..og har bedt om at få lavet
læderveste med rygmærker på.. så tager de ebbe, cairnterrieren fra begge
ender og giver ham baaaaaaaaaaaank.. Og ebbe synes det er eddersjovt, omend
noget faaaaaaaaarligt til tider..((-;

mvh. marie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 15-05-07 12:58

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46499a4f$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> yngre end hvad to uafhængige dyrlæger har vurderet ham til at være.
>
> Jeg har iøvrigt stadig ikke hørt noget fra familien ang. mit tilbud.

hej Marie

mon ikke familien har indset, at slaget er tabt ?
Men du har ret i, at det er rart at få eksperterne i Kattens Værn´s
udtalelse, så har du nok lettere ved at stå på din ret, hvis det kommer
dertil.

Dejligt at høre, at Harald er sit tidligere skrappe jeg. Du må i gang med at
sy rygmærker på kattenes veste

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 15-05-07 13:31

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> mon ikke familien har indset, at slaget er tabt ?

måske, hvis de da overhovedet har fattet en bjælde af det hele..(-;

> Men du har ret i, at det er rart at få eksperterne i Kattens Værn´s
> udtalelse, så har du nok lettere ved at stå på din ret, hvis det kommer
> dertil.

helt sikkert!

> Dejligt at høre, at Harald er sit tidligere skrappe jeg. Du må i gang med
> at sy rygmærker på kattenes veste

GG..og pighalsbånd, ligesom en vis chihuaua..LOL...

mvh. marie

Fra : nana sørensen

Dato : 15-05-07 17:14

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:4649a7eb$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
>
> helt sikkert!

> GG..og pighalsbånd, ligesom en vis chihuaua..LOL...

Det kender jeg simpeltehn INTET til.

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-05-07 17:25

In news:4649dc2a$0$13978$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
nana sørensen <nanatorsk@phobia.dk> typed:
> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
> wrote in message

> Det kender jeg simpeltehn INTET til.

Nej Marie, jeg tror også at du tager fejl af Nana og hendes Peanut

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 15-05-07 19:44

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
> message news:4649a7eb$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Det kender jeg simpeltehn INTET til.

Nej vel?!
indrøm, den med lædervesten må tiltale dig..GGGG, og så lige sådan en
læderhjelm til...LOL....

mvh. marie

Fra : Jan Rudkøbing

Dato : 16-05-07 16:58

> Nej vel?!
> indrøm, den med lædervesten må tiltale dig..GGGG, og så lige sådan en
> læderhjelm til...LOL....
>
> mvh. marie

Det kan da sagtens skaffes... se her
http://www.kooldawgtees.com/DOG_MOTORCYCLE_CLOTHES.html
Overvejer kraftigt en kasket til Dise *lol*

Ann K

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-05-07 17:36

In news:464b2a14$0$840$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Jan Rudkøbing <siftia@c.dk> typed:

> Det kan da sagtens skaffes... se her
> http://www.kooldawgtees.com/DOG_MOTORCYCLE_CLOTHES.html
> Overvejer kraftigt en kasket til Dise *lol*
>
> Ann K

LOL Hvor ville jeg dog gerne se misserne med "motorcycle jacket
and cap" som den lille hvide hund øverst til venstre har på. Jeg kan
altså lige se dem for mig.

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 16-05-07 17:53

Tove Krieger skrev:
> [...]
>
> LOL Hvor ville jeg dog gerne se misserne med "motorcycle jacket and
> cap" som den lille hvide hund øverst til venstre har på. Jeg kan altså

Det er måske Nanas Peanut, der er billede af?

Dikte

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-05-07 18:20

In news:464b36f2$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Benedikte Brisson <kuduli@vide.invalid> typed:

> Det er måske Nanas Peanut, der er billede af?
>
> Dikte

Nej det er det ganske vist ikke. Peanut er en lille bedårende
Chihuahua, som en gang for længe siden havde et nittehalsbånd på, og
Nana er blevet mobbet (kærligt) siden.

Jeg har forresten et billede af vovsen med halsbåndet, men må nok
hellere lade Nana selv poste et hvis hun har lyst. Jeg tør sg* ikke
andet

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 16-05-07 20:24

> [...]
>
> Jeg har forresten et billede af vovsen med halsbåndet, men må nok hellere
> lade Nana selv poste et hvis hun har lyst. Jeg tør sg* ikke andet

Tøsetøs..((-;

Denne her familie har iøvrigt lige ringet.. datteren ville godt sælge ham..
hmmmm. Jeg er nu mest stemt for at give dem de penge jeg tilbød, med
underskrift på den kontrakt jeg lavede, og så er det kapitel læst.

mvh. marie

Fra : Eva

Dato : 16-05-07 20:43

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:464b5a3a$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> ham.. hmmmm. Jeg er nu mest stemt for at give dem de penge jeg tilbød, med
> underskrift på den kontrakt jeg lavede, og så er det kapitel læst.

De fortjener ikke en krone - men for fredens skyld og for ikke at få
problemer med dem fremover, så ville jeg nok betale dem det lovede beløb.
Så har du også en underskrevet kontrakt, så de ikke pludselig kan komme i
tanke om, at de alligevel ikke kan undvære Harald.
De har overhovedet ingen ret til ham - men som sagt, for fredens skyld, så
giv dem pengene, så er den sag ude af verden og du, familien og ikke mindst
super dejlige Harald Hårfager kan ånde lettet op.

Jeg er også parat til at give et bidrag - det er en ringe pris at betale for
alle de skønne historier du skriver om ham.

mvh Eva

Fra : .:M:.

Dato : 16-05-07 20:50

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> [...]
> ham.. hmmmm. Jeg er nu mest stemt for at give dem de penge jeg
> tilbød, med underskrift på den kontrakt jeg lavede, og så er det

Ja, selvfølgelig har datteren da ringet...
Jeg kan godt forstå dig - du kan have Harald i fred uden at risikere at de
kommer og stjæler ham igen eller andre af dine katte..(medmindre de får den
opfattelse, at stuntet er givtigt og forsøger sig igen!)
Men.. det er SÅ krapérligt, hvis du skal give datteren 1000 kr for noget,
der aldrig har tilhørt hende! Det siger noget om mentaliteten

I princippet må det beslutte dig ud fra din egen vurdering af dén familie.
Men giv dem kun de penge, hvis du ærligt mener det vil styrke Haralds
sikkerhed.
/M

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 16-05-07 21:26

".:M:." <dont.even@bother.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> kommer og stjæler ham igen eller andre af dine katte..(medmindre de får
> den opfattelse, at stuntet er givtigt og forsøger sig igen!)

Jeg kan ikke i min vildeste naivitet, tro at det er det nummer de laver.. og
de kan da lige understå sig i at hugge mine katte, for så bliver jeg dælme
ubehagelig, det kan jeg godt love dig!.(-;

> I princippet må det beslutte dig ud fra din egen vurdering af dén familie.
> Men giv dem kun de penge, hvis du ærligt mener det vil styrke Haralds
> sikkerhed.

Harald bliver indendøre, og hvis han skulle smutte, gud forbyde det, igen så
har jeg vel lidt mere at have min ret i, når de har underskrevet at de har
solgt ham.
men ja, i princippet skulle de ikke have en fis.
Jeg vil så gerne have ro på det nu, og nyde mine dyr i fred.

mvh. marie

Fra : Eva

Dato : 16-05-07 22:26

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:464b68b5$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Jeg er lige nødt til at vide, om mine indlæg ikke kan ses?
Jeg ved, at der på et tidspunkt har været skrevet om, at visse indlæg ikke
kan ses - så mon mine er imellem?
Jeg kan godt selv se dem, skal jeg lige sige.

Det er ikke brok, men hvis de kan ses, så undrer det mig bare lidt, at de
bliver ignoreret hver gang - det er jeg da lidt ked af.

Men måske gider man kun svare dem, man ligesom "kender" - det er OK, så
holder jeg mig bare væk for eftertiden.

Eva

Fra : Kate

Dato : 16-05-07 22:40

"Eva" <safeni@gfnet.dk> wrote in

> [...]
>
> Men måske gider man kun svare dem, man ligesom "kender" - det er
> OK, så holder jeg mig bare væk for eftertiden.

Jeg svarer ikke bare på dem jeg kender, da jeg ikke personligt kender
ret mange herind, men svarer på de indlæg jeg har lyst til at svare på.
Derudover må jeg sige at jeg ikke umiddelbart synes jeg har set dit
navn meget på det seneste. Ved ikke om jeg bare har overset dine indlæg
eller om de ikke kommer igennem.
Hmmm, jeg kunne selvfølgelig genhente indlæg hvis du vil ha' det, for
at se om der er indlæg fra dig.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Kate

Dato : 16-05-07 22:51

Kate <doughnut@oliwer.invalid> wrote in

> Hmmm, jeg kunne selvfølgelig genhente indlæg hvis du vil ha' det,
> for at se om der er indlæg fra dig.

Ud af de sidste ca 300 indlæg, ligger der 3 fra dig den første tråd om
Harald og i denne tråd 2, men hvis du ser efter er der mange andre
indlæg som ikke bliver besvaret. Jeg forventer ikke at alle mine indlæg
skal besvares, mange behøver jo ikke et svar da jeg jo bare har
kommenteret et eller andet i en tråd.

Fra : Eva

Dato : 16-05-07 23:05

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kate
>
> Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
> Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.

Det var mine indlæg her i denne tråd, jeg mente.

Vi er forskellige - jeg svarer selv alle, der skriver i mine indlæg.
(Her taler jeg ikke kun om NG´en)

Men for fremtiden vil jeg da lade være med at spilde tid på at skrive, når
det åbenbart bare er irriterende og ikke værd at ofre opmærksomhed.

Eva

Fra : Anette

Dato : 17-05-07 00:23

Eva wrote:

> Men for fremtiden vil jeg da lade være med at spilde tid på at
> skrive, når det åbenbart bare er irriterende og ikke værd at ofre
> opmærksomhed.

Hej Eva

Jeg tror du ikke du skal tage det så fortrydeligt op.
Det sker jævnligt at jeg heller ingen reaktion får på de indlæg/svar jeg
skriver.
Sådan er det vist bare. Det er lidt ØV når man ikke får svar..men hva'
?..Pyt med det.
Du har helt sikkert en masse at bidrage med, ligesom vi andre sikkert har,
så skriv du bare løs.

kh/ Anette
www.philana.dk

Fra : Anette

Dato : 17-05-07 00:29

Anette wrote:

...noget sludder...tsk tsk...kan jeg så lære at læse hvad jeg skriver inden
jeg trykker på send..

> Jeg tror du ikke du skal tage det så fortrydeligt op.

Der er et "du" for meget

Der skulle stå: Jeg tror ikke du skal tage det så fortrydeligt op

Og så glemte jeg også lige at skrive til Marie

Det er SÅ fedt at læse at Harald er hjemme igen
og jeg håber du siger til hvis du har brug for et tilskud.
Jeg hjælper dig hellere end gerne, med at beholde fjeldaben

kh/ Anette
www.philana.dk

Fra : Eva

Dato : 17-05-07 02:31

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> ?..Pyt med det.
> Du har helt sikkert en masse at bidrage med, ligesom vi andre sikkert har,

Anette, du har selvfølgelig fuldstændig ret.

Verden går jo ingenlunde under, fordi der ikke kommer respons på ens indlæg.

Sommetider bliver man bare lidt skuffet - men sådan er livet jo ;0)

mvh Eva

Fra : Siri

Dato : 22-05-07 19:08

> [...]
> Verden går jo ingenlunde under, fordi der ikke kommer respons på ens indlæg.
> Sommetider bliver man bare lidt skuffet - men sådan er livet jo ;0)

Kære Eva Alle har oplevet, at deres inderligt mente spørgsmål eller
indlæg er blevet ignoreret. Somme tider har folk bare ikke tid - eller
de synes ikke, at de har et brugbart svar.
Du er så inderligt velkommen, synes jeg. Her ytrer man sig, og nogle
gange - som oftest - får man svar. Og nogle gange ikke. Evt må man
insistere...
Men bliv hængende - jeg er glad for nye og gamle "medlemmer" af gruppen
- jeg er selv ret ny
Somme tider er jeg selv så job-ophængt, at jeg ikke orker at deltage,
til min ærgrelse - og sådan har andre her det sikkert også. Det er ikke
ond vilje, bare travlhed. Hang in there....
Med venlig hilsen
Siri, og Gia, der nu er sit legesyge, springende gamle jeg
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-05-07 23:17

In news:464b76c2$0$90265$14726298@news.sunsite.dk,
Eva <safeni@gfnet.dk> typed:

> Jeg er lige nødt til at vide, om mine indlæg ikke kan ses?
> Jeg ved, at der på et tidspunkt har været skrevet om, at visse
> indlæg ikke kan ses - så mon mine er imellem?
> Jeg kan godt selv se dem, skal jeg lige sige.

Hej Eva.
Jeg tror faktisk at nogle af dine indlæg godt kan være forsvundet.
Det er et par af mine faktisk også, og det er der flere der har
klaget over i den senere tid at deres indlæg også er.

> Men måske gider man kun svare dem, man ligesom "kender" - det er
> OK, så holder jeg mig bare væk for eftertiden.

Jeg har det indtryk at vi alle svarer alle dem som vi ligesom synes
kræver et svar, hvis du forstår hvad jeg mener. Jeg svarer dig altid
hvis det er relevant, eller hvis du direkte har spurgt om noget. Det
kan du trygt stole på, og jeg tror at de andre i gruppen har det
lige sådan. Det må være tilfældigt at nogle indlæg er forsvundet,
medens andres indlæg går ind både 2 og 3 gange. Spørg du Siri om det
hendes indlæg har drillet nogle gange i den senere tid. Så
fortsæt du bare ufortrødent med at skrive, det hele retter sig nok
op igen - forhåbentlig.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-05-07 08:19

"Eva" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bliver ignoreret hver gang - det er jeg da lidt ked af.
>
> Men måske gider man kun svare dem, man ligesom "kender" - det er OK, så

Jeg er da ked af, hvis du føler at jeg har "overset dig", det har jeg
bestemt ikke, men har måske ikke opfanget dine indlæg som spørgsmål som
krævede svar, nærmere kommentarer, som jeg bestemt har taget til mig.
Sådan tror jeg at alle har det, at ikke alle indlæg behøver kommentarer, de
taler for sig selv og nogle gange er der mange indlæg der egentlig siger det
samme, og så er det svært at give individuelle svar på dem alle, så vælger
jeg nogen gange at svare "kollektivt" hvad jeg har gjort bla. i Harald
sagen.

Der skal ikke herske tvivl om, at jeg er meget glad for den positive respons
der har været omkring sagen, det har støttet mig meget i en svær situation,
og jeg har været glad for hvert eneste indlæg.

noget helt andet, så kan det også godt være, som de andre skriver, at der er
forsvundet nogle indlæg fra din hånd? når nu der har været ugler i mosen.

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-05-07 21:09

In news:464b5a3a$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
typed:
> [...]
> sælge ham.. hmmmm. Jeg er nu mest stemt for at give dem de penge
> jeg tilbød, med underskrift på den kontrakt jeg lavede, og så er

Jeg tror at flere måske vil sige, at du skal gøre som du synes, og
selvfølgelig skal du da det.

Jeg er dog stadig overbevist om, at de _aldrig_ har haft Harald, de
lyver så vandet driver. Husk hvad damen på "Kattens Værn sagde" og
som èn senere skrev her, nogle få dage på et internat hvis katten er
bortløben og blevet bragt ind og internatet kan videreformidle
katten til en ny ejer. Familien har haft deres chance synes jeg, og
var de ikke ligesom lidt længe om at give lyd fra sig ? Prøv at
fortælle dem, at 2 dyrlæger har erklæret Harald noget ældre end hvad
de opgiver.

Nu er jeg ikke dig, men jeg ville gøre dem helt klart at de for min
skyld kunne rende og hoppe. Der er vi nok en smule forskellige, jeg
_hader_ at blive narret.

Jeg kan fuldt ud forstå, at du i første omgang tænker på Haralds
sikkerhed, og betaler i håb om, at de så vil lade dig i fred, men
det piner mig bare at du i den grad skal holdes for nar fordi du er
et godt menneske.

Du kan regne med min fulde støtte ligegyldigt hvad du beslutter dig
for, og jeg sender med største glæde et bidrag hvis du beslutter dig
for at betale ham fri fra en tilværelse, som intet menneske kan være
bekendt at byde en dejlig kat. Han skal bare blive hos jer, der
forstår at værdsætte hans personlighed.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 16-05-07 21:21

> [...]

> kunne rende og hoppe. Der er vi nok en smule forskellige, jeg _hader_ at

Jamen jeg hader det da også, men jeg har stadig en lille tvivl i maven.

> [...]
> sikkerhed, og betaler i håb om, at de så vil lade dig i fred, men det
> piner mig bare at du i den grad skal holdes for nar fordi du er et godt

for hans sikkerheds skyld, og specielt fordi de bor så tæt på, de har børn
på mine egne børns alder og de to knægte har allerede været efter min store
dreng har han fortalt mig her til aften, jeg vil ikke risikere at de skal
være ofre for den sag.
bliver der så noget efterfølgende, så kan jeg med sindsro blive grov og
uforskammet, uden at de kan klandre mig for noget som helst, selv om de
måske har snydt mig. Men som sagt, jeg har stadig en vis tvivl inden i. Det
KAN være, at de husker hans alder forkert, men det kan den omtalte
dyrlægeregning slå fast, den har hun. og er den helt ved siden af, så får de
selvfølgelig ikke en disse, så må jeg tage skraldet som det kommer.

> [...]
> byde en dejlig kat. Han skal bare blive hos jer, der forstår at værdsætte

Tak Tove.

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-05-07 21:40

In news:464b678c$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
> [...]
> været efter min store dreng har han fortalt mig her til aften, jeg
> vil ikke risikere at de skal være ofre for den sag.

Jeg er rystet. Kan godt forstå hvis du betaler for at få fred.
Sebastian og Rasmus må _aldrig_ blive et offer i denne sag, det
ville være aldeles forfærdeligt, så hellere betale og få fred og
slippe af med tvivlen, og så er den pot ude.

Har lige sendt et bidrag til Tortiekontoen, så Marianne kan ordne
det fornødne. Jeg *har* husket at skrive at det er til Harald
("vores allesammens kæledægge").

Fra : Ragna

Dato : 17-05-07 09:06

Tove skrev:
>Har lige sendt et bidrag til Tortiekontoen, så Marianne kan ordne det
>fornødne. Jeg *har* husket at skrive at det er til Harald ("vores
>allesammens kæledægge").

Det er en rigtig god ide, Tove.
Jeg vil gøre det samme i morgen, og jeg kan virkelig godt forstå, at Marie
vil betale familien de aftalte penge for at få ro om sagen. Alle skal jo
leve videre sammen i lokalområdet, og hellere få ord for at være lidt for
"god" end at blive udråbt som en person, der vil snyde en stakkels
indvandrerfamilie. Sådan en historie kan godt blive et emne for sladder,
hvor de faktiske begivenheder bliver fordrejet og derved kommer til at lyde
helt anderledes end de virkelig var.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-05-07 09:23

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvor de faktiske begivenheder bliver fordrejet og derved kommer til at
> lyde helt anderledes end de virkelig var.

Det var noget med "kattetyv" der blev råbt efter min store dreng ved en
fodboldkamp i går aftes.
Han havde forsvaret sig med, at vi absolut ikke havde stjålet nogen kat, men
at Harald havde kommet her fordi han havde det skidt og havde brug for et
godt hjem. Desuden havde vi tilbudt at købe ham,om deres søster ikke havde
snakket om det.
så havde de råbt andre mindre pæne ting efter ham og var kørt deres vej
igen.

nu kan de så få de skide penge, og hører jeg at de er efter ham igen, så kan
jeg passende slynge dem rundt i ørerne hvis jeg hører at de er efter ham
igen.

mvh. marie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 17-05-07 13:00

> [...]
>>

> Har lige sendt et bidrag til Tortiekontoen, så Marianne kan ordne det
> fornødne. Jeg *har* husket at skrive at det er til Harald ("vores

Hej Marie

jeg sender også et bidrag til Harald via tortiekontoen.

Jeg er enig med dig i, at 1000 kr. er en ringe pris for en så dejlig og
speciel kat.
Gainsburgs udkast til en overtagelseskontrakt er alle tiders, synes jeg. Den
skulle du bruge.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-05-07 13:06

> [...]
> speciel kat.
> Gainsburgs udkast til en overtagelseskontrakt er alle tiders, synes jeg.

Tak, det er meget venligt af jer alle.
sjovt, for det indlæg har jeg ikke set før nu, hvor jeg har siddet og ledt
tråden igennem, det andet indlæg der ligger lige bag har jeg set, men ikke
det omtalte, det ser fornuftigt ud og det vil jeg gøre.
Den anden kontrakt jeg lavede er alligevel udløbet muh. dato, så det er
fint.
takker for det!

mvh .marie

Fra : JB

Dato : 16-05-07 21:49

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:464b678c$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> dyrlægeregning slå fast, den har hun. og er den helt ved siden af, så får
> de selvfølgelig ikke en disse, så må jeg tage skraldet som det kommer.

Hej Marie.

Det er en rigtig dum situation, og du må gøre, som du synes er bedst. Jeg
kan godt forstå, hvis du vælger at betale især for dine børns skyld. Harald
kan du jo holde inde, men dine børn skal jo kunne færdes frit.
Hvis du vælger at betale, synes jeg, du skal fortælle at det er fordi du er
flink, og at de overhovedet ingen ret har til Harald.

Hilsen
Jytte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-05-07 08:25

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis du vælger at betale, synes jeg, du skal fortælle at det er fordi du
> er flink, og at de overhovedet ingen ret har til Harald.

Jeg vælger at betale, og forhåbenligt få fred.
noget andet er at de fatter ikke en bjælde af, hvad det hele går ud på, jeg
kunne godt fornemme, at jeg talte for uforstående ører, da jeg forklarede om
øremærkning, ejerskabet deraf, kastrationenes lyksaligheder osv.
men penge kender de..

mvh. marie

Fra : JB

Dato : 17-05-07 08:59

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:464c033d$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> jeg kunne godt fornemme, at jeg talte for uforstående ører, da jeg
> forklarede om øremærkning, ejerskabet deraf, kastrationenes lyksaligheder

Det varer nok ikke længe, før de kommer med en ny kat, du kan købe for
1000kr, men jeg forstår dig godt.

hilsen
Jytte

Fra : Kate

Dato : 16-05-07 22:35

wrote in news:464b5a3a$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> [...]
> sælge ham.. hmmmm. Jeg er nu mest stemt for at give dem de penge
> jeg tilbød, med underskrift på den kontrakt jeg lavede, og så er

Tjae, selvom jeg er meget enig med de andre at familien i virkeligheden
slet ikke fortjener en klejne, så synes jeg jo også der ligger flere
ting i det. Du har selv tilbudt dem pengene, altså ville du være uærlig
hvis du trak det tilbage (lige så uærlig som vi mistænker dem for at
være), dine børn kan risikere ballade som du allerede selv har været
inde på, ikke en holdbar situation og både jeres ve og vel og Haralds
sikkerhed må være mere en de 1000kr. værd, også selvom det kan være
mange penge at tage ud af et budget.
Jeg håber der nu kommer ro over det hele og Harald kan nyde livet i den
rigtige familie!

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-05-07 08:26

> [...]
> mange penge at tage ud af et budget.
> Jeg håber der nu kommer ro over det hele og Harald kan nyde livet i den

Jamen vi er helt enige!

mvh .marie

Fra : Gainsbourg

Dato : 17-05-07 11:54

> [...]
> inde på, ikke en holdbar situation og både jeres ve og vel og Haralds
> sikkerhed må være mere en de 1000kr. værd, også selvom det kan være

Jeg er fuldstændig enig i ovenstående!

Og så vil jeg lige videregive et råd fra jurist-teamet fra forleden. Det er
vigtigt at den kontrakt du giver dem lyder noget i retning af:

Undertegnede anerkender hermed, at jeg ved modtagelse af kr 1000,-
fraskriver mig enhver ret til katten [øremærkenr] og anerkender samtidig, at
[jeres navn] er den retmæssige ejer.

[dato] [underskrift]

Der skal IKKE stå noget med at "sælge" katten, for i princippet vil det
betyde at de kan ombestemme sig og tage den uunderskrevne kontrakt med sig -
og så har de lige pludselig et super bevis for at du rent faktisk anerkender
at katten er deres. De kan så bare sige, at de har ombestemt sig og ikke vil
sælge, men at du beholder katten alligevel og så har du lige pludselig
stjålet deres kat.

Ikke at det er super sandsynligt, men du kan lige så godt helgardere dig og
undgå problemer.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Gainsbourg

Dato : 17-05-07 11:59

> [...]
> lige pludselig stjålet deres kat.
>
> Ikke at det er super sandsynligt, men du kan lige så godt helgardere dig

Nå ja - og jo flere af dem du kan få til at skrive under på dokumentet - jo
bedre. Gerne hele familien. Evt. med deres fulde navn i blokbokstaver under
underskriften.

Undertegnede anerkender hermed, at jeg/vi ved modtagelse af kr 1000,-
fraskriver mig/os enhver ret til katten [øremærkenr] og anerkender samtidig,
at [jeres navn] er den retmæssige ejer.

[dato] [underskrift]

Det kan måske også have en psykologisk effekt i forhold til at familien
anerkender, at det er jeres kat nu.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Mette Lambert

Dato : 17-05-07 13:12

> Nå ja - og jo flere af dem du kan få til at skrive under på dokumentet - jo
> bedre. Gerne hele familien. Evt. med deres fulde navn i blokbokstaver under
> underskriften.

Jeg synes, formuleringen af den aftale er glimrende - også fra et
juridisk synspunkt - og som en, der arbejder i branchen vil jeg da lige
sige, at for at en underskrift skal være juridisk gyldig SKAL man kunne
se, hvem der har skrevet under - dvs. det skal ikke "eventuelt" være med
deres fulde navn i blokbogstaver, det SKAL være med deres fulde navn i
blokbogstaver (eller maskinskrift) under underskriften. Ellers kan man
bagefter komme og sige, at den krusedulle ikke er ens underskrift.

Og så vil jeg ellers bare sige, at det er dejligt, han er kommet tilbage
til jer - der er ingen diskussion om, hvor han har bedst af at være *SSS*

Med venlig hilsen
Mette Lambert
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-05-07 13:09

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lige pludselig stjålet deres kat.
>
> Ikke at det er super sandsynligt, men du kan lige så godt helgardere dig

Anelise har lige gjort opmærksom på dit udkast til kontrakt, jeg har slet
ikke set dette indlæg før nu da jeg så at hun omtalte din ide, der er altså
noget i gære med postningerne her i NG..

det er en fin ide, og den vil jeg bruge, den anden kontrakt jeg lavede er
alligevel udløbet mht. datoer, så jeg skulle alligevel udfærdige noget nyt.

så tak for det!

mvh .marie

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 16-05-07 17:37

"Jan Rudkøbing" <siftia@c.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan da sagtens skaffes... se her
> http://www.kooldawgtees.com/DOG_MOTORCYCLE_CLOTHES.html
> Overvejer kraftigt en kasket til Dise *lol*

GGGG!!.. hvor skøøønt!, det er lige præsic hvad jeg har haft i
tankerne..GGGG..

mvh. marie

Fra : Kate

Dato : 16-05-07 22:26

"Jan Rudkøbing" <siftia@c.dk> wrote in

> Det kan da sagtens skaffes... se her
> http://www.kooldawgtees.com/DOG_MOTORCYCLE_CLOTHES.html
> Overvejer kraftigt en kasket til Dise *lol*

Hæhæ, Dise ville nok kunne bære det, fnis

Fra : JB

Dato : 15-05-07 13:01

> [...]
> begge ender og giver ham baaaaaaaaaaaank.. Og ebbe synes det er
> eddersjovt, omend noget faaaaaaaaarligt til tider..((-;

Hej Marie.

Det lyder godt, og jeg tror familien er klar over, at Harald ikke er deres
kat. Du hører nok ikke mere fra dem. Hvis du gør, kan du jo sige at dit
tilbud ikke gælder i al evighed, og at de har haft tid til at reagere på
det, og nu er det for sent.

Hilsen
Jytte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 15-05-07 13:29

> [...]
> kat. Du hører nok ikke mere fra dem. Hvis du gør, kan du jo sige at dit
> tilbud ikke gælder i al evighed, og at de har haft tid til at reagere på

ja, der må vel være en tidsgrænse, jeg skulle bare have forudset at datteren
ikke var der, og sat en tidsgrænse på tilbuddet, så var der ihvertfald intet
at komme efter i så fald.

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-05-07 13:13

In news:46499a4f$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
typed:
> Jeg har lige talt med kattens værn, og fortalt en sød dame Harald
> historie, og spurgt, hvordan jeg står.

En virkelig god idé.

> [...]
> at de kan skriftligt dokumentere, at det har været deres, foto
> eller vidner, papir af en eller anden art med beskrivelse, så kan

Det giver nok også en smule mere ro i sindet.

> [...]
> opereret, og der er tvivl om alderen, da familien opgiver Harald
> til at være en del yngre end hvad to uafhængige dyrlæger har

Der må jo om ikke andet være et ar på hans bagben, hvor det kan
konstateres.

> Jeg har iøvrigt stadig ikke hørt noget fra familien ang. mit
> tilbud.

Jamen, det var jo også lige det jeg mente. De har ganske givet fået
kolde fødder.

> [...]
> rygmærker på.. så tager de ebbe, cairnterrieren fra begge ender og
> giver ham baaaaaaaaaaaank.. Og ebbe synes det er eddersjovt, omend

Det må være et herligt syn. Håber at vi andre Harald-fans kan få del
i løjerne når I får tid til at tage billeder, og ikke at forglemme
dine historier, der heller ikke til at kimse af

Alt er tilsyneladende ved at være ved "det gamle", herligt !!!!

P.S. Ved ikke om min mail til dig er gået tabt, men ellers er det
også lige meget, for du har jo lige skrevet svarene her, og det
glæder i hvert fald mig meget at tingene ser ud til at falde i hak.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 15-05-07 13:28

news:4649a3eb$0$934> Det må være et herligt syn. Håber at vi andre
Harald-fans kan få del
> i løjerne når I får tid til at tage billeder

Det er jo netop i de "her og nu" situationer at kameraet ikke hænger om
halsen, jeg ville i så fald få hold i nakket ihverfald, da kameraet er noget
af en klods at have hængene i længere tid..(-;
Men jeg har en ide om at lave en billedserie med talebobler og sådan til
hjemmesiden.
der kommer iøvrigt løbende nye billeder ind i galleriet, når der nu lige er
kommet et i kassen.
ligeledes i hundegalleriet, der er en del nye der.

, og ikke at forglemme
> dine historier, der heller ikke til at kimse af

de er nu langt sjovere live.. selv Torben kan sidde og hyle af grin,
specielt om aftenen er der gang i sagerne, hunde og katte
imellem. -fjernsynet er overflødigt!

> P.S. Ved ikke om min mail til dig er gået tabt, men ellers er det også
> lige meget, for du har jo lige skrevet svarene her, og det glæder i hvert
> fald mig meget at tingene ser ud til at falde i hak.

næææ, ingen mail fra dig??.

Men jo, jeg har ihvertfald fået ro mht. mine rettigheder, så håber jeg bare,
at familien enten snart kontakter mig, eller de holder sig helt væk.

mvh. marie

Fra : Sabina H.

Dato : 15-05-07 16:49

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:4649a735$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Men jo, jeg har ihvertfald fået ro mht. mine rettigheder, så håber jeg
> bare, at familien enten snart kontakter mig, eller de holder sig helt væk.

nu har jeg slet ikke blandet mig i denne tråd, men har fulgt lidt med på
sidelinien....
jeg måtte lige kommentere på det her ;)
min allerførste tanke, da jeg læste tråden i juragruppen, var faktisk at den
der mærker katten, må da eje katten.... der skal da godt nok ekstreme
beviser før man kan komme og "claime" en kat der var løbet væk, som sin
egen, når katten er mærket af en anden....

jeg synes slet ikke familien havde ret til nogen penge overhovedet ( så kan
de måske lære at passe bedre på deres kæledyr), og jeg håber da ikke du har
lagt pengene dernede allerede ;)
--
Knus,
Sabina

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 15-05-07 19:49

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> jeg synes slet ikke familien havde ret til nogen penge overhovedet ( så
> kan de måske lære at passe bedre på deres kæledyr), og jeg håber da ikke
> du har lagt pengene dernede allerede ;)

som nævnt tidligere, så har de ikke fået nogen penge, "ejeren", som var
familiens datter på 19, som ikke er meget hjemme, og heller ikke var hjemme
i lørdags da jeg var ovre ved dem, skulle give mig besked, enten ved at
komme her, eller ved at ringe, om hun ville godtage mit tilbud, det aftalte
jeg med moderen.jeg lagde såmænd ingen penge til moderen.
men jeg har stadig intet hørt fra hende/dem.

mvh. marie

Fra : Ragna

Dato : 15-05-07 16:58

Det lyder rigtig godt!
Så kan I bare glæde jer over Harald og alle hans numre uden at frygte, at
hans påståede ejere har ret til at få ham tilbage til de kummerlige forhold.
Hvordan historien egentlig hænger sammen med den opererede kat, og om det i
det hele taget var Harald, der blev behandlet dengang, får I nok aldrig
opklaret, men det vigtigste er også, at han nu er i sikkerhed hos jer.
Hvor var det godt, at du gjorde kort proces og hentede ham hjem!

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 15-05-07 19:50

> Hvor var det godt, at du gjorde kort proces og hentede ham hjem!

Jeps, det er vi også! (o;

mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-07 16:34

Klip

> Der må jo om ikke andet være et ar på hans bagben, hvor det kan
> konstateres.

Og klip

Jeg tror det er svært at se et ar på en kat.
Jeg har lige tjecket på Rocke. Der er intet at se her efter lidt over 1 år.

Rocke var kryptokid, eller hvordan de staves, med han blev skåret og syet 3
steder på maven. Da han blev kastreret, av, de blev trukket baglæns ud
avav.

Det var ikke en indvendig sygning som nogle dyrlæger laver på hunkatte.

Og der var nogle forskydninger i såret, for fjolset havde løsnet et par af
sygningerne.

Mvh Allan

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-05-07 13:18

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg tror det er svært at se et ar på en kat.
> Jeg har lige tjecket på Rocke. Der er intet at se her efter lidt over 1

ifølge oplysningerne skulle den operation være foregået for ca. 7 mdr siden,
han blev for 2 mdr. siden barberet over en stor del af kroppen incl. det
sted hvor han skulle have været syet, omkring lårbenet/hoften. jeg har ikke
kunnet se eller mærke noget udsædvanligt, men jeg er selvfølgelig heller
ikke dyrlæge. Det lyder bare utroligt i mine ører, at pelsen for det første
skulle være vokset helt ud i længde med den øvrige pels, og at der ikke er
noget at spotte, ar eller andet.
her et par måneder efter, er huden da helt dækket af hår, men der er meget
lang vej til at der kommer længde på.
Hvor lang tid gik der med din kat, før pelsen var ude i fuld længde?
Havde jeg haft mere "kampgejst", havde jeg taget katten med til den dyrlæge,
der skulle have stået for det, og bedt hende om at gå ham efter, og fortælle
mig, om der er noget i det eller ej.

> Rocke var kryptokid, eller hvordan de staves, med han blev skåret og syet
> 3 steder på maven. Da han blev kastreret, av, de blev trukket baglæns
> ud avav.

uhh..)-;

mvh. marie

Fra : Kate

Dato : 15-05-07 14:12

wrote in news:46499a4f$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Jeg har lige talt med kattens værn, og fortalt en sød dame Harald
> historie, og spurgt, hvordan jeg står.

Sikke en god idé.

[klip]

> Det var meget rart at få det på plads.

Ja, det kan jeg godt følge.

> [...]
> opereret, og der er tvivl om alderen, da familien opgiver Harald
> til at være en del yngre end hvad to uafhængige dyrlæger har

Tjae, så er det jo meget svært for dem at bevise at det har været deres
kat på et tidspunkt.

> Jeg har iøvrigt stadig ikke hørt noget fra familien ang. mit
> tilbud.

Og det kan man jo så undre sig over, hvilket jeg har gjort i nogle dage
nu. Godt nok kan datteren have været væk hjemmefra, men hun kommer da
vel hjem for at se til sin kat..... Skulle man tro.

> [...]
> begge ender og giver ham baaaaaaaaaaaank.. Og ebbe synes det er
> eddersjovt, omend noget faaaaaaaaarligt til tider..((-;

Åhh, hvor godt at Harald er hvor han så tydeligt hører til

Fra : Coppi

Dato : 15-05-07 14:37

"Hej Marie.
Åh hvor er det skønt, jeg var så bange for, at vi ikke kom til at høre flere
Harald historier og nu er han blevet HA`er eller er det Bandidos ?
Fantastisk.

Når dyrene sådan optræder er det som du siger slet ikke nødvendigt med TV.

Også sjovt når de skal hjælpe til !!!!!!! Jeg kom hjem fra arbejde for en
time siden, lukkede hundene ud og skulle så lige have læsset nogle mursten
og lidt andet forskelligt af en trailer. Straks står der 2 hunde og tre
katte og skal " hjælpe" GGG

Coppi

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-05-07 13:26

"Coppi" <annie321@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Hej Marie.
> Åh hvor er det skønt, jeg var så bange for, at vi ikke kom til at høre
> flere Harald historier og nu er han blevet HA`er eller er det Bandidos ?
> Fantastisk.

De har da startet deres helt egen klub, Båt-nakkerne

> [...]
> og lidt andet forskelligt af en trailer. Straks står der 2 hunde og tre

Jamen her i huset er man heller aldrig alene, hverken i bad, på toilettet,
ved opvasken, madpakke-smøringen, ved hjemkomst efter indkøb..uhh her har
jeg fået en ny ven...curiosity killed the cat..(-; og i haven er det nok
mest hundene der er hjælpsomme.
min yngste søn og Loui har en fælles hobby, Rasmus graver i græsplænen
fiiiine huller, som ham "pudser" loui på, som så får det grove arbejde med
at udgrave hullet til en mindre fiskedam.. og det er altid loui som har
fundet på det.. (-;
Jeg ville ikke undvære dem for noget i verden.

mvh .marie

Fra : Siri

Dato : 15-05-07 16:15

> [...]
> skriftligt dokumentere, at det har været deres, foto eller vidner, papir af
> en eller anden art med beskrivelse, så kan de hoppe og rende..

Se, se - det var vel nok godt at vide - så er man klar på det! Kattens
Værn har også givet mig mange gode råd - og jeg elsker den her gruppe -
man bliver sååååå meget klogere på alt om katte - skønt!

> [...]
yngre
> end hvad to uafhængige dyrlæger har vurderet ham til at være.

Nej, det hang ikke rigtig sammen, der var noget, der ikke stemte med
alder!
Harald ligner jo da en fuldvoksen kat.

> Jeg har iøvrigt stadig ikke hørt noget fra familien ang. mit tilbud.

Hvis det nager dig - og kun hvis (og det bør det ikke med KV-damens ord
in mente) - så skriv til dem og forklar mht dokumentation og udløbet
tilbud. Faren er så, at de lærer et par lidt for gode tricks til en
anden gang. Det er skidt - for de havde jo ikke behandlet Harald godt!

at han
> har det her uartige udtryk i hovedet som der er så herligt ved ham.

Ja nemlig! Det fjæs kender vi godt - det er Harald, når han er allermest
fræk og charmerende! Rah-rah-rah for kong Harald (hi hi, jeg har set, at
du bruger titlen i fotogalleriet ) - og HURRA-HURRA-HURRA for dig,
Marie (her er det vist passende at råbe )
Med venlig hilsen
Siri, og Gia, der leger....
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : .:M:.

Dato : 15-05-07 19:01

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> Hun var meget klar i spyttet, at den der sørger for mærkning er ejer,
> færdig slut.
Godt du ringede til dem

> Jeg har iøvrigt stadig ikke hørt noget fra familien ang. mit tilbud.
GodT! Og du skal ikke betale dem noget - det har aldrig været deres kat!

Skønt Harald er tilbage i sine vante omgivelser

/M

Fra : Nynne Hansen

Dato : 15-05-07 20:31

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:46499a4f$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Jeg har lige talt med kattens værn, og fortalt en sød dame Harald
> historie, og spurgt, hvordan jeg står.

<snip snap (katte)snude)

JUBIJÆ HIP HIP og HURRAAA - jeg har også læst med fra sidelinjen, og synes
bare det er stort.

I har handlet på sagerne, taget stilling - og Harald er bragt hjem i kærlig
og sikker favn igen!

- og mange af os andre er måske blevet lidt klogere

knusere
Nynne og troldene

Fra : Tinka Vera

Dato : 16-05-07 19:04

> [...]
> ender og giver ham baaaaaaaaaaaank.. Og ebbe synes det er eddersjovt, omend

Hvor dejligt!
Jeg fulgte med i tråden "pokkers!", (men det indlæg, jeg skrev der,
forsvandt). Et nervepirrende forløb, som I bestemt ikke har fortjent at
skulle igennem.

Det lyder for mig helt utroligt, at der skulle være tvivl om, hvem
katten tilhører.
Dyreinternaterne får jo mange katte indleveret, og hvis ingen ejer har
henvendt sig inden for en uge, så kan katten formidles til nyt hjem -
den bliver så øremærket og registreret i ny ejers navn. Og så kan ingen
pludselig komme og påstå, at det forresten er deres kat. Så vidt jeg
forstår, havde I fremlyst katten (men ingen havde efterlyst den), I har
sørget for øremærkning osv. så selvfølgelig er Harald jeres kat, og I er
hans mennesker!
Hvis pigen skulle komme og gøre krav på "løsesummen", så håber jeg da
ikke, at hun køber en kat, eller for den sags skyld noget som helst
levende, for de penge.

Med venlig hilsen
Tinka Vera
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 16-05-07 20:28

"Tinka Vera" <tinkaverKATTE@BAKKEmail.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis pigen skulle komme og gøre krav på "løsesummen", så håber jeg da
> ikke, at hun køber en kat, eller for den sags skyld noget som helst

Det har hun lige gjort, eller moderen har lige ringet, og sagt at datteren
godt ville sælge Harald for det jeg tilbød..pokkers også, egentlig burde de
ikke få en skid, men på den anden side så orker jeg ikke ballade, med
tvister og uro i mit lille sind.

og nej, jeg håber sandelig heller ikke, at hun påtænker at købe andre
levende væsner.

mvh. marie

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 18-05-07 18:01

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:464b5b1e$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]

> tvister og uro i mit lille sind.
>
> og nej, jeg håber sandelig heller ikke, at hun påtænker at købe andre

Jeg må tilstå at jeg sidder og ryster på hovedet.
Jeg forstår simpelthen ikke at du for det første har givet datteren det
tilbud at købe jeres *egen* kat. Det er ren og skær afpresning og svindel
set herfra.

Harald er beviseligt jeres kat, han er øremærket og registreret til jer, og
de mennesker der har haft ham fanget, har ikke en skid at skulle have sagt,
for nu at sige det rent ud.
De kan ikke bevise at de har haft ham til dyrlægen, de har ingen papirer på
ham, og de har ikke en hamrende fis at skulle have sagt over for jer i
retten eller noget andet sted.

Men penge kan de forstå, og penge er, hvad de ender med at narre fra dig.
***For det er det de gør, fordi du ikke ønsker mere ballade med dem.***

Jeg kan så godt forstå dit ønske om at få det hele til at ende fredeligt,
men de havde ikke fået en flad fregne ud af mig, hvis det var mig der var i
samme situation.
Det er rent og skært plat og spekulation fra deres side.
Det hele viser jo bare med al ønskelig tydelighed, hvilke fladpandede og
uintelligente platugler, I har med at gøre. Når de ikke får det som de vil
have det, er det andres skyld, og så bliver folk generet, indtil de betaler
eller giver sig. De er totalt lamme i klarinetten.
Men åbenbart ikke helt, siden deres lille nummer nu betaler sig.

Datteren har fået et overordentligt generøst tilbud, for en kat som har
været og er jeres egen hele vejen igennem, og som hun - set herfra - har
reageret for sent på, så jeg ville ikke slippe en slante overhovedet. Og er
der yderligere problemer, kunne de få en politianmeldelse på halsen for
chikane ved de råber "kattetyv" efter din søn og generer ham.
Spørgsmålet er så, om du vitterligt får fred for dem, og de derefter prøver
på andre måder at narre eller presse penge ud af dig - eller om de prøver at
køre det samme nummer med andre katte-/dyreejere i området.

Det hele svarer til at jeg går ud og stjæler en motorcykel eller en bil, og
derefter sælger den tilbage til ejeren for et lidt mindre beløb end det han
gav i sin tid, mens han hele tiden er klar over at det er hans egen trille,
han køber tilbage - med den nummerplade, han havde fået indregistreret
apparatet på.
Den slags slipper man bare ikke godt fra.

Nu er det godt nok "kun" en kat, og beløbet er en hel del mindre - men det
ændrer ikke min mening om, at det er noget pis, det den familie har gang i.

Kort sagt:
De tager røven på dig. Og det ved du jo egentlig også godt.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - under opbygning.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 18-05-07 18:20

"Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> i.
>
> Kort sagt:
> De tager røven på dig. Og det ved du jo egentlig også godt.

Jeg er jo egentlig ret enig med dig!, jeg har bare en lille rest af tvivl
stadig.
nu får de pengene, og så vil jeg ikke høre mere fra deres side, og skulle
der opstå noget som helst, så har jeg intet i klemme hos dem mere, på nogen
måde, og så er jeg ikke flink mere!. De skal sgu ikke begynde at være efter
mine børn!, eller på nogen måde hitte på narrestreger af nogen art, så naiv
er jeg heller ikke.

mvh. marie

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 18-05-07 23:29

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:464de018$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
-klip-

> [...]
efter
> mine børn!, eller på nogen måde hitte på narrestreger af nogen art, så

Hej Marie.

I know, jeg blev sgu bare tosset på dine, Haralds og din søns vegne, da jeg
satte mig ned i fred og ro og gennemlæste hele baduljen.
Men okay, nu har jeg fået luft, og jeg håber bare ikke, at jeg fik losset
*for* meget til dig, og jow - selvfølgelig er du da udmærket klar over, hvad
pokker der sker.

Jeg skal da være den første til at indrømme, at jeg ikke er verdensmester i
at skrive diplomatiske indlæg, når det drejer sig om åbenlyse
uretfærdigheder, så jeg håber ikke jeg fik jokket for meget rundt med mine
store flade plader, hvilket jeg *kan* være lidt for god til nogle gange.
*får røde ører*
Og så håber jeg at I får ro på alt det her, så Harald, kræene og I kan
slappe af og hygge jer sammen allesammen, og så I i øvrigt kan ski..trutte
den familie en lang march!

,,,^..^,,,
Venlig hilsen

Aragorn_DK - som åbenbart har mere temperament, end man selv regnede med,
når det drejer sig om katte.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - næeh...

Fra : Coppi

Dato : 17-05-07 16:10

Hej gruppe.

Som lovet har jeg også overført penge til tortiekontoen

coppi