Noget der bare virker!
Fra : Kasper Lund

Dato : 16-05-07 19:31

Hej med jer.

PÃ¥ mit arbejde leder vi med lys og lygte efter en telefon der bare virker.
Vi har prøvet med diverse Qteks med microsofts windows mobile, og de
virker generelt ret ustabile. Vi oplever tit at telefonen ikke er til at
komme i kontakt med og at den skal genstartes for igen at kunne modtage
opkald - desværre ved man jo af gode grunde ikke hvornår dette er.
Vi oplever også at de ikke kan finde signal igen hvis de har været uden for
dækning, her skal de også genstartes (eller slukke og tænde for telefon
funktionen).

Der er altså generelt en del problemer, og jeg mener at have læst at det
er et generelt problem for såkaldte "smart phones".

Man hvad skal man så gå efter.

Vi er afhængige af muligheden for at kunne synke med exchange, så det er
et krav - men det kan de nye nokiaer jo også, er de mere stabile?

Chefen havde nu hørt fra en kammerat at de i hans firma havde stort set
samme problemer med helt almindelige nokia telefoner og TDC som udbyder.
(Vi har haft problemerne både med TDC og Sonofon, så min teori er at det
er telefonerne)

Hvad er jeres erfaringer?

På forhånd tak.

/Kasper

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 17-05-07 10:10

> [...]
> for
> dækning, her skal de også genstartes (eller slukke og tænde for telefon

Qtek har en software-fejl, som betyder, at man oplever problemer med at den
taber forbindelsen til netværket. Problemet opstår både ved Sonofon og TDC,
men Qtek har ikke formået at løse fejlen. Det fremtræder primært hvis man
bruger GPRS, hvilket I jo nok gør til at synkronisere med jeres
Exchange-server.

> Vi er afhængige af muligheden for at kunne synke med exchange, så det er
> et krav - men det kan de nye nokiaer jo også, er de mere stabile?

Prøv at gå efter en telefon fra Nokias E-serie eller en SonyEricsson M600i.
De er mere stabile - men er det en 3G-telefon vil I næsten helt sikkert
opleve problemer med hand-over mellem 2G og 3G når I kommer udenfor
3G-dækning. Derfor vil jeg anbefale at slå 3G fra medmindre I har brug for
hastigheden til jeres synkronisering.

--
Jeppe Vestergaard, København
Email: Jeppe at dailyrush denmark