Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon software til mit C400D
Fra : Klaus Jensen

Dato : 06-05-07 11:56

Hej

Under rejse er det lykkedes mig at få smidt min cd med software til mit
C400D væk. Jeg kan ikke umiddelbart finde andet end updates til eksisterende
software på Canons site.

Jeg kunne kontakte Canon, men jeg står og skal rejse i aften, og ville ret
gerne ha softwaren installeret på min nye laptop, så den løsning er nok ikke
helt hurtig nok.

Ideer?

- Klaus

Fra : Kim S

Dato : 06-05-07 12:06

"Klaus Jensen" <spammers@buninhellmotherfuckers.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> gerne ha softwaren installeret på min nye laptop, så den løsning er nok

Er det er EOS 400D ?
Bor du ved Kbh, eller har en ftp-server ?

Mvh, Kim

Fra : Klaus Jensen

Dato : 06-05-07 13:01

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> wrote in message

> Er det er EOS 400D ?
> Bor du ved Kbh, eller har en ftp-server ?

Det er EOS400D, ja.

Jeg bor i det mørke Jylland, men jeg kan nok godt stable en ftp-server på
benene rimelig hurtigt. Er det xx i din email der skal udskiftes med dk? Så
vil jeg lige maile dig. :)

Fra : Kim S

Dato : 06-05-07 14:49

> [...]
> benene rimelig hurtigt. Er det xx i din email der skal udskiftes med dk?
Kim Bahnsen
Mail: efternavnet med a'et udskiftet med @ og så .dk tilsidst....

Fra : Klaus Jensen

Dato : 06-05-07 16:33

> Mail: efternavnet med a'et udskiftet med @ og så .dk tilsidst....

Hvis jeg forstod det korrekt, så har du mail nu. :)

Hvis du ikke har mail nu, så sig lige til. :)

Fra : Pedersen

Dato : 06-05-07 14:20

> Ideer?

En nødløsning kunne være at De kunne anvende "Adobe DNG Converter" i
kombination med "Picasa" til at vise/redigere de RAW filer som Deres kamera
anvender. Begge programmer er til gratis download.

Jeg har selv et 400D og anvender næsten aldrig den medfølgende software. Men
da "Picasa" ikke er istand til at indlæse CR2 filer fra EOS 400D er De altså
nødt til at konvertere dem til DNG format først.

Mvh.
Pedersen

Fra : Klaus Jensen

Dato : 06-05-07 14:41

"Pedersen" <xylo2@hotmail.com> wrote in message
> En nødløsning kunne være at De kunne anvende "Adobe DNG Converter" i
> kombination med "Picasa" til at vise/redigere de RAW filer som Deres
> kamera anvender. Begge programmer er til gratis download.

Tak.

Min nødløsning er indtil videre en kortlæser (som jeg alligevel havde) + min
gamle Photoshop med camera RAW plugin. Det virker ok, men ikke helt så godt
som det software, der fulgte med kameraet.

Fra : Jesper Juul

Dato : 06-05-07 16:08

Klaus Jensen skrev:
> [...]
> gamle Photoshop med camera RAW plugin. Det virker ok, men ikke helt så godt
> som det software, der fulgte med kameraet.

Du kunne også downloade Brezebrowser i en 30 dages trial version,
medmindre du er ude at rejse længere end 30 dage. Breezebrowser er et
ret godt værktøj, både som billed browser men også som raw konverter.

Jesper
Lidt fotos:
http://www.pbase.com/jesper_juul