autocamper
Fra : hafelaffen

Dato : 17-05-07 19:36

Hejsa I Gruppen

Nu køber jeg altså den autocamper, som jeg har gået og "sukket" efter
i lang tid. En Brugt lidt i stil med denne her Hymer 544

http://www.bilbasen.dk/Caravans/UsedCaravans/ShowCaravan.aspx?Show=bigpic&AdId=485684&Source=3&setbackforth=1

Er der nogen som ved hvad sådan en 6. personers fætter koster i vægt-
afgift ?

Eller forsikring ?

Hvad hvis jeg vil udleje den til mine arbejdskollegaer, så er det
vist
en hel anden forsikring der skal til, og dyrere formoder jeg.

Er der nogen som har nogle tal de vil dele med mig..

/Haffe

Fra : Anette

Dato : 17-05-07 21:13

hafelaffen wrote:
> Er der nogen som ved hvad sådan en 6. personers fætter koster i vægt-
> afgift ?

Hej Haffe
Vi har en tilsvarende Hymer BC544 fra 98
og betaler ca 4200 halvårligt i vægtafgift
og ca 3800 i helårlig kasko

Jeg er ikke sindsygt skrap til forsikringshalløj, men mener at der skal en
anden/ekstra forsikring ( både ansvar, kasko og indbo) til, hvis du låner
eller lejer din camper ud - uanset om det er til familie eller venner.
Det er ikke så længe siden der var en sag i aviserne om en familie der havde
lånt camperen ud til sønnen. Sønnen kørte galt og måtte selv betale skaderne
på både egen og modpartens vogn.

Og køb så den camper!
Selve autocamper-ferieformen er noget det tager lidt tid at lære fuldtud,
men Hymer er en guldbil at holde ferie/fri i - ren luxus i indretning og
yderst komfortabel.
Lige nu holder vores bare og venter på at vi har fri, men bare en lille tur
ind i bilen for at hænge de nyvaskede gardiner op eller andet
pusleri...ååååh hvor vi dog længes efter at køre afsted igen
Den bare LUGTER af gode dage
Denne er vores 3. camper - og det er første gang det er så voldsomt med den
udlængsel

/ Anette