Peter Weir Directors Box
Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 06-05-07 07:18

Hejsa

Faldt lige over en "Peter Weir Directors Box" med filmene:
- The Cars that ate Paris
- Picnic at hanging Rock
- The Plumper
- The Last Wave

Jeg er selv vild med "Master and Commander" og "Dead Poets Society" og
"Vidnet" og "The Truman Show" er også gode film... "Picknick at hanging
Rock" har jeg også hørt godt om, men de tre andre kender jeg slet
ikke...nogen der kender de tre film, og kan sige om jeg skal købe
"Picnick..." for sig selv, eller i boxen med de andre?

Mvh. BK

It's only pain, it only hurts. I'm only down on the floor, where I've been
before, and I'll be here again.

Fra : Peter Heide

Dato : 08-05-07 02:41

"Brian, Rikke og Kristian" <brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE>
skrev i en meddelelse news:463d7329$0$909$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> ikke...nogen der kender de tre film, og kan sige om jeg skal købe
> "Picnick..." for sig selv, eller i boxen med de andre?

Altså Picnic er et "must have" . En rigtig god film med elementer af gys og
mystik. "Based on a true story" som jeg husker den. En film hvor man
først bagefter finder finder ud af den egentlig er ret uhyggelig. Det hele
foregår iblandt nogle skolepiger og atmosfæren er uskyld blandet
op med de uforklarlige ting der sker med ved Hanging Rock, gør den til et
lille
mesterværk

The Last Wave. så jeg i TV for mange år siden, kan stadig huske
nogle småting fra den men handlingen er glemt. Ihverttilfælde ikke
en film jeg senere har opsøgt.

De andre 2 kender jeg ikke.

Husk også Weir har instrueret Frygtløs/Fearless. Med en af
de mest overbevisende flystyrt jeg nogensinde har set på film.
Det er forøvrigt en fantastisk film, som stadig kun kan købes
som fullscreen på DVD. ...

......bad, bad bad