Andet multimedie
Clipping path
Fra : Martin Helbo

Dato : 14-05-07 13:04

Hej

Jeg har et dumt problem med clipping path.

Jeg har tegnet min path i photoshop og vælger create clipping path, så
lang så godt.

problemet er, at det er kun den ydre path der virker i InDesign, det som
jeg har skåret ud af den store path, bliver ikke taget med.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad der er galt.

Jeg bruger Photoshop CS3 (ikke beta)

Håber der er en der kender en løsning, jeg har lavet tusindvis af
fritlægninger, og nu virker det pludselig ikke som jeg forventer.

Mvh
Martin

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-05-07 14:10

Martin Helbo skrev:

> problemet er, at det er kun den ydre path der virker i InDesign,
> det som jeg har skåret ud af den store path, bliver ikke taget
> med.

Kig på minaturebilledet af pathen i Photoshops Paths-palette.
De hvide områder bliver vist, og de grå bliver skjult.

Du har sikkert fået stillet Path-værktøjet til 'Add to path area'
i stedet for 'Subtract from path area' (eller 'Exclude overlapping
path areas', som er standardindstillingen).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Martin Helbo

Dato : 15-05-07 07:23

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
> i stedet for 'Subtract from path area' (eller 'Exclude overlapping
> path areas', som er standardindstillingen).

Det var lige det der var galt, så jeg lærte jeg også lidt i dag. Tak for
det.

/Martin