CPU?
Fra : Brian Hansen

Dato : 14-05-07 12:16

Hey there...

Har pt en socket 939 X2 4800+,
sidder og kigger på en socket 339 FX-60 til 6,068,-

Bare kort hvis nogen kan; hvad er lige forskellen på disse,
skulle mene der er en del, med den høje pris for FX-60'en
i forhold til hvad 4800+ kostede og prisen på den i dag?

Er der overhoved noget fornuft i at skifte til den?
Kan se den ene køre 2,4 GHz og den anden 2,6 GHz
samt FX-60 har dobbelt Level1 Cache.

Hvad er lige formålet med FX-60, hvis det er eneste forskel?
Nogen forskel man ikke sådan lige kan læse sig til, eller...?

--
M.v.h

Brian Hansen

Fra : Aardvark

Dato : 15-05-07 21:00

"Brian Hansen" <brian_hansen@despammed.com> wrote in news:464844db$0
$14022$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> [...]
>
> Hvad er lige formålet med FX-60, hvis det er eneste forskel?
> Nogen forskel man ikke sådan lige kan læse sig til, eller...?

FX'erne er vist server CPU'er. AMD's svar på Intel's XEON.
Hvis du skal højere op, skal du kigge på Intel's Core2Duo eller AMD's X2
AM2 CPU'er.
Har selv en Athlon64 X2 5200 (AM2).

/Brian

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-05-07 21:48

On Mon, 14 May 2007 13:15:34 +0200, "Brian Hansen"
> [...]

>Hvad er lige formålet med FX-60, hvis det er eneste forskel?
>Nogen forskel man ikke sådan lige kan læse sig til, eller...?

Jeg ville nok spare pengene til en FX-60: Du vil næppe mærke nogen
reel forbedring - Og da slet ikke en forbedring der svarer til 6
KKr...

Din Socket 939 er iøvrigt ved at være forældet teknologi, så vil du
endelig ofre penge er det nok bedre at kigge på et nyt AM2 eller
LGA775 baseret bundkort plus en 1000-1500 kroners CPU.

Ikke mindst fordi en billig E4300 Core 2 Duo med lidt overclockning
formentlig er tæt på at give FX-60 baghjul....

<mlr>

Fra : Brian Hansen

Dato : 17-05-07 12:14

Takker for hjælpen.

Havde nu heller ingen intentioner om at investere 6 k på FX'eren
kontra ydelsen på den jeg har nu.
Hvis man nu havde så mange penge, så blev det nok noget Intel istedet,
hvad i også er inde på...

Undrede mig bare over grundlaget for at lave FX'eren,
når nu forskellen er så lille i forhold til 4800+,
men hvis den er rettet til server, så...

--
M.v.h

Brian Hansen