Andet multimedie
Redigering af billede til website
Fra : K

Dato : 14-05-07 19:38

Hi

jeg skal have lagt et logo på et website - nærmere bestemt
www.scanelectrical.co.uk. Som I kan se så er det nuværende logo ikke i
ret god kvalitet. Jeg har fået sendt et nyt, som er lavet i adobe
illustrator og desuden også som jpeg. Men jeg kan simpelthen ikke lave
om på det uden det bliver "kornet" i kanterne.

Hvordan skal jeg gøre det?

HJÆLP!!

/K.

Fra : Esben

Dato : 14-05-07 22:11

"K" <kennet_r@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> illustrator og desuden også som jpeg. Men jeg kan simpelthen ikke lave
> om på det uden det bliver "kornet" i kanterne.

Gem det som GIF i stedet for JPG. Så undgår du de grumsede kanter, som
skyldes JPG-komprimeringen.

--
Esben

Fra : Knud Larsen

Dato : 15-05-07 20:09

"K" <kennet_r@hotmail.com> wrote in message
[...]

Hvordan "lave om på det"? - Kvaliteten kan jo ikke blive bedre end den
originale, dvs opløsningen kan jo ikke forbedres, - men hvis du evt. skal
forstørre det, uden at det bliver forringet, så kan du bruge et program som
PhotoZoom Pro.

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-07 11:21

[...]

----

Har de slet ikke mulighed for at give dig et logo i ordentlig kvalitet? De
må jo selv have et i vektor format?

Malene

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-05-07 14:44

Malene Hald wrote:
> Men jeg kan simpelthen ikke lave
> om på det uden det bliver "kornet" i kanterne.

Kan du bruge den her:

http://hjemmesideskolen.dk/usenet/scanelectrical.png

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk