"Spider sense tingling", ikke i Spiderman ~
Fra : Klaus G.

Dato : 05-05-07 09:23

Hej.

Var jeg den eneste som undrede mig over, hvorfor Spidermans berømte sans,
som gør ham i stand til at opfange fare, før de sker, slet ikke var til
stede i den her film? Gang på gang bliver han angebet, og ikke én eneste
gang kan han fornemme det vil ske. Var det for at dramatisere filmen, altså
at Spiderman skulle være på røven hele tiden, eller hvad?

Nogen der kender forklaringen?

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Brian Rosenquist

Dato : 05-05-07 18:13

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in

> [...]
> én eneste gang kan han fornemme det vil ske. Var det for at
> dramatisere filmen, altså at Spiderman skulle være på røven hele

I tegneserien kan Spiderman ikke opfange Venom pga at dragten oprindeligt
var hans egen, så den har lært at undgå at sætte faresansen i gang. Har
ikke set filmen endnu, så jeg kan ikke sige om det er det samme.

Brian

Fra : Brian P

Dato : 05-05-07 20:57

On May 5, 7:12 pm, Brian Rosenquist <colle...@gmail.com> wrote:

> I tegneserien kan Spiderman ikke opfange Venom pga at dragten oprindeligt
> var hans egen, så den har lært at undgå at sætte faresansen i gang. Har
> ikke set filmen endnu, så jeg kan ikke sige om det er det samme.

Det kan forklare at faresansen ikke virker i sidste halvdel af
filmen.

Men i en af de første scener ser vi Peter Parker blive overfaldet af
Harry, mens han kører intetanende på sin scooter. Det er inden han får
sin nye dragt.

Fra : Jimmy Rosenlund

Dato : 06-05-07 09:38

Han bliver også skudt på med papirskugler i starten af filmen hvor vi ser
ham sidde i universitetet og har undervisning.
Der skulle man også tro at hans sanser skulle virke.

jimmy