Bredbånd i sommerhus
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 18-05-07 22:06

I Kristi himmelfartsferien har jeg indviet bredbånd i sommerhuset. Det
har været uundværligt, da jeg skulle have gruppens hjælp til at
genoprette MacSoup.

Det er TDC's den billigste løsning. Gratis oprettelse og 99 kr. om
måneden. Det er da pengene værd, selvom jeg sammenlagt er her ca. 2
måneder om året. For der kan jævnligt være arbejde, der lige skal
passes. Og i øvrigt er det en klaustrobisk oplevelse ikke at have den
netadgang, man er vant til i sin daglige tilværelse.

Nu kunne der være ekstra gode grunde til også at have Airport i
sommerhuset. Der er ikke nogen fast arbejdsplads til PB-en. Og jeg kunne
også få lyst til at sidde med den på terrassen.

Er det så bare at købe en Airport, sætte den op og bruge den på samme
konfiguration, som gælder for den hjemme i byen? Eller skal der
foretages noget særligt i den anledning?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 20-05-07 17:01

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Er det så bare at købe en Airport, sætte den op og bruge den på samme
> konfiguration, som gælder for den hjemme i byen? Eller skal der
> foretages noget særligt i den anledning?

Det skulle være lige til. Under netværk/airport kan du angive foretrukne
netværk som din PB skal hoppe på når de er inde for rækkevide.

Men hvis du nu alligevel laver et trådløst netværk kunne du måske gå
sammen med naboen/naboerne (hvis du har nogle som ligger tæt på) om at
deles om udgifterne til bredbånd hvis de har samme behov for
internetopkobling som dig!?

--
Mvh Martin

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 20-05-07 17:15

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
> sammen med naboen/naboerne (hvis du har nogle som ligger tæt på) om at
> deles om udgifterne til bredbånd hvis de har samme behov for

Hvis jeg skal angive "foretrukne netværk", så vil det sige, at det nye
netværk i sommerhuset skal have et navn? - Der skal altså foretages en
eller anden form for konfiguration, første gang jeg hopper på?

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-05-07 17:45

ossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) writes:

> Hvis jeg skal angive "foretrukne netværk", så vil det sige, at det nye
> netværk i sommerhuset skal have et navn? - Der skal altså foretages en
> eller anden form for konfiguration, første gang jeg hopper på?

Det gør dit liv nemmere at give hvert net sit eget navn.
Konfigurationen sker så i selve det trådløse netrouter du kobler op
imod - det får klienterne så at vide.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"