Valg af MacBook
Fra : Jonas Delfs

Dato : 19-05-07 21:49

Hej gruppe

Jeg har besluttet at anskaffe mig en (ny/nyere) MacBook.
Så vidt jeg kan gennemskue er der ikke nogen videre ydelsesmæssig
forskel på de forskellige modeller (korrekt?), så jeg sku mene at de
alle sammen kan klare det videoredigering og musik-arbejde jeg skal
bruge den til. (Final Cut + Logic)
Det eneste der er galt med den mindste model til 8k er at den ikke har
nogen dvd-brænder, og det kan tilsyneladende ikke opgraderes uden videre
- er det rigtigt forstået?
Ellers kan man (i en begrænset periode) få den nu udgåede største hvide
model med samme specs men med dvd-brænder til 8,6k hos humac (
http://www.humac.dk/produkter/produktkategorier/apple/om-macbook/ ). Der
er ikke andre forskelle på de to, vel?

Andet jeg skal være opmærksom på, inden jeg farer ned i humac efter den
udgåede 2Ghz?:)

På forhånd tak!

Mvh. Jonas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-05-07 08:15

Jonas Delfs <jonas@fjerndelfs.dk> wrote:

> Det eneste der er galt med den mindste model til 8k er at den ikke har
> nogen dvd-brænder, og det kan tilsyneladende ikke opgraderes uden videre
> - er det rigtigt forstået?

ja

Fra : Lyrik

Dato : 20-05-07 12:01

Den 19.05.2007 kl. 22:48 skrev Jonas Delfs <jonas@FJERNdelfs.dk>:

> [...]
> bruge den til. (Final Cut + Logic)
> Det eneste der er galt med den mindste model til 8k er at den ikke har
+++++++++
Vi har 3 mac. To IMac med dvd-brænder og en MacBook med CD
brænder/DVD-afspilning.
Det er slot-in-drev alle 3.

Ved siden af har vi en Lacie DVD RW with LightScribe Design by F. A.
Porsche!))

Den sidste er en BRÆNDER! De andre er NIPS!
Ingen grund til at spilde penge på NIPS!

Det er med tilbageholdt åndedræt hver gang jeg bruger "nipsedrevene".
Kommer pladen ud igen uden problemer!? Gys-gys! Jeg garanterer dig for at
hvis du bruger en etiket på pladen, så kommer den ikke ud før sveden på
din pande via øjenbrynene løber ud over-og ned af kinderne. I bedste
fald!))

Intet kan sætte sig fast i Laciedrevet. Det kan altid sparkes ud igen. Den
brænder plader med overlegen hastighed overfor "legetøjsdrevene".
Endvidere har den Lightscribe så den kan laserbrænde en etiket som er
meget elegant-på en Lightscribe-plade.
Man vender pladen om og får brændt noget der ser ud til at komme fra en
juvelbutik. Og som gave er den bare så æ-refrygtindgydende at modtageren
virkelig føler at han har fået noget af blivende værdi.
Det var bevidst at jeg valgte Lightscribe, fordi jeg vil gerne sikre mig
at pladerne kommer ud af legetøjsdrevene igen!)) Jeg tør ikke byde dem
en eneste etiket.

Hilsen
Jens

--
Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,
ikke videnskabelige facts.

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-07 15:16

Hej "Lyrik",

> Den sidste er en BRÆNDER! De andre er NIPS!
> Ingen grund til at spilde penge på NIPS!

Rolig nu.

> Kommer pladen ud igen uden problemer!? Gys-gys! Jeg garanterer dig for
> at hvis du bruger en etiket på pladen, så kommer den ikke ud før sveden

Har du overvejet at bruge en tusch?

jens@mermaidconsulting.dk,
http://ww.mermaidconsulting.com/

Fra : Morten Lind

Dato : 20-05-07 15:41

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> Det var bevidst at jeg valgte Lightscribe, fordi jeg vil gerne sikre mig
> at pladerne kommer ud af legetøjsdrevene igen!)) Jeg tør ikke byde dem

....hvor poetisk, levende, beskrivende og sigende

M., der er vild med ord

Fra : Mich Ottosen

Dato : 22-05-07 22:59

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Den sidste er en BRÆNDER! De andre er NIPS!
> Ingen grund til at spilde penge på NIPS!

Nåååh, det er måske lidt hårde ord, men jeg giver dig så meget ret, at
jeg "altid" har brugt og (næsten) "altid" bruger min eksterne brænder.
Lige fra de glade dage i selskab med en lille sort PB1400c (tror jeg den
hedder) har jeg brugt eksterne læsere/brændere. På den gamle stod den
interne drev ganske enkelt af, på min TiBook virker cd-drevet kun
periodisk, så jeg kører den forsigtige politik at bruge den ekseterne
det meste af tiden. Når den bliver alt for umoderne eller går i udu, så
kan jeg jo købe en ny for nogle få tusser eller måske endda selv skifte
værket? Tør slet ikke tænke på, hvad det ville have kostet at skifte den
interne på gamle PB1400c. Det var et _meget_ tilbud jeg fik ved en
forespørgsel.

Men måske er jeg bare for negativ overfor det indbyggede "nips"?

--
v.h.,
Mich.

Fra : Jonas Delfs

Dato : 21-05-07 21:52

Ahh - fik den allersidste i Fona 2000 (Humac havde alt udsolgt). Lækker
maskine!

Mvh. Jonas:)

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 22-05-07 08:37

Jonas Delfs <jonas@DOHdelfs.dk> wrote:

> Ahh - fik den allersidste i Fona 2000 (Humac havde alt udsolgt). Lækker
> maskine!

Den har vidst kun 2 MB L2?

Fra : Jonas Delfs

Dato : 22-05-07 10:37

Niels Jørgen Kruse skrev:

> Den har vidst kun 2 MB L2?

Nix, 4MB - og den kører som en drøm:)

Mvh. Jonas

Fra : Lyrik

Dato : 22-05-07 09:38

Den 21.05.2007 kl. 22:52 skrev Jonas Delfs <jonas@DOHdelfs.dk>:

> Ahh - fik den allersidste i Fona 2000 (Humac havde alt udsolgt). Lækker
> maskine!
>
> Mvh. Jonas:)
++++++++
Tillykke med den Den bliver du glad for, den kan det hele.

Hilsen
Jens

Fra : Jonas Delfs

Dato : 22-05-07 11:59

Lyrik skrev:

> ++++++++
> Tillykke med den Den bliver du glad for, den kan det hele.

Tak!
Det tog mig vel en time at sætte den op og installere de programmer jeg
skal bruge - ingen problemer, og jeg har meget lidt erfaring med OS X.
Dejligt!:)

Mvh. Jonas

Fra : Mich Ottosen

Dato : 22-05-07 22:59

> [...]

> Det tog mig vel en time at sætte den op og installere de programmer jeg
> skal bruge - ingen problemer, og jeg har meget lidt erfaring med OS X.

Tillykke. Kan næsten fornemme, at du er "switcher", så velkommen til.
Denne gruppe får du meget glæde af, her er mange dygtige og hjælpsomme
folk. Alt for mange, der er klogere end mig, så de når _altid_ at svare
før jeg får udtænkt et "klogt" og hjælpsomt svar. Men det er bare godt
sådan.

--
v.h.,
Mich.