Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Din egen model/kunde database
Fra : Kenneth

Dato : 16-05-07 07:30

Måske lidt off topic, men jeg mangler en slags kunde database til at
registrere mine "modeller" medmavn adresse, dato for optagelser samt
bemærkninger

Kan I foreslå noget brugbart (helst noget i selv har brugt og derfor kender)

På forhånd tak
Kenneth

Fra : Thomas Jensen

Dato : 16-05-07 19:38

Hej,

> [...]
> bemærkninger
>
> Kan I foreslå noget brugbart (helst noget i selv har brugt og derfor kender)

Outlook ???

-Thomas

Fra : SpookiePower

Dato : 16-05-07 20:55

Du kunne evt. benytte access, hvis du har forstand
på det program.

--
My Photo Gallery
www.photo.box2600.dk

Fra : Kenneth

Dato : 17-05-07 07:00

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Du kunne evt. benytte access, hvis du har forstand
> på det program.

Hej spookie & Thomas
jeg kan ikke rigtigt gennemskue hvordan jeg kan få en fornuftig database ud
af outlook og kan desværre heller ikke selv lave en database i access.
Eller er ideerne sikkert gode nok.
Søger mere et "færtigt system" - der burde være et hav af sådan noggle
derude

//Kenneth

Fra : Thomas Jensen

Dato : 17-05-07 07:25

Hej Kenneth,

> [...]
> Eller er ideerne sikkert gode nok.
> Søger mere et "færtigt system" - der burde være et hav af sådan noggle

Jeg ville oprette modellerne i outlook som kontakt personer og så
oprette møder når de skal fotograferes. Her er der også plads til at
skrive kommentarer og bemærkninger.

Med mindre jeg har misforstået dine krav er det vel en enkel og nem
løsning. Er der en speciel grund til du leder efter et "færdigt system" ?

-Thomas

Fra : Kenneth

Dato : 17-05-07 10:13

"Thomas Jensen" <news@fjernkauf[dot]dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Med mindre jeg har misforstået dine krav er det vel en enkel og nem
> løsning. Er der en speciel grund til du leder efter et "færdigt system" ?

Jeg vil gerne bagefter kunne søge efter "alle billder fra juni måned" eller
alle billeder af en bestemt person osv. osv.
Med færtigt system, tænker jeg bare at systemet allerede er gennemtænkt med
hensyn til features og lettest muligt indtastning, søgning osv.

//Kenneth

Fra : Henning Jensen

Dato : 18-05-07 18:52

On Thu, 17 May 2007 11:13:01 +0200, "Kenneth"
<kisbye-taichichuan@mail.dk[FJERN CHUAN]> wrote:

>Jeg vil gerne bagefter kunne søge efter "alle billder fra juni måned" eller
>alle billeder af en bestemt person osv. osv.

Jeg vil også sige at det hurtigste er Outlook hvis det er et
adressekartotek du søger. Men nu taler du om billederne, så er det så
billederne skal hænge sammen med dine model-data? Så er det mere at
bruge et godt billede-arkivsystem, hvor du med IPTC-felterne lægger
disse ind på alle dine billedfiler. Det kan gøre i PS, der er en del
programmer som gør dette, jeg selv bruger en ældre Fotostation. Men
var det billederne du ville mærke og søge i?

>Med færtigt system, tænker jeg bare at systemet allerede er gennemtænkt med
>hensyn til features og lettest muligt indtastning, søgning osv.

De findes til billeddatabaser, den foreslåede Picasa er vel gratis,
medens andre koster kasse..
Hilsen

Henning
Fjern REMOVE i E-mail: hen-jens@mail.REMOVEtele.dk.

Fra : Jan Boegh

Dato : 17-05-07 19:17

SpookiePower skrev i 464b616b$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk
dette:
> Du kunne evt. benytte access, hvis du har forstand
> på det program.

Hvis ikke Access er ændret siden jeg så på det, er det et problem at man
ikke kan vise og opbevare jpegs, men kun bitmapbilleder (fylder voldsomt
meget). Men det kan være ændret - men tjek det i hvert fald først.

mvh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Kristian Amby

Dato : 17-05-07 14:51

Picasa. Den kan næsten alt

Mvh
Kristian Amby

Fra : Niels - Aalborg

Dato : 22-05-07 11:41

> Måske lidt off topic, men jeg mangler en slags kunde database til at
> registrere mine "modeller" medmavn adresse, dato for optagelser samt
> bemærkninger

Du vil muligvis netop få meget glæde af Highrise: http://www.highrisehq.com/

Venligst

Niels