Se den!
Fra : Per Vadmand

Dato : 12-05-07 23:43

Så fik jeg endelig set "Das Leben der Anderen" - kan anbefales.

I øvrigt sjovt at se Albert Speer som østtysk dissident og Martin Bormann
som kommunistpamper.

Per V.
--
"Everybody here is wearing a uniform, so don't kid yourselves."
(Frank Zappa)

Fra : Peter Heide

Dato : 13-05-07 15:40

> Så fik jeg endelig set "Das Leben der Anderen" - kan anbefales.
>
> I øvrigt sjovt at se Albert Speer som østtysk dissident og Martin Bormann
> som kommunistpamper.

Jeg regnede aldrig med at få sympati for "Albert Speer" men efter
"Das leben..." har jeg skiftet mening.

Helt enig og en film der fuldt fortjente sin Oscar.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 13-05-07 16:16

Per Vadmand skrev bl.a.:

> Så fik jeg endelig set "Das Leben der Anderen" - kan anbefales.

Helt enig. IMDb's 8,5 stjerner supplerede jeg med 0,5.

> I øvrigt sjovt at se Albert Speer som østtysk dissident og Martin
> Bormann som kommunistpamper.

Men tillad mig et 'dumt' spørgsmål: Hvem spillede Speer og Bormann i
filmen? Eller hentyder du til en helt anden film som disse to optrådte
i?

--
Mvh.: Jørgen Grandt
- som altid kun udtaler sig på egne vegne. Det' nok også nok.

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-05-07 16:36

Jørgen Grandt wrote:

> [...]
>
> Men tillad mig et 'dumt' spørgsmål: Hvem spillede Speer og Bormann i
> filmen? Eller hentyder du til en helt anden film som disse to optrådte

De skuespillere, der spillede henholdsvis Speer i tv-serien "Speer und Er"
og Bormann i "Der Untergang", spillede vigtige roller i "Das Leben ..."
Anden pointe var der såmænd ikke.

Det er sjovt at gå ind på ImdB og se, hvad folk ellers har været med i. Så
opdager man, at Tyskland faktisk ligner Danmark deri, at skuespillerudvalget
er begrænset: Ligesom praktisk talt alle danske skuespillere har været med i
"Matador", "Krøniken" eller "Rejseholdet", har stort set alle tyske
skuespillere været med i "Tatort", "Wolfs Revier" eller "Der Alte."

Per V.