Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Spørgsmål vedr. Picasa2
Fra : Leif Langgaard

Dato : 04-05-07 14:55

Hej

Picasa2, idiotsikkert, så derfor kan jeg ikke finde ud af det

Når jeg laver en ændring i et billede i Picasa2, f.eks en partiel sløring,
ser det fint ud på skærmen, men når billedet printes ud fra programmet eller
gemmes, er ændringen væk!

Kender nogen fidusen?

God Weekend forøvrigt!

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 04-05-07 18:08

Hejsa,

> [...]
> sløring, ser det fint ud på skærmen, men når billedet printes ud fra
> programmet eller gemmes, er ændringen væk!

Hvis du efterfølgende skal bruge billedet "uden for Picasa" skal du lige
eksportere det - Picasa udfører ikke ændringerne på den originale
billedfil.

/Tommy

Fra : Pedersen

Dato : 04-05-07 20:16

> Når jeg laver en ændring i et billede i Picasa2, f.eks en partiel sløring,
> ser det fint ud på skærmen, men når billedet printes ud fra programmet
> eller gemmes, er ændringen væk!

God dag!

Den letteste løsning vil være hvis De opdaterer Deres Picasa til seneste
version. Denne er nemlig udstyret med en "gem" knap, som har til formål at
ændre den oprindelige billedfil, således at de fotografiske redigeringer som
De har foretaget bliver gemt i filen.

Men pas på hvis De anvender JPEG format. Dette format taber kvalitet hver
gang De gemmer.

Med venlig hilsen
Pedersen

Fra : Kim S

Dato : 04-05-07 23:08

"Pedersen" <xylo2@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> som De har foretaget bliver gemt i filen.
>
> Men pas på hvis De anvender JPEG format. Dette format taber kvalitet hver

Det er ikke normalt, at vi er "de's" herinde

Mvh, Kim