Hvilke ram til e6300?
Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 15-05-07 21:32

Jeg har et Asrock 4CoreDual-VSTA bundkort, der lige nu kører med PC3200 ram.
Jeg vil du gerne over på DDR2-vognen, men kan ikke lige finde ud af alle de
forskellige hastigheder.
Min processer er lidt OC, 2036 MHz
Det er ikke meningen jeg vil overclocke den mere end det, så hastigheden på
rammene skal bare være den mindste jeg kan køre med. Iflg cpu-z er min rated
FSB 1164 MHz, hvis det kan bruges til noget.

Kan jeg nøjes med PC5300 eller skal jeg højere op?

-Lasse

Fra : co@ch [4130]

Dato : 15-05-07 22:42

"Lasse Hoelgaard" <snoop@fedt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rated FSB 1164 MHz, hvis det kan bruges til noget.
>
> Kan jeg nøjes med PC5300 eller skal jeg højere op?

Jeg kører E6300 ved 315 x 7 =2205 MHz
med 2 x 1GB Cosair 667 PC5300 DDR2

Og det kører klippe stabilt.

Jeg har foriøvrigt sådanne 2 stænger i overskud som jeg vil sælge.
Hvis interesse...så svar her.

Mvh
Bri@n

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 15-05-07 23:00

> Jeg har foriøvrigt sådanne 2 stænger i overskud som jeg vil sælge.
> Hvis interesse...så svar her.

Så skal jeg bare lige høre hvilke det præcis er? På edbpriser.dk findes der
mange i forskellige prisklasser med det navn.
Hvad vil du evt have for dem?

-Lasse

Fra : co@ch [4130]

Dato : 15-05-07 23:22

> Så skal jeg bare lige høre hvilke det præcis er? På edbpriser.dk findes
> der mange i forskellige prisklasser med det navn.
> Hvad vil du evt have for dem?
>
> -Lasse

http://www.dataworld.dk/index.php?sideid=shop&vare=2448

derudover er der sat ramkølere på

http://www.spirecoolers.com/main/product_sys_detail.asp?ProdID=421

Jeg gav 1800,- for begge
De koster nu 599,- stk + cooler

Min pris er 700,- for alt + porto

mvh
Bri@n

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 16-05-07 07:38

> Jeg gav 1800,- for begge
> De koster nu 599,- stk + cooler
>
> Min pris er 700,- for alt + porto

Da dagsprisen er ca. 350 kr fpr en, synes jeg 700 + porto er for meget for
brugte ram. Jeg vil give dig 500kr inkl porto.

-Lasse

Fra : co@ch [4130]

Dato : 16-05-07 18:00

> Da dagsprisen er ca. 350 kr fpr en, synes jeg 700 + porto er for meget for
> brugte ram. Jeg vil give dig 500kr inkl porto.
>
> -Lasse

Jeg tror jeg beholder dem så og bruger dem til en sekundær maskine, da jeg
ellers vil lide et ret stort tab ifht. den pris jeg gav for dem.

Mvh
Bri@n

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 16-05-07 18:50

> Jeg tror jeg beholder dem så og bruger dem til en sekundær maskine,
> da jeg ellers vil lide et ret stort tab ifht. den pris jeg gav for
> dem.

Helt okay. Så prøver jeg at finde nogle et andet sted, da jeg nu ved, at
PC5300 er hurtig nok til min maskine.

-Lasse

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 17-05-07 10:14

On Tue, 15 May 2007 22:31:55 +0200, Lasse Hoelgaard wrote:

> Jeg har et Asrock 4CoreDual-VSTA bundkort, der lige nu kører med PC3200 ram.
> Jeg vil du gerne over på DDR2-vognen, men kan ikke lige finde ud af alle de
> forskellige hastigheder.

Hvis du allerede har nok DDR-RAM i maskinen vil jeg ikke mene at der er
nogen grund til at opgradere til DDR2-RAM. Iflg de tests jeg har læst er
der nemlig ikke nogen nævneværdig forskel i ydelsen mellem DDR og DDR2
på det board...se fx her benchmarks i denne test:
http://www.ocworkbench.com/2006/asrock/4coredual-vsta/b2.htm

--
/Jesper

Mail sendt til afsenderadressen bliver ikke læst!
Brug news(at)jronline(punktum)dk ved direkte svar!