Oplagt Mors Dag-film?
Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 07-05-07 11:05

Hej ekspertpanel

Jeg skal vise en film for en gruppe efterskoleelever på søndag, som er Mors
Dag. Vi kører lidt Mors Dag-sjov på søndag, så jeg tænkte, om I kunne komme
med et godt forslag til en film, der på en eller anden måde kan gøres til en
Mors Dag-film?

Serial Mom er lige lidt for hidsig til anledningen, selvom den kunne have
været sjov .

Vh

Rasmus

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 07-05-07 11:54

Rasmus Jakobsen skrev bl.a.:

> [...]
> Mors Dag. Vi kører lidt Mors Dag-sjov på søndag, så jeg tænkte, om I
> kunne komme med et godt forslag til en film, der på en eller anden

Der må jo findes tonsvis - men den første som randt mig i hu (måske
fordi konen og jeg genså den i forgårs) er "Klub Held og Glæde":
http://www.imdb.com/title/tt0107282/ Hvis den altså ikke er for seriøs
eller 'alvorlig' til de unge mennesker.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.hamigen.dk
"Folk, som ved hvad der er bedst, hærger verden som en pest"

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-05-07 12:13

Jørgen Grandt wrote:

> Der må jo findes tonsvis - men den første som randt mig i hu (måske
> fordi konen og jeg genså den i forgårs) er "Klub Held og Glæde":
> [...]

Hvad med "Psycho"? Den handler da i høj grad om moderkærlighed

Per V

--
En af de vigtigste menneskerettigheder er retten til at være
inkonsekvent.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 07-05-07 14:38

Per Vadmand skrev bl.a.:

> Hvad med "Psycho"? Den handler da i høj grad om moderkærlighed

Per V., du est en Strik.

--
Mvh.: Jørgen Grandt
- som altid kun udtaler sig på egne vegne

Fra : Jesper

Dato : 07-05-07 17:44

Rasmus Jakobsen <ingen@spam.tak> wrote:

> [...]
> Mors Dag-film?
>
> Serial Mom er lige lidt for hidsig til anledningen, selvom den kunne have

Jeg holder på Mother's Day (Charles Kaufman, 1980) som den bedste
Mor(d)s Dag film.

http://www.imdb.com/title/tt0081186/
--
Jesper

Fra : Per Hansen

Dato : 07-05-07 21:24

"Rasmus Jakobsen" <ingen@spam.tak> mentioned this

> [...]
> måde kan gøres til en Mors Dag-film?
>
> Serial Mom er lige lidt for hidsig til anledningen, selvom den kunne

Far Laver Sovsen eller Mor Bag Rattet.
Begge danske komedie film hvor det er mor der tager tøjlerne og farmand må
holde sig tilbage.

--
Per Hansen

Fra : Kingkeld

Dato : 08-05-07 02:04

Hmmm... "Smid Mor Af Toget"?

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 08-05-07 16:50

"Rasmus Jakobsen" <ingen@spam.tak> skrev i en meddelelse
> [...]
> gøres til en Mors Dag-film?
>
> Serial Mom er lige lidt for hidsig til anledningen, selvom den kunne have

Hvad med "Calendar Girls" en udemærket engelsk komedie, til det mere modne
publikum, med fantastiske voksne kvinder (mødre)

BK

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-05-07 17:39

Brian, Rikke og Kristian skrev blandt andet:

> Hvad med "Calendar Girls" en udemærket engelsk komedie, til det mere
> modne publikum,

Altså til de mest modne af eleverne? Hvad skal de yngste og umodne
så se imens?

I øvrigt en spøjs og udmærket komedie, ja.

--
Mvh.: Jørgen Grandt
"Nå, men sådan er det altså. Og det er vi mange der mener."

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-05-07 18:56

In news:4640a78b$0$90268$14726298@news.sunsite.dk,
Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> typed:

> Altså til de mest modne af eleverne? Hvad skal de yngste og umodne
> så se imens?
>
> I øvrigt en spøjs og udmærket komedie, ja.

Efterskoleelever plejer at have nogenlunde den samme alder allesammen
d.v.s. omkring de 16-17 år.
Calendar Girls er en rigtig god film, men vil næppe (efter min mening)
fange elevernes interesse.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 09-05-07 00:59

Hej igen

Tak for jeres forslag så langt! Jeg har ikke kunnet låne nogle af dem på
biblioteket, men jeg har reserveret følgende:

- Det bli'r i familien (Bier)
- Heartbreakers
- Igby goes down
- Mors Elling

Siger de jer noget?

Jeg er kommet i tanker om Strictly Ballroom, som er en af mine
yndlingsfilm... Men den er ikke på biblioteket.

Mvh
Rasmus

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 09-05-07 03:50

> [...]
> Mors Dag. Vi kører lidt Mors Dag-sjov på søndag, så jeg tænkte, om I kunne
> komme med et godt forslag til en film, der på en eller anden måde kan

Thelma & Louise :)

Fra : Lars-Bo Bille Bossov

Dato : 11-05-07 09:09

Rasmus Jakobsen skrev:
> [...]
> Mors Dag-film?
>
> Serial Mom er lige lidt for hidsig til anledningen, selvom den kunne have

Hvad med : Oedipus Wrecks (Woody Allen)

http://www.imdb.com/title/tt0097965/

Lars