Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Northern Rock konto
Fra : AS

Dato : 08-05-07 10:05

Hej NG.
Jeg er lidt usikker på hvordan nedenstående skal tolkes:

"Du er derudover også dækket af den danske Garantifond. Dækningen under
denne fond er op til kr. 300.000 pr. kunde. Dette betyder, at på konti med
en balance på under eller på kr. 300.000 vil 100 % blive dækket. For konti
med en balance på over kr. 300.000, vil der blive dækket 100 % af de første
kr. 300.000,- og 90 % af det resterende beløb op til £31.700."

Det er taget fra Northern Rocks hjemmeside. De første 300k dækkes 100%, men
så står der at for konto over 300k vil de første 300k blive dækket 100%.
Gentager de sig selv eller betyder det at der faktisk er 100% dækning for
600k?
Tak
AS

Fra : alexbo

Dato : 08-05-07 10:24

"AS" <noreply@sefda.sed> skrev

> [...]

> 100%.
> Gentager de sig selv eller betyder det at der faktisk er 100% dækning for

Jeg synes ikke de gentager sig selv.
De skriver ikke "De første 300k dækkes 100%"

De skriver at en konto på eller under 300.000 kr dækkes 100%
Og på en konto over 300.000 kr. dækkes de første 300.000 kr.

De kunne have skrevet "de første 300.000 kr dækkes", og lade det blive ved
det.

Det er den danske garantiregel, derudover dækker den engelske et lille
stykke videre.
Man skal være opmærksom på at det er pr. kunde, så flere koni i samme bank
tælles sammen.

mvh
Alex Christensen

Fra : AS

Dato : 12-05-07 13:32

> [...]
> stykke videre.
> Man skal være opmærksom på at det er pr. kunde, så flere koni i samme bank

OK, tak for svar.
Må jeg også lige spørge hvor meget skat man betaler af renteindtægt? Er det
bare almindelige B indkomst (dvs 40%)