/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Spielberg + Jackson = TinTin
Fra : Morten Bowman


Dato : 15-05-07 17:55
 
 
Holst (15-05-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 15-05-07 18:04


Morten Bowman wrote:

> http://www.variety.com/article/VR1117964927.html?categoryid=13&cs=1
>
> Det kunne blive overordentlig spændende

Ja, det kunne blive spændende. Det får tiden jo vise.

Det interessante er jo hvilke historier, de vil filme.

Martin Mose Larsen (15-05-2007)
Kommentar
Fra : Martin Mose Larsen


Dato : 15-05-07 22:09

On Tue, 15 May 2007 19:04:01 +0200, Holst <newsnov06@shelter.dk>
wrote:

>
>Morten Bowman wrote:
>
>> http://www.variety.com/article/VR1117964927.html?categoryid=13&cs=1
>>
>> Det kunne blive overordentlig spændende
>
>Ja, det kunne blive spændende. Det får tiden jo vise.
>
>Det interessante er jo hvilke historier, de vil filme.

Jagten på Rackham den Rødes Skat?
Nærkontakt med den mystiske stjerne?
Tintin og Soltemplets Forbandelse?



sayonara
Martin Mose Larsen

Peter Bjerre Rosa (15-05-2007)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 15-05-07 22:28

Martin Mose Larsen skrev:

>> Det interessante er jo hvilke historier, de vil filme.
>
> Jagten på Rackham den Rødes Skat?
> Nærkontakt med den mystiske stjerne?
> Tintin og Soltemplets Forbandelse?

Ja, de ligger nok meget godt til Spielberg. Eller måske "Tintin i Afrika" -
den er sådan lidt Amistad-agtig.

Jackson skal da instruere "Den sorte ø". Slutter den ikke med, at en stor
abe går amok?

--
Mvh. Peter


Peter Knutsen (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 16-05-07 02:49

Peter Bjerre Rosa wrote:
> Martin Mose Larsen skrev:
>> Jagten på Rackham den Rødes Skat?
>> Nærkontakt med den mystiske stjerne?
>> Tintin og Soltemplets Forbandelse?
>
> Ja, de ligger nok meget godt til Spielberg. Eller måske "Tintin i
> Afrika" - den er sådan lidt Amistad-agtig.

Mon ikke den er for racistisk?

> Jackson skal da instruere "Den sorte ø". Slutter den ikke med, at en
> stor abe går amok?

Den kan jeg slet ikke huske, og jeg er ellers sikker på at jeg fik læst
alle bindene (23?), dengang jeg var ung teenager, med undtagelse af den
der underlige sort/hvid "Tintin i Sovjet".

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Holst (15-05-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 15-05-07 22:40


Martin Mose Larsen wrote:

> Jagten på Rackham den Rødes Skat?
> Nærkontakt med den mystiske stjerne?
> Tintin og Soltemplets Forbandelse?
>
>

Ja, der er jo mange gode muligheder. Jeg kunne godt tænke mig, at de fik
en tur i raketten. Den er muligvis ikke særlig realistisk, men det er
godt nok flot, den måneraket.

Peter Knutsen (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 16-05-07 02:50

Holst wrote:
> Ja, der er jo mange gode muligheder. Jeg kunne godt tænke mig, at de fik
> en tur i raketten. Den er muligvis ikke særlig realistisk, men det er
> godt nok flot, den måneraket.

I forhold til så meget andet der blev begået dengang, så var de 2 bind
da ekstremt realistiske. (Vi skal bare se bort fra Dupont & Duponds
skæg- og hårvækst.)

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Holst (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 16-05-07 08:13


Peter Knutsen wrote:

>>Ja, der er jo mange gode muligheder. Jeg kunne godt tænke mig, at de fik
>>en tur i raketten. Den er muligvis ikke særlig realistisk, men det er
>>godt nok flot, den måneraket.
>
> I forhold til så meget andet der blev begået dengang, så var de 2 bind
> da ekstremt realistiske. (Vi skal bare se bort fra Dupont & Duponds
> skæg- og hårvækst.)

Ja, det var ikke så meget de to bind. Det var kun raketten, jeg
hentydede til med "den".

Men det er naturligvis kun med min meget ringe viden om rumfart, der
gør, at jeg synes, at raketten er urealistisk.

Lars Christensen (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Lars Christensen


Dato : 16-05-07 08:37

On Tue, 15 May 2007 23:39:50 +0200, Holst <newsnov06@shelter.dk>
wrote:

>
>Martin Mose Larsen wrote:
>
>> Jagten på Rackham den Rødes Skat?
>> Nærkontakt med den mystiske stjerne?
>> Tintin og Soltemplets Forbandelse?
>>
>>
>
>Ja, der er jo mange gode muligheder. Jeg kunne godt tænke mig, at de fik
>en tur i raketten. Den er muligvis ikke særlig realistisk, men det er
>godt nok flot, den måneraket.

Hvorfor skal det også være realistisk?, nu når det skal være en
3D-tegnefilm og ikke en rigtig spillefilm med levende skuespillere.




Holst (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 16-05-07 11:44


Lars Christensen wrote:

> Hvorfor skal det også være realistisk?

Jeg siger heller ikke, at det skal være realistisk.

Peter Knutsen (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 16-05-07 02:48

Martin Mose Larsen wrote:
> On Tue, 15 May 2007 19:04:01 +0200, Holst <newsnov06@shelter.dk>
> wrote:
[...]
>>Det interessante er jo hvilke historier, de vil filme.
>
> Jagten på Rackham den Rødes Skat?

Det er en to-binds-historie.

> Nærkontakt med den mystiske stjerne?

Måske nok den mest fantasifulde, selv om det er *meget* længe siden jeg
har læst andet end de to måne-bind (som jeg genlæste for et par år siden).

> Tintin og Soltemplets Forbandelse?

Det er også en to-binds.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Holst (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 16-05-07 08:14


Peter Knutsen wrote:

> Det er en to-binds-historie.
> Det er også en to-binds.

Skulle det mon være et problem for en filmatisering?

Peter Knutsen (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 16-05-07 14:14

Holst wrote:
> Peter Knutsen wrote:
>> Det er en to-binds-historie.
>> Det er også en to-binds.
>
> Skulle det mon være et problem for en filmatisering?

Martin nævner i to af tilfældene kun det ene af de to bind.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Holst (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 16-05-07 14:29


Peter Knutsen wrote:

> Martin nævner i to af tilfældene kun det ene af de to bind.

Ok. Sådan at forstå.

Nu kan man jo diskutere, hvor meget han kun nævner det ene bind, når
hans titler jo var ret selvopfundne mellemting mellem Tintin-titler og
filmtitler.

Martin Mose Larsen (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Martin Mose Larsen


Dato : 16-05-07 03:23

On Tue, 15 May 2007 23:09:01 +0200, Martin Mose Larsen
<mNaOrStPiAnM.mose.larsen@mail.dk> wrote:

>On Tue, 15 May 2007 19:04:01 +0200, Holst <newsnov06@shelter.dk>
>wrote:
>
>>
>>Morten Bowman wrote:
>>
>>> http://www.variety.com/article/VR1117964927.html?categoryid=13&cs=1
>>>
>>> Det kunne blive overordentlig spændende
>>
>>Ja, det kunne blive spændende. Det får tiden jo vise.
>>
>>Det interessante er jo hvilke historier, de vil filme.
>
>Jagten på Rackham den Rødes Skat?

Raiders of the (Lost) Treasure of Rackham the Red ...

Med Harrison Blue Lotus

>Nærkontakt med den mystiske stjerne?

The Close Encounter with the Mysterious Star

Med Richard Whatsthefuzz og Terribly Garbled

>Tintin og Soltemplets Forbandelse?

Tintin and the SUNtemple of Doom

Med Kate CAPS How? pressandholdshiftwhilepressingdesiredletter

Go' nat
Martin Mose Larsen

MFN (16-05-2007)
Kommentar
Fra : MFN


Dato : 16-05-07 15:49

Ærgeligt hvis det ikke bliver med levende skuespillere. Og dobbelt ærgeligt
at Walther Matthau er død og borte. Han ville være fuldstændig perfekt som
kaptajn Haddock

Michael



"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse
news:47pj43ljnooirdthvgignuqgu2gpgmqoj7@4ax.com...
> http://www.variety.com/article/VR1117964927.html?categoryid=13&cs=1
>
> Det kunne blive overordentlig spændende



Kim Ludvigsen (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 16-05-07 16:07

Den 16-05-07 16.48 skrev MFN følgende:
> Ærgeligt hvis det ikke bliver med levende skuespillere.

Jeg tror, det ville have været svært - jeg har nu heller ikke den helt
store tiltro til projektet som tegnefilm, men jeg håber da, jeg tager fejl.

> Og dobbelt ærgeligt
> at Walther Matthau er død og borte. Han ville være fuldstændig perfekt som
> kaptajn Haddock

Det tror jeg til gengæld, du har helt ret i.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gule huskesedler med alarmfunktion, så du aldrig glemmer en aftale.
http://kimludvigsen.dk

Per Vadmand (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 16-05-07 21:57

Kim Ludvigsen wrote:
> Den 16-05-07 16.48 skrev MFN følgende:
>> Ærgeligt hvis det ikke bliver med levende skuespillere.
>
> Jeg tror, det ville have været svært - jeg har nu heller ikke den helt
> store tiltro til projektet som tegnefilm, men jeg håber da, jeg tager
> fejl.
>> Og dobbelt ærgeligt
>> at Walther Matthau er død og borte. Han ville være fuldstændig
>> perfekt som kaptajn Haddock
>
> Det tror jeg til gengæld, du har helt ret i.

Jeg har altid forestillet mig Brian Blessed som Haddock, men han er nok ved
at være for gammel. Men så er der jo også Rhys-Davies, ham, der spillede
Gimli i LOTR.

Og Johnny Depp er den fødte Tournesol!

Per V.

--
"Everybody here is wearing a uniform, so don't kid yourselves."
(Frank Zappa)



Konrad (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 16-05-07 22:02

Per Vadmand wrote:

> Jeg har altid forestillet mig Brian Blessed som Haddock, men han er
> nok ved at være for gammel. Men så er der jo også Rhys-Davies, ham,
> der spillede Gimli i LOTR.

Ikke fordi han spillede en computerversion af sig selv i LORT, men fordi han
var kaptajn i Shogun. Derfor!

> Og Johnny Depp er den fødte Tournesol!

Nope. Client Eastwood er den eneste nulevende "klassiske" skuespiller der
kan løfte dén rolle!!! Clint'en *er* i mine øjne Tournesol.




Rune Zedeler (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Rune Zedeler


Dato : 16-05-07 18:10

Morten Bowman wrote:
> http://www.variety.com/article/VR1117964927.html?categoryid=13&cs=1
>
> Det kunne blive overordentlig spændende

Det må man sige.
Jeg kunne godt nok godt tænke mig at se det 20 minutters proof of
concept, de har lavet.

-Rune

Michael Meidahl Jens~ (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Michael Meidahl Jens~


Dato : 16-05-07 20:38


"Morten Bowman" skrev i en meddelelse

>
> Det kunne blive overordentlig spændende

Ja mon ikke

Men det bliver spændende at se om Kaptajn Hadock
ryger pibe og drikke Whisky.

Håber det bliver.

Tintin i Tibet
Det gådefulde Juveltyveri
Det hemelige våben


--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen







thomas t (18-05-2007)
Kommentar
Fra : thomas t


Dato : 18-05-07 21:04

Michael Meidahl Jensen at mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk ha scritto:

> det bliver spændende at se om Kaptajn Hadock ryger pibe og drikker Whisky.
>
> Håber det bliver.

Fra den instruktør, der fjernede våbnene fra den originale E.T.?
-det vil jeg godt vædde en flaske på at han ikke gør, desværre.


Mon ikke den første bliver Skatteøen, så kan det også ende med at Haddock
får slottet.


Konrad (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 16-05-07 21:02

Morten Bowman wrote:
> http://www.variety.com/article/VR1117964927.html?categoryid=13&cs=1
>
> Det kunne blive overordentlig spændende

Ja, det kunne det. Jeg er jordens største TinTin-fan, og mener at Spielberg
er vor tids bedste instruktør. Parret med Jacksons flair for at oversætte en
historie fra fiktion til "cinemation" kan det kun blive godt, trods det, at
man bryder med et tabu.

Mon ikke den første historie kunne blive en politisk udgave af "Det sorte
guld"?

Eller endnu bedre : Tintin i Tibet?

Det ville være guld. De fleste andre historier er dog uegnede til moderne
"oversættelse" ift hvad der kræves af publikum i en film anno 2007.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408509
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste