Coverversion, genindspilning...
Fra : Hauge

Dato : 07-05-07 22:42

Hejsa

Vi er et par stykker der er kommet til at snakke om forskellen på
genindspilning og coverversion.

Umiddelbart mener vi at en genindspilning er hvis en gruppe genindspiller et
nummer, som de har lavet for x-tid siden, og en cover-version er et forsøg
på at lave en "ægte" kopi men af et andet band/gruppe end den oprindelige.

Så er der selvfølgelig også dem der forsøger at lave en ny udgave af et
nummer, som ret ofte ikke lykkedes. Altså fx. moderne fortolkninger af gamle
numre.

Jeg håber der er nogen der kan sætte disse par småting på plads

Mvh Hauge

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 08-05-07 00:12

Hauge skrev:

> [...]
> Så er der selvfølgelig også dem der forsøger at lave en ny udgave
> af et nummer, som ret ofte ikke lykkedes. Altså fx. moderne

Jeg skelner ikke så skarpt. En coverversion er en kunstners fremførsel
af en sang, som oprindeligt er indspillet af en anden kunstner.
Begrebet genindspilning dækker det hele, hvad enten der er tale om et
nummer eller en hel plade, samme kunstner eller en ny kunstner. Det er
muligt, at jeres skelnen bruges af nogle, men jeg tror ikke på, den er
alment forstået.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Max

Dato : 08-05-07 17:25

Hej Hauge

> Vi er et par stykker der er kommet til at snakke om forskellen på
> genindspilning og coverversion.

Angående cover

http://en.wikipedia.org/wiki/Cover_version

--